Myyjä antoi liikaa, miten toimisit?
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:13"]
Puoli vuotta kulunut, eikä kaupasta ole otettu yhteyttä.
Ap.
[/quote]
Eli sä oikeesti pidit ne? Mahdat olla ylpee itestäs. Mitäs sitten teit niillä?
Jos olisi jostain pikkuputiikista kyse, palauttaisin. Muuten muisin eteenpäin. Joo, olen törkeä.
Periaatteessa veisin takaisin. Mutta oikeasti en tiedä, jaksaisinko vaivautua, ellei olisi kyse jostain pikkuyrittäjästä.
Mina olen kylla rehellinen ja veisin takaisin. Toimi niinkuin omatunto sanelee ja ovatko aitisi/isasi ylpeita jalkikasvustaan paatoksen jalkeen.
Pöllisitkö kaupasta tavaraa, jos ketään ei olisi vartioimassa?
Minä kyllä myisin eteenpäin ylimääräiset, varsinkaan jos liikkeessä ei tule kovin usein asioitua.
Myyt eteenpäin = huono omatunto ja n. 100€
Palautat = hyvä mieli sinulle sekä myyjälle
Mielestäni nykyään hyvää mieltä jaetaan liian vähän. Ihmiset on ahneita. Ap tee Niinkuin toivoisit sinulle tehtävän.
En usko. Ei siinä tukkupaketissa ole samaa viivakoodia kuin niissä yksittäisissä tuotteissa. Tai sitten kyseessä oli joku pikkukauppa jossa hinnat näpytellään käsin tms.
Veisin takaisin, oli kyseessä sitten joku pikkuputiikki tai Prisma. Olisin maksanut vain yhdestä tuotteesta, en koko laatikollisesta, joten ne loput tuotteet ei edes olisi minun. Tapanani ei ole varastaa keltään, ei edes kauppiaalta.
Veisin takaisin, mitäs minä niillä ylimääräisillä tekisin? Myymällä sais varmaan jonkun kympin, enpä jaksaisi nähdä sitä vaivaa ja omatuntokin kolkuttelisi.
Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
Miten kukaan edes miettii tällaista? Tietysti ylimääräiset pitää viedä takaisin. Eikö rehellisyys merkitse enää mitään?
Nuo veisin kyllä jo takaisin, sillä tuo voi täyttää jo petoksen tunnusmerkit, jos et vie, ja henkilöllisyytesi saadaan selville.
Oikeuskirjoissa puhutaan ns. vilpittömän mielen suojasta eli ei tiennyt eikä olisi pitänytkään tietää.
Viisi painavaa tuotetta huomaisi jo sokeakin.
Pikku firma ni palauttaisin, iso ni ilman muuta myyt eteepäin...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
Eli ostaja on rikollinen ja mokannut myyjä syytön?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:45"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:28"]
Kyllä ne virheen huomaa, jos kortilla maksoit tai kuittiin nimesi annoit, löytävät sut. Jos et palauta niin se on aika noloa sitten, kun jäät kii.
[/quote]
Jää kiinni mistä? Myyjän tekemästä virheestä? ap ei ole tehnhyt mitään väärää. Jos hänestä yhden hinta oli ok, eikä tee mitään ylimääräisillä, niin voihan ne palauttaakkin, itse en viitsisi, koska en ole tehnyt mitään väärää.
Jos lompakossasi olisi ylimääräinen 20€, niin käyttäisitkö sen?
[/quote]
t. ässämies