Lääkäri ehdotti mirtatsapiinia, onko minkälainen lääke? t. huostaanotettu teini
Jos nyt kirjoitin lääkkeen nimen oikein :D
Eniten ehkä huolettaa tuo lihominen, mitä vähän luin, että k.o lääkkeellä on tapana lihottaa... jos jotain tämä lääke on lihottanut, niin jos viitsisitte kertoa paljon ja missä ajassa? D:
Myös kaikki risut ja ruusut ovat tervetulleita, haluan tietää kaiken :D
Lääke alotettaisiin pienellä annoksella unen parantamiseen.
Kommentit (73)
Itse olen syönyt mirtatzapiinia unettomuuteen ja masennukseen, mutta mun mielestä kuulostaa vähän huonolta lääkkeeltä teinille. En ole lääketieteen asiantuntija, mutta sen verran tiedän, että psyykenlääkkeet eivät välttämättä toimi nuorilla ihan samalla tavalla kuin aikuisilla, ja siksi mietityttää. Minä söin puolikasta (pieni annos väsyttää enemmän), lihoin ainakin 10 kg. Mun mielestä - ja edelleen, mielipiteeni ei perustu lääketieteen osaamiseen - joku miedompi lääke voisi olla parempi, esim. Triptyl. Siitä olen itse saanut apua unettomuuteen. Mistähän saatais ap:lle asiantuntija-apua?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:54"]Tekee ihan täysin zombieksi, älä suostu, ellet halua olla puoliunessa kokoaikaa.
[/quote]
Ketipinorkin laittaa zombi-olon päälle :/ Ei sattuis olemaan kokemusta, kumpi on pahempi?
ap
Mulla oli 16-17vuotiaana tuo lääke, 1/4 tabletti unilääkkeenä. En lihonut ainakaan niin että olisin itse huomannut mutta olin ihan tööt vielä aamullakin. Vasta iltapäivän puolella alkoi pää olemaan selvä.. En käyttänyt sitä kovin usein koska en sitten selvinnyt kouluun.
Ei se lääke itsessään lihota mutta lisää kyllä ruokahalua. Itselle tuli 5 lisäkiloa vuodessa, koska en kestänyt näläntunnetta vaan söin enemmän ihan perusruokaa.
Söin sitä 1/4 pilleriä uniongelmiin. Taju lähti kankaalle mutta lihoin pari kiloa sekä muutti mut zombieksi. Aamulla herääminen täyttä tuskaa ja monta tuntia pää pöhnässä. Never again.
Kokeilemalla se selviää. Mirtatsapiinista ei ainakaan lyhyehkön käytön jälkeen tule hankalia vieroitusoireita.
Mulla ollut vain hyviä kokemuksia. Lisää jonkunverran makeanhimoa kylläkin, mutta muutoin ihan täydellinen lääke. En ole lihonut tuon takia, mutta ekaa kertaa elämässäni nukun kunnolliset yöunet. Halleluja!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:57"]Itse olen syönyt mirtatzapiinia unettomuuteen ja masennukseen, mutta mun mielestä kuulostaa vähän huonolta lääkkeeltä teinille. En ole lääketieteen asiantuntija, mutta sen verran tiedän, että psyykenlääkkeet eivät välttämättä toimi nuorilla ihan samalla tavalla kuin aikuisilla, ja siksi mietityttää. Minä söin puolikasta (pieni annos väsyttää enemmän), lihoin ainakin 10 kg. Mun mielestä - ja edelleen, mielipiteeni ei perustu lääketieteen osaamiseen - joku miedompi lääke voisi olla parempi, esim. Triptyl. Siitä olen itse saanut apua unettomuuteen. Mistähän saatais ap:lle asiantuntija-apua?
[/quote]
Vaihtoehtoina on ketipinor ja tämä mirtazapiini :/ Ketipinoria olen jo kokeillut, mutta se laittaa kunnon zombi-fiiliksen päälle ja jos otan lääkkeet myöhässä, niin seuraava päivä on menee todella tahmealla fiiliksellä + päänsärky.
ap
Ota se ketipinor viimeistään klo 20 illalla. Mirtatsapiini lisää ruokahalua.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:54"]Ota se ketipinor viimeistään klo 20 illalla. Mirtatsapiini lisää ruokahalua.
[/quote]
Olen koittanutkin ottaa, jos ei ole mtn menoa illalla niin otan ketipunorit klo.18-19.
Ruokahalun osaan pitää hallinnassa, mutten sitten tiedä nostaako nesteitä tms kroppaan.
ap
mä lihoin 10 kiloo hetkessä ja olin ihan kuutamolla. en heränny oikeestaan ollenkaan vaan koko päivä meni pilvissä. oli kyllä paha masennus päällä, siksi sitä söinki niin kauan ku lääkäri uskotteli et kyllä se auttaa. ketipinorilla taas on ollu pelkkää positiivista vaikutusta, jos syö vaan yhen pilsun illalla niin hyvin oon virkee aamulla ja ei tuu painoa. ikää löytyy 20 jos se tähän jotenki liittyy. omasta kokemuksesta oon siis vahvasti sen puolella, mirtazapinit helvettiin...
Itse sain reseptin kyseiseen lääkkeeseen ja toiveet oli korkealla miten se auttaa unta saamaan ja turvaamaan sen. Netistä luin miten ihmiset nukkuvat hyvin ihan sillä puolikkaalla 7,5mg.
Minä en nukkunut. Sama homma 15mg en nukkunut. Aivan humpuukkilääke.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:32"]Ei tuo unilääkkeenä oleva annos lihota.
[/quote]
No hyvä :D En halua, että paino nousis. Ainakaan älyttömästi.
ap