Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammatissa pääsee helpolla?

Vierailija
18.12.2014 |

Yritän keksiä mitä opiskella lukion jälkeen. Olen nyt ekalla ja on vielä aikaa miettiä. Tiedän etten halua mitään liian vaativaa ammattia. Olen laiska luonne enkä halua että työ kuluttaa minua. Olen valmis muuttamaan ulkomaille. En aio opiskella toista ammattia, joten pitäisi olla sellainen työ että sitä voi tehdä eläkkeelle asti.
Onko joku teistä helpossa työssä ja voisi suositella sitä?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:21"]Kassa
[/quote]

Kaupan kassa oli rankin työni. Hirveen pitkät päivät kuluivat kuin robottina ja kukaan ei arvostanut minua kun "olenhan vain kaupan kassa". Sain asiakkaiden raivoo usein kun tuote oli loppunut niin sen yhden tuotteen takia heidän koko joulu tai pääsiäinen oli pilalla ja kyllähän mun kaupankassana olisi pitänyt vaikka voita heille kirnuta. Kerran jopa nainen sai raivarit ja käski hälyttämään esimieheni paikalle kun en antanut ilmaiseksi hänen ottaa kassillista ostoksia - lompakko oli kotona kuulemma ja kyllähän mun olisi hänet pitänyt tietää ja vaikka laskuttaa kotiin myöhemmin huh.

Vierailija
2/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:54"]

Hammaslääkäri

jos matikka, fyssa ja kemia sujuu, niin ei pitäisi olla edes kovin vaikea päästä opiskelemaan. Koulumainen opiskelu sopii laiskalle.

[/quote]

Eipä ole helppo työ. Vaatii tarkkuutta ja hyvää fysiikkaa. Työskentelet hankalissa asennoissa pienessä tilassa. Harva hammaslääkäri jatkaa eläkeikään asti, sillä erilaiset fyysiset vaivat vievät ennenaikaiselle eläkkeelle. Niska-hartiavaivat, rannevaivat jne ovat hyvin yleisiä hammaslääkäreillä.

Onhan siinä myöskin vastuu potilaista, ei kaikki hammaslääkärin potilaat ole valkohampaisia Stubbeja.

Eikä opiskelupaikan saaminen ole todellakaan helppoa.

Vierailija
4/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
5/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:37"]

Huora. Ei tartte ku maata lettu levällään ja rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Kysy vaikka av-ämmiltä.

[/quote]

Repesin, päivän parhaat naurut!!

Vierailija
6/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
7/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:21"]Kassa
[/quote]

Kaupan kassa oli rankin työni. Hirveen pitkät päivät kuluivat kuin robottina ja kukaan ei arvostanut minua kun "olenhan vain kaupan kassa". Sain asiakkaiden raivoo usein kun tuote oli loppunut niin sen yhden tuotteen takia heidän koko joulu tai pääsiäinen oli pilalla ja kyllähän mun kaupankassana olisi pitänyt vaikka voita heille kirnuta. Kerran jopa nainen sai raivarit ja käski hälyttämään esimieheni paikalle kun en antanut ilmaiseksi hänen ottaa kassillista ostoksia - lompakko oli kotona kuulemma ja kyllähän mun olisi hänet pitänyt tietää ja vaikka laskuttaa kotiin myöhemmin huh.
[/quote]

Mä oikeesti yritän olla tosi kiva kaupan kassoille. Se on niin inhottavaa hommaa välillä, joten mä en ainakaan halua olla just tollanen tyhjästä raivoava asiakas. Usein porukka tykkää purkaa huonon olonsa kassalla, mutta ei sitä kuulu kassan kuunnella :(

Vierailija
8/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:26"]

Alakoulun opettajana, eikä missään erityisluokassa.

[/quote]

Opettajan työ ei ole helppoa edes alakoulussa, ei-erityisluokalla. En ole itse opettaja, mutta koulussa työskentelevänä näen, miten kuormittavaa opettajan työ on. Ei riitä, että hoitaa työpäivän, vaan pitää olla tavoitettavissa oppilaiden asioissa lähes vuorokauden ympäri. Oppilaiden asiat ovat yhä monimutkaisempia hoitaa, on lastensuojelua, psykiatrisia ja neurologisia pulmia oppilailla, puhumattakaan vanhemmista. Enkä puhu mistään ongelma-alueen koulusta.

Vierailija
9/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:34"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:26"]

[/quote]

No laiska ei pääse edes opettajakoulutukseen, puhumattakaan, että selviäisi työpäivästä. Outo ajatus, että opettajan työ on helppoa.
[/quote]

Ei se voi kovin vaativaakaan olla. Opetussuunnitelma on valmiina, sen kun vain toteutat sen. Alakoulussa on helpot aineet.
[/quote]Mutta onko helpot lapset ja perheet?Käys kokeilee hommaa ja tuu kertoo sitten

Vierailija
10/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
11/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee sellaista mikä sinua kiinnostaa. Helpolla pääseminen voi olla tosi vaikeaa, jos se ala ei kiinnosta. Jos ala kiinnostaa, niin sen kiinnostuksen ja innon myötä teet asiaa..kehityt, nautit työstäsi ja siten se tuntuu helpolta.

Pyri sellaiseen, missä kykysi tulevat esiin ...tulee onnistumisen elämyksiä.

mikä sinua kiinnostaa laiskottelun lisäksi?

Vierailija
12/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:01"]

Tee sellaista mikä sinua kiinnostaa. Helpolla pääseminen voi olla tosi vaikeaa, jos se ala ei kiinnosta. Jos ala kiinnostaa, niin sen kiinnostuksen ja innon myötä teet asiaa..kehityt, nautit työstäsi ja siten se tuntuu helpolta.

Pyri sellaiseen, missä kykysi tulevat esiin ...tulee onnistumisen elämyksiä.

mikä sinua kiinnostaa laiskottelun lisäksi?

[/quote]

Tuo on totta! " Se on helppoa, kun sen osaa", sisältää myös ajatuksen, että nauttii työstään.

Vierailija
13/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
14/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
15/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:26"]Alakoulun opettajana, eikä missään erityisluokassa.
[/quote]

Villi veikkaus: et ole opettaja, et ole koskaan ollut sijaisena etkä tunne yhtään opettajaa

Vierailija
16/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
17/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
18/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johonkin valtion virastoon valtion virkamieheksi kannattaa tähdätä. Niissä säätelee ne säännöt ja kaikki on byrokraattista, joten periaatteessa voi jättää aivot narikkaan. Tosin ne monesti vaativat ylemmän korkeakoulututkinnon.

Vierailija
19/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:56"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:26"]

[/quote]

Opettajan työ ei ole helppoa edes alakoulussa, ei-erityisluokalla. En ole itse opettaja, mutta koulussa työskentelevänä näen, miten kuormittavaa opettajan työ on. Ei riitä, että hoitaa työpäivän, vaan pitää olla tavoitettavissa oppilaiden asioissa lähes vuorokauden ympäri. Oppilaiden asiat ovat yhä monimutkaisempia hoitaa, on lastensuojelua, psykiatrisia ja neurologisia pulmia oppilailla, puhumattakaan vanhemmista. Enkä puhu mistään ongelma-alueen koulusta.
[/quote]

Lisäksi ihan normaalina päivinä olet joka sekunti vastuussa paristakymmenestä lapsesta, jotka eivät välttämättä ole kaikki ihania enkeleitä. Kymmenet silmäparit seuraavat ja arvioivat sinua ihan koko ajan, jos vaikka laivat vahingossa nenääsi niin saat kuulla siitä joka päivä vuosikausia. Lasten vanhemmat haukkuvat sinut pystyyn kun annat Nico-Lumihiutaleelle jälkkää "turhan takia" ja kun käsket hänen tehdä läksyt, olet "kammottava noita-akka joka on ottanut MINUN poikani silmätikuksi". Tosi helppoa hommaa joo.

Vierailija
20/71 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:56"]Lukion opettaja. Helppo homma, lyhyet päivät, pitkät lomat ja hyvä palkka.
[/quote]

Paitsi että vuosittaisiin yo-kirjoituksiin liittyvät työt eivät sovi laiskalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi