Verotietojani ei julkaista
Viime vuonna tuloja 77 000 €, mutta harmittaa, kun nimeäni ja tulojani ei näytetä missään . Mun mielestä kaikkien halukkaiden tulot pitäisi julkaista
Kommentit (13)
Samaa mieltä. Mutta olisi tärkeää, että media julkaisisi myös vuosittain suurimmat sosiaalitukien saajat kunnitttain läpinäkyvyyden takaamiseksi.
Asiaa!
Minullakin kun on meidän kadunpätkän suurimmat tulot, niin olis kiva näyttää nousukasnaapureille, että kuka se oikeasti on se massimies. Velkamersuillaan elvistelevät
Kielsin tänäkin vuonna tulotietoni julkaisemisen. Mielestäni nuo listat vain kannustavat rikollisia valitsemaan murtokohteita.
Sinällään en ole verotietojen julkisuutta vastaan, mutta se ei ole oikein, että laajoja listauksia tuhansista ihmisistä julkaistaan lehdissä.
Vierailija kirjoitti:
Kielsin tänäkin vuonna tulotietoni julkaisemisen. Mielestäni nuo listat vain kannustavat rikollisia valitsemaan murtokohteita.
Sinällään en ole verotietojen julkisuutta vastaan, mutta se ei ole oikein, että laajoja listauksia tuhansista ihmisistä julkaistaan lehdissä.
Turhaan kielsit, ei parin tonnin kuukausituloja muutenkaan julkaista.
voi verotoimistossa nähdä, antavatko jonkun koodin, en tiedä kun en oo kytännyt
Millloin ne tulee? tällä viikolla? olen ekaa kertaa listoilla...
Vierailija kirjoitti:
Millloin ne tulee? tällä viikolla? olen ekaa kertaa listoilla...
Siis lehtien julkistamilla listoilla... onneksi kukaan ei älyä hakea mun nimellä kun ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinällään en ole verotietojen julkisuutta vastaan, mutta se ei ole oikein, että laajoja listauksia tuhansista ihmisistä julkaistaan lehdissä.Turhaan kielsit, ei parin tonnin kuukausituloja muutenkaan julkaista.
Harmittaako noin paljon?. Voin anonyymisti kyllä täällä kertoa että vuonna 2021 verotettava ansiotulo oli 154.883 euroa ja pääomatulo 29.541 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon rikolliset ihan oikeasti kohdentavat murtoja tulotietojen perusteella? Meinaan, että 70 tonnia tai 110 tonnia tienaavilla on todennäköisesti just ne samat Samsungin telkkarit ja Moccamaster kahvinkeittimet siellä tönössään. Sitten jos jollain on oikeasti massia päällä, niin siellä on varmasti hälytysjärjestelmät käytössä ja ihan perus-murtautuja ei taida kovin mielellään noihin kiinteistöihin mennä.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Mutta olisi tärkeää, että media julkaisisi myös vuosittain suurimmat sosiaalitukien saajat kunnitttain läpinäkyvyyden takaamiseksi.
Vitsi, tämä oli muuten todella hyvä idea!
Bruttotuloista (ansio) vaan tehdään valtionverotuksessa vähennyksiä n. 10% (eläkevakuutusmaksut ym.) eli näkyvät tulosi ilman muita vähennyksiä ovat n. 70 000e. Ko. summan näet verotuspäätöksestä "tulot valtionverotuksessa".
Vierailija kirjoitti:
Huutosi on osittain vastattu, jos esim. Närpiön kunnasta puhutaan.
https://www.iltalehti.fi/talous/a/1c0a81a7-33eb-49ce-8aa0-c8d47e81b1d0
Sama. Mulla ois ollut 84 000€. Kerrankin!
Tosin.... pystyin korjaamaan verotusta ja vähentämään mätkyjä 10 000€ ja siinä tulot vähenivät 30 000€ :D Eli pääomatuloja siirtyi perinnön saanniksi, joka ei näy verotettavana tulona.
Eli 54 000€ taitaa vaivaiset tuloni vain olla :DD