Olen saanut tuomion henkirikoksesta, kysyttävää?
Tuomio oli 10 vuotta, 4 kuukautta, josta ensikertalaisena istuin puolet.
Kommentit (108)
Oletko ajatellut, mitä olisi tapahtunut, jos olisit valinnut toisin? Olisitko sama ihminen, vaikka et olisi murhaa(/tappoa, en tiedä kummasta on kyse) tehnytkään? Onko vankilassa vaikeaa "selviytyä" niiden kovempien kundien joukossa? Onko vankilassa hierarkia? Jos, millainen? Mitä kaipasit ulkomaailmasta eniten tuomiota istuessasi?
Oletko ajatellut, mitä olisi tapahtunut, jos olisit valinnut toisin? Olisitko sama ihminen, vaikka et olisi murhaa(/tappoa, en tiedä kummasta on kyse) tehnytkään?
Sanon aika julmasti, mutta vankila kasvatti minua, ja kaikesta pahasta olosta huolimatta olen eheämpi kuin ennen tappoa.
Onko vankilassa vaikeaa "selviytyä" niiden kovempien kundien joukossa? Onko vankilassa hierarkia? Jos, millainen? Mitä kaipasit ulkomaailmasta eniten tuomiota istuessasi?
Joku on joskus sanonut että mitä kovempi kundi sen kovemmin se murtuu.
Vankilahierarkiassa ylintä kastia on talousrikolliset, huumerikolliset ja järjestäytynyt rikollisuus. Myös murhasta istuvat ovat korkealla jo vuosiensa takia. Alinta kastia on pedofiilit ja lapsen tappajat. Siihen väliin sitten mahtuu kaikkea perusnarkkarista rattijuoppoon.
Eniten kaipasin tuomion aikana...ilmiselvästi vapautta. Vaikka vankilaa kutsuttaisiin kuinka hotelliksi, niin vankilasta puuttuu täysin vapaus. Käyt vessassa silloin kun saat luvan, saat soittaa kun saat luvan. Tarvitset kaikkeen luvan.
Voitko kertoa oliko tämä uhri tehnyt sinulle tai läheisillesi jotain pahaa? Vähän jos motiivia aukaisisit, muuta vaikka tarinaa vähän jos pelkäät että tunnistaa. Mutta mua kiinnostaa oliko se suunniteltu ja harkittu teko vai sellainen päässä napsahdus? Oletko kohdannut uhrin omaisia jossain? Tai oikeudessa varmaan, miltä tuntui nähdä heidät?
Haluaisin tietää sen oikean syyn miksi tapoit, vain niin pystyn pitämään sinua joko kanssakansalaisena tai... noh, alempana.
Pakko kuitenkin antaa propseja siitä, että olet kirjoituksiesi perusteella sivistynyt ja lukenut. Toisin kuin vankilastereotypiaan kuuluu.
Toivotan sinulle onnea ja rauhaa tulevaan.
Tapoit ilmeisesti naisen, kun et suostu uhrisi sukupuolta kertomaan? Oliko hän puolisosi?
Toivottavasti et koskaan unohda, että olet tappaja. Tekosi kuuluukin määrittää koko loppuelämäsi. Sinulla sentään on elämä toisin kuin uhrilla. Tulet maksamaan teostasi koko loppuelämäsi ja se on oikein.
Katsotko telkkarista mitään vankilasarjoja?
Oletko kuusela joka tappoi ja paloitteli vaimonsa?
Oon hieman yllättynyt, että mammat menee näin täysillä tähän provoon.
Tarvitsetko ystävän? Olen vapaaehtoinen.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:07"]http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=10071
[/quote]
no huh.. luin tota suomi24 keskustelua ja aika moni asia täsmää. Aikuiskoulutus ja työ jossa ei kysellä taustoja (hitsaaja). Aika järkyttävää puukotuksen jälkeen paloitella. Ap on sekopää.
Ei kyllä uskois mammojen menevän tälläiseen provoon, toisaalta aloittaja kirjoittaa aika uskottavan tuntuisesti.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:29"]
Ei kyllä uskois mammojen menevän tälläiseen provoon, toisaalta aloittaja kirjoittaa aika uskottavan tuntuisesti.
[/quote]Se on sentään vähän skarpannut sitä alkuperäistä tarinaansa, jossa väitti istuneensa murhasta ja saaneensa ensikertalaisalennuksen.
Isäni ta8ppaja sai 10 vuotta 4 ķk:ta
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 00:13"]
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 23:59"]
Päätyikö tekemäsi henkirikos ikinä lööppeihin? Entä saitko itse näitä "pieniä vammoja" vankilassa? Miten perheesi suhtautui tekoosi? Harrastatko nykyisin mitään? Mikä oli ensimmäinen tekosi päästyäsi pois linnasta? Uudenvuodenlupauksia? Lempiruoka jouluna? :)
[/quote]
Varmasti on ollut lööpeissä ja tuomio löytyy entiseltä nimeltäni googlesta varsin helposti.
Olen sen verran introvertti, että vankilassa olo oli aika raskasta aikaa, koska erilaisia ihmisiä oli paljon ja vähän tilaa. Vietin suurimman osan ajasta sellissäni lukien kirjoja ja opiskellen, toki minulla oli vankilassa ystäviä joihin tutustuin, mutta muuten yritin viettää aikani mahdollisimman paljon yksin.
Ja sainkin viettää, olin kuitenkin tappaja, en mikään namusetä tai vinkkimies. Istuin tuomioni normaalisti kongilla, enkä pelkääjien puolella eristyksissä. Vankilassa kannattaa pitää huolta omista asioistaan ja unohtaa muiden.
Nykyään harrastan liikuntaa monipuolisesti ja suurin osa ajasta kuluu opintojen parissa.
Mikä oli ensimmäinen tekosi päästyäsi pois linnasta? Pääsin koevapauteen aluksi, ja ensimmäinen tekoni oli mennä torille kahville. Kun kävelin vankilasta ulos, poltin savukkeen ja käännyin viimeisen kerran katsomaan vankilaa, ja sanoin ettei koskaan enää.
Lempiruoka jouluna? :) En vietä joulua, joten se sujuu samoin kuin muukin normaali viikonloppu.
[/quote]Tuosta tulee vähän sellainen kuva, että tappaja olisi jotenkin puhtaampi ja kunnioitettavampi ihminen kuin esim.lapsenraiskaaja (siis nyt oikean lapsen, ei joku sakkolihan kanssa seurustellut, vaikka monet yrittävät hämärtää tätä rajaa), vaikka eihän se nyt niin voi olla. Namusetä voi ainakin teoriassa hyvittää tekonsa ja uhrit voivat palautua teoista, mutta henkirikoksen haittoja ei voi ikinä saada mitenkään korvattua tai tehtyä tekemättömiksi, koska uhri on tuhottu täysin, eikä häneltä voi enää kysyä, onko hän päässyt teosta yli vai ei ja minkälainen rangaistus voisi riittää.
Rikollisilla on taipumusta vähä-älyisyyteen ja koska esim.pedofilia on harvinainen seksuaalinen taipumus, on tavallisten lurjusten varmaan helppo jeesustella ja nostaa itsensä heidän yläpuolelleen, vaikka eivät olisi sen parempia; heiltä vain puuttuu harvinainen sukupuolinen taipumus. Suuri osa ihmisistä kokee joskus väkivaltaisia ajatuksia, mutta vain se pieni osa ei osaa hillitä niitä ajatuksia ja toteuttaa ne.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 05:07"]http://murha.info/phpbb2/viewtopic.php?f=2&t=10071
[/quote]
Olet kyseinen murhaaja tai et niin...
...entisen (jo 40v linnasta pois olleen) kolleegasi sanoja lainatakseni: "venkulat pyrkivät aina esittämään parempaa kuin todellisuudessa ovat. He tekevät kaikkensa peittääkseen todellisen luontonsa."
Tähän perustunee se, että he vaikuttavat uskottavilta, sivistyneiltä, mukavilta, 'ei ikinä uskoisi -tyypeiltä' jne jne. Ja tästä johtuen he saavat ne hyväuskosimmat ihmiset rinnalleen. Ne mahdolliset ja todennäköiset seuraavat uhrit.
Kirjoitustasi ja linkkiä lukiessa huomaa tämän selvästi. Vaikutelma sinusta on hyvä, mutta totuus on toista. Se välittyy kuulijalle linkin kautta. Muuntautumiskykysi paremmaksi on vähintään 10+ ja papukaijan merkki. Mihinkä sitä tiikeri raidoistaan pääsisi.
T: "suvaitsevainen olen, mutta opiksi on otettu"
Huomenta kaikille, en ole kyseisen linkin takana oleva henkilö. Olen huomattavattasti nuorempi ja asun useampi sata kilometriä kauempana.
Aamukahvi ja loskaiseen säähän aamulenkille.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 22:37"]Tuomio oli 10 vuotta, 4 kuukautta, josta ensikertalaisena istuin puolet.
[/quote]
Vaikka olisit miten kiltin näköinen ja tavallisen oloinen ihminen tahansa, en haluaisi olla missään tekemisissä kanssasi jos saisin tietää sinun olevan tappanut jonkun. Toivon ettei kukaan muukaan joudu tekemisiin sinun kanssasi ja vietät loppuelämäsi yksin. Elämän vieminen toiselta on vain sellainen teko jota ei anteeksi saa vaikka istuisit loppuelämäsi. Kuolla sinun pitäisi.