Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lukuaineen maikka sanoi eilen oppilaalle, että tämä

Vierailija
19.12.2014 |

viittaa liikaa tunilla ja vie muilta huomiota/tilaa. Ko. aine ollut oppilaan lempiaina ja on siinä hyvä. Nyt ope vaihtunut ja ei ilmeisesti tykkää oppilaasta. Kuitenkin aika latistavasti sanottu mielestäni vai onko teidän mielestä ok. Ainakin oppilaalta meni into aineesta:(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olisko sanonut noin vitsaillen?  Tosikko lapsi?

Vierailija
22/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se oppilas on joku besserwisser niin ehkä se ärsytttää opettajaa? En minäkään sellaisia ipanoita jaksa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:57"]

Valitettavasti on niin, että opettajissakin on niitä, joita kiltit ja hiljaiset oppilaat jotenkin ärsyttävät. Rempseät, rennot ja sanavalmiit opettajat suosivat kaltaisiaan oppilaita, joiden kanssa voi jutustella hauskoja. Ne oppilaat myös tuovat helposti esille sen, että se sanavalmis opettaja on ihan mahtava tyyppi, kun taas hiljaisista tämä opettajatyyppi ei tiedä, mitä heidän mielessään liikkuu.

Opettajien ei pitäisi antaa omien henk.koht. mieltymystensä vaikuttaa siihen, miten erilaisia oppilaita kohtelevat, mutta opettajissa on aika paljon näitä täydellisiä tyyppejä, jotka eivät itsestään vikaa löydä.

[/quote]

Opettajat tosiaan pitävät siitä, että luokassa on rempseitä ja rentoja ja sanavalmiita oppilaita. Liikaa on niitä luokkia, joissa kukaan ei koskaan viittaa eikä sano mitään ja vastaa "emmätiä", kun kysyy viittaamatta, vaikka kysyisi, mitä 1+2. Sitten kun tulee vaihteeksi sellainen luokka, jossa syntyy keskustelua, on tosi kivaa, kun ylipäänsä kuulee, millä tavoin oppilaat ovat ajatelleet jonkin asian. Tätä kautta syntyy hedelmällistä opetusta ja oppimista.

Se sanavalmius ei kylläkään vaikuta arvosanaan, ellei se ole erityisen aktiivista tuntiosaamista, jonka kuuluukin vaikuttaa arvosanaan. Sanavalmius kun voi olla sellaistakin, että oppilaat haluavat puhua ilmoista tai viikonlopusta tms.

Vierailija
24/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:31"]

Siis ei todellakaan huido ja heilu minäminä- tyyliin. On sellainen kiltti ja hiljainen oppilas ja siis kyes viittamisesta ei vastausten huutamisesta tmv. ap

[/quote]

No nyt ap alkaa puhua itseään pussiin. Provoksi paljastui tämäkin.

Vierailija
25/25 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 14:57"]

Valitettavasti on niin, että opettajissakin on niitä, joita kiltit ja hiljaiset oppilaat jotenkin ärsyttävät. Rempseät, rennot ja sanavalmiit opettajat suosivat kaltaisiaan oppilaita, joiden kanssa voi jutustella hauskoja. Ne oppilaat myös tuovat helposti esille sen, että se sanavalmis opettaja on ihan mahtava tyyppi, kun taas hiljaisista tämä opettajatyyppi ei tiedä, mitä heidän mielessään liikkuu.

Opettajien ei pitäisi antaa omien henk.koht. mieltymystensä vaikuttaa siihen, miten erilaisia oppilaita kohtelevat, mutta opettajissa on aika paljon näitä täydellisiä tyyppejä, jotka eivät itsestään vikaa löydä.

[/quote]

Ei tämäkään ole niin yksiselitteistä. Itse olen rempseä, reipas ja suulas. Silti pidän hiljaisista oppilaista. Erityisesti se alkoi korostua ihan itsekkäistä syistä... Oma tyttäreni on hiljainen ja superkiltti. Aloin sen jälkeen näkemään hiljaiset lapset paljon positiivisempana kuin ennen ja nykyään olen superkiltti juuri hiljaisille, jotka jää helposti huomioimatta muuten. Sellaista tämä elämä on. Toki tykkään edelleen reippaistakin, kun olen itse sellainen. Ja tähän bonuksena se, että poikani on taas ylivilkas hyrrä ja olen alkanut tsemppaamaan siinäkin, miten kohtelen villejä poikia ja niitä, joita ei aina opetus kiinnosta.