Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyselin lapsen kummitädin joululahjatoivetta. Meinasin lentää takapuolelleni.

Vierailija
19.12.2014 |

Vaatetoiveita, hinta 70-150 euroa.
Tietty koru, hinta noin 100 euroa.
Lahjakortti kasvohoitoon tiettyyn paikkaan ja tietty kasvohoito, hinta noin 100 euroa.
Tietää varsin hyvin että mies lomautettiin ja itse olen sairaslomalla (kohta tipun päivärahalle). Hyvä, että selvitään normiarjesta, saati joulusta.
Nyt sit tässä arvuuttelen, mitä ostaisi.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:37"]Tässä syy miksen ikinä kysy lahjatoiveita :D jos ei kelpaa Se lahja minkä ostan Nii Sitte ei kelepaa! Erehdyin kerran kummipojalta kysymään niin vastaus oli että jos muutama kymppi rahaa :O. Laitoin vitosen xD
[/quote] sen jälkeen en oo enää kyselly. Nyt ostan joululahjaksi ihan shamppoota yms :) viimejouluna ostin taulun. Mikä sopi muidenkin mielestä 12v pojalle. No näin samaisen taulun kirpparipöydässä keväällä,ei edes muoveja oltu otettu pois :)
[/quote]

Taulu? Etkö huonompaa keksinyt? Vähän sama kuin ostaisi nelivitoset luistimet vauvalle.

Vierailija
22/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:49"]Kuka edes ostaa lasten kummeille mitään lahjoja? Eikös se nyt riitä että kummilapselle ostaa lahjan. Lasten juhlahan se on. Jos kummia haluaa muistaa niin ottaisi vaikka kummilapsen hoitoon päiväksi tms.
[/quote]
Niin joo, eihän sillä lapsen kummilla välttämättä ole lapsia. Pieni ajatuskatko.. Sori

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sitten jouluna PAKKO lahjoa kaikki? Jos ei ole varaa ostaa kenellekkään mitään kunnollista? Mitä odotit? Että hän olisi halunnut paketin kruunukynttilöitä? Meidän suvussa lahjotaan vain lapset, omat ja kummi. Näin saadaan edes lasten toiveet täytettyä. Lasten kummeille vien itseleivottuja herkkuja.

Vierailija
24/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu jos ei vitonen kelpaa 11v lapselle Nii onko melko tyhmä

Vierailija
25/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me annetaan kummitädille vain kuvia kummilapsestaan. Kauniit kehykset toki.

Vierailija
26/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko kysyä, että millaisia lahjatoiveita olette itse kummille esittäneet? Eihän nyt vaan ollut kuitti teiltä tulleista kohtuuttomista toiveista?

Vierailija
27/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummitäti vietti aikaa lapsen kanssa ja osti suht järkeviä lahjoja, mutta kun lapsi sai diagnoosin, loppui yhteydenpito ja lahjatkin muuttui. Eniten harmittaa tuo yhteydenpidon puute. Ei enää vietä aikaa lapsen kanssa. Niin, tää sairaus ei vaadi mitään hoitotoimenpiteitä päiväsaikaan. Yksi pilleri aamulla ja se siitä. Lapsi on edelleen sama lapsi kuin pari vuotta sitten.
Ap

Vierailija
28/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
29/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
30/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko teillä sellainen systeemi, että hän ostaa kummilapselleen lahjan, ja sitten te ostatte hänelle? Jos näin on, niin tämä on mulle ihan uutta. Meillä ostetaan lahjoja vain lapsille. Toki saamme kummilapsilta valokuvia, piirustuksia ja kortteja aika ajoin, mutten koskaan olettanutkaan, että minua alettaisiin sen kummenmin lahjoa.

Vierailija
31/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oli kyllä aika kohtuuttomia lahjatoiveita :O

Ostaisin jonkun konvehtirasian ja viinipullon ! :)

Vierailija
32/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:d

Vierailija
33/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän kummit ovat joitain perheen ystäviä tai läheisiä, joten on ihan tapa muistaa myös kummeja jouluisin ja heidän merkkipäivinään. Itseni kohdalla ei ole vaan oikeestaan koskaan toiminut näin, joten se sitten näkyy myös kummilasteni lahjojen hinnoissa. Kerran sain kuitenkin "joululahjan" kummilapselta(nuorelta). Kaksi muovista lasten lelukorua. Hieman ihmettelin kun avasin sitä. 

Vierailija
34/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

elääkö ihmise tosiaan niin toisten armoilla, että ei pysty sanomaan mielipiteitä asioistapitää olla itsensä herra, eikä  toisten mielipiteet saa ratkaisata tälläsia asioita, kuka tulee kylään.vaikuttaa tää äiti ihan nyhveröltä antaa lastensa määräillä ja vielä sukulaisten   ei kuule tule mitään,, laita ne kakarat jouluksi jonnekin lasten kotiin tai niille sukulaisille, ja sulje ovet vierailta ja nauti joulusta juuri niinkun itse haluat.

Vierailija
35/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa erikoiselta, että AIKUISELTA ihmiseltä kysellään jotain lahjatoiveita? Ymmärrän, että lapsilta kysytään. Sen sijaan mielestäni aikuiset saavat lahjoja jos saavat, jos joku viitsii antaa tai jos joku keksii jonkin erityisen sopivan lahjan. Ei ole normaalia, että aikuiset ihmiset edes odottavat jotain lahjoja, tosiasia on kuitenkin se, että harva aikuinen ihminen tässä nykyajan materian kyllästämässä maailmassa tarvitsee oikeastaan yhtään mitään lisää.

Vierailija
36/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:49"]

Kuka edes ostaa lasten kummeille mitään lahjoja? Eikös se nyt riitä että kummilapselle ostaa lahjan. Lasten juhlahan se on. Jos kummia haluaa muistaa niin ottaisi vaikka kummilapsen hoitoon päiväksi tms.

[/quote]

Niin, kummihan on lahja-automaatti. Kannatta olla varovainen etteivät lapset isompana opi jostain vahingossa vastavuoroisuuden merkitystä ihmissuhteissa. Saattavat senjälkeen kyseenalaistaa muitakin vanhempiensa kasvatusmetodeja. 

Vierailija
37/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tänä vuonna "pientä viilausta" joululahjojen suhteen, eli ostan vain omalle miehelle sekä kummilapsilleni lahjat. Eipä ollu stressiä. :)

Vierailija
38/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hä? Kummitädille olet ostamassa lahjaa? Ymmärtäisin jos lapselle ja lapsen lahjatoivetta kysyy mutta ei tulisi mieleenkään että aikuisille pitää ostaa joku tietty lahja. Jos menette käymään niin esim. joku joulukukka voisi olla kiva.

Itse lähetän kummilapsille paketit ja lasteni kummeille (jos ovat lapsettomia tai ei olla myös heidän lapsen kummeja) haluan muistaa jotenkin. Esim. joulukukalla tai pienellä lahjakortilla. Jotta lahjonta ei olisi ihan yksipuolista.

Vierailija
39/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ee

Vierailija
40/44 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja 38 jatkaa vielä, itse oon joka vuosi saanut vanhimman kummitytön perheeltä suklaarasian ja olen ollut tyytyväinen :)