Pitääkö vaimoa kehua kauniiksi ja usein? Naisen mielipidettä kaipaisin
Tuli juteltua vaimon kanssa kauniiksi kehumisesta. Vaimoni on mun silmiin tietysti maailman kaunein, kuinka muutenkaan ja kyllä joskus sanon sen ääneenkin mutta vain ja ainoastaan kun sitä oikeestikin tarkoitan. Vaimoni mielestä olisi kivempaa kuulla se useamminkin mutta mun mielestä se taas ottaa sen tarkoituksen pois jos vaimoa kehuisin aina kauniiksi. Eikö ole mukavempaa että kehun silloin kun siihen on aihetta esim kun toinen laittautunut oikein kauniiksi, kihartanut hiukset, valinnut tyylikkäät vaatteet ja muutenkin.
No asioistahan ei aina tarvi olla samaa mieltä, vaimoni kyllä kehuu minun ulkonäköä päivittäin vielä 7 vuoden jälkeen ja kyllä minäkin hänen ulkonäköään kehun mutta en joka käänteessä. Vaimoni sitten sanoi jotain joka kyllä sai kummastusta aikaan minussa. Vaimon mielestä jokainen nainen haluaa kuulla olevansa kaunis ja se on miehen valinta että haluaako että nainen saa ne kehut vislaavilta miehiltä vai omalta puolisolta ja kun ei niitä kehuja kotoa saa niin ne kadunmiesten kehut lämmittää.
Musta toi kuulosti aika kauhealle, onko asia tosiaankin noin? Onko pakko aloittaa päivittäiset kauneus kehut että vaimo pysyy kotona eikä karkaa muualle?
Kommentit (119)
Mun poikaystävä kehuu mua liikaakin. Välillä olen tokaissutkin siihen väliin että "kyllä mä tiedän jo että tykkäät musta, turpa kii jo". Oon vähän sitä tyyppiä että kehuja silloin kun ne ansaitaan, puhutaan silloin kun on asiaa. Liikaa jos ylistää niin siitä menee maku.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:45"]
Mun poikaystävä kehuu mua liikaakin. Välillä olen tokaissutkin siihen väliin että "kyllä mä tiedän jo että tykkäät musta, turpa kii jo". Oon vähän sitä tyyppiä että kehuja silloin kun ne ansaitaan, puhutaan silloin kun on asiaa. Liikaa jos ylistää niin siitä menee maku.
[/quote]
Niinpä, jää vain mällin maku suuhun;)
Minun mieheni on ainut mies joka on koskaan kehunut minua ja jaksaa vieläkin kehua vaikka vuosia on jo 11 takana ja liikakiloja on tullut 15. Kehut tuntuvat rehellisemmiltä kun ne sanotaan halauksen tai suukon kera.
Jos koko ajan kehuu kauniiksi, herää kysymys, että ulkonäkökö on se tärkein.
Eipä tietenkään kukaan jaksa kehua nalkuttavaa vaimoaan, vaan satunnaista baaripokaa: sitten ja siten lohkeaa varmemmin;)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:57"]
Eipä tietenkään kukaan jaksa kehua nalkuttavaa vaimoaan, vaan satunnaista baaripokaa: sitten ja siten lohkeaa varmemmin;)
[/quote]
Totta, joskus vaan kantsii säästää sanansa hyvän illan varalle!:)
Hankala asia sinänsä että jos kehut vaimoasi vain kun hän on laittautunut tulee hänelle helposti olo että pidät häntä kauniina vain silloin. Kokeile silloin tällöin sanoa se muulloinkin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:01"]
Hankala asia sinänsä että jos kehut vaimoasi vain kun hän on laittautunut tulee hänelle helposti olo että pidät häntä kauniina vain silloin. Kokeile silloin tällöin sanoa se muulloinkin.
[/quote]
Mutta kun sanat tarttuu kurkkuun:(
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:51"]
Minun mieheni on ainut mies joka on koskaan kehunut minua ja jaksaa vieläkin kehua vaikka vuosia on jo 11 takana ja liikakiloja on tullut 15. Kehut tuntuvat rehellisemmiltä kun ne sanotaan halauksen tai suukon kera.
[/quote]
Mieluiten panon kera, kiitos!
Mun mies on kehunut mun ulkonäköä joka päivä tai ainakin aina kotona ollessaan ja nyt 20 vuoden jälkeen alkaa jo riittää. Uskon kyllä vähemmästäkin...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:05"]
Mun mies on kehunut mun ulkonäköä joka päivä tai ainakin aina kotona ollessaan ja nyt 20 vuoden jälkeen alkaa jo riittää. Uskon kyllä vähemmästäkin...
[/quote]
Jep, eihän se ilman panoja ole uskottavaa!
Meillä kotona ei kehuttu ulkonäköä mutta haukuttiin kyllä, jos jotain virhettä oli. Tämän takia kehut toki hivelee näin aikuisena, mutta en silti osaa ottaa niitä luontevasti vastaan. Yleisesti olisi hyvä että ihmiset kehuisivat ja kiittäisivät enemmän toisiaan, eli antaisivat positiivista palautetta. Sen ei tarvitse koskea ulkonäköä, parempi olisikin että saisi monipuolisemmin kehuja tekemisistään tai sanomisistaan, kun ei se ulkonäkö kuitenkaan ole tärkeintä elämässä. Tärkeää tietysti vetovoiman kannalta eli parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:11"]Minun mieheni sanoo joka ilta nukkumaan käydessä, että olen maailman ihanin nainen.
Se joskus ärsyttää, koska en ole.
[/quote]
Olen kade.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 16:08"]
Meillä kotona ei kehuttu ulkonäköä mutta haukuttiin kyllä, jos jotain virhettä oli. Tämän takia kehut toki hivelee näin aikuisena, mutta en silti osaa ottaa niitä luontevasti vastaan. Yleisesti olisi hyvä että ihmiset kehuisivat ja kiittäisivät enemmän toisiaan, eli antaisivat positiivista palautetta. Sen ei tarvitse koskea ulkonäköä, parempi olisikin että saisi monipuolisemmin kehuja tekemisistään tai sanomisistaan, kun ei se ulkonäkö kuitenkaan ole tärkeintä elämässä. Tärkeää tietysti vetovoiman kannalta eli parisuhteessa.
[/quote]
Nimenomaan: positiivista palautetta kaikesta negatiivisestakin!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:29"]
Ai niin onhan mun mies tavallaan kehunut mua peräti kaksi kertaa nätiksi: eka kerta oli kun olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja mies sanoi, että hänen kaverinsa oli sanonut mua nätiksi. Toisella kerralla pari vuotta myöhemmin oli muutama kaveri kehunut, että "sulla on niin nätti tyttöystävä, että meinattiin ottaa mukaan". Tuosta siis aikaa reilusti yli 20 v.
Ehkä mies ei vaan oikeasti ole koskaan pitänyt mua kauniina tai seksikkäänä ja haluaa olla rehellinen? Voihan se olla niin. Olen aika luomunainen, en kovin paljon meikkaa tms. ja mieheni taitaa tykätä just runsaasti meikkaavista ja no, vähän sellaisen hutsumaisen näköisistä naisista, ainakin jos katson mistä esim. feissarissa tykkäilee ja seurailee vaikka kaupassa hänen tuijottamisiaan. Itse haluan näyttää ennemminkin tyylikkäältä ja sensuellilta, toki makkarissa sitten eri asia ;) t. se 20 v naimisissa ollut
[/quote]
Heh, tosta että "kaveri kertoi" tuli mieleen oma kokemus jäyhän duunarismiehen kanssa. Kun oltiin jonkin aikaa tapailtu, kysyin kerran tekstarilla suoraan, että tykkäätkö minusta. Mies ei vastannut siihen mitään, vastasi kyllä viestiin mutta jotain muuta, arkista. Kai ylivoimaista ja liian tunteellista sanoa että joo. No sitten kerran olimme baarissa ja vaikka olin tämän miehen kanssa, niin muut miehet tulivat silti koko illan iskemään. Koko illan, riesaksi saakka että jopa tämä jääkaappi sen huomasi. Kotimatkalla mies totesi, että yllättävän moni taisi pitää sua nättinä. Joo kiitos!!
[/quote]
Tai hutsahtavana.
[/quote]
Tyylini ei ole tyrkky vaan pukeudun aika tavallisesti ja huomaamattomasti. En myöskään flirttaile muille ollessani miesystävän kanssa tai kun yleensäkään olen varattu. Mistä te ihmiset tulette, joiden on pakko aina nähdä kaikki rumassa valossa?
[/quote]
Miksi sinua sitten tullaan iskemään, vaikka olet (jääkaapin kokoisen?) miehesi seurassa? Vai ovatko ne iskijät aivan tolloja idiootteja? Ei sitä voi kovin kauniissa valossa nähdä. Jotain aihetta täydyt antaa.
Minua tai kavereitani ei koskaan tulla iskemään, jos meillä on kumppanit mukana. Muulloin senkin edestä.
Onhan se ihanaa, jos kehutaan, kun sitä todella tarkoitetaan. Kyllä sen huomaa, kun kehu tulee sydämestä. Mitään päivittäistä kehumista kehumisen ilosta en todellakaan tarvitse tai edes halua.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:48"]
Olet näin järjellä ajatellen oikeassa, MUTTA tuo sun viimeinen lause ei pidä paikkaansa. En minäkään ole mihinkään karkaamassa vaikka mieheni ei aina kehukaan :) Hän varmaan kehuu vielä vähemmän kuin sinä, mutta tiedän kyllä hänen mietteensä (ilmeet ja eleet ja toisinaan jopa ne sanat kertoo). Ne toisten kehut lämmittää tietenkin aina! Kyllähän se sinuakin imartelisi jos naiset yhtä avoimesti kehuisivat kuin miehet. Mitäs jos alkaisit kehumaan hiukkasen enemmän ja vaikkapa vielä odottamattomasti? Esim. kun vaimo tulee suihkusta, saunoessanne (kun ne kaikki makkaratkin on siinä näkösällä ja naisella ei ehkä ole kaikkein kaunein olo), nukkumaan mennessä kun vaimolla on se nuhjuinen t-paita päällä... Nuo kehut lämmittää oikeasti! Ei tarvi aloittaa mitään jokapäiväistä kampanjaa vaan lisätä ihan hiukkasen. Hymyilytti kovasti kun luin tekstiäsi. Vaimosi on todella onnekas nainen :)
[/quote]
Kuka helvetti laittaa jonkun nuhjuisen t-paidan päälleen, kun on käymässä nukkumaan? Ja vielä odottaa kehuja! Voi Luoja, mitä pellejä!
Minua kyllä saa kehua. Oikeastaan minua täytyy kehua. Mies kun on juronpuoleinen eikä turhia kehu saati puhu ja minä puolestaan aika ronski nainen niin noin kerran päivässä ilmoitan, että palvo mua. Mies suhtautuu siihen huumorilla mutta tottelee. Kyllä se on ihan naisesta kiinni, minkä verran sitä tarvii kehua ja millä tavalla.
Toivoisin, että mies sanoisi kauniiksi. Olisi tosi tärkeää. Kyllä se kertoo, että olen maailman rakkain ja tärkein ja ihanin, mutta kauniiksi sanoo enintään silloin, kun olen tosi laittautunut, eikä mitenkään automaattisesti silloinkaan.
Tiedän, että hän itse ei ole sellainen ihminen, joka kaipaisi ulkonäkökehuja, vaan lähinnä vaivautuu niistä. Mä kuitenkin kaipaisin niitä nimenomaan häneltä enkä satunnaisilta miehiltä kadulla. Mutta mitenpä sen muotoilet kuulostamatta idiootilta.