Myyjä antoi liikaa, miten toimisit?
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
tuotteissa ei ole viivakoodia. Löytääkö ne pelkän hinnan perusteella kuka mitäkin osti?
Jos aiot asioida vielä ko. kaupassa niin veisin takaisin. Mä veisin muutenkin, koska omatunto ei tietoa kestäisi että ne tuotteet on väärin saatu ja vielä noin arvokkaita.
Mutta pointtini siis on se, että noinkin arvokkaiden tuotteiden katoamista varmasti selvitetään ja voi hyvinkin olla että ko. tiedoilla saadaan selville mihin ne katosi ja halutessaan myös sinun tietosi.
Sinun naamasi voi olla muistissa vaikka nimi ei olekaan tiedossa, niin on varmasti ikävä mennä toisen kerran sinne.
Missä tilanteessa ajattelette että asia huomataan? Inventaarion?
Tai myyjä itse tajuaa tehneensä mokan kun toinen vastaava paketti puretaan hyllylle. Alkaa sitten kaivella kuitteja muistella milloin sen myi? Tai nolona pitää asian omana tietonaan.
Myyjän moka.
Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii. [/quote] Eli ostaja on rikollinen ja mokannut myyjä syytön?
[/quote]
Eron pitäisi olla aivan helposti ymmärrettävä. Myyjä ei ole tehnyt väärin tahallaan, mutta suositat ostajaa tekemään tietoisesti väärin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:07"]
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
[/quote]
No ne meni sitten suunnilleen omakustannehintaan. Kaikista kaupoista ei tule voittoa.
30e sisustustuotteen tukkuhinta on murto-osa tuosta, joten sikäli ei mikään arvokas...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
Eli ostaja on rikollinen ja mokannut myyjä syytön?
[/quote]
Tottakai. Ostaja ja myyjä oli molemmat syyttömiä kun vahinko kävi. Ostajasta tulee rikollinen siinä vaiheessa kun hän päättää pitää toisen omaisuuden.
Jos ois iso homma roudata ne takaisin, niin soittaisin ja kysyisin että hakevato ite. Heidän mokahan se on. Jos helppo kuljettaa niin veisin sitten takaisin itse. Myyjä varmaan saa varoituksen tuosta.
Kun kysyt täällä, kertoo jo se, että omatuntosi toimii, kuten kuuluu.
Jos olit ostamassa yhtä ja tarpeesi ei ole suurempi, miksi edes miettisit pitämistä? Liike on maksanut niistä jokaisesta.
Tuo näkyy vasta, kun tuote loppuu hyllystä ennen aikojaan tai vuodenvaihteen inventaariossa. Jokainen jonka sait ilmaiseksi on sisäänostohintansa verran vähemmän rahaa yrittäjällä. Myyjä saattaa olla kokematon kiireapulainen ja osa heistä oikeasti aiheuttaa yrittäjälle enemmän kuluja kuin mitä saavat palkkaa. Jos tuon korjaat, se on ainakin niiden ylimääräisten hinnan verran vähemmän vahinkoa yrittäjälle.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]
Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
Jää kiinni mistä? Myyjän tekemästä virheestä? ap ei ole tehnhyt mitään väärää. Jos hänestä yhden hinta oli ok, eikä tee mitään ylimääräisillä, niin voihan ne palauttaakkin, itse en viitsisi, koska en ole tehnyt mitään väärää.
Jos lompakossasi olisi ylimääräinen 20€, niin käyttäisitkö sen?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
Eli ostaja on rikollinen ja mokannut myyjä syytön?
[/quote] Myyjä teki inhimillisen virheen. Ostaja on velvollinen palauttamaan tuotteet tai maksamaan loput neljä. Kyllä se on varastamista, jos tuotteita ei palauteta. Oksettavaa nähdä, kuinka monta kieroa ihmistä tästäkin ketjusta löytyy.
Palauttaisin! Hyvä mieli kiertämään.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:44"]
Jos ois iso homma roudata ne takaisin, niin soittaisin ja kysyisin että hakevato ite. Heidän mokahan se on. Jos helppo kuljettaa niin veisin sitten takaisin itse. Myyjä varmaan saa varoituksen tuosta.
[/quote]
Jos huomaavat, niin tulkoon hakemaan. Miksi ostajan pitäisi korjailla myyjän virheitä?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka.
Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua.
[/quote]
Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii. [/quote] Eli ostaja on rikollinen ja mokannut myyjä syytön? [/quote] Myyjä teki inhimillisen virheen. Ostaja on velvollinen palauttamaan tuotteet tai maksamaan loput neljä. Kyllä se on varastamista, jos tuotteita ei palauteta. Oksettavaa nähdä, kuinka monta kieroa ihmistä tästäkin ketjusta löytyy.
[/quote]
Hölynpölyt. Ostaja on maksanut sen mitä hänelle myytiin, ei todellakaan ole tehnyt mitään väärin. Jos myyjä huomaa virheen ja vaatii korjausta, niin sitten aletaan neuvotella siitä että miten se korjataan.
Antaisin kavereille, tai joillekin lahjaksi jollen itse tartteisi