Pitääkö vaimoa kehua kauniiksi ja usein? Naisen mielipidettä kaipaisin
Tuli juteltua vaimon kanssa kauniiksi kehumisesta. Vaimoni on mun silmiin tietysti maailman kaunein, kuinka muutenkaan ja kyllä joskus sanon sen ääneenkin mutta vain ja ainoastaan kun sitä oikeestikin tarkoitan. Vaimoni mielestä olisi kivempaa kuulla se useamminkin mutta mun mielestä se taas ottaa sen tarkoituksen pois jos vaimoa kehuisin aina kauniiksi. Eikö ole mukavempaa että kehun silloin kun siihen on aihetta esim kun toinen laittautunut oikein kauniiksi, kihartanut hiukset, valinnut tyylikkäät vaatteet ja muutenkin.
No asioistahan ei aina tarvi olla samaa mieltä, vaimoni kyllä kehuu minun ulkonäköä päivittäin vielä 7 vuoden jälkeen ja kyllä minäkin hänen ulkonäköään kehun mutta en joka käänteessä. Vaimoni sitten sanoi jotain joka kyllä sai kummastusta aikaan minussa. Vaimon mielestä jokainen nainen haluaa kuulla olevansa kaunis ja se on miehen valinta että haluaako että nainen saa ne kehut vislaavilta miehiltä vai omalta puolisolta ja kun ei niitä kehuja kotoa saa niin ne kadunmiesten kehut lämmittää.
Musta toi kuulosti aika kauhealle, onko asia tosiaankin noin? Onko pakko aloittaa päivittäiset kauneus kehut että vaimo pysyy kotona eikä karkaa muualle?
Kommentit (119)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 20:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:52"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 19:47"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:29"]
Ai niin onhan mun mies tavallaan kehunut mua peräti kaksi kertaa nätiksi: eka kerta oli kun olimme vasta alkaneet seurustelemaan ja mies sanoi, että hänen kaverinsa oli sanonut mua nätiksi. Toisella kerralla pari vuotta myöhemmin oli muutama kaveri kehunut, että "sulla on niin nätti tyttöystävä, että meinattiin ottaa mukaan". Tuosta siis aikaa reilusti yli 20 v.
Ehkä mies ei vaan oikeasti ole koskaan pitänyt mua kauniina tai seksikkäänä ja haluaa olla rehellinen? Voihan se olla niin. Olen aika luomunainen, en kovin paljon meikkaa tms. ja mieheni taitaa tykätä just runsaasti meikkaavista ja no, vähän sellaisen hutsumaisen näköisistä naisista, ainakin jos katson mistä esim. feissarissa tykkäilee ja seurailee vaikka kaupassa hänen tuijottamisiaan. Itse haluan näyttää ennemminkin tyylikkäältä ja sensuellilta, toki makkarissa sitten eri asia ;) t. se 20 v naimisissa ollut
[/quote]
Heh, tosta että "kaveri kertoi" tuli mieleen oma kokemus jäyhän duunarismiehen kanssa. Kun oltiin jonkin aikaa tapailtu, kysyin kerran tekstarilla suoraan, että tykkäätkö minusta. Mies ei vastannut siihen mitään, vastasi kyllä viestiin mutta jotain muuta, arkista. Kai ylivoimaista ja liian tunteellista sanoa että joo. No sitten kerran olimme baarissa ja vaikka olin tämän miehen kanssa, niin muut miehet tulivat silti koko illan iskemään. Koko illan, riesaksi saakka että jopa tämä jääkaappi sen huomasi. Kotimatkalla mies totesi, että yllättävän moni taisi pitää sua nättinä. Joo kiitos!!
[/quote]
Tai hutsahtavana.
[/quote]
Tyylini ei ole tyrkky vaan pukeudun aika tavallisesti ja huomaamattomasti. En myöskään flirttaile muille ollessani miesystävän kanssa tai kun yleensäkään olen varattu. Mistä te ihmiset tulette, joiden on pakko aina nähdä kaikki rumassa valossa?
[/quote]
Miksi sinua sitten tullaan iskemään, vaikka olet (jääkaapin kokoisen?) miehesi seurassa? Vai ovatko ne iskijät aivan tolloja idiootteja? Ei sitä voi kovin kauniissa valossa nähdä. Jotain aihetta täydyt antaa.
Minua tai kavereitani ei koskaan tulla iskemään, jos meillä on kumppanit mukana. Muulloin senkin edestä.
[/quote]
Ei se ole mun mies enää. En tiedä miksi tullaan iskemään, en ole kysynyt iskijöiltä syytä. Ei me nyt kylki kyljessä koko iltaa oltu, vaan katsottiin keikkaa. Osa ei varmaankaan huomannut, että olin jonkun seurassa ja osa ei välittänyt. Tämä ei nyt kuulu enää aiheeseen.
Nykyinen mies osaa kehua ja ylistää joskus liikaakin. Kivaa hänen kehuissaan on se, että ne tulevat niin yllättäen tilanteissa ja ovat reaktiota tapahtumiin, niin että tuntuu että hän aidosti ajattelee niin.
En voisi ikinä olla miehen kanssa, joka sanoisi mua rumaksi. Nykyinen mieheni ei alussa kehunut mua juurikaan, mutta tajusi onneksi muuttaa tapojaan kun kerroin, että pitäisin siitä. Tämä kai on normaalissa parisuhteessa aivan tavsllinen asia, joka kannattaa ottaa puheeksi jos suhdetta haluaa jatkaa ja nykyinen toiminta toisen osalta ei ole tyydyttävää. Mikäli toinen ei keskustelun jälkeen yritä kehittää suhdetta haluttuun suuntaan, niin sitten voi miettiä kompensoiko jokin muu osa-alue tätä puutetta ja suhteen jatko on tästä puutteesta huolimatta tyydyttävää.
[/quote]
En ole tuo 53-vuotias, enkä edes nainen, mutta minusta hänellä on hyviä pointteja. Kyllä kommenteista näkyy, että hänellä ON elämänkokemusta ja itsetuntoa, joka valitettavasti nykynaisilta puuttuu. Siksi heitä pitäisi olla kehuskelemassa, eikä se silti riitä.
Minustakin on kammottavaa, jos nainen alentuu anelemaan tai jopa vaatimaan kehuja mieheltään.
[/quote]
Mitä kammottavaa siinä on, että haluaa rakastamaltaan ihmiseltä hyväksyntää? Ja saada tietävänsä, että on kaunis ja haluttava juuri hänen silmissään?
Tuohon nykynaisten huonoon itsetuntoon en jaksa kommentoida mitään. Voit ihan itse miettiä, miksi nuorilla naisilla on nyky-yhteiskunnassa heikko itsetunto.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 13:48"]
Tuli juteltua vaimon kanssa kauniiksi kehumisesta. Vaimoni on mun silmiin tietysti maailman kaunein, kuinka muutenkaan ja kyllä joskus sanon sen ääneenkin mutta vain ja ainoastaan kun sitä oikeestikin tarkoitan. Vaimoni mielestä olisi kivempaa kuulla se useamminkin mutta mun mielestä se taas ottaa sen tarkoituksen pois jos vaimoa kehuisin aina kauniiksi. Eikö ole mukavempaa että kehun silloin kun siihen on aihetta esim kun toinen laittautunut oikein kauniiksi, kihartanut hiukset, valinnut tyylikkäät vaatteet ja muutenkin.
No asioistahan ei aina tarvi olla samaa mieltä, vaimoni kyllä kehuu minun ulkonäköä päivittäin vielä 7 vuoden jälkeen ja kyllä minäkin hänen ulkonäköään kehun mutta en joka käänteessä. Vaimoni sitten sanoi jotain joka kyllä sai kummastusta aikaan minussa. Vaimon mielestä jokainen nainen haluaa kuulla olevansa kaunis ja se on miehen valinta että haluaako että nainen saa ne kehut vislaavilta miehiltä vai omalta puolisolta ja kun ei niitä kehuja kotoa saa niin ne kadunmiesten kehut lämmittää.
Musta toi kuulosti aika kauhealle, onko asia tosiaankin noin? Onko pakko aloittaa päivittäiset kauneus kehut että vaimo pysyy kotona eikä karkaa muualle?
[/quote]
Tietenkään ei ole "pakko"kehua,mutta jos vaimo näyttää mielestäsi hyvältä,sano ihmeessä se ääneen.Itse ilahdun kun miesystävä huomaa - ja toteaa ääneen - vielä 9 vuoden jälkeenkin,jos olen hänen mielestään kaunis.Vastaavasti minä annan hänelle positiivista palautetta kun siihen aihetta.Aidoista kehuista tulee hyvä mieli :)
Naisia on tässä suhteessa kahdenlaisia: yksiä pitää kehua ja toisia kannattaa kehua.
NO MITÄPÄ LOTTOAT :DDDDDDD voi jumaliste, ei oo väärin jos käyttää niitä vähäisiä aivosoluja... "Pitääköhän koiraa ruokkia tarpeeksi ja usein?"
Sa sitä kehua. Vaikkei nainen rahoistaan (ei näyttäisi reagoivan) tai sanoo, "joopajoo.".
niin se kuitenkin hivelee mieltä ja tuntuu hyvältä.
kannattaa sanoa, koska siinä naisen itsetunto paranee ja kokee olevansa oman miehen silmissä kaunis. Se on tärkeää.
on se tärkeää..vaikka joku muu muuta sanoisi.
sano vaikka joka päivä. Ei se kulu.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:00"]
Sa sitä kehua. Vaikkei nainen rahoistaan (ei näyttäisi reagoivan) tai sanoo, "joopajoo.".
niin se kuitenkin hivelee mieltä ja tuntuu hyvältä.
kannattaa sanoa, koska siinä naisen itsetunto paranee ja kokee olevansa oman miehen silmissä kaunis. Se on tärkeää.
on se tärkeää..vaikka joku muu muuta sanoisi.
sano vaikka joka päivä. Ei se kulu.
[/quote]
Mä aattelin se kuluu kovassa kehumisessa ja käytössä:(
Tätä keskustelua lukiessa herää kysymys, että miksi olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sinua arvosta. Jos kumppani ei koskaan sano mitään positiivista omasta elämänkumppanistaan niin miksi sellaiseen parisuhteeseen vapaaehtoisesti jäädään?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:23"]
Minun mieheni on kerran suhteemme aikana sanonut että olen kaunis. Ei edes hääpäivänämme sanonut, jouduin itse kysymään. Riidoissa kyllä muistanut kertoa kuinka olen lihonut taas. Kyllä se itseluottamusta syö. Ja kun omasta mielestäni olen kuitenkin suht nätti, laittaudun, eikä sitä ylipainoakaan ole kuin muutamia kiloja. Parikymppinen olen.
[/quote]
Kuulostat kauniilta!
T. Mies joka muodosti mielessään sinusta kauniin elegantin ja sensuellin kuvan :-)
[/quote]
Pervo!
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 18:19"]
Tätä keskustelua lukiessa herää kysymys, että miksi olla sellaisen ihmisen kanssa, joka ei sinua arvosta. Jos kumppani ei koskaan sano mitään positiivista omasta elämänkumppanistaan niin miksi sellaiseen parisuhteeseen vapaaehtoisesti jäädään?
[/quote]
Kyllä mun mies sanoo monenlaistakin mukavaa minusta ja arvostaa sekä ihmisenä että kumppanina. Halailee ja koskettelee eikä seksin suhteenkaan ole ongelmia. Ulkonäköä ei vain jostain syystä halua/osaa kehua.
-aikaisemmin kirjoittanut, en nyt muista numeroa.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 17:45"]
[/quote]
En ole tuo 53-vuotias, enkä edes nainen, mutta minusta hänellä on hyviä pointteja. Kyllä kommenteista näkyy, että hänellä ON elämänkokemusta ja itsetuntoa, joka valitettavasti nykynaisilta puuttuu. Siksi heitä pitäisi olla kehuskelemassa, eikä se silti riitä.
Minustakin on kammottavaa, jos nainen alentuu anelemaan tai jopa vaatimaan kehuja mieheltään.
[/quote]
Mitä kammottavaa siinä on, että haluaa rakastamaltaan ihmiseltä hyväksyntää? Ja saada tietävänsä, että on kaunis ja haluttava juuri hänen silmissään?
Tuohon nykynaisten huonoon itsetuntoon en jaksa kommentoida mitään. Voit ihan itse miettiä, miksi nuorilla naisilla on nyky-yhteiskunnassa heikko itsetunto.
[/quote]
Haluaminen ja aneleminen ovat kaksi eri asiaa.
Kuinka moni nainen väittää olevansa onnellinen, jos mies käskemällä kehuu? Spontaani kehuminen on tietenkin eri asia.
Mulla parani todella paha itsetunto-ongelma, kun tapasin nykyisen mieheni ja hän sanoo söpöksi, kaunokaiseksi, jää välillä sängyssä makoillessa ihailemaan että olen maailman upein nainen. Vaikka ei olisi meikkiä, en olisi ajellut karvojani tms. Olen alkanut katsoa itseäni uusin silmin ja olenhan minä oikeastaan aika söpö. En enää näe peilistä pelkkiä virheitä, vaan uskon miestäni kun hän noin sanoo. Tuntui se alussa vaivaannuttavalta jotenkin, mutta nyt siitä tulee vaan sellainen punasteleva "voi vitsi hihihi sun kanssas" -reaktio. Kyllä mä ainakin kaipaan sitä että kehutaan, kehun häntäkin aina kun vaan siltä tuntuu. Eikä se ole mitenkään väkinäistä, voi opetella katsomaan sitä rakasta ihmistään oikeasti hyvässä valossa ja kehua niistä asioista jotka oikeasti miellyttää. Jaksan näyttääkin miestäni varten hyvältä, ja teen paljon enemmän aloitteita seksiin kun se ei vaan ole itsestäänselvyys että olisi kaunis. Vaikka olenkin hoikka, suht isot hyvänkokoiset rinnat ja isot silmät pitkillä ripsillä, niin aiemmin kiinnitin huomiota itsessäni ainoastaan niihin asioihin jotka eivät mielestäni olleet kauniita. Nyt kun asiaa ajattelen, niin silloin kun olen laittautunut niin mies kommentoi silloin että olen nätti, lähinnä kun kysyn että miltä näytän, mutta se spontaani kehu tulee aina kun olen meikittä ja hyvällä tuulella. Kai se hymy sitten kaunistaa.
Miehet, ihan oikeasti, se pari sanaa päivässä ei ole teiltä paljon, mutta meille se voi muuttaa koko elämän. Eikä sitä kehumista kannata tehdä siinä toivossa että saa palkaksi seksiä, vaan siksi että haluaa saada kumppaninsa hyvälle tuulelle.
Ja siis ihan oikeasti te joiden mielestä kehut kuluvat käytössä, mitä hittoa? Jos kerran päivässä sanoo että olet kaunis ja rakas niin se ei todellakaan kuluta sitä merkitystä. Eri asia tietenkin jos sitä nyt touretten syndrooman tyyliin jankkaa jatkuvasti, mutta mun mielestä normaaliin hyvinvoivaan parisuhteeseen kuuluu se että päivittäin kuulee ja sanoo toiselle jonkun kehun tai rakkaudentunnustuksen. Se että joskus 20 vuotta sitten on kerran sanonut että "oot sä ihan pantava joo rakastan sua tms mennäänkö sänkyyn" niin ei se ole mikään takuu sille että toinen nykyäänkin rakastaisi. Työssäkäyminen ja siivoaminen ei ole rakkaudentunnustuksia. Toisen ajatuksia ei voi lukea, ja on todella inhottavaa joutua miettimään että rakastaakohan se mua enää. Kun kysyttäessä se vastaa kuitenkin että "joo", eikä siitä tiedä että onko se totta vai riidan ja eron välttelyä.
Kyllä mun sydäntä lämmittää kun mies muistaa sanoa kauniiksi. En usko että se sanomalla kulu
Jos hän on mielestäsi kaunis myös silloin, kun ei ole tälläytynyt, niin sano se hyvä mies!
Ei nainen voi tietää, mitä ajattelet.
Ihmettelee varmaan, kuinka muut miehet kehuu, mutta oma mies vain harvoin.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:17"]Minulle on tosi vaikea ottaa niitä kehuja vastaan , koska en niihin usko. Minulle riittäisi paljon kernaamin sellainen vaihto ehto ettei minua liikaa kehuta, ja jätetään myös kehumatta kaikki telkkarin ja netin seksipommit ja kaunotaret.
Se on minulle aina vaikea paikka kun pitää kommentomailla kommentoida kaikki viehättävät ja ei viehättävät tapaukset. En halua kuulla ollenkaan, koen riittämättömyyttä silloin ja ne kehut joita minulle tulee ei tunnu senkään vertaa uskottavilta mitä aijemminkaan.
[/quote]
Typerä äijä.
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 15:23"]Minun mieheni on kerran suhteemme aikana sanonut että olen kaunis. Ei edes hääpäivänämme sanonut, jouduin itse kysymään. Riidoissa kyllä muistanut kertoa kuinka olen lihonut taas. Kyllä se itseluottamusta syö. Ja kun omasta mielestäni olen kuitenkin suht nätti, laittaudun, eikä sitä ylipainoakaan ole kuin muutamia kiloja. Parikymppinen olen.
[/quote]
Miksi menit noin ilkeän miehen kanssa naimisiin? :(
Itsekkäitä taitaa olla ne, joille kehuminen on oikein erityistoimenpide, joka pitää ottaa asiakseen että muistaa. En tajua ap:n kaltaisia miehiä, jotka kehuu vasta kun nainen on muuntautunut joksikin toiseksi (meikannut ja tälläytynyt). Eikö silloin pidä toisesta ihmisestä sellaisena kuin tämä on? Aika surullista :(