G: Oletko koskaan varastanut mitään?
Luin jostain kirjasta tutkimuksesta jossa tutkittiin kuka maksaa oman osuutensa kahvitarjoilusta ja yllättäen selvisi, että työpaikan pomot useimmin ottivat pullaa maksamatta siitä. Rehellisimpiä olivat alimman portaan työntekijät. Eli oletko koskaan varastanut mitään ja mikä on sosiaaliluokkasi? Varastamiseksi lasketaan kaikki: unohdetun sateenvarjon omaksi ottaminen, yhteiskäyttöön tarkoitetun kastelukannun omiminen (toivon, että kuolet kivuaaliaan ja hitaan kuoleman), polkupöyrän "lainaaminen", oman osuuden maksattaminen muilla, irtokarkkien maistelu kaupassa sekä perinteinen näpistely.
Kommentit (27)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:52"]
Unohtuneen sateenvarjon oon ottanut ja kerran varastanut kaupasta 50 senttiä maksaneen kynänteroittimen :D Siinä kaikki. En kyllä ymmärrä, miten joku unohtuneen sateenvarjon ottaminen saatika sitten oman osuuden muilla maksattaminen on varastamista...
[/quote]
Just just. Kerrotko vielä sosiaaliluokkasi?
[/quote]
Olen vastavalmistunut ylioppilas, eli en nyt sit tiedä, että miten sosiaaliluokkani määrittelisin. Tukien varassa tällä hetkellä eli pienituloinen.
Esiteininä varastin rintaliivit seppälästä, koska en äidiltä kehdannut rahaa pyytää moisiin asian "arkuuden" vuoksi :D Meillä siis kaikki murrosikään liittyvä oli tabu, siteetkin piti omilla viikkorahoilla ostaa
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:27"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 20:52"]
Unohtuneen sateenvarjon oon ottanut ja kerran varastanut kaupasta 50 senttiä maksaneen kynänteroittimen :D Siinä kaikki. En kyllä ymmärrä, miten joku unohtuneen sateenvarjon ottaminen saatika sitten oman osuuden muilla maksattaminen on varastamista...
[/quote]
Just just. Kerrotko vielä sosiaaliluokkasi?
[/quote]
Olen vastavalmistunut ylioppilas, eli en nyt sit tiedä, että miten sosiaaliluokkani määrittelisin. Tukien varassa tällä hetkellä eli pienituloinen.
[/quote]
Mikä on vanhempiesi sosiaaliluokka?
Irtokarkkeja on tullut "varastettua" monta kiloa. Lisäksi villissä nuoruudessani (tyhmyydessäni) olen varastanut pokemon kortteja sekä siideriä. Niin ja julkisilla on Joskus tullut mentyä ilmaiseksi.
Joo, varastan merkkivaatteita Stockalta ja esim. Kaikki joululahjat lapsille. Olen ylemmän keskiluokan kasvatti mutta työtön tällä hetkellä.
Kuulun ylempään keskiluokkaan ja toimin asiantuntijatehtävissä. Pentuna varasteltiin pari kesää kaikenlaista, kaupoista ja firmojen pihoilta jne. Aikuisena olen maksattanut paljon kaikenlaista firmalla, kuten kotiin hankittuja atk-laitteita ja tarvikkeita, ravintolillallisia, paljon viinaa baareissa, kotini joulualkoholeja, jne. Kai vakuutuspetoksetkin lasketaan varastamiseksi? Olen näet aina suurennellut ja keksinyt juttuja vahinkoilmoituksiin. Ei harmita nin paljon korjauttaa auton ikkunaa ja maksaa satasen omavastuuta kun on satuillut muutaman tonnin tavarat samaan.
Joo. Karkkiaskin 5 - vuotiaana silloisesta sparista. Monta kuukautta sen jälkeen menin sängyn alle piiloon kuullessani poliisiauton sireenit :D