Kyselin lapsen kummitädin joululahjatoivetta. Meinasin lentää takapuolelleni.
Vaatetoiveita, hinta 70-150 euroa.
Tietty koru, hinta noin 100 euroa.
Lahjakortti kasvohoitoon tiettyyn paikkaan ja tietty kasvohoito, hinta noin 100 euroa.
Tietää varsin hyvin että mies lomautettiin ja itse olen sairaslomalla (kohta tipun päivärahalle). Hyvä, että selvitään normiarjesta, saati joulusta.
Nyt sit tässä arvuuttelen, mitä ostaisi.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 09:26"]
Yleensähän kummit ovat joitain perheen ystäviä tai läheisiä, joten on ihan tapa muistaa myös kummeja jouluisin ja heidän merkkipäivinään. Itseni kohdalla ei ole vaan oikeestaan koskaan toiminut näin, joten se sitten näkyy myös kummilasteni lahjojen hinnoissa. Kerran sain kuitenkin "joululahjan" kummilapselta(nuorelta). Kaksi muovista lasten lelukorua. Hieman ihmettelin kun avasin sitä.
[/quote]
Siis...annat kummilapsillesi halvempia lahjoja koska heidän vanhempansa eivät osta lahjoja sinulle? Ja mitä ihmettelemistä noissa koruissa oli, lapsi oli selvästi halunnut antaa sinulle ne. Ehkä jopa tehnyt itse?
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:37"]Tässä syy miksen ikinä kysy lahjatoiveita :D jos ei kelpaa Se lahja minkä ostan Nii Sitte ei kelepaa! Erehdyin kerran kummipojalta kysymään niin vastaus oli että jos muutama kymppi rahaa :O. Laitoin vitosen xD
[/quote] sen jälkeen en oo enää kyselly. Nyt ostan joululahjaksi ihan shamppoota yms :) viimejouluna ostin taulun. Mikä sopi muidenkin mielestä 12v pojalle. No näin samaisen taulun kirpparipöydässä keväällä,ei edes muoveja oltu otettu pois :)
[/quote]
Kuka 12v haluaa taulun? Mietippä vähän nyt sitä lahjan saajaakin...
[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:44"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:41"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:37"]Tässä syy miksen ikinä kysy lahjatoiveita :D jos ei kelpaa Se lahja minkä ostan Nii Sitte ei kelepaa! Erehdyin kerran kummipojalta kysymään niin vastaus oli että jos muutama kymppi rahaa :O. Laitoin vitosen xD
[/quote]
Eikös muutama kymppi ole kummilapselle ihan kohtuullinen, kun kerran erikseen toivetta kyselit. Eikai viidellä eurolla mitään osaa toivoa. Aika inhottavasti tehty.
[/quote] siis Se muutama kymppi tarjottu sen puheilla semmosta 50-200euroa :O kun sanoi tarkemmin! Ja mulla ei ole vara antaa tuollaisia lahjoja,annoin sen vitosen lisäksi myös suklaata ja sukat :)
[/quote] lapsi ei välttämättä kykene hahmottamaan sitä, että 50€ on aikuisellekin paljon rahaa. Tai ymmärtää, mutta ei välttämättä tiedä millaisessa taloudellisessa ahdingossa aikuisetkin voivat elää. Itse muistan, miten en vaan kyennyt sitä käsittämään, vaikka äitini oli työtön ja yksinhuoltaja. Saatoin toivoa kaikkea kallista, mutta en mä pettynyt jos en niitä saanut. Teit mun mielestä aika ilkeästi lapselle, summa minkä laitoit yhteensä sukkiin, suklaaseen ja vitosen edestä rahaa, olisi saanut jo jonkun kivan dvd:n. Sen mä ymmärrän, jos aikuinen ihminen toivoo liikoja, että loukkaannutaan, mutta herranjestas lapsellekin, niin täytyy olla jo mieleltään epävakaa.
2