Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri ehdotti mirtatsapiinia, onko minkälainen lääke? t. huostaanotettu teini

Vierailija
19.12.2014 |

Jos nyt kirjoitin lääkkeen nimen oikein :D

Eniten ehkä huolettaa tuo lihominen, mitä vähän luin, että k.o lääkkeellä on tapana lihottaa... jos jotain tämä lääke on lihottanut, niin jos viitsisitte kertoa paljon ja missä ajassa? D:

Myös kaikki risut ja ruusut ovat tervetulleita, haluan tietää kaiken :D

Lääke alotettaisiin pienellä annoksella unen parantamiseen.

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:09"]Hyvin pieni annos nosti mun ruokahaluni, minkä vuoksi lihoin lyhyessä ajassa 10 kg.

Mirtatsapiini on anorektikoille kehitetty lääke, jonka on todettu vähentävän masennusta. Sen ensisij. tarkoitus on ollut nostaa ruokahalua.

[/quote]

Tätä en haluaisi D: En ole mitenkään sairaalloisen tarkka painostani
[/quote]

Karkasi kesken >,<

En ole sairaalloisen tarkka painostani, mutta kukapa tahtoisi ykskaks lääkkeiden vuoksi +10kg :/ Toki siihen voi itse vaikuttaa, ehkä, jollei kyse ole turvotuksesta/nesteiden kerääntymisestä.

Ja olen pahoillani spämmistä, mutta mobiilin takia en voi kommentoida kaikille samaan aikaan D: Lainaukset ei toimi kunnolla.

ap

Vierailija
42/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:46"]

Fyysistä riippuvuutta ei synny. Se on fakta. Mutta psyykisen riippuvuuden voi kehittää ihan mihin vaan. Mutta psyykinen riippuvuus ei riipu käytettävästä aineesta vaan ihmisen omasta päästä. Esim. itse en ole riippuvainen Stilnoctista, mutta muista riippuvaisuutta aiheuttavista aineista olen. Riippuvainen en myöskään ole maidon juonnista fyysisesti (koska se on mahdotonta) vaikka se minut on anemian partaalle ajanutkin, eli saan siitä fyysisiä oireita.

Ettei vaan menis puurot ja vellit sekaisin. Aikasemmin puhuin, että ei pitäisi mitään lääkeainetta demonisoida tai perkeleeksi maalata, koska mikä toimii yhdelle ei toimi toiselle. Mutta mitä riippuvuuksiin tulee, niin tsolpideemi on varmaan turvallisin lääke ottaa.

Lisäksi asiaan löyhästi liittyen, nukkuminen tai nukkumattomuus on sitä luokkaa oleva fyysinen prosessi, että on turhaa kuvitellakaan että olisi olemassa täysin muuhun fysiikkaan vaikuttamaton aine. Niinhän sitä sanotaan, että siitä tietää lääkeen vaikuttavan että se aiheuttaa muutakin kuin halutun vaikutuksen (sivareita). Lääke joka ei toimi, ei aiheuta sivareita. Kyse on vaan siitä, että milloin lääkkeestä saatava hyöty on suurempi kuin mahd. sivarit.

Mutta joo, fyysistä riippuvuutta tsolpideemiin ei syyny.

[/quote] Oletko reiki-hoitojen kannattaja? Vai ehkä väriterapian kannalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:22"]Lihoin ensimmäisen kuukauden aikana 10 kg, ja sitten enemmän, kahden vuoden aikana jona sitä käytin lihoin yhteensä 35 kg. Ruokahalu ei lisääntynyt, makeanhimo jonkin verran, mutta mitään valtavia määriä karkkejakaan en syönyt. Masennukseen se ei auttanut lainkaan.

Jos vain mahdollista pyydä lääkäriltäsi joku muu lääke!
[/quote]

Ei kuullosta kivalle :c Olen laittanut rajaksi jonkun max pari kiloa, enempää en tahdo painon nousta, jos kerta on muitakin lääkkeitä, jotka eivät nostaisi painoa yhtä paljon.

Ilman lääkkeitä tietenkin olisi kaikkein paras.

ap

Vierailija
44/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kokeiltu todella pahaan unettomuuteen mirta, ketipinor ja melatoniini. Mistään ei ollut nukkumiseen tai nukahtamiseen apua, sen sijaan mirtasta oli tokkurainen, toissijainen olo koko seuraavan päivän ja ketipinor aiheutti niin hirveitä painajaisia ja ahdistusta että ei edes halunnut nukkua sen kanssa. Melatoniini, niin lyhyt kuin pitkävaikutteinen olivat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Unettomuus on siitä ikävä vaiva, että siitä tulee todella helposti kierre, nukkumaan menoa alkaa pelätä, vältelläkin, "jos ei sitten taas saa unta" tai mikä nyt ikinä onkaan se isoin ongelma. Tuon katkaisemiseen saattaa riittää sekin, että nukkuisi vaikka pari viikkoa vahvoilla lääkkeillä ja sitten kokeilisi taas hetken ilman. Itselläni auttaa rauhoittava + unilääke -yhdistelmä, mutta koska noihin kehittyy riippuvuus ja toisaalta toleranssi kasvaa tosi nopeasti, niin yritän mennä enintään rytmillä kaksi iltaa lääkkeitä, kolmas ilman. Ihan lääkärin ohjeilla ja valvonnassa tämä.

Niin ja itselläni on kaikenlaista mt-ongelmaa muutenkin, joten koko ajan kulkee rinnalla mielialalääkitys, joka tietysti sekin saattaa vaikuttaa sekä nukkumiseen että lääkkeitten tehoon.

Ilman mitään lääketieteellistä osaamista sanoisin kuitenkin, että neuroleptejä (ketipinor) ei kovin herkästi kannattaisi syödä. Saa väittää vastaan ja sanoa, että pienistä annoksista ei ole haittaa, mutta silti, itse liputan ennemmin sellaisten lääkkeitten puolesta, jotka on alunperinkin kehitetty nukkumiseen eikä esim. skitsofrenian hoitoon.

Vierailija
45/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:28"]Ite en ole tuota kokeillut, mutta ketipinor 400mg iltaisin käytössä. Sillä saan hyvin unta eikä aamulla/päivällä ole väsynyt/zombie olo. Eikä siitä muutenkaan ole ainakaan minulle tullut mitään sivuoireita. Tosin minä syön sitä bipolaarihäiriöön ja unirytmin kasassa pysymiseen. Olen 20-vuotias, jos sillä merkitystä :)
[/quote]

Minulle tuo 50mg kuullosti paljolta, mutta ihmiset on erillaisia :D Jos saan kysyä, niin millä annoksella aloitit ketipinorin? :)

ap

Vierailija
46/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:40"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:42"]En todellakaan suosittele mirtazapinia, ei auttanut nukkumiseen oikeastaan ollenkaan, päinvastoin vaikeutti vain elämääni. Jos ongelma on nukkumisessa, pyydä mieluummin oikeita nukahtamislääkkeitä. Tai oletko kokeillut melatoniinia? Mielialalääkkeiden syömisessä uniongelmiin ei ole järjen häivääkään. [/quote] Melatoniini ei oikein riitä minulle, kokeiltu on :( ap

[/quote]Oletko kokeillut Circadinia, pitkävaikutteista melatoniinia. En minäkään lyhytvaikutteisella melatoniinilla nuku, mutta Circadinilla mainiosti. 
[/quote]

En ole, kysyn ohjaajilta :)

ap

Vierailija
47/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:42"]En lukenut kaikkia vastauksia, niin en tiedä ehdottiko joku jo, mutta oletko kokeillut melatoniinia? Itse olen kärsinyt koko ikäni uniongelmista ja itselleni tuo auttaa. Ei tietenkään kaikilla toimi halutusti, mutta kannattaa kokeilla kun ei ole lääke ja saa nykyään ilman reseptiäkin.
[/quote]

Joo, on tullut kokeiltua, ei auta :(

ap

Vierailija
48/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:55"]Itsellä mirtan syöminen oli vähän temppuilua. Jos söi iltapalan alle tunti pillerin ottamisen jälkeen (en muista milligrammoja), niin uni tuli, mutta jos söi ennen tai tunnin jälkeen pillerin, ei unta saanut. Itse en mitään oireita mirtasta saanut verrattuna ketipinoriin, joka zombiutti ja tiputti hiukset päästä.
[/quote]

Apua, en varmaan osaa olla tarpeeksi tarkkana tuosta syömisistä lääkkeiden kanssa :D Ja olen vähän väsy, kumpi lääke siis zombiutti ja laittoi hiukset putoamaan?

ap

Vierailija
49/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:01"]Mulla kokeiltu todella pahaan unettomuuteen mirta, ketipinor ja melatoniini. Mistään ei ollut nukkumiseen tai nukahtamiseen apua, sen sijaan mirtasta oli tokkurainen, toissijainen olo koko seuraavan päivän ja ketipinor aiheutti niin hirveitä painajaisia ja ahdistusta että ei edes halunnut nukkua sen kanssa. Melatoniini, niin lyhyt kuin pitkävaikutteinen olivat ihan yhtä tyhjän kanssa.

Unettomuus on siitä ikävä vaiva, että siitä tulee todella helposti kierre, nukkumaan menoa alkaa pelätä, vältelläkin, "jos ei sitten taas saa unta" tai mikä nyt ikinä onkaan se isoin ongelma. Tuon katkaisemiseen saattaa riittää sekin, että nukkuisi vaikka pari viikkoa vahvoilla lääkkeillä ja sitten kokeilisi taas hetken ilman. Itselläni auttaa rauhoittava + unilääke -yhdistelmä, mutta koska noihin kehittyy riippuvuus ja toisaalta toleranssi kasvaa tosi nopeasti, niin yritän mennä enintään rytmillä kaksi iltaa lääkkeitä, kolmas ilman. Ihan lääkärin ohjeilla ja valvonnassa tämä.

Niin ja itselläni on kaikenlaista mt-ongelmaa muutenkin, joten koko ajan kulkee rinnalla mielialalääkitys, joka tietysti sekin saattaa vaikuttaa sekä nukkumiseen että lääkkeitten tehoon.

Ilman mitään lääketieteellistä osaamista sanoisin kuitenkin, että neuroleptejä (ketipinor) ei kovin herkästi kannattaisi syödä. Saa väittää vastaan ja sanoa, että pienistä annoksista ei ole haittaa, mutta silti, itse liputan ennemmin sellaisten lääkkeitten puolesta, jotka on alunperinkin kehitetty nukkumiseen eikä esim. skitsofrenian hoitoon.
[/quote]

Olen lukenut kauhujuttuja neuroleptisistä lääkkeistä ja juuri siksi epäröin ketipinoria :(

ap

Vierailija
50/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:55"]Itsellä mirtan syöminen oli vähän temppuilua. Jos söi iltapalan alle tunti pillerin ottamisen jälkeen (en muista milligrammoja), niin uni tuli, mutta jos söi ennen tai tunnin jälkeen pillerin, ei unta saanut. Itse en mitään oireita mirtasta saanut verrattuna ketipinoriin, joka zombiutti ja tiputti hiukset päästä. [/quote] Apua, en varmaan osaa olla tarpeeksi tarkkana tuosta syömisistä lääkkeiden kanssa :D Ja olen vähän väsy, kumpi lääke siis zombiutti ja laittoi hiukset putoamaan? ap

[/quote]

Mirtalla sai iltaisin normaalin tuntuisen väsymyksen eikä antanut oireita. Ketipinor tiputti hiukset ja zombiutti jo pienillä annoksilla.

Vierailija
51/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa jaa, kysyppäs ihan piruillaksesi miksi ihmeessä se "lääkäri" on määrännyt sulle alunperinkään jotain *kirosanatähän* neuroleptiä? Sinuna sanoisin aika pahasti sille "lääkärille". Voit vaikka ärähtää sille aivovamman tuottamisesta muun muassa... Lukekaa ihmiset hyvät niitä tutkimuksia, älkääkä luottako niin sinisilmäisesti kaiken maailman pelleihin.

Pyydä tosiaan ennemmin kokeiltavaksi vaikka sitä pitkävaikutteista melatoniinia. Noi "väsyttävät" masennuslääkkeet ei kyllä kauaa sinua väsytä kun totut siihen lääkkeeseen. Näin ainakin itselleni on Triptylin osalta käynyt, mutta minä otan unettomina öinä sellaiset 6mg melatoniinia, joka ehkä minut nukahduttaa tai sitten ei...

t:bibolaarihäröinen 

Vierailija
52/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:25"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 21:08"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:55"]Itsellä mirtan syöminen oli vähän temppuilua. Jos söi iltapalan alle tunti pillerin ottamisen jälkeen (en muista milligrammoja), niin uni tuli, mutta jos söi ennen tai tunnin jälkeen pillerin, ei unta saanut. Itse en mitään oireita mirtasta saanut verrattuna ketipinoriin, joka zombiutti ja tiputti hiukset päästä. [/quote] Apua, en varmaan osaa olla tarpeeksi tarkkana tuosta syömisistä lääkkeiden kanssa :D Ja olen vähän väsy, kumpi lääke siis zombiutti ja laittoi hiukset putoamaan? ap

[/quote]

Mirtalla sai iltaisin normaalin tuntuisen väsymyksen eikä antanut oireita. Ketipinor tiputti hiukset ja zombiutti jo pienillä annoksilla.
[/quote]

Okei :) Ehkä tuo selviäisi kokeilemalla, mutta en haluaisi painon nousevan kymmentä kiloa, enkä menettää hiuksiani.

ap

Vierailija
53/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani kirjoitusvirheistä :c

ap

Vierailija
54/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo unilääkkeenä oleva annos lihota.

Vierailija
55/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lihottanut minua ja nukuin paremmin. Hyvä lääke, mutta ne toimii eri lailla eri ihmisillä.

Vierailija
56/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

62, vastaan sinulle ja muille uudelleen aamulla, mutta nyt on minun aika painua nukkumaan :) Tai ainakin jättää puhelin rauhaan.

Kiitos kaikille, jotka ovat jaksaneet laittaa viestiä minulle.

ap

Vierailija
57/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin alle puoli vuotta (minulle tämä lääke määrättiin, koska alla oleva toinen masislääkitys Venlafaxin vei ruokahalun..!) ja lihoin vajaa kymmenen kiloa. Että toimi kyllä siis siihen, mihin sen lääkäri määräsi, mutta muuta vaikutusta en huomannut minkäänlaista. Tässä lähinnä tätä lihomisnäkökulmaa, itselle oli tervetulleet ne muutama kiloa, mutta sen takia sitten lopetinkin, koska en halunnut lihoa enempää ja vähän pelästyin sitä nopeaa painonnousua. En siis mitenkään ruvennut ahtamaan ruokaa, vaan normaali ruokahalu ikäänkuin palasi.

Vierailija
58/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turposin kolmessa viikossa 6 kiloa, jotka pysyivät sitkeästi lääkkeen lopettamisen jälkeen.

Vierailija
59/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:51"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:47"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:45"]Piriä aamulla niin pääsee liikkeelle. Vie myös ruokahalua, eli tasaa hyvin tuon painonnousuriskin. Luultavasti laihdutkin. Yöt nukkuen ja päivät supervirkeänä!
[/quote]
jjja mutta ei sitten huostaanotetuille unihäiriöisille teineille!!
[/quote]

Tulisi ongelmia :'D Enkä muutenkaan välitä tuollaisista asioista.

Mutta joo, melatoniini yms eivät auta, kun ilman lääkkeitä saattaa mennä jopa 2vrk puolentunnin unilla, tai vielä vähemmillä. Sitten "sammun", nukun pidempään ja sama uusiks.

ap
[/quote]
Oletko kokeillut urheilua? Päivisin kunnon hiki päällä edistää kyllä nukkumista. Terveellistä ruokaa ja kaikki päihteet ml. rööki pois. Sitten vielä jotain rauhallista iltarutiinia, esim. lukemista.

Vierailija
60/73 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ihan täysin zombieksi, älä suostu, ellet halua olla puoliunessa kokoaikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi