Amorion comoista kokemuksia? (pahoinvointi)
Aloitin eilen illalla 875 mg kuurin tuota antibioottia (otin ekan tabletin kymmeneltä illalla). Heräsin viiden-kuuden aikaan oksettavaan oloon, ja lopulta oli pakko juosta oksentamaan. Olettaisin, että tuo ensimmäinen tabletti oli kuitenkin ehtinyt vaikuttaa jo. No, nyt otin sitten ohjeen mukaan välittömästi ennen syömistä taas tabletin ja aloin syödä puuroa. Ehkä kolmasosan puurosta ehdin syödä, kun laatta lensi taas. Nyt taisi mennä sitten tablettikin hukkaan. Helvetti että piti juuri viikonlopuksi osua tämän. Koskaan ennen ei ole tullut antibiooteista mitään ongelmia, mutta tämä on ilmeisesti jotenkin tuhdimpaa tavaraa. Pahoinvointi ja oksentelu on kyllä lääkkeen yleisissä haittavaikutuksissa, mutta tuo nyt kyllä pikkuisen varmaan vaikuttaa lääkkeen toimivuuteen, jos se lentää kaaressa pihalle.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:18"]Lopeta heti! Sain amorion compista clostridium difficile ripulin, jota hoidettiin kolmeen otteeseen sairaalassa yli puolen vuoden ajan
[/quote]
Hui... Ripulia mulla ei ole ollut ollenkaan. Tuliko sulle se heti vai vasta kuurin jatkuessa?
Ehkä kolmantena päivänä veti ihan ripaskalle
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 16:34"]Ehkä kolmantena päivänä veti ihan ripaskalle
[/quote]
Okei.. Apua :/ En kyllä tiedä onko ihan sen arvoista sitten enää yrittää totuttaa kroppaa lääkkeeseen. Tietysti mulla se ei varmaan suolistoon asti ehdikään, heh. Oliko sulla jotain vatsansuojalääkettä? Mä syön precosaa myös.
Mulle sanottiin, että ensin otetaan Precosa (ehkä kaksikin), sitten antibiootti ja vasta sitten ruoka. Minulla toimi noin. Uskoisin, että Precosa suojaa tuolta ripuliltakin.
Tätä kun söin, oli ripuli seuraavat puoli vuotta. En suosittele! Ei yrjö kyllä lentänyt.
Mä oksennan kans, jos syön amorionia. Ensin tulee tosi etova olo ja sitten lopulta oksennus. Nykyään en enää saa sitä ikinä, vaan keksivät jonkun muun antibiootin tilalle jos juuri amorion ois ollut se paras :P
Mikä tahansa antibiootti voi tehä clostridium-ripulin, toki laajakirjoisemmat herkemmin.
Ei ole kokemusta, mutta älä ota. Eikös päivystys ole auki. Mene pyytämään toinen antibiotti resepti. Jatkuva oksentaminen on huonoksi terveydelle ja heikentää jopa luonnollista paranemista.
Ei ole kokemusta, mutta saattaa kertoa allergisesta reaktiosta. Kissallani sama juttu kun joutui syömään antibioottikuurin joka ei sopinut. Seuraava pysyi hyvin alhaalla.
ei käy ihmisille eikä eläimille, muuten kyllä hyvä
Mäkin mietin tuota allergiaa, mutta toisaalta tuo oksetus on mainittu yleisissä haittavaikutuksissa ja lisäksi muistelen syöneeni joskus ennenkin Amorion-kuurin, ei tosin välttämättä ollut tuo comp-versio.
Sain kuurin yksityiseltä. Kokeilen ensin jos sieltä saisi vaikka ihan puhelimitse uuden reseptin.
ap
Joistakin antibiooteista tulee ihan s*nan ällö olo. Syötkö maitohappobakteereita?
Älkää vetäkö noita antibiootteja. Myrkkyä ovat!
Tanskan median mukaan tämä aiheuttaa syöpää.
Nyt vasta huomasin typon otsikossa. Amorion comp siis, ei Amorion comoi :D
Sain ohjeeksi syödä myös precosaa, kuulemma auttaa maitohappobakteereita paremmin säilyttämään suoliston bakteerikannan.
Kannattaa ottaa vasta syötyä, ei siis tyhjään mahaan. Maitotuotteissa parin tunnin tauko, ei siis yhtäaikaa.
Lopeta heti! Sain amorion compista clostridium difficile ripulin, jota hoidettiin kolmeen otteeseen sairaalassa yli puolen vuoden ajan