Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myyjä antoi liikaa, miten toimisit?

Vierailija
19.12.2014 |

Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.

Kommentit (170)

Vierailija
61/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisit itse yrittäjä, kumman syyksi laittaisit asian?

Vierailija
62/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:44"]

Jos ois iso homma roudata ne takaisin, niin soittaisin ja kysyisin että hakevato ite. Heidän mokahan se on. Jos helppo kuljettaa niin veisin sitten takaisin itse. Myyjä varmaan saa varoituksen tuosta.

[/quote]

Jos huomaavat, niin tulkoon hakemaan. Miksi ostajan pitäisi korjailla myyjän virheitä?
[/quote]

Niin miksi kenenkään tarvitsisi tehdä mitään toisten hyväksi? Tuijotetaan vaan kaikki omaa napaa ja kivaa on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä

Vierailija
64/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka. Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua. [/quote] Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet?

[/quote]

Haista pitkä paska :) Onko jollekkin joskus käynyt niin että kaupasta olisi otettu yhteyttä että olet maksanut liikaa tai saanut täydellä hinnalla viallisen tuoteen? Kyllä se on aina niin päin että vääryyttä kärsinyt joutuu vaatimaan oikaisua.

Vierailija
65/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
66/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:07"]

Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.

[/quote]

No ne meni sitten suunnilleen omakustannehintaan. Kaikista kaupoista ei tule voittoa.

[/quote]

paljonko luulet tuotteiden omakustannehinnan olevan? Vaikka olisi nimekkään taiteilijan töitä, kyllä se taiteilija ja väliportaat viimeistään ottaa sen katteensa. 30e on alvittomana 24 euron tasoa. Eiköhän liike ole maksanut siitä suuren osan. Jos se on vaikka 15 e, liikkeen välittömät kulut tuosta kaupasta on 75 euroa+maksetusta summasta.

Tuo 30 euron ostos on siis voinut maksaa liikkeelle suoraan päälle 80 euroa. Soita myymäläpäällikölle tai yrittäjälle ja kysy miten toimia. Voi olla, että saat teidän molempien hyvän joulumielen lisäksi jotain hyvitystä.

Vierailija
67/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:51"]

Jos olisit itse yrittäjä, kumman syyksi laittaisit asian?

[/quote]

Asiakas on AINA väärässä

t. yrittäjä

Vierailija
68/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:51"]Jos olisit itse yrittäjä, kumman syyksi laittaisit asian?
[/quote]

Ymmärtäisin, että virheitä käy kaikille ja tämä on myyjän virhe, mutta ei sen kummempaa. Ihmettelisin kuitenkin itsekeskeistä ja epärehellistä asiakasta enemmän. Pelottavaa, että niin monella ei omatunto kolkuttais.

Vierailija
69/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:44"] Jos ois iso homma roudata ne takaisin, niin soittaisin ja kysyisin että hakevato ite. Heidän mokahan se on. Jos helppo kuljettaa niin veisin sitten takaisin itse. Myyjä varmaan saa varoituksen tuosta. [/quote] Jos huomaavat, niin tulkoon hakemaan. Miksi ostajan pitäisi korjailla myyjän virheitä? [/quote] Niin miksi kenenkään tarvitsisi tehdä mitään toisten hyväksi? Tuijotetaan vaan kaikki omaa napaa ja kivaa on.

[/quote]

Onko oman edun tavoittelu kauppiaiden yksinokeus? Yleensä on niin että kaupassa peritään väärä hinta ja AINA kaupan eduksi ja ostajan pitää huomata se, jos ei huomaa, niin rahaa ei todellakaan olla tarjoamassa takaisin. Herätkää hölmöt!

Vierailija
70/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"]Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä
[/quote]
oikeestiko soittelette asiakkaitten perään ja muistatte joka naaman joka jouluruuhkassa kävi, wau! Ja se ruuhka-apulainen silmät kirkkaina kertoo omistajalle myyneensä sen laatikon. Teillä on firmassa hyvä ja avoin henki!

Vierailija
71/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"]

Olen aivan sata varma, että sut löydetään. Kohta tulee inventaario. Myyjä varmaan muistaa, että antoi kokonaisen laatikon ja muistaa asiakkaan ja ajankohdan. Kaikki myyntitapahtumat voidaan jäljittää jälkikäteen, jos maksettu kortilla tai kirjoitettu nimellinen kuitti. T. Vastaavanlaisen kaupan myyjä

[/quote]

Mitä sitten? Ostaja on maksanut sen mitä on pyydetty ja sillä siisti.

Tullainen jälkikäteen periminenhän olisi loputon rahasampo, ei kuule mene läpi.

Vierailija
72/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tod veis takasin :D

Vierailija
73/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]

Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.

[/quote]

Jää kiinni mistä? Myyjän tekemästä virheestä? ap ei ole tehnhyt mitään väärää. Jos hänestä yhden hinta oli ok, eikä tee mitään ylimääräisillä, niin voihan ne palauttaakkin, itse en viitsisi, koska en ole tehnyt mitään väärää.

Jos lompakossasi olisi ylimääräinen 20€, niin käyttäisitkö sen?
[/quote] En kyllä tajua tuon viimeisen lauseen pointtia? Onko siinä edes sellaista? Jos lompakossani olisi ylimääräinen kaksikymppinen niin ei, en käyttäisi. Sehän oli ylimääräinen. Laittaisin tietenkin säästöön sen.

Vierailija
74/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:53"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka. Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua. [/quote] Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet?

[/quote]

Haista pitkä paska :) Onko jollekkin joskus käynyt niin että kaupasta olisi otettu yhteyttä että olet maksanut liikaa tai saanut täydellä hinnalla viallisen tuoteen? Kyllä se on aina niin päin että vääryyttä kärsinyt joutuu vaatimaan oikaisua.
[/quote]

Anteeks mitä? Jos asentees on tollanen niin ymmärrän, ettet ole tälläsestä kuullut. Kaupan on toki hankalampaa ottaa yhteyttä yksityishenkilöön, mutta toisinaan epäselvissä tilanteissa ja erehduksissä näin tosiaan käy. Monissa kaupoissa myös kirjataan maksetut jääneet, jotta asiakas saa kuittia vastaan ne haettua.

Itse kassalla myydessäni jäi joskus mieleen asiakkaan kasvot joka unohti maksamansa purkinavaajan. Kun hänet seuraavan kerran näin, suljin kassan ja kävin kertomassa, että muistan hänet ja hän voi hakea avaajan ilman kuittia.

Vierailija
75/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on sama tilanne kuin jos pankkitilille on tullut vahingossa rahaa, joka on tarkoitettu jollekin toiselle. Ilmeisesti monet ovat sitä mieltä, että ei ole oma moka ja rahat voi huoleti käyttää. Näin se ei kuitenkaan ole.

Vierailija
76/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aha. viesti sai miinuspeukkuja. Todistakaan nyt tilanteita joissa kauppa on palautellut oma-alotteisesti rahaa ostajalle virheiden jälkeen. Omalle kohdalle tällaista ei ole vielä koskaan sattunut.

Vierailija
77/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"]

[/quote]

[/quote]

Katsopa kauppalakia. Selvät virheet voidaan oikaista. Se kuuluu molempien osapuolien velvollisuuksiin. Voiko paljon selkeämpää virhettä ollakaan, kuin toimittaa viisinkertainen määrä ostettua tavaraa?

Vierailija
78/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:54"]
Tuo 30 euron ostos on siis voinut maksaa liikkeelle suoraan päälle 80 euroa. Soita myymäläpäällikölle tai yrittäjälle ja kysy miten toimia. Voi olla, että saat teidän molempien hyvän joulumielen lisäksi jotain hyvitystä.
[/quote]
Suhteutapa tuo summa isossa kauppakeskuksessa olevan liikkeen yhden joulunalualuspäivän myyntiin.

Vierailija
79/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:58"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:51"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:47"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:44"] Jos ois iso homma roudata ne takaisin, niin soittaisin ja kysyisin että hakevato ite. Heidän mokahan se on. Jos helppo kuljettaa niin veisin sitten takaisin itse. Myyjä varmaan saa varoituksen tuosta. [/quote] Jos huomaavat, niin tulkoon hakemaan. Miksi ostajan pitäisi korjailla myyjän virheitä? [/quote] Niin miksi kenenkään tarvitsisi tehdä mitään toisten hyväksi? Tuijotetaan vaan kaikki omaa napaa ja kivaa on.

[/quote]

Onko oman edun tavoittelu kauppiaiden yksinokeus? Yleensä on niin että kaupassa peritään väärä hinta ja AINA kaupan eduksi ja ostajan pitää huomata se, jos ei huomaa, niin rahaa ei todellakaan olla tarjoamassa takaisin. Herätkää hölmöt!
[/quote]

Yhtälailla kaupassa on hintavirheitä toiseen suuntaan. Niistä ei vaan valittajia löydy samalla tavalla joten niihin ei kiinnitetä samalla tavalla huomiota. On myös eriasia tavoitella omaa etua esim tarjoamalla työpaikkoja, kuin tavoitella omaa etua muiden kustannuksella.

Vierailija
80/170 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:59"]

[/quote]

[/quote]

Katsopa kauppalakia. Selvät virheet voidaan oikaista. Se kuuluu molempien osapuolien velvollisuuksiin. Voiko paljon selkeämpää virhettä ollakaan, kuin toimittaa viisinkertainen määrä ostettua tavaraa?
[/quote]
ja miten myyjä todistaa jälkikäteen sen että asiakas sai 5 tuotetta? Kotietsintä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi