olen raskaana ja ebola pelottaa:(
Voiko ebolan saada yleisistä tiloista? Esim rappukäytävästä? Miten helposti se tarttuu? Onko se pisaratartunta?
Kommentit (10)
Ebolan voi saada, jos koskee samaan ovenkahvaan kuin mamu.
Älä turhaan murehdi. Et aivan varmasti saa Ebola-tartuntaa ihan tavallisella olemisella.
Olin itse raskaana sikainfluenssabuumin aikaan ja muistan jotenkin tunteen. Rauhoitu ja koita nauttia tästä ajasta, kohta sinulla onkin jo oma vauva sylissä :)
Voit kuolla todennäköisemmin auto-onnettomuudessa tai saada aivokasvaimen kuin saada ebolan Suomessa.
esim jos joku ebola-potilas aivastaa sun naamalle niin voit saada ebola-tartunnan
No ei sitä ebolaa Suomessa ole, ja vaikka yksi ihminen tänne tulisi jolla se on, niin aika epätodennäköistä että tulisi juuri sinun päällesi räkimään.
Onko lapsesi isä ebola-positiivinen?
Älä pelkää. Asiaa suurennellaan. Vältä roskalehtien lukemista.
Olen terveyskeskusepidemologi, joten asia on tuttu. Suurin väärinkäsitys taitaa ebolan kohdalla olla, ettei sen välittymistä myös perintötekijöiden kautta huomioida, joten kannattaa kysäistä esimerkiksi kätilöltä, onko suvussa ebolaa, ettei sitten vasta synnytyksessä tule ikäviä yllätyksiä.
Pissasta tarttuu, jotwn mietin, että jos on jonkun ebolaisen pissaa rinkulalla ja jollain sitten rikkinäisiä finnejä pepussa.
Juu, kyllä nyt kannattaa pysytellä asunnossa sisällä pelkästään! Ebola kun voi vaania porraskäytävässä viattomia odottajia. Odota vaa ku asunnon oven avaat ni ebola hyökkää armeijan tavoin sisälle ja suoraan suhun!!!
IDIOOTTI!!!!! MITÄPÄ LUULET?!