Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Otatko 2-kymppisen velan tosissasi?

Vierailija
19.12.2014 |

Otsikko

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 02:57"]Olen aina kammoksunut lapsia, jopa lapsena, ja tämän lisäksi minulla on erittäin periytyvä syöpä. En tule hankkimaan lapsia.
[/quote]

Kammoksutko myös vanhuksia, rastatukkia tai japanilaisia ja mistä kammo tiettyjä harmittomia ihmisryhmiä kohtaan kumpuaa?

Vierailija
42/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina ollut sitä mieltä etten hanki ikinä lapsia, myös silloin parikymppisenä. Nyt olen 32 ja ainakaan tähän mennessä ei ole vielä mieli muuttunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan. Itse taas tasan tiesin 2-kymppisenä että haluan lapsen, ja sainkin. Kaikki ystäväni mtös tietävät haluavatko lapsia. Nyt 25vuotiaana ne on alkaneet yrittämään joiden puoliso suostuu.

Vierailija
44/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:39"]En oikein ymmärrä miksi 20-vuotias edes julistautuu vapaaehtoisesti lapsettomaksi... Tai siis yleensä lapsia haluavatkin parikymppiset ovat siinä iässä vielä lapsettomia omasta halustaan. Itse ajattelen ettei 20-vuotiaan vakaa päätös välttämättä pidä loppuelämää, mutta en ala kyseenalaistaa sellaista. Elämä on paljon vakavampaa 2- kuin 3-kymppisenä ;)
[/quote]
No. Minä tein 20-vuotiaana vakaan päätöksen haluta lapsen, sain ja sehän kyllä pysyy vaikka miten päin seisoisi. Vakavasti kai tämä päätös on otettava. Miksi ei voi toisin päin päättää tuon ikäisenä? Ei kaikki ole haahuilijoita, edes kaksikymppisenä.

Vierailija
45/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei otettu tosissaan, vaikka olin jo 23-vuotiaana naimisissakin mieheni kanssa. Nyt olen 34 ja kai ne epäilijätkin jo alkavat uskoa.

Vierailija
46/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 07:53"]

En todellakaan ota :D miksi? koska itse paasasin myös kuinka en koskaan halua lapsia ja kuinka hullua koko touhu on. Kummasti vaihtui mielipide kun tuli hyvä mies kohdalle :)

[/quote]

Niin no, mä olen ollut jo reilusti alle parikymppisenä sitä mieltä etten tule tekemään lapsia. Nyt ikää päälle 30, hyvä mieskin löytynyt, ja tuo päätös on vain vahvistunut vuosi vuodelta että lapsia mulle ei tule. 

Mutta sitä en tiedä otanko semmosen parikymppisen tosissaan joka sitä paasaa pitkin kyliä, koska ei mulla ainakaan ole koskaan semmoiseen ollut tarvetta. Eipä se kenellekään ole koskaan kuulunut.

Vierailija
48/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

W

Vierailija
49/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jestas mikä kysymys.

Ihan oikeasti nyt jotain rajaa näihin!

2- kymppinen?? Eli 20 euron suuruinen summa? Vai 20 vuotias ihminen? Vela... Velka!!?

Joo, olen pahalla tuulella, mutta kyllä nämä aivopierut ovat kammottavia. Olettekohan te ap ja muut kaltaisensa todellakin käynyt koulua Suomessa?

Vierailija
50/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

Vierailija
51/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu vähän ihmisestä, mutta pääasiassa en ota. Sen ikäinen on vielä niin pahimmainlaatuinen idealisti että nämä suureen ääneen lauotut "pysyvät totuudet" ovat lähinnä humoristisia. En tosin koe tarvetta alkaa arvostelemaan ihmisen sen hetkistä päätöstä.

Yhtä hyvin en ota vakavasti 15-vuotista joka on päättänyt lähteä aikuisena Afrikkaan kaivamaan kaivoja. Aika harva sitten lähtee.

Vierailija
52/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:39"]

En oikein ymmärrä miksi 20-vuotias edes julistautuu vapaaehtoisesti lapsettomaksi... Tai siis yleensä lapsia haluavatkin parikymppiset ovat siinä iässä vielä lapsettomia omasta halustaan. Itse ajattelen ettei 20-vuotiaan vakaa päätös välttämättä pidä loppuelämää, mutta en ala kyseenalaistaa sellaista. Elämä on paljon vakavampaa 2- kuin 3-kymppisenä ;)

[/quote]

Kyse ei ainakaan minun kohdallani ollut varsinaisesta päätöksestä. Olen syntynyt ihmiseksi, jolta tämä "biiologinen kello" puuttuu. En ole koskaan halunnut lapsia enkä osaa kuvitella koskaan haluavanikaan. Sterilisaation teetin luonnollisesti heti, kun se oli mahdollista.

Vierailija
53/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:14"]

Otsikko

[/quote]

Jos minua kiinnostaisi muiden ihmisten lisääntymisasiat,niin kyllä.AV-mammatko sen päättää mikä on "oikea" ikä tietää ettei halua lapsia? :D

Vierailija
54/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tapauksesta. Yleensä kyllä, mutta omassa tuttavapiirissäkin on tapauksia jotka isoon ääneen kuuluttivat n. 25-vuotiaina etteivät koskaan aio naimisiin ja hankkia lapsia (ja kaikki heistä tuolloin tiesivät minun menneen naimisiin par v aiemmin ja olevan raskaana) mutta olivat sitten siinä 3-kympin tienoilla naimisissa ja äitejä. Suurin osa kuitenkaan ei ole muuttanut mieltään, joten yleensä siis otan ihan tosissaan jos joku kertoo ettei halua lapsia. Ehkä ne kaikkein kiihkeimmät ovat niitä joiden kohdalla sitten tulee epäilyksiä joita en kuitenkaan koskaan sano ääneen.

Vierailija
55/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 08:39"]

En oikein ymmärrä miksi 20-vuotias edes julistautuu vapaaehtoisesti lapsettomaksi... Tai siis yleensä lapsia haluavatkin parikymppiset ovat siinä iässä vielä lapsettomia omasta halustaan. Itse ajattelen ettei 20-vuotiaan vakaa päätös välttämättä pidä loppuelämää, mutta en ala kyseenalaistaa sellaista. Elämä on paljon vakavampaa 2- kuin 3-kymppisenä ;)

[/quote]

Mä en taas ymmärrä miksi yhtään minkään ikäinen julistaa asiaa.Olen 27v,ei ole lapsia,tuskin hankinkaan.Silti en muista koskaan käyttäneeni itsestäni idioottimaista ilmaisua "vela" tai muuten suu vaahdossa julistaneeni etten halua lapsia.Lasten hankinta tai hankkimatta jättäminen on vain yksi elämänvalinta muiden joukossa,mutta tuntuu jostain syystä herättävän kauheasti kiihkeitä mielipiteitä ainakin täällä :D

Vierailija
56/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tää koko ajatus on jotenkin tosi absurdi. Tai siis... Miksi en ottaisi? Ei mulla ole mitään tarvetta kyseenalaistaa toisten ajatuksia ja jäädä miettimään, että kyllä se tuonkin mieli vielä muuttuu. Ja jos joskus muuttuukin niin so what? Ei kenenkään muun lapsenhankinta minulle kuulu, enkä näin ollen sillä myöskään päätäni vaivaa. Olen itse 23 enkä ole usko koskaan lapsia hankkivani, eikä mua kiinnosta tippaakaan ottaako joku tätä mielipidettäni vakavasti vai ei.

Vierailija
57/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pandakarhutkin on fiksumpia kuin lapselliset. Pandoja ei huvita nussima hommat, kun tietävät ettei tänne paskaperseihmisten keskelle kannata tehdä pientä söpöä pandanallea.

Vierailija
58/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan tosissani. olen itsekin reilu kaksikymppinen enkä ole koskaan halunnut lapsia. harvoin itse otan asiaa edes puheeksi, mutta kysyttäessä kyllä kerron mielipiteeni ja perusteluni.

olen siis joo vela, mutta en mitenkään fanaattinen. ne tehkööt lapsia kenellä on siihen halua ja kykyä. huvittavinta vielä, että työskentelen lasten parissa ja pidän työstäni paljon. vaikka tämähän av-mamman mielestä on vain selvä merkki siitä että mieleni tulee muuttumaan...

Vierailija
59/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alleviivaan tässä vielä tuhannennen kerran ihan varmuuden vuoksi, että en pidä kaikkia lisääntyjijä tyhminä ja vastuuttomina, vaikka mielipiteeni veloja kohtaan on erittäin arvostava.

Vierailija
60/66 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän