Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri - Valtaosaa ihmisten sairauksista ei ole olemassa..

Vierailija
19.12.2014 |

.. On vaan ylipainoa ja vääriä liikunta ja ruokatottumuksia. Tupakka monella siinä tietenkin mukana elimistön rappeutumista kiihdyttämässä.

"It's not that diabetes, heart disease and obesity runs in your family. It's that no one runs in your family."

Eli laihduttakaa, muuttaakaa ruokavalio terveellisempään suuntaan, lopettakaa tupakointi ja liikkukaa enemmän. Nämä hoito-ohjeet onnistuvat kaikilta ja ovat varmasti paljon tehokkaampi hoito kuin yksikään meistä lääkäreistä pystyy Teidän terveyden eteen tekemään. Uskokaa pois. Monet sairaudet hoituu tehokkaammin kun ottaa itseään niskasta kiinni ja aloittaa ryhtiliikkeen elämässään.

Kommentit (136)

Vierailija
21/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä et suuri, ei suurin osa on itse aiheutettua! Mut se parannuskeino on vaikea toteuttaa jos ei kiinnosta tai on mahdotonta vaikka liikkua!!

Vierailija
22/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:42"]

Meidän perheessä on aina syöty monipuolisen terveellisesti kasvispainotteisesti samoin minun ja miehen lapsuudenperheissä. Ylipainoa ei ole kellään, kukaan ei tupakoi. Silti; äidilläni, miehelläni ja veljelläni todella paha atooppinen iho ja erilaisia allergioita, miehellä ja veljellä myös astmaa, äidillä reuma, miehellä kilpirauhasen vajaatoimintaa. Isäni ei ole oikein koskaan sairas, minä ja siskonikin vain harvoin, mutta meillä on sitten add. Lapseni muuten perusterveitä, keskimmäisellä vuosittain paha heinänuha kutinan kanssa. Ja kaikki pyöeäilevät päivittäin kesät talvet, metsäkävelyjä paljon ym arkilikuntaa, varsinkin mieheni on himokävelijä ja äitini pyöräilijä. Lapset harrastavat tanssia yms. Ja ainiin, pikkuveljelläni synnynäinen sydänvaiva...

Mutta, ehkä nämä eivät sitten ole niitä valtaosasairauksia? Mutta ihan varmuuden vuoksi närkästyin, koska vähättelevä asenne ihmisten sairauksiin on todella ärsyttävää!

[/quote]

Ehkä se teidän perheen ruoka ei sitten olekaan niin "terveellistä"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "valtaosaa"? Luettelit aloitusviestissä vain pari sairautta.

Vierailija
24/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"]

Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista?

[/quote]

Fibromyalgia on kipu-uupumusoireyhtymä, jota sairastaa arviolta noin 2-5 prosenttia väestöstä, joista 75% on naisia. Fibromyalgia voi huonontaa potilaan fyysistä ja psyykkistä terveyttä.

Muita yleisiä oireita ovat uupumus, puutuminen, turvotuksen tunne, virkistämätön uni ja kognitiiviset eli henkisen suorituskyvyn ongelmat (keskittymiskyvyttömyys, uuden oppimisen vaikeus, muistin huononeminen) ja usein masentuneisuus tai ahdistuneisuus. Krooninen väsymysoireyhtymäärtynyt paksusuoli (IBS) ja levottomat jalat ovat yleisiä fibromyalgiaa sairastavilla.

Eli kyllähän tämä "korvien välivaiva" on matalapalkkaisten, huonosti motivoituneiden ihmisten keino selittää yleistä jaksamattomuuttaan ja vitutusta.

Elimellistä syytähän näihin jokapaikan kolotuksiin ja väsymykseen ei ole. Miksiköhän termille "jokapaikan kipu ja väsymys" on pitänyt keksiä näin monimutkainen hömppälatina termi? Siksi että osa ihmisistä haluaa että heidän väsymykselleen on jokin hieno latinankielinen termi.

Vierailija
25/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"]

Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista?

[/quote]

Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä.
[/quote]

Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu?

Vierailija
26/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu?

[/quote]

Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin.

Vierailija
27/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu?

[/quote]

Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin.
[/quote]

Jep jep, miksei minun 4 kertaa viikossa liikkumiseni sitten ole jo parantunut tätä? Täytyy varmaan sanoa miehelle, että nyt pariterapiaan, kun joku tiätämätön av palstalla on sitä mieltä, että kyllä se fibromyalgia siitä kun meidän suhde mikä on jo hyvä paranee.

Vierailija
28/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu? [/quote] Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin. [/quote] Jep jep, miksei minun 4 kertaa viikossa liikkumiseni sitten ole jo parantunut tätä? Täytyy varmaan sanoa miehelle, että nyt pariterapiaan, kun joku tiätämätön av palstalla on sitä mieltä, että kyllä se fibromyalgia siitä kun meidän suhde mikä on jo hyvä paranee.

[/quote]

Sitten suosittelen masennuslääkkeitä. Vai miten itse ajattelit vaivaa hoidettavaksi?

Vierailija
29/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:38"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu? [/quote] Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin. [/quote] Jep jep, miksei minun 4 kertaa viikossa liikkumiseni sitten ole jo parantunut tätä? Täytyy varmaan sanoa miehelle, että nyt pariterapiaan, kun joku tiätämätön av palstalla on sitä mieltä, että kyllä se fibromyalgia siitä kun meidän suhde mikä on jo hyvä paranee.

[/quote]

Sitten suosittelen masennuslääkkeitä. Vai miten itse ajattelit vaivaa hoidettavaksi?
[/quote]

Syön triptyleitä kipuihini. Sillä mennään, ongelma? Mitä minä masennuslääkkeillä kun en ole masentunut, liikkuminen ja eläminen vain sattuu kehooni fyysisesti ei henkisesti.

Vierailija
30/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fibromyalgiasta: minun äidilleni annettiin fibromyalgiadiagnoosi silloin, kun fibromyalgia ei ollut edes muotia. Viiden vuoden päästä iski sitten erittäin aggressiivinen reuma.

Yhdelle tuttavalle tehtiin myös fibromyalgiadiagnoosi... MS-taudin mahdollisuuttakin tutkittiin, mutta sitä ei löydetty. Sitten muutaman vuoden päästä todettiin MS-tauti.

Itse uskon, että fibromyalgia ei ole mikään keksitty sairaus, vaan autoimmuunisairauksien esiaste. Joillain se sitten kehittyy joksikin muuksi, joillain onneksi ei.

Vierailija
31/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 09:06"]

On tietysti olemassa myös oikeita sairauksia, joihin ihminen ei ole itse pystynyt vaikuttamaan, mutta suurin osa sairauksista on tosiaan elintapasairauksia eli sellaisia, jotka on saatu aikaan liialla ruoalla, tupakoinnilla ja vähällä liikunnalla.

Iso osa ihmisten vaivoista on myös sellaisia, jotka eivät mene minkään tietyn diagnoosin alle. Ihmisillä on monenlaisia kipuja, vatsavaivoja, huimausta, huonoa oloa, väsymystä jne. Sellaisia, joihin ei löydy välttämättä mitään selitystä tutkimuksista huolimatta.

[/quote]

Määrittelehän nyt viimein tuo lihavoitu "suurin osa sairauksista". "Suurin osa" millä perusteella? Oletko viime aikoina katsonut läpi sitä Therapia Fennicaasi ja huomannut, kuinka PALJON eri sairauksia maailmassa on?

Vierailija
32/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:35"]

Kaikkein köyhimmillä on maailmanlaajuisesti myös huonoin terveys. Näin on myös Suomessa. Hyväpalkkainen lääkäri ei tietenkään näe monisairaan työttömän tilannetta, vaan haluaa hänen vaan ottavan itseään niskasta kiinni. Sitten hän määrää lihottavaa masennuslääkettä, ja ihmettelee, kun se ihmishylkiö ei vaan saatana parane. 

Kahden kerroksen väkeä. Katsokaa Britannian tilannetta. Suomi seuraa perässä. Ja köyhä, sairas, huonokuntoinen saa vain syyttää itseään sairauksistaan. Sitä saa mitä tilaa, naureskelee hyväosainen.

[/quote]

Kerrohan miten köyhyyttä sitten pitäisi hoitaa? Suomessa kuitenkin edelleen jokaisella on mahdollisuus nostaa elintasoaan, sellaista luokkayhteiskuntaa ei ole, paitsi ehkä korkein yläluokka, joka on hyvin pieni. Se suomenruotsalainen vanha raha.

Köyhyys ei poistu antamalla köyhälle lisää rahaa, koska kuten on tuhat kertaa todettu, varsin usein se köyhä ei osaa sitä rahaa käsitellä, vaan pistää sen haisemaan täysiin turhuuksiin, ei suinkaan siihen, että ostaisi salikortin ja terveellistä ruokaa. Yleensä se on se köyhä itse, jonka henkinen pääoma ei riitä siihen, että hän pystyisi itse hoitamaan henkistä hyvinvointiaan esim. kulttuurilla, vaan elämä on muutenkin tempoilevaa ja lyhytjänteistä, eikä omien tekojen seurauksia pystytä analysoimaan ja ottamaan opiksi. 

Köyhällä olisi ihan samat mahdollisuudet hoitaa terveyttään ja välittää ne elämäntavat eteenpäin, jos kiinnostusta olisi. Tiedosta se ei voi olla kiinni, enemmän asenteesta.

Ja mä tiedän tämän tasan siksi, että olen itse todella henkisesti köyhästä asennevamma-perheestä. Jos ihminen ei muuta asennettaan, ei siinä auta yhtään mikään. Ikinä sitä rahaa ei saa tarpeeksi, ja herrojen kotkotusten takia sitä lenkkimakkaraa ja kaljaa ei mihinkään kasviksiin vaihdeta. Ja sitten itketään kun masentaa, ja läskivuoren alla pettää nivelet jne.

Jos joku toinen tietää miten tuo asia korjataan, niin siitä varmasti saisi miljardin rahana, sen verran iso säästö syntyisi siitä, että "köyhät" saataisiin pitämään huolta itsestään.

Vierailija
33/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:35"]

Kaikkein köyhimmillä on maailmanlaajuisesti myös huonoin terveys. Näin on myös Suomessa. Hyväpalkkainen lääkäri ei tietenkään näe monisairaan työttömän tilannetta, vaan haluaa hänen vaan ottavan itseään niskasta kiinni. Sitten hän määrää lihottavaa masennuslääkettä, ja ihmettelee, kun se ihmishylkiö ei vaan saatana parane. 

Kahden kerroksen väkeä. Katsokaa Britannian tilannetta. Suomi seuraa perässä. Ja köyhä, sairas, huonokuntoinen saa vain syyttää itseään sairauksistaan. Sitä saa mitä tilaa, naureskelee hyväosainen.

[/quote]

Kerrohan miten köyhyyttä sitten pitäisi hoitaa? Suomessa kuitenkin edelleen jokaisella on mahdollisuus nostaa elintasoaan, sellaista luokkayhteiskuntaa ei ole, paitsi ehkä korkein yläluokka, joka on hyvin pieni. Se suomenruotsalainen vanha raha.

Köyhyys ei poistu antamalla köyhälle lisää rahaa, koska kuten on tuhat kertaa todettu, varsin usein se köyhä ei osaa sitä rahaa käsitellä, vaan pistää sen haisemaan täysiin turhuuksiin, ei suinkaan siihen, että ostaisi salikortin ja terveellistä ruokaa. Yleensä se on se köyhä itse, jonka henkinen pääoma ei riitä siihen, että hän pystyisi itse hoitamaan henkistä hyvinvointiaan esim. kulttuurilla, vaan elämä on muutenkin tempoilevaa ja lyhytjänteistä, eikä omien tekojen seurauksia pystytä analysoimaan ja ottamaan opiksi. 

Köyhällä olisi ihan samat mahdollisuudet hoitaa terveyttään ja välittää ne elämäntavat eteenpäin, jos kiinnostusta olisi. Tiedosta se ei voi olla kiinni, enemmän asenteesta.

Ja mä tiedän tämän tasan siksi, että olen itse todella henkisesti köyhästä asennevamma-perheestä. Jos ihminen ei muuta asennettaan, ei siinä auta yhtään mikään. Ikinä sitä rahaa ei saa tarpeeksi, ja herrojen kotkotusten takia sitä lenkkimakkaraa ja kaljaa ei mihinkään kasviksiin vaihdeta. Ja sitten itketään kun masentaa, ja läskivuoren alla pettää nivelet jne.

Jos joku toinen tietää miten tuo asia korjataan, niin siitä varmasti saisi miljardin rahana, sen verran iso säästö syntyisi siitä, että "köyhät" saataisiin pitämään huolta itsestään.

[/quote]

Kiva että kokoomusnuoretkin palstailee :) 

Vierailija
34/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:54"]

Fibromyalgiasta: minun äidilleni annettiin fibromyalgiadiagnoosi silloin, kun fibromyalgia ei ollut edes muotia. Viiden vuoden päästä iski sitten erittäin aggressiivinen reuma.

Yhdelle tuttavalle tehtiin myös fibromyalgiadiagnoosi... MS-taudin mahdollisuuttakin tutkittiin, mutta sitä ei löydetty. Sitten muutaman vuoden päästä todettiin MS-tauti.

Itse uskon, että fibromyalgia ei ole mikään keksitty sairaus, vaan autoimmuunisairauksien esiaste. Joillain se sitten kehittyy joksikin muuksi, joillain onneksi ei.

[/quote]

Oikea ravinto auttaa, mutta mammathan ovat sitä mieltä, että ruoka on vain kaloreita ja vatsantäytettä :)

Vierailija
35/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:27"]

Sydän- ja verisuonitaudit ja tukielinten sairaudet vähenisivät huomattavasti, jos porukka vain yksinkertaisesti söisi ja liikkuisi oikein. Toisaalta taas esim. muistisairaudet lisääntyisivät, kun keski-ikä nousisi. Valtiolle halvimmaksi taisi tulla ihminen, joka makselee veroja 65-vuotiaaksi ja sitten kuolee johonkin hillomunkkien avulla saatuun sydänsairauteen.

[/quote]

tuki- ja liikuntaelinsairauksiin vaikuttavat työolot aivan valtavasti. koko nykyisen työelämän pitäisi muuttua 100 % että noihin pystyisi merkittävästi vaikuttamaan. useimmat työnantajat eivät suostu mihinkään ergonomisiin ratkaisuihin ennen kuin on jo sairastunut.

Vierailija
36/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 11:53"]

[/quote]

Oikea ravinto auttaa, mutta mammathan ovat sitä mieltä, että ruoka on vain kaloreita ja vatsantäytettä :)

[/quote]

No eipä kumpikaan noista erityisen huonosti syönyt. Äitini varsinkin teki aina hyvin terveellistä ja monipuolista ruokaa. Siinä missä naapurin lapset söivät makaronilaatikkoa, äiti - jolla oli aikanaan myös pitopalvelu - teki ns. "välimerellistä" kasvispainotteista ruokaa. Ja söi sitä tietysti myös itse.

En väitä, etteivätkö oikeat elintavat auttaisi ja parantaisi todennäköisyyksiä. Minäkin saan vääränlaisesta ruokavaliosta oireita, joten totta kai vältän niitä "vääriä" ruokia. Mutta mitä sitten, kun on jo elänyt niin hyvällä tavalla kuin tavallinen ihminen suinkin pystyy, ja sairastuu silti? Kuinka pitkälle elintavoista lähdetään etsimään syytä? Kaivetaanko syytä niin kauan, kunnes löydetään jotain, minkä perusteella koko sairaus voidaan kääntää sairastuneen omaksi syyksi? "Haa, opiskelijana 2000-luvun alussa söit silloin tällöin valmisruokia ja kävit joskus jopa bilettämässä! Tästähän se kaikki johtuu: oma vika, mitäs läksit!!"

Vierailija
37/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oikein usko tuohon fibromyalgiaan siinä laajuudessa, missä sitä nykyään käytetään. Uskon, että se on rajatulla osalla ihmisistä, mutta sitä käytetään paljon väärin kuvaamaan sellaisia ihmisiä, joilla on raskasta elämänhistoriaa ja mielialavaivoja ja sen vuoksi kaikenlaisia joka paikassa tuntuvia kipuja.

Vierailija
38/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten syntymässä saadut sairaudet. Keskosena syntynyt, happivajeessa syntynyt. Entäs jos vauvana saa jo syövän?

Vierailija
39/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu? [/quote] Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin. [/quote] Jep jep, miksei minun 4 kertaa viikossa liikkumiseni sitten ole jo parantunut tätä? Täytyy varmaan sanoa miehelle, että nyt pariterapiaan, kun joku tiätämätön av palstalla on sitä mieltä, että kyllä se fibromyalgia siitä kun meidän suhde mikä on jo hyvä paranee. [/quote] Sitten suosittelen masennuslääkkeitä. Vai miten itse ajattelit vaivaa hoidettavaksi? [/quote] Syön triptyleitä kipuihini. Sillä mennään, ongelma? Mitä minä masennuslääkkeillä kun en ole masentunut, liikkuminen ja eläminen vain sattuu kehooni fyysisesti ei henkisesti.

[/quote]

Triptyl on myös mieliala ja masennuslääke,  käytetään paljon myös kroonisissa kivuissa, joille ei oikein ole syytä.

Vierailija
40/136 |
20.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:54"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:41"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:38"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 10:17"] [quote author="Vierailija" time="20.12.2014 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:58"] Antakaa kun arvaan, teidän mielestänne fibromyalgiakin johtuu vaan huonoista elintavoista? [/quote] Fibromyalgia tunnetaan paremmin keski-ikäisten naisten velttokatarrina. Taustalla tyypillisesti saamattomuus, heikkolahjaisuus ja halu lintsata työstä. [/quote] Olen kaksikymppinen fibromyalgiaa sairastava. Meinaatko sinä aivan oikeasti, että se on laiskuutta. Se, että joku päivä joka paikkaa särkee niin paljon, että et pysty edes kylkeä kääntämään tai et saa lääkepurkkia väännettyä auki, koska käsiin sattuu? [/quote] Nuo fibromyalgia oireet usein korjaantuvat kun ihmisellä on aktiivinen elämä, hyvä parisuhde, motivoiva työ, harrastuksia yms. Mutta ei ole lääkkeillä parannettavissa oleva vaiva. Korkeintaan masennuslääkkeillä, joita ihan syystäkin käytetään kroonisiin kipuihin. [/quote] Jep jep, miksei minun 4 kertaa viikossa liikkumiseni sitten ole jo parantunut tätä? Täytyy varmaan sanoa miehelle, että nyt pariterapiaan, kun joku tiätämätön av palstalla on sitä mieltä, että kyllä se fibromyalgia siitä kun meidän suhde mikä on jo hyvä paranee. [/quote] Sitten suosittelen masennuslääkkeitä. Vai miten itse ajattelit vaivaa hoidettavaksi? [/quote] Syön triptyleitä kipuihini. Sillä mennään, ongelma? Mitä minä masennuslääkkeillä kun en ole masentunut, liikkuminen ja eläminen vain sattuu kehooni fyysisesti ei henkisesti.

[/quote]

Triptyl on myös mieliala ja masennuslääke,  käytetään paljon myös kroonisissa kivuissa, joille ei oikein ole syytä.
[/quote]

Mikä on todennäköisempää, lääkärit ovat epäpäteviä, eivätkä ole ammattitaitonsa puolesta lainkaan kartalla, tai potilas kuvittelee olemattomia? Jotenkin kallistuisin jälkimmäiseen vaihtoehtoon. Sellaiset lääkärit, jotka koettavat tehdä jotakin epäkonventionaalista auttaakseen potilaitaan (esim. epästandardit testit, epästandardit hoidot) potkitaan yleensä pihalle lääketieteen kuppikunnasta. Melkoinen lahko siis. Muissa ammattiryhmissä epätavallisia, mahdollisesti uusia innovatiivisia työmenetelmiä keksineitä yleensä palkittaisiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi