Pitääkö vaimoa kehua kauniiksi ja usein? Naisen mielipidettä kaipaisin
Tuli juteltua vaimon kanssa kauniiksi kehumisesta. Vaimoni on mun silmiin tietysti maailman kaunein, kuinka muutenkaan ja kyllä joskus sanon sen ääneenkin mutta vain ja ainoastaan kun sitä oikeestikin tarkoitan. Vaimoni mielestä olisi kivempaa kuulla se useamminkin mutta mun mielestä se taas ottaa sen tarkoituksen pois jos vaimoa kehuisin aina kauniiksi. Eikö ole mukavempaa että kehun silloin kun siihen on aihetta esim kun toinen laittautunut oikein kauniiksi, kihartanut hiukset, valinnut tyylikkäät vaatteet ja muutenkin.
No asioistahan ei aina tarvi olla samaa mieltä, vaimoni kyllä kehuu minun ulkonäköä päivittäin vielä 7 vuoden jälkeen ja kyllä minäkin hänen ulkonäköään kehun mutta en joka käänteessä. Vaimoni sitten sanoi jotain joka kyllä sai kummastusta aikaan minussa. Vaimon mielestä jokainen nainen haluaa kuulla olevansa kaunis ja se on miehen valinta että haluaako että nainen saa ne kehut vislaavilta miehiltä vai omalta puolisolta ja kun ei niitä kehuja kotoa saa niin ne kadunmiesten kehut lämmittää.
Musta toi kuulosti aika kauhealle, onko asia tosiaankin noin? Onko pakko aloittaa päivittäiset kauneus kehut että vaimo pysyy kotona eikä karkaa muualle?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:44"]Toivoisin, että mies sanoisi kauniiksi. Olisi tosi tärkeää. Kyllä se kertoo, että olen maailman rakkain ja tärkein ja ihanin, mutta kauniiksi sanoo enintään silloin, kun olen tosi laittautunut, eikä mitenkään automaattisesti silloinkaan.
Tiedän, että hän itse ei ole sellainen ihminen, joka kaipaisi ulkonäkökehuja, vaan lähinnä vaivautuu niistä. Mä kuitenkin kaipaisin niitä nimenomaan häneltä enkä satunnaisilta miehiltä kadulla. Mutta mitenpä sen muotoilet kuulostamatta idiootilta.
[/quote]
Minunkin mieheni yrittää kumota kehuni, mutta siitä huolimatta kehun, koska hän näyttää mielestäni hyvältä. :)
Minä saan kehuja silloin tällöin kun laittaudun. Noin kerran kuukaudessa. Se riittää mulle. Jos kehuja tulis useemmin vois olla ettei kehut enää tuntuisi miltään, varsinkin jos niitä tulis joka ikinen päivä. Liika on aina liikaa.
Miettikää nyt hetki: Huomenna puolisonne kuolee onnettomuudessa. Eikö yhtään kaduta, että tuli säästeltyä kehuja tai rakkaudentunnustuksia parempaan hetkeen?
Älkää pitäkö toisianne niin itsestäänselvinä. Kuka tahansa voi menettää rakkaansa koska tahansa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:11"]
Minun mieheni sanoo joka ilta nukkumaan käydessä, että olen maailman ihanin nainen.
Se joskus ärsyttää, koska en ole.
[/quote]
Joskus on vaikea käsittää miten jollakin voi olla noin huono itsetunto... OK eipä se minullakaan ole maailman korkein. Kuitenkin omalle miehelleni olen vilpittömästi maailman kaunein, mutta ennen kaikkea tärkein ihminen.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:12"]
Jos tietäisin mieheni kirjoittelevan tänne tuollaisia aloituksia, jättäisin hänet välittömästi.
Siis niin turn off!
[/quote]
Kai nyt miehilläkin on oikeus tänne kirjoitella. Etkä sinä voi tietää vaikka miehesi kirjoittelisikin tänne :)
[/quote]
Onko sinulla ollenkaan sisälukutaitoa??
Sanoinko jossain, että miehillä ei ole oikeutta kirjoitella tänne??
Kirjoitelkoot vaan niin että näppis räjähtää. Mutta hyi helvetti, se on niin ämmämäistä kuin olla voi. SE oli pointtini, ymmärrätkö nyt, kun rautalangasta väännän? Tuskin.
Koska sinusta on todella kiihottava mies, joka aikansa kuluksi kirjoittelee nettiin äitiyspalstalle perjantai-iltapäivänä.
Ja tiedän satakymmenenprosenttisesti, että minun mieheni ei kirjoittele tänne eikä mihinkään muuallekaan. Hän tekee oikeita töitä. Valitan, sinä nössö"miehen" vaimoke. :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:32"]
Minun mieheni sanoo joka ilta nukkumaan käydessä, että olen maailman ihanin nainen.
Ai huono itsetunto? Minusta tuo on realismia.
[/quote]
Joskus on vaikea käsittää miten jollakin voi olla noin huono itsetunto... OK eipä se minullakaan ole maailman korkein. Kuitenkin omalle miehelleni olen vilpittömästi maailman kaunein, mutta ennen kaikkea tärkein ihminen.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:32"]
Ai huono itsetunto? Minusta tuo on realismia.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Lainaus meni väärään kohtaan, teksti tuli keskelle. Siis ei huonoa itsetuntoa, vaan realismia.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:29"]
Ai niin onhan mun mies tavallaan kehunut mua peräti kaksi kertaa nätiksi: eka kerta oli kun olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja mies sanoi, että hänen kaverinsa oli sanonut mua nätiksi. Toisella kerralla pari vuotta myöhemmin oli muutama kaveri kehunut, että "sulla on niin nätti tyttöystävä, että meinattiin ottaa mukaan". Tuosta siis aikaa reilusti yli 20 v.
Ehkä mies ei vaan oikeasti ole koskaan pitänyt mua kauniina tai seksikkäänä ja haluaa olla rehellinen? Voihan se olla niin. Olen aika luomunainen, en kovin paljon meikkaa tms. ja mieheni taitaa tykätä just runsaasti meikkaavista ja no, vähän sellaisen hutsumaisen näköisistä naisista, ainakin jos katson mistä esim. feissarissa tykkäilee ja seurailee vaikka kaupassa hänen tuijottamisiaan. Itse haluan näyttää ennemminkin tyylikkäältä ja sensuellilta, toki makkarissa sitten eri asia ;) t. se 20 v naimisissa ollut
[/quote]
Heh, tosta että "kaveri kertoi" tuli mieleen oma kokemus jäyhän duunarismiehen kanssa. Kun oltiin jonkin aikaa tapailtu, kysyin kerran tekstarilla suoraan, että tykkäätkö minusta. Mies ei vastannut siihen mitään, vastasi kyllä viestiin mutta jotain muuta, arkista. Kai ylivoimaista ja liian tunteellista sanoa että joo. No sitten kerran olimme baarissa ja vaikka olin tämän miehen kanssa, niin muut miehet tulivat silti koko illan iskemään. Koko illan, riesaksi saakka että jopa tämä jääkaappi sen huomasi. Kotimatkalla mies totesi, että yllättävän moni taisi pitää sua nättinä. Joo kiitos!!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
Ai niin onhan mun mies tavallaan kehunut mua peräti kaksi kertaa nätiksi: eka kerta oli kun olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja mies sanoi, että hänen kaverinsa oli sanonut mua nätiksi. Toisella kerralla pari vuotta myöhemmin oli muutama kaveri kehunut, että "sulla on niin nätti tyttöystävä, että meinattiin ottaa mukaan". Tuosta siis aikaa reilusti yli 20 v.
Ehkä mies ei vaan oikeasti ole koskaan pitänyt mua kauniina tai seksikkäänä ja haluaa olla rehellinen? Voihan se olla niin. Olen aika luomunainen, en kovin paljon meikkaa tms. ja mieheni taitaa tykätä just runsaasti meikkaavista ja no, vähän sellaisen hutsumaisen näköisistä naisista, ainakin jos katson mistä esim. feissarissa tykkäilee ja seurailee vaikka kaupassa hänen tuijottamisiaan. Itse haluan näyttää ennemminkin tyylikkäältä ja sensuellilta, toki makkarissa sitten eri asia ;) t. se 20 v naimisissa ollut
[/quote]
Heh, tosta että "kaveri kertoi" tuli mieleen oma kokemus jäyhän duunarismiehen kanssa. Kun oltiin jonkin aikaa tapailtu, kysyin kerran tekstarilla suoraan, että tykkäätkö minusta. Mies ei vastannut siihen mitään, vastasi kyllä viestiin mutta jotain muuta, arkista. Kai ylivoimaista ja liian tunteellista sanoa että joo. No sitten kerran olimme baarissa ja vaikka olin tämän miehen kanssa, niin muut miehet tulivat silti koko illan iskemään. Koko illan, riesaksi saakka että jopa tämä jääkaappi sen huomasi. Kotimatkalla mies totesi, että yllättävän moni taisi pitää sua nättinä. Joo kiitos!!
[/quote]
Tai hutsahtavana.
Minä ainakin tykkään että kehutaan aina "silloin tällöin". Alkaisi ahdistamaan, jos joka päivä olisi joku kehumassa. Sitäpaitsi kun harvoin se rakas kehuu niin silloin se tuntuu kymmenen kertaa paremmalta kuin että kehuisi kokoajan :)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:48"]
Tuli juteltua vaimon kanssa kauniiksi kehumisesta. Vaimoni on mun silmiin tietysti maailman kaunein, kuinka muutenkaan ja kyllä joskus sanon sen ääneenkin mutta vain ja ainoastaan kun sitä oikeestikin tarkoitan. Vaimoni mielestä olisi kivempaa kuulla se useamminkin mutta mun mielestä se taas ottaa sen tarkoituksen pois jos vaimoa kehuisin aina kauniiksi. Eikö ole mukavempaa että kehun silloin kun siihen on aihetta esim kun toinen laittautunut oikein kauniiksi, kihartanut hiukset, valinnut tyylikkäät vaatteet ja muutenkin.
No asioistahan ei aina tarvi olla samaa mieltä, vaimoni kyllä kehuu minun ulkonäköä päivittäin vielä 7 vuoden jälkeen ja kyllä minäkin hänen ulkonäköään kehun mutta en joka käänteessä. Vaimoni sitten sanoi jotain joka kyllä sai kummastusta aikaan minussa. Vaimon mielestä jokainen nainen haluaa kuulla olevansa kaunis ja se on miehen valinta että haluaako että nainen saa ne kehut vislaavilta miehiltä vai omalta puolisolta ja kun ei niitä kehuja kotoa saa niin ne kadunmiesten kehut lämmittää.
Musta toi kuulosti aika kauhealle, onko asia tosiaankin noin? Onko pakko aloittaa päivittäiset kauneus kehut että vaimo pysyy kotona eikä karkaa muualle?
[/quote]
Olet näin järjellä ajatellen oikeassa, MUTTA tuo sun viimeinen lause ei pidä paikkaansa. En minäkään ole mihinkään karkaamassa vaikka mieheni ei aina kehukaan :) Hän varmaan kehuu vielä vähemmän kuin sinä, mutta tiedän kyllä hänen mietteensä (ilmeet ja eleet ja toisinaan jopa ne sanat kertoo). Ne toisten kehut lämmittää tietenkin aina! Kyllähän se sinuakin imartelisi jos naiset yhtä avoimesti kehuisivat kuin miehet. Mitäs jos alkaisit kehumaan hiukkasen enemmän ja vaikkapa vielä odottamattomasti? Esim. kun vaimo tulee suihkusta, saunoessanne (kun ne kaikki makkaratkin on siinä näkösällä ja naisella ei ehkä ole kaikkein kaunein olo), nukkumaan mennessä kun vaimolla on se nuhjuinen t-paita päällä... Nuo kehut lämmittää oikeasti! Ei tarvi aloittaa mitään jokapäiväistä kampanjaa vaan lisätä ihan hiukkasen. Hymyilytti kovasti kun luin tekstiäsi. Vaimosi on todella onnekas nainen :)
Your mileage may vary, mutta ainakin meillä kehumalla vaimoa päivittäin kauniiksi, seksikkääksi, mukavaksi ym. saa anteeksi monenmoista ja välttyy ulkonäkökomplikaatioilta. En minäkään sellaista luontevaksi kokenut aikanaan, mutta kun sen tietää, että toinen tykkää, ja huomaa että pieni kehu tekee saman vaikutuksen kuin suuret selkänahasta revityt urotyöt, niin ei se ole laiskalle vaikea valinta.
Riippuu ihan naisesta. Itse en sellaista kehumista kaipaa enkä halua. Joku muu taas tuntuu kaipaavan. En tiedä sitten mistä johtuu, itsetuntoasioistako? Itse olen aina tiennyt olevani kaunis omalla persoonallisella tavallani enkä kaipaa keneltäkään ulkomaailmassa siitä palautetta. Pitäisin itseäni kauniina vaikka koko muu maailma olisi sitä mieltä että olen ruma :)
Tuskin vaimosi on mihinkään karkaamassa, mitta kyllä ne muiden miesten kehut tuntuvat hyviltä jos kotona ei kehuja juuri kuule. Minä ainakin haluan tuntea itseni viehättäväksi oman mieheni silmissä, vaikkaan se ei olekaan tärkeintä maailmassa. Ei nyt koko ajan tarvitse kehua, mutta ainakin pari kertaa viikossa olisi kiva kuulla näyttävänsä hyvältä, silloinkin kun ei ole pynttäytynyt parhaimpiinsa. Että kelpaa sellaisenaan.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
[/quote]
[/quote]
Tai hutsahtavana.
[/quote]
Tyylini ei ole tyrkky vaan pukeudun aika tavallisesti ja huomaamattomasti. En myöskään flirttaile muille ollessani miesystävän kanssa tai kun yleensäkään olen varattu. Mistä te ihmiset tulette, joiden on pakko aina nähdä kaikki rumassa valossa?
Karkaa muualle? Ajatteletko, että vaimosi jättää sinut, jos tykkää muidenkin miesten huomiosta?
Mustasukkainen ääliö.
Kuka tahansa nauttii toisten ihmisten antamasta positiivisesta huomiosta, varmaan sinäkin. Ei se silti tarkoita, että sen huomioitsijan mukaan on lähdettävä. Minäkin kehun usein työkavereiden ulkonäköä, eikä tule mieleen, että minun pitäisi alkaa suhteeseen heidän kanssaan.
Toiset kaipaavat kehuja, toiset eivät. Jos vaimosi sinulle aika selvästi sanoi, että voisit kehua useammin niin kannattaa varmaan yrittää tehdä niin. Niin kuin joku jo sanoikin, helpolla pääsee jos vaan puhumalla saa vaimon iloiseksi.
Jos tietäisin mieheni kirjoittelevan tänne tuollaisia aloituksia, jättäisin hänet välittömästi.
Siis niin turn off!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:12"]
Siis niin turn off!
[/quote]
Kai nyt miehilläkin on oikeus tänne kirjoitella. Etkä sinä voi tietää vaikka miehesi kirjoittelisikin tänne :)