Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioliittomme murenee käsiin, mitä teen?!

Vierailija
21.12.2014 |

Olemme olleet kaksi vuotta naimisissa,  yhdessä yli 10 vuotta. Vauva tulossa. Koko raskauden ajan suhde on ollut laskusuunnassa ja nyt taitaa olla syöksykierre menossa. 

Miehelle raskaus tuntuu olevan iso pala, vaikka itse aina sanonut haluavansa lapsia. Esim tänään osti kaupasta paistin ja sitten meille syntyi riitaa siitä,  kun jääkaappi haisi. Mies ilmoitti,  että syy on mun. Aloin tutkia kaappia. Siellä oli miehen yli viikko sitten avaama broileripaketti, jossa mätäni raakoja broilerinfileitä. Vedin kamalat pultit, koska 2 kk sitten mies oli jättänyt kaappiin raakaa lihaa, josta oli veret valuneet kaikkialle. Ruoat meni silloin roskiin ja mulla oli kamala työ siivota kaappi. Mies hermostui ja lähti kotoa.

Aloin laittaa paistia. Mies tuli takaisin ja olisi ottanutpaistin uunista 60 asteessa. Sanoin, etten voi syödä raskaana veristä paistia. Mies marisi, että syö sä päätypalat. Pyysin, että paistita tehtäisiin kypsä. Mies jätti folion tiskille,  johon oli laittanut mausteita ja sitruunamehua, joku ihme viritys, johon olisi paistin vielä käärinyt. Ei suostunut koskemaan kypsään paistiin.  Söi vaan salaattia ja perunaa. Lipitti koko loppuillan viiniä ja murjotti,  kun mä pesin lattioita. Ilmoitti, että on joulun sitten yksin kotona. Meillä on koko suku kutsuttu tätini luo, lienee tädin viimeinen joulu ja sinne ei oikein voi jättää menemättäkään.

MMies jättää kaikki tavarat lojumaan. Siivosin sen kalsarit, jonkun poranterän, sekalaisen kasan kamaa nojatuolista. Se haki ne siihen takaisin ja ilmoitti, että siivoaa ne itse, kun hälle sopii. Eteisen lattialla kuukauden ainakin ollut miehen papereita ja allergialääkkeet. Ei voi kerätä pois, vaikka pyydän...

Mä en tiedä, mitä tekisin. Tämä on jatkuvaa kiukuttelua ja riitaa. Mitä teen?

Kommentit (93)

Vierailija
61/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tämä kerro sinulle jo kaiken, että hän ei halua hakea apua.

Erillään olo herättää joko hänet tai sinut. Uit nyt vastavirtaan. Sinun pitäisi alkaa laskeutua vauvan tuloon mutta joudut stressaamaan suhdetta. Ei hyvä. Ja ikävä vauvalle tulla tuohon ilmapiiriin. Olisin itsekin huolissani teidän molempien hyvinvoinnista.

Vierailija
62/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:38"]

Missä se mies illat luuhaa? Etkö ole yhtään kysellyt tarkemmin? Mulle ei ainakaan kävis tuollainen, että mies jossain epämääräisissä porukoissa viettäisi kaikki illat ja yöt! Oletko kysynyt, että meinaako luuhata samalla tavalla lapsen synnyttyäkin? 

[/quote]

Olen ja kyllä kuulemma aikoo. Kun kysyn, missä on ollut, saaepämääräisiä vastauksia.  Toimistolla. Veljen luona. Veli on valehdellut ennenkin miehen touhuista, joten sille ei auta soittaa. Porukat, joiden kanssa nyt käynyt mm viikon kaupunkilomalla, yhtäkkiä Tallinnassa, jossain polttareissa, jne on aina jotain työn kautta tuttuja, mutta tietysti sellaisia,  joita minä en tunne. Joo, enpä usko sanaakaan. Mutta eihän se auta, vaikka kysyn ja ihmettelen, niin olen vaan ihan idiootti, kun luulottelen asioita. Tuollaisia menoja ei vaan tuossa määrin ole koskaan ollut ja työpaikka ja -tehtävä sama kuin ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se paskiainen!

Vierailija
64/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt vasta huomasin, että miehen äiti on ollut huolissaan teidän hyvinvoinnista.

Käy heti lukemassa nettiturvakodin ohjeet hätätilanteisiin ja tee itsellesi pakosuunnitelma. Poista tämä sivu sen jälkeen sivuhistoriasta.

Sun pitää suunnitella lähtösi niin että olet turvassa. Lähde, kun hän on pois ja mene paikkaan, josta hän ei löydä sinua.

Onko sinulla joku, joka voi auttaa lähdössä?

Vierailija
65/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 09:54"]

Paistin kypsyys on sivuseikka. Miehen pitäisi pitää sinusta huolta. Kannat teidän vauvaa.

[/quote]

Miehen mielestä se, kun pyydän raskauteen vedoten johonkin apua, on vaan tekosyyhyn vetoamista. Myönnetään, tuntuu kurjalta. Hän käyttäytyy, kuin lapsi ei olishänen enkä minä hänen vaimonsa.

Vierailija
66/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, hyvä kommentti. Kiitos. Mies ei näköjään tee ratkaisua tilanteen muuttamiseksi suuntaan tai toiseen. Mun on se tehtävä sitten.

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:00"]

Eikö tämä kerro sinulle jo kaiken, että hän ei halua hakea apua.

Erillään olo herättää joko hänet tai sinut. Uit nyt vastavirtaan. Sinun pitäisi alkaa laskeutua vauvan tuloon mutta joudut stressaamaan suhdetta. Ei hyvä. Ja ikävä vauvalle tulla tuohon ilmapiiriin. Olisin itsekin huolissani teidän molempien hyvinvoinnista.

[/quote]

Vierailija
67/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ap:n olisi heitettävä mies ulos ja keskittyä nyt yhteiseen vauvaan. Mies voi sitten itse alkaa hoitaa päätään kuntoon, jos haluaa. Ensimmäisenä on mietittävä lasta ja ap:n pitää nyt vain panna lapsen eikä miehen tarpeet edelle. Voi tuntua pahalta ettei seiso toisen kanssa "vastoinkäymisissä", mutta sitä tukea voi antaa eri osoitteesta.

Vierailija
68/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kaikkea, mutta ei nyt minkään riidan jostain ruoasta pidä johtaa avioeroon. 

Älkää tehkö mitään radikaaleja päätöksiä erosta nyt. Kun vauva on syntynyt, tilanne muuttuu taas aivan totaalisesti. 

Vierailija
69/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuota, mies ei ole väkivaltainen. Paitsi henkistä väkivaltaa käyttää. En katso, että mun nyt pitäisi lähteä pakoon jotenkin. Apua kyllä saan, jos tarvitsisi.

[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 10:04"]

Ja nyt vasta huomasin, että miehen äiti on ollut huolissaan teidän hyvinvoinnista.

Käy heti lukemassa nettiturvakodin ohjeet hätätilanteisiin ja tee itsellesi pakosuunnitelma. Poista tämä sivu sen jälkeen sivuhistoriasta.

Sun pitää suunnitella lähtösi niin että olet turvassa. Lähde, kun hän on pois ja mene paikkaan, josta hän ei löydä sinua.

Onko sinulla joku, joka voi auttaa lähdössä?

[/quote]

Vierailija
70/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytää siltä, että aloittajan suhde on jumiutunut uraansa ja pikkuasiat saavat vallan. Liikaa yhdessä, liikaa kotona.Asia on korjattavissa, mutta radikaaleilla toimenpiteille. T ukkeli 23wee naimissa, been there.

Vierailija
71/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sä kyllä pärjäät vaikka se lähtö tuntuu hurjalta kun olet raskaana.

Ota vaan vastaan kaikki apu, mitä tarjotaan. Saat kaupungilta kodinhoitoapuakin. Kun vauva syntyy se aika on niin ihanaa, saat pitää häntä turvassa kainalossa ja alkaa opetella äitiyttä.

Vierailija
72/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Se mietityttää, että jopa miehen äiti on esittänyt pelkonsa,  että mitä jos mies tekee lapselle jotain. Se huolestuttaa.

[/quote]

Suhtaudu tuohon huoleen hyvin vakavasti. Minun ex-anoppini kyseli minulta joskus kännipäissään, että onko exäni ollut väkivaltainen minua kohtaan. Ei olllut, mutta myöhemmin paljastui, että ex-anopin huoli oli aiheellinen. Jos äiti on huolissaan pojastaan, niin silloin huoli on todennäköisesti hyvin aiheellinen.

Vierailija
73/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä, että ei ole väkivallan vaaraa. Ymmärsin väärin ja huolestuin.

Vierailija
74/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi sua auttaa, jos et itse ota neuvoja ja apua vastaan. Eli kuuntelisit nyt meitä ja lähtisit heti sieltä yhteisestä kodista pois. Vai ajattelitko odottaa siihen asti, että mies hermostuu totaalisesti ja heittää sut seinään tai kuristaa?

Vierailija
75/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka tapauksessa, tuo ilmapiiri ei kuulosta terveeltä enää.

Ja mieshän sanoi, että ei aio muuttaa toimintaansa. Onko miehesi ollut äitiään kohtaan väkivaltainen vai mistä moinen huoli?

Vierailija
76/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi itsellesi pieni vuokra-asunto ja muuta sinne. Sano, että voit tulla takaisin jos meno muuttuu, mutta varaudu siihen että ei muutu.

Vierailija
77/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, noin minäkin ajattelen ja suosittelen: Pieni ja turvallinen pesä vuokralle turvalliselta alueelta.

Vierailija
78/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäät kyllä. Kun vauva tulee, se tuo sinulle kaikki voimat ja selkeyttää sen että hänen parhaansa on kun äiti voi hyvin.

Vierailija
79/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pelkää itsekin mitä ne saa sen pään sisältä selville.

Taitaa olla paras lähteä vähin äänin, tuo alkaa kuulostaa jo pelottavalta! Älä ainakaan synnytä lasta tähän liittoon, vauvan kanssa on vaikeampi lähteä kuin nyt kun olet vielä yhtenä kappaleena.

En myöskään odottaisi miehen lähtemistä. Hän katsoo oikeudekseen tehdä elämäsi kurjaksi ja parhaiten se tapahtuu saman katon alla.

Toivottavasti hän pysyy teistä erossa eron jälkeen.

Vierailija
80/93 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä jatketa tätä väkivaltakeskustelua. Ap jo sanoi, että ei ole vaaraa ja sai ohjeet miten toimia jos olisi.

hyvä, että tulit tänne palstalle keskustelemaan. On paljon päivystäviä puhelimia myös, joihin voi soittaa pienempienkin huolten kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi