Myyjä antoi liikaa, miten toimisit?
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:54"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:07"]
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
[/quote]
No ne meni sitten suunnilleen omakustannehintaan. Kaikista kaupoista ei tule voittoa.
[/quote]
paljonko luulet tuotteiden omakustannehinnan olevan? Vaikka olisi nimekkään taiteilijan töitä, kyllä se taiteilija ja väliportaat viimeistään ottaa sen katteensa. 30e on alvittomana 24 euron tasoa. Eiköhän liike ole maksanut siitä suuren osan. Jos se on vaikka 15 e, liikkeen välittömät kulut tuosta kaupasta on 75 euroa+maksetusta summasta.
Tuo 30 euron ostos on siis voinut maksaa liikkeelle suoraan päälle 80 euroa. Soita myymäläpäällikölle tai yrittäjälle ja kysy miten toimia. Voi olla, että saat teidän molempien hyvän joulumielen lisäksi jotain hyvitystä.
[/quote]
Mitä sinä oikein horiset :) Jos ei ole tehty voittoa, ei makseta myöskään veroja vaan tappitoita voi vähentää verosta. Vähittäiskauppa ottaa suurimman katteen tuotteesta, nyt se jäi saamatta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"]
Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä
[/quote]
Mitä sitten? Ostaja on maksanut sen mitä on pyydetty ja sillä siisti.
Tullainen jälkikäteen periminenhän olisi loputon rahasampo, ei kuule mene läpi.
[/quote]
Katsopa kauppalakia. Selvät virheet voidaan oikaista. Se kuuluu molempien osapuolien velvollisuuksiin. Voiko paljon selkeämpää virhettä ollakaan, kuin toimittaa viisinkertainen määrä ostettua tavaraa?
[/quote]
Ok. Nyt ap vain odottelee myyjä oikaisuvaatimusta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"]
Haista pitkä paska :) Onko jollekkin joskus käynyt niin että kaupasta olisi otettu yhteyttä että olet maksanut liikaa tai saanut täydellä hinnalla viallisen tuoteen? Kyllä se on aina niin päin että vääryyttä kärsinyt joutuu vaatimaan oikaisua.
[/quote]
Aha. viesti sai miinuspeukkuja. Todistakaan nyt tilanteita joissa kauppa on palautellut oma-alotteisesti rahaa ostajalle virheiden jälkeen. Omalle kohdalle tällaista ei ole vielä koskaan sattunut.
[/quote]
Tiedän useammankin tapauksen entiseltä työpaikalta, mutta vaitiolovelvollisuus sitoo, joten suu pysyy supussa. :) Ja pysyisi kyllä muutenkin, koska en koe tarpeelliseksi todistella mitään täällä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka. Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua. [/quote] Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet? [/quote] Haista pitkä paska :) Onko jollekkin joskus käynyt niin että kaupasta olisi otettu yhteyttä että olet maksanut liikaa tai saanut täydellä hinnalla viallisen tuoteen? Kyllä se on aina niin päin että vääryyttä kärsinyt joutuu vaatimaan oikaisua. [/quote] Anteeks mitä? Jos asentees on tollanen niin ymmärrän, ettet ole tälläsestä kuullut. Kaupan on toki hankalampaa ottaa yhteyttä yksityishenkilöön, mutta toisinaan epäselvissä tilanteissa ja erehduksissä näin tosiaan käy. Monissa kaupoissa myös kirjataan maksetut jääneet, jotta asiakas saa kuittia vastaan ne haettua. Itse kassalla myydessäni jäi joskus mieleen asiakkaan kasvot joka unohti maksamansa purkinavaajan. Kun hänet seuraavan kerran näin, suljin kassan ja kävin kertomassa, että muistan hänet ja hän voi hakea avaajan ilman kuittia.
[/quote]
TOLLO. Se ottaa yhteyttä joka on koknut vääryyttä ja haluaa oikausua. Kauppa ei pistä tikkua ristiin että yrittäisi palauttaa asiakkaalle liikaa perittyä rahaa. Miksi asiakkaan pitäisi nähdä vaivaa toisin päin?
Yrttäjänä saisin orgasmin tilanteessa jossa asiakas tulee vaatimaan hyvitystä tilanteessä jossa hän on hyötynyt liikaa.
Olen monesti saanut postissa kirjeen "maksoit liikaa, saammeko tilinumeron jotta voimme hyvittää?"
Olen nähnyt monesti myös myyjän JUOKSEVAN asiakkaan perään viemään unohtuneen tavaran.
Silmät auki, ei täällä kaikki vain omaa napaansa katso.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:54"] Tuo 30 euron ostos on siis voinut maksaa liikkeelle suoraan päälle 80 euroa. Soita myymäläpäällikölle tai yrittäjälle ja kysy miten toimia. Voi olla, että saat teidän molempien hyvän joulumielen lisäksi jotain hyvitystä. [/quote] Suhteutapa tuo summa isossa kauppakeskuksessa olevan liikkeen yhden joulunalualuspäivän myyntiin.
[/quote]
Kyllä. 80 euroa on kuluissa suurinpiirtein myyjän päivän työtä vastaava rahasumma. Palautuksesta sopiminen ei vie montaa minuuttia asiakkaan aikaa. Tähän vuodenaikaan niitä tuloja syntyy, mutta myös menoja. Jokainen euro on suoraan pois liikkeen yrittäjälle jäävästä euromäärästä.
Nauraisin paskaisesti ja ajattelisin että vittu mikä nuija myyjä ja viskaisin neljä rullaa roskiin pois tilaa viemästä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:54"] Tuo 30 euron ostos on siis voinut maksaa liikkeelle suoraan päälle 80 euroa. Soita myymäläpäällikölle tai yrittäjälle ja kysy miten toimia. Voi olla, että saat teidän molempien hyvän joulumielen lisäksi jotain hyvitystä. [/quote] Suhteutapa tuo summa isossa kauppakeskuksessa olevan liikkeen yhden joulunalualuspäivän myyntiin.
[/quote]
Asian selvittely maksaisi kaupalle enemmän mitä oli virheen tappio, joten antaapa olla ja yritettän jatkossa olla tarkempia vastaavissa tilanteissa. Ei ne kolmenkympin pyynnillä olleet rojut ole montaa euroa maksaneet ostaessa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"]Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä
[/quote]
oikeestiko soittelette asiakkaitten perään ja muistatte joka naaman joka jouluruuhkassa kävi, wau! Ja se ruuhka-apulainen silmät kirkkaina kertoo omistajalle myyneensä sen laatikon. Teillä on firmassa hyvä ja avoin henki!
[/quote] Onko sulla luetun ymmärtämisessä vikaa? Missä kohtaa olen sanonut, että asiakkaiden perään soitellaan? Keksit sen ihan itse. Mutta joo, kyllä mulle ainakin jää ihmisten kasvot ja nimet hyvin mieleen. Minä itse olen rehellinen, enkä voi käsittää, miten joku kehtaa varastaa?!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"] Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä [/quote] Mitä sitten? Ostaja on maksanut sen mitä on pyydetty ja sillä siisti. Tullainen jälkikäteen periminenhän olisi loputon rahasampo, ei kuule mene läpi. [/quote] Katsopa kauppalakia. Selvät virheet voidaan oikaista. Se kuuluu molempien osapuolien velvollisuuksiin. Voiko paljon selkeämpää virhettä ollakaan, kuin toimittaa viisinkertainen määrä ostettua tavaraa? [/quote] ja miten myyjä todistaa jälkikäteen sen että asiakas sai 5 tuotetta? Kotietsintä?
[/quote]
Jos molemmat tietävät tilanteen: asiakas on saanut viisi ylimääräistä ja myyjä on antanut paketin, jossa on viisi, miksi ihmeessä sitä pitäisi todistaa suuntaan tai toiseen?
Jos haluaa kokeilla onneaan rikollisella polulla, voihan ihan samalla logiikalla väittää, että pakkauksessa ei ollut yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:02"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka. Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua. [/quote] Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet? [/quote] Haista pitkä paska :) Onko jollekkin joskus käynyt niin että kaupasta olisi otettu yhteyttä että olet maksanut liikaa tai saanut täydellä hinnalla viallisen tuoteen? Kyllä se on aina niin päin että vääryyttä kärsinyt joutuu vaatimaan oikaisua. [/quote] Anteeks mitä? Jos asentees on tollanen niin ymmärrän, ettet ole tälläsestä kuullut. Kaupan on toki hankalampaa ottaa yhteyttä yksityishenkilöön, mutta toisinaan epäselvissä tilanteissa ja erehduksissä näin tosiaan käy. Monissa kaupoissa myös kirjataan maksetut jääneet, jotta asiakas saa kuittia vastaan ne haettua. Itse kassalla myydessäni jäi joskus mieleen asiakkaan kasvot joka unohti maksamansa purkinavaajan. Kun hänet seuraavan kerran näin, suljin kassan ja kävin kertomassa, että muistan hänet ja hän voi hakea avaajan ilman kuittia.
[/quote]
TOLLO. Se ottaa yhteyttä joka on koknut vääryyttä ja haluaa oikausua. Kauppa ei pistä tikkua ristiin että yrittäisi palauttaa asiakkaalle liikaa perittyä rahaa. Miksi asiakkaan pitäisi nähdä vaivaa toisin päin?
Yrttäjänä saisin orgasmin tilanteessa jossa asiakas tulee vaatimaan hyvitystä tilanteessä jossa hän on hyötynyt liikaa.
[/quote]
Nyt on varmaan peiliin katsomisen paikka. Mitä sinä olet tehnyt, kun KUKAAN ei ole sinulle ystävällinen? Minä kun olen itse palauttanut ylimääräiset tuotteet ja käynyt maksamassa erikseen jos jotain unohtui maksaa. Näin olen nähnyt myös monien muiden tekevän. Ehkä jos koittaisit muuttaa omaa asennettasi voisit joskus saada sen orgasmisi?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:07"]Yhtälailla kaupassa on hintavirheitä toiseen suuntaan. Niistä ei vaan valittajia löydy samalla tavalla joten niihin ei kiinnitetä samalla tavalla huomiota. On myös eriasia tavoitella omaa etua esim tarjoamalla työpaikkoja, kuin tavoitella omaa etua muiden kustannuksella.
[/quote]Höpsistä, kyllä ne "virheet" on poikkeuksetta asiakkaan tappioksi.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"] [quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"] Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä [/quote] Mitä sitten? Ostaja on maksanut sen mitä on pyydetty ja sillä siisti. Tullainen jälkikäteen periminenhän olisi loputon rahasampo, ei kuule mene läpi. [/quote] Katsopa kauppalakia. Selvät virheet voidaan oikaista. Se kuuluu molempien osapuolien velvollisuuksiin. Voiko paljon selkeämpää virhettä ollakaan, kuin toimittaa viisinkertainen määrä ostettua tavaraa? [/quote] ja miten myyjä todistaa jälkikäteen sen että asiakas sai 5 tuotetta? Kotietsintä?
[/quote]
Aivan....
Tuollaisen kaupan myynti tähän aikaan vuodessa on 80e per 5min. 2 kassaa laulaa taukoamatta, ei ihme että kiireessä tulee virheitä.
[/quote]
Mulle on käynyt ihan samoin. Unohdin epähuomiossa kassalle ripsivärin, en ollut varma mihin se jäi mutta maksettu oli, ja ennen kuin ehdin seuraavalla kerralla kassalta sitä kysyä niin kassamyyjä muisti tilanteen ja kysyi että eikös multa jäänyt se ripsiväri. :)
Mun mielestä jotenkin vanhanaikaista tuollainen ajattelutapa että kaupat ja yrittäjät on jotain ilkeitä sortajia ja huijareita, jotka haluavat päästä asiakkaan taskuille kaikin keinoin. Koska reilu peli on se tuottoisin pitkällä aikajaksolla ja siellä on töissä ihan tavallisia ihmisiä, jolla on moraalikäsitys ja arvot kunnossa.
[/quote]
Mutta kauppa ei ottanut sinuun yhteyttä tai tuonut ripsaria sinulle jos oikein ymmärsin?
Veisin ylimääräiset pois. Oikasen silloinkin, jos saan kassalla liikaa rahaa takaisin. En varasta enkä pyri hyötymään toisten inhimillisistä virheistä, ei kuulu tapoihini.
Tämähän on sama tilanne kuin jos pankkitilille on tullut vahingossa rahaa, joka on tarkoitettu jollekin toiselle. Ilmeisesti monet ovat sitä mieltä, että ei ole oma moka ja rahat voi huoleti käyttää. Näin se ei kuitenkaan ole.
[/quote]
No riippuu vähän että minkälaisista summista on kyse. Jos duunarin tilille ilmestyy miljoona, niin on selvä että sen käyttämisetä joutuu rikosoikeudelliseen vastuuseen, mutta jos tilillä on ylimääräinen satanen, niin takulla ei joudu muuta kuin palauttamaan tuon satasen kun sitä vaaditaan.
Ap, palauta ne ylimääräiset. Ne eivät ole sinun.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:16"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:07"]Yhtälailla kaupassa on hintavirheitä toiseen suuntaan. Niistä ei vaan valittajia löydy samalla tavalla joten niihin ei kiinnitetä samalla tavalla huomiota. On myös eriasia tavoitella omaa etua esim tarjoamalla työpaikkoja, kuin tavoitella omaa etua muiden kustannuksella.
[/quote]Höpsistä, kyllä ne "virheet" on poikkeuksetta asiakkaan tappioksi.
[/quote]
Pyh pah. Kuule kyllä on paljon väärin laputettua tuotetta jossa on jäänyt nolla pois perästä tai koneelle kirjattu niin. Ja tämä on fakta. Myöskin yrittäjälle rehellinen kauppa tuo eniten rahaa. Jatkuvat hintavirheet saa asiakkaat vaihtamaan kauppaa.
[/quote]
Mulle on käynyt ihan samoin. Unohdin epähuomiossa kassalle ripsivärin, en ollut varma mihin se jäi mutta maksettu oli, ja ennen kuin ehdin seuraavalla kerralla kassalta sitä kysyä niin kassamyyjä muisti tilanteen ja kysyi että eikös multa jäänyt se ripsiväri. :)
Mun mielestä jotenkin vanhanaikaista tuollainen ajattelutapa että kaupat ja yrittäjät on jotain ilkeitä sortajia ja huijareita, jotka haluavat päästä asiakkaan taskuille kaikin keinoin. Koska reilu peli on se tuottoisin pitkällä aikajaksolla ja siellä on töissä ihan tavallisia ihmisiä, jolla on moraalikäsitys ja arvot kunnossa.