Amorion comoista kokemuksia? (pahoinvointi)
Aloitin eilen illalla 875 mg kuurin tuota antibioottia (otin ekan tabletin kymmeneltä illalla). Heräsin viiden-kuuden aikaan oksettavaan oloon, ja lopulta oli pakko juosta oksentamaan. Olettaisin, että tuo ensimmäinen tabletti oli kuitenkin ehtinyt vaikuttaa jo. No, nyt otin sitten ohjeen mukaan välittömästi ennen syömistä taas tabletin ja aloin syödä puuroa. Ehkä kolmasosan puurosta ehdin syödä, kun laatta lensi taas. Nyt taisi mennä sitten tablettikin hukkaan. Helvetti että piti juuri viikonlopuksi osua tämän. Koskaan ennen ei ole tullut antibiooteista mitään ongelmia, mutta tämä on ilmeisesti jotenkin tuhdimpaa tavaraa. Pahoinvointi ja oksentelu on kyllä lääkkeen yleisissä haittavaikutuksissa, mutta tuo nyt kyllä pikkuisen varmaan vaikuttaa lääkkeen toimivuuteen, jos se lentää kaaressa pihalle.
Kommentit (55)
lääkeyliherkkyydet on ne pahimmat. ikinä ei tiedä mitä niistä tulee joten ole varovainen
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 07:58"]
Amazing, nyt ei okseta yhtään ja lääkkeen otosta on jo 11 h. Tein niin kuin 25 sanoi ja otin Precosan jo vähän ennen antibioottia ja söin vähän kaikennäköistä heti lääkkeen perään. En olisi kyllä uskonut ettei oksettaisi, kun noista ensimmäisistä tableteista tuli niin kauhea olo.
[/quote] Hyvä kun oot hengissä ja oot parempi. Tuota kannatta välttää seuraavalla kerralla.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 18:50"]
Tanskan median mukaan tämä aiheuttaa syöpää.
[/quote]
Tarkoititko Porvoon mediaa?
Jee, nyt sitten lensi kolmaskin tabletti ulos. Ehtiiköhän lääke vaikuttaa jos sen ottamisen ja oksentamisen välillä on 5 h? Harmittaa kun tämä vaikuttaa näinkin lyhyen ajan perusteella hyvältä lääkkeeltä, painetta ja kipua ei ole ollut tänään ja limaa on lähtenyt liikkeelle. Soitin uudelleen terveysasemalle ja mua suositeltiin vielä kokeilemaan jos kroppa tottuisi, koska kuulemma tosiaan on hyvä lääke muuten.
Tanskassa asioista puhutaan. Voltaren hyvänä esimerkkinä. Täällä lääkereille kait ei paljasteta lääkkeiden haittavaikuksia eikä yhteisvaikutuksista ole mitään tietoa.
LOL antibiootti aiheuttaa syöpää. Nyt se foliohattu vielä tiukemmin kaalin ympärille.
Hei kiitos, kun ootte laittanut kokemuksistanne tänne luettavaksi.
Itse aloitin 3 päivää sitten Amorion comp- kuurin ja jo 3 tabletin jälkeen alkoi kova ripuli. Auttoi tosi paljon, kun kuulin, että toisillakin on ollut samoja kokemuksia. Soitin Terveysasemalle ja saan toisen lääkkeen :)
Amorion Compista ei ole kokemuksia, mutta tavalliselle Amorionille olen allerginen.
Sain lapsena rajun rokkotaudin näköisen ihottuman koko vartalolle Amorionista.
En ole varma onko mitään yhteyttä Amorioniin, mutta tämän jälkeen on ilmennyt, että olen joillekin homeille allerginen. Joissakin sisätiloissa alkaa kurkku turpoamaan ja silmiä ja ihoa pistelee, samoin joidenkin homeelle haisevien ihmisten seurassa. Joitakin homealtistuksia kestän ilman oireita (homelajeja on paljon).
Kun on pakko,ei se tulehdus sormista lähde ilman antibioottia mulla tulehtuneet sekö tulee haisevaa mätää,pakko syödä 2vk antibiootteja että paranevat,mieluummin jois pullon kossua että loppuu tuo hiton jomotus
Vierailija kirjoitti:
Älkää vetäkö noita antibiootteja. Myrkkyä ovat!
Juu, lopetankin sitten heti. Verenmyrkytys on onneksi vaaraton.
Amorion kirjoitti:
Amorion Compista ei ole kokemuksia, mutta tavalliselle Amorionille olen allerginen.
Sain lapsena rajun rokkotaudin näköisen ihottuman koko vartalolle Amorionista.
En ole varma onko mitään yhteyttä Amorioniin, mutta tämän jälkeen on ilmennyt, että olen joillekin homeille allerginen. Joissakin sisätiloissa alkaa kurkku turpoamaan ja silmiä ja ihoa pistelee, samoin joidenkin homeelle haisevien ihmisten seurassa. Joitakin homealtistuksia kestän ilman oireita (homelajeja on paljon).
Amoxilliini on eräs penissilliinimuoto.
Mihin vaivaan lääke määrättiin? Itse sain Amorin 750 kuurin keuhkokuumeeseen, ja otan lääkkeen ruoan kanssa, mutta yksi tabletti meni ihan vedellä, eikä tullut oireita.
2