Myyjä antoi liikaa, miten toimisit?
Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
Kommentit (170)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:20"]Pöllisitkö kaupasta tavaraa, jos ketään ei olisi vartioimassa?
[/quote]
Mitä? Tottakai? :D Miksi joku ei varastaisi jos tietäisi ettei jäisi kiinni? Voittoa itsellehän se on..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:12"]
Päivän päätteeksi lasketaan, täsmääkö kassa. Tuskin myyjä voi vetää välistä 50 euroa. Tai sitten myöntää hävikin virheekseen, jolloin myyjän (tässä tapauksessa osa-aikatyöntekijän) työtä arvioidaan.
[/quote]
Tämä siis vastauksena tuolle (143), joka sanoi, että myyjä piti rahat ja nauroi paskaisesti päälle.
me saatiin kerran kaks markiisia varastolta, mies viela oli ihmetelly, etta miks kaks laatikkoa ja varastomies oli jotain selitelly. Kotona sit katoin niita ja totesin, etta toisessa paketissa on jonkun muun nimikin. Soitin kyseiseen liikkeeseen 40km paahan ja kysyin, mita tehdaan. Adiakaspalvelija kysyi, voitaisko vieda toinen takas. Ma totesin, etta oli aika isotoinen farmariautolla kuskata ja kyseessa on kuitenkin varastotyontekijan virhe, ni mieluusti ei kuskattais. Seuraavana aamuna ko. liikkeen auto kavi hakemassa toisen markiisin.
[quote author="Vierailija" time="19.2014 klo 21:07"]Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
[/quote]
Eikö tuo ole myyjän/liikkeen vika. Miksi tuhlaisin energiaa, vaivaa, aikaa ja bensaa ammatti-ihmisen virheiden takia? Ei kukaan muukaan maksa minun virheistäni.
Eli en veisi. Oma moka.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:20"]Pöllisitkö kaupasta tavaraa, jos ketään ei olisi vartioimassa?
[/quote]
Eihän tuo pöllimistä ole. Myyjähän sen on antanut.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka.
Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua.
[/quote]
Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet?
[/quote]
No eikö se kauppa pidänkin jos asiakas ei hae niitä 4! Vai milloin olet kuullut että liike soittelee asiakkaalle kotia vaikka pankkikorttitietojen perusteella että sulta jäi 4 kpl tiskiin. Ei milloinkaan!
Sama homma ap pitää jos myyjä ei hae!
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 00:12"]
Päivän päätteeksi lasketaan, täsmääkö kassa. Tuskin myyjä voi vetää välistä 50 euroa. Tai sitten myöntää hävikin virheekseen, jolloin myyjän (tässä tapauksessa osa-aikatyöntekijän) työtä arvioidaan.
[/quote]Ei kassasta mitään rahaa puutu.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="19.2014 klo 21:07"]Ostin erään sisustustuotteen, se oli hyllystä loppu ja myyjä meni varastosta katsomaan onko niitä lisää ja tuli paketin kanssa kassalle. Maksoin tuotteen ja raahasin yllättävän painavan laatikon kotiin. Kotona huomasin, että laatikko sisälsi 5kpl samaa tuotetta! Myyjä siis mokasi, kuinka toimisit sijassani ? Tuote maksoi noin 30e.
[/quote]
Eikö tuo ole myyjän/liikkeen vika. Miksi tuhlaisin energiaa, vaivaa, aikaa ja bensaa ammatti-ihmisen virheiden takia? Ei kukaan muukaan maksa minun virheistäni.
Eli en veisi. Oma moka.
[/quote]
Juu. Itse virheemmme maksamme jokainen. Ei kukaan muu niitä suostu maksamaan puolestamme. Tai jos joku haluaa niin baana on vapaa.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka. Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua. [/quote] Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet? [/quote] No eikö se kauppa pidänkin jos asiakas ei hae niitä 4! Vai milloin olet kuullut että liike soittelee asiakkaalle kotia vaikka pankkikorttitietojen perusteella että sulta jäi 4 kpl tiskiin. Ei milloinkaan! Sama homma ap pitää jos myyjä ei hae!
[/quote]
Aivan. Jos jollakin jää vaikka tuote kassalle, niin eivät kyllä takuulla soittele perään, vaan vievät takaisin hyllyyn jos asiakas ei tule sitä itse kysymään. Periaatteessahan etukorttien käyttäjät olisi helppo löytää jos haluaisivat, mutta eivät todellakaan näe sitä vaivaa asiakkaan virheen vuoksi..
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka.
Itse ostin joskus remonttitarvikkeita ja huomasin jälkeen päin että olin maksanut kylppäri 30 bordilaatasta kolmen hinnan. Ei harmittanut, enkä vaatinut oikaisua.
[/quote]
Niin no joo. Entä jos asiakas mokais ja maksais 5 tuotetta ja veis kotiin vaan yhden? Asiakkaan moka, joten kauppa voi pitää ne asiakkaan maksamat tuotteet?
[/quote]
No eikö se kauppa pidänkin jos asiakas ei hae niitä 4! Vai milloin olet kuullut että liike soittelee asiakkaalle kotia vaikka pankkikorttitietojen perusteella että sulta jäi 4 kpl tiskiin. Ei milloinkaan!
[/quote]
Aivan. Jos liike ei kysele niin ap pitää ne tuotteet. Niin kauppahinta toimii! Ja ilman omantunnon tuskia
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:06"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:40"]Myyjän moka.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Aivan. Jos liike ei kysele niin ap pitää ne tuotteet. Niin kauppahinta toimii! Ja ilman omantunnon tuskia
[/quote] Siis niin KAUPPAKIN toimii, eikä kauppahinta.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:43"]
Ainoa kysymys mitä Ap:n kannattaa miettiä on se millainen ihminen hän on... Se paha ja itsekäs joka varastaa joka mahdollisuuden tullen ja uskoo vain pahaan muissa ihmisissä? Vai hyvä ihminen, joka tekee niinkuin on oikein ja joka uskoo hyvään myös muissa, koska sitä hyvää löytyy omasta itsestä... Sitä houkuttelee sellaisia ihmisiä ympärilleen, jollaiseksi itsensä uskoo ja tekee. Maailma jossa elämme on hyvin erilainen. Hyville tapahtuu hyvää. Niille jotka tekevät oikein ja odottavat itselleen vähintä, he yleensä saavat lopulta myös elämältään paljon enemmän onnea kuin ne jotka kylvävät pahaa ympärilleen... Usko hyvään. Ole se hyvä tässä maailmassa. Palauta tavarat ja saat hyvänomantunnon. Varasta ja se asia painaa sinua joka kerta kun kävelet liikkeen ohitse...
[/quote]Juuri näin. Hyvin laitoit.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:38"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 23:43"]
Ainoa kysymys mitä Ap:n kannattaa miettiä on se millainen ihminen hän on... Se paha ja itsekäs joka varastaa joka mahdollisuuden tullen ja uskoo vain pahaan muissa ihmisissä? Vai hyvä ihminen, joka tekee niinkuin on oikein ja joka uskoo hyvään myös muissa, koska sitä hyvää löytyy omasta itsestä... Sitä houkuttelee sellaisia ihmisiä ympärilleen, jollaiseksi itsensä uskoo ja tekee. Maailma jossa elämme on hyvin erilainen. Hyville tapahtuu hyvää. Niille jotka tekevät oikein ja odottavat itselleen vähintä, he yleensä saavat lopulta myös elämältään paljon enemmän onnea kuin ne jotka kylvävät pahaa ympärilleen... Usko hyvään. Ole se hyvä tässä maailmassa. Palauta tavarat ja saat hyvänomantunnon. Varasta ja se asia painaa sinua joka kerta kun kävelet liikkeen ohitse...
[/quote]Juuri näin. Hyvin laitoit.
[/quote]
Aivan paskaa että hyville tapahtuu hyvää. Esim: tässä maailmassa on paljon jo HYVIÄ lapsia jotka kärsivät sodista. Missä helvetin haavemaassa mahdatte asua?
Mulla teki meni Stockmannin verkkokauppa sekaisin Hullujen päivien aikana ja pakettiautomaattiin tuli 4 samanlaista kaiutinta ja 4 parit Clarksin kenkiä. Lasku oli yhdestä kappaleesta. Etu olisi ollut yli 600e. Palautin kuitenkin.
Puoli vuotta kulunut, eikä kaupasta ole otettu yhteyttä.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:26"]
Joululahjoiksi?
[/quote]
varastettua kamaa.. sehän on kunnioittavaa
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:13"]
Puoli vuotta kulunut, eikä kaupasta ole otettu yhteyttä.
Ap.
[/quote]
Eli sä oikeesti pidit ne? Mahdat olla ylpee itestäs. Mitäs sitten teit niillä?
[/quote]
Ne on edelleen samassa laatikossa kaapissa, vain 1 käytössä. Nyt pohdin mitä niille lopuille tekisin.
Ap.
[quote author="Vierailija" time="10.06.2015 klo 14:18"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:26"]
Joululahjoiksi?
[/quote]
varastettua kamaa.. sehän on kunnioittavaa
[/quote]
Entäpä jos tuote olisikin mennyt suoraan lahjaksi. Ap ei edes tietäisi saaneensa liikaa ja lahjan saaja ihmettelisi miksi sai 5 samanlaista. Kuka olisi silloin se varas?