Kummat kengät valitsisit? Erilainen istuvuus ja erilaiset pukea
1) Kengät:
+Hyvännäköiset
+Ei purista
+Ei klonksu eli ole mistään liian isot
+Vetoketjulliset eli todella helpot ja nopeat pukea
-Miinuksena, että tuntuu kuin "kaataisi" jalkaa ihan hieman jalkaa sisäsyrjälle. Ei siis klonksu, mutta ei tue jalkaa samalla tavalla kuin toiset kengät. Ongelma taitaa johtua vetoketjusta; eivät ole siis periaatteessa liian isot siitä kohtaa, mutta vetoketjun takia eivät ole niin tukevat siitä kuin nuo toiset kengät. Tämä ongelma ei ole mitenkään todella iso, mutta on silti mainitsemisen arvoista ja tässä näkyy se todellinen ero tuohon toiseen kenkäpariin.
2) Kengät:
+Hyvännäköiset
+Ei purista
+Ei klonksu
+Täydellinen istuvuus
-MUTTA ihan todella, todella hitaat pukea. Ei vetoketjua, hankalat pikkuruiset ja pitkät nauhat
Olen tuosta miinuksesta huolimatta vähän kallistumassa 2. vaihtoehtoon. Yleensä siis olen liputtanut todella nopeiden ja helppojen kenkien puolesta, ettei tarvitse kiireessä näprätä jotain nauhoja kauheasti (välillä tulee nopeita lähtöjä), mutta kun tuo istuvuus olisi ihan täydellinen. Jaloissa on lisäksi todettu ihan pieni virheasento eli tulee hieman tuota sisäsyrjälle astumista. Nyt vaan mietin, että toivottavasti ne ei sitten kuitenkin jää kaappiin, jos siihen nauhojen kanssa taisteluun kyllästyy. Mielipiteitä? Kannattaako tällaisen laiskimuksen nyt sen verran ryhdistäytyä ja mennä niin sanotusti terveys edellä, että etsii aikaa siihen kenkien sitomiseen ja saa oikeasti 100% tukevat kengät? Kuten mainittua niin tuo toisten kenkien kallistuminen ei ole tosi suurta, mutta sitä kuitenkin vähän tapahtuu ja se on se mikä niissä saa epäröimään. Toisessa sitten taas pännii ne nauhat. :D
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on jo taipumusta pronaatioon, ottaisin ne kakkosvaihtoehdon kengät nauhottamisesta huolimatta. Voisiko kenkiin vaihtaa helpommat nauhat? Pitkät ne nauhat varmasti pitää olla edelleen, mutta jos olisivat vähän paksummat ja helpommat käsitellä?
Kiitoksia "äänestämisestä", tämä taas vähän ehkä selkiyttää ajatuksia. Yritin tässä miettiä tuota nauhojen vaihtamista. Se voi olla kyllä vähän vaikeaa, kun näissä kengissä on todella pienet nuo nauhanreiät eli siihen ei saa vaihdettua kovin paljon paksumpia nauhoja. Periaatteessa yksi keino voisikin olla ehkä pätkäistä ne nauhat ihan vähän lyhyemmäksi, kun niiden ei välttämättä tarvitse ihan noinkaan pitkät olla... Phuuh osaa tämä kenkien ostaminen olla kyllä joskus vaikeaa. Ehkä kuitenkin pitää silti yrittää nähdä se vaiva näiden nauhojen kanssa, koska olet ihan oikeassa; kyllähän tuo hyvä istuvuus pitäisi olla aina ykkössijalla... -Ap
Vierailija kirjoitti:
Yleensä siis olen liputtanut todella nopeiden ja helppojen kenkien puolesta, ettei tarvitse kiireessä näprätä jotain nauhoja kauheasti (välillä tulee nopeita lähtöjä)
Voiko nyt oikeasti niin kiirelähtö tulla, ettei ehdi kenkiä laittaa kiinni? Kaatuuko lähtö siihen? Entä jos vaikka avaimia ei löydy sillä punaisella sekunnilla? Juuei, vähän huono selitys minun korvaani kenkien valinnaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä siis olen liputtanut todella nopeiden ja helppojen kenkien puolesta, ettei tarvitse kiireessä näprätä jotain nauhoja kauheasti (välillä tulee nopeita lähtöjä)
Voiko nyt oikeasti niin kiirelähtö tulla, ettei ehdi kenkiä laittaa kiinni? Kaatuuko lähtö siihen? Entä jos vaikka avaimia ei löydy sillä punaisella sekunnilla? Juuei, vähän huono selitys minun korvaani kenkien valinnaksi.
Ei se lähtö kaadu siihen, mutta kiireessä on tietysti aina nopeampaa vetäistä vetoketjulliset tai muut vastaavat helpot kengät jalkaan. Mitä sitten johonkin avaimien etsimiseen tulee, niin mulla on aina avaimet tietyssä kohtaa eteistä eikä niitä ole ikinä tarvinnut etsiä. Eli nimenomaan se kaikki muu pukeminen voi vaan viedä sitä aikaa.
MUTTA tästä huolimatta olen silti itse asiassa ihan vähän samaa mieltä sun kanssa. Ehkä tuo on osittain vaan sitä omaa selittelyä, koska olen vähäsen laiska tai mukavuudenhaluinen. Kiva vaan hutaista jotkut kengät ja vaatteet päälle ja lähteä sillä sekunnilla ulos eikä näpräillä ja stressailla nauhoja. Ehkä voisin kuitenkin nyt yrittää tosiaan laittaa kenkien hyvän istuvuuden etusijalle ja nähdä tuon vaivan niiden nauhojen kanssa. Kiitos herätysläpsystä. :D
Mutta ajattele kyläreissuja noilla kengillä, aina riisuttava ja taas puettava. Ajattele kaikkia mahdollisia tilanteita, joissa kengät joutuu riisumaan, joskus lentokentän turvatarkastuksessakin jne. Eikö noihin kenkiin kyllästyisi jo lyhyessä ajassa?
Ota ne kakkoset. Koska kun on virheasento, niin se vaikuttaa myös selkää ja saat ehkä loppuiäksi selkäsäryn.
Kun totut nauhoihin, niin niiden solmiminen käy kerta kerralta, tottuneesti nopeammin ja leikiten.
Mnusta sinun ei kannata ostaa kumpiakaan noista, vaan etsiä vielä jotkut muut kengät.
Jos sulla on jo taipumusta pronaatioon, ottaisin ne kakkosvaihtoehdon kengät nauhottamisesta huolimatta. Voisiko kenkiin vaihtaa helpommat nauhat? Pitkät ne nauhat varmasti pitää olla edelleen, mutta jos olisivat vähän paksummat ja helpommat käsitellä?