Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua. Iho hilseilevän pintakuiva ja huomenna juhlat.

Vierailija
10.04.2015 |

Mikä avuksi?
Miten ton naamarin saisi siihen kuntoon, että pystyy meikit laittamaan näyttämättä kauhuleffojen loppuhirviöltä. Iho hilseillyt jo 3vk ja ei auta rasvat ja kookosöljyllä pesukin vain hiukan hillitsee. Tuun hulluksi. Ikinä ollut näin huonossa iho vaikka juon 2-3 litraa vettä pv. Jätin viljat ja sokerit pois yli kk sitten joten ilmeisesti johtuu ruokavaliostani se mitä iholle tapahtuu. Ei tämä kuitenkaan puhdistumista ole. Se vaihe meni jo.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla allergiaa tai atopiaa. Puhdista kunnolla ja kunnon annos kortisonia ja oikein hyvät unet. Iho suus uudistuu parhaiten unessa.

Vierailija
2/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:41"]

Voi olla allergiaa tai atopiaa. Puhdista kunnolla ja kunnon annos kortisonia ja oikein hyvät unet. Iho suus uudistuu parhaiten unessa.

[/quote]

Voi hyvää päivää näitä neuvoja! Vai että kortisonia :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevyt kuorinta kylmässä vedessä hieman turvonneilla kaurahiutaleilla, kaura rauhoittaa ihoa. Sen jälkeen huuhtelu ja syvälle imeytyvää kevyttä geelimäistä kosteusvoidetta. Illalla Lumenen ultra moisturizing & calming mask josta vain pyyhit sitten enimmät pois ja loput hierot yöksi ihoon. Ihan viikoittainen rutiini minulla tän ongelmaihon kanssa.

Vierailija
4/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:49"][quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 09:41"]

[/quote]

Voi hyvää päivää näitä neuvoja! Vai että kortisonia :D
[/quote] No päivää vaan sinullekin. Koko ikäni olen ollut atooppinen ja allerginen. Siinä vaiheessa kun naama oli täynnä hilsettä se myös kutisi ja oli selvä lehahdus päällä. Ei siinä mitkään öljyt tai muut höpsönpöpsönhoidot auta. Kyse on tulehduksesta ihon alla ja korttari ainoa mikä auttaa. Ja uni.

Vierailija
5/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä saunominen ja kuorit ihoa hellästi löylyssä ilma mitään muuta kuin vesi ja hiki iholla. Pesun jälkeen laitat jotain seerumia iholle, joka ravitsee ja kosteuttaa, mutta ei ole lliian rasvaista esim. hae tavaratalosta näytepakkaus, jossa ei ole lisäaineita esimerkiksi vaikka Yves Saint Laurentin seerumi. Minulla toimii ainakin kun iho välillä kuivuu.

Vierailija
6/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.04.2015 klo 10:06"]Pitkä saunominen ja kuorit ihoa hellästi löylyssä ilma mitään muuta kuin vesi ja hiki iholla. Pesun jälkeen laitat jotain seerumia iholle, joka ravitsee ja kosteuttaa, mutta ei ole lliian rasvaista esim. hae tavaratalosta näytepakkaus, jossa ei ole lisäaineita esimerkiksi vaikka Yves Saint Laurentin seerumi. Minulla toimii ainakin kun iho välillä kuivuu.
[/quote]
Sauna on pahin vihollinen kuivalle iholle..
t. Atoopikko

Vierailija
7/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita hunajaa kasvoille ja anna vaikuttaa ainakin puoli tuntia, putsaus ja kookosöljyä kasvoille. Toista tarvittaessa illalla.

Vierailija
8/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, kun en tunne ihotyyppiäsi kunnolla, mutta kirjoittamasi perusteella ehdottaisin, että kuorit ihoa hellävaroen suolan ja kylmäpuristetun oliiviöljyn seoksella. Älä pese öljyä pois kuorinnan jälkeen, vaan vain pyyhi enimmät.

Ja siis tämä ohje vain huomisen helpottamiseksi ja muutenkin silloin tällöin, mutta pidemmän päälle pitää kyllä löytää syy tuohon tilanteeseen. Kuulostaa minustakin siltä, että tarvitsisit sisäisesti rasvaa enemmän ja maitotuotteet pois. Jos kalorit nousee tuon rasvan takia dieettisi huomioonottaen liian korkealle, niin yritä kuluttaa vähän enemmän liikkumalla. Rasvaa tarvitset joka tapauksessa.

Toivottavasti helpottaa pian!

Vierailija
9/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesu miedolla suolavedellä, pesulappujen kanssa taputtelua, jopa vähän aikaa siolavesilaput ikään kuin naamiona. Sitten huuhtelu ja rasvaus esim. Locobase Repair, auttaa muuten sairaan hyvin. Sitten sisäinen kostutus ja rasvaus, vehnänalkioöljy auttaa minulle. Muuten, mikä koulutus on ravintoterapeutillasi? Maitoa ja pähkinää vähentäisin tai kokeilisin lopettaajoksikin aukaa.

Gluteenittomuus, voi ja eläinrasvat ovat tehneet omasta atooppisesta ihostani joustavan.

Vierailija
10/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo vahva humala päälle, se vie huomion itse ongelmasta. Sinulla on vielä aikaa korjata ongelmaa. Syöt ja juot hyvin tänään. Pidät mahan täynnä koko päivän.

Vierailija
11/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuori iho ja laita yövoidetta (yövoiteet ovat tuhdimpia kuin päivävoiteet ja siten hoitavampia ja ravitsevampia).

Meikinalusvoide on tosi hyvä. Mulla oli aikoinaan järkyttävän kuiva ja hilseilevä iho eikä siihen voinut mitään edes laittaakaan. Mutta kun ostin kunnollisen meikinalusvoiteen, niin nyt voi laittaa ihan mitä meikkiä vain. Eli: kasvojenpesu kasvojenpesuaineella, kosteusvoide (annetaan imeytyä väh. 15 min.), sitten päälle meikinalusvoide (toiset 15 min) ja sitten se varsinainen meikki.

Ai niin, löytyy myös meikinpohjustusvoide -nimellä tai "Primer"- nimellä. Lumenella ainakin on monenmoisia.

Primereissa on silikonia, joka tasoittaa ihon pintaa ja tekee optimaalisen kerroksen meikkiä varten = meikki pysyy siinä hyvänä.

Vierailija
12/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut samaa kun palasin vuodenvaihteessa maidolliseen ruokavalioon. Iho kuivuu myös koko kropalla, edelleen.

Vierailija
13/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanpunaista Bepanthenia iholle. Helokkiöljykapselit paransivat yhden tutun ihon, mutta eivät tietenkään auta näin lyhyessä ajassa

Vierailija
14/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tekee kova stressi tuota. Keho on hälyytystilassa.

Vierailija
15/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allerginen reaktio? Itse pursoittaisin jäätävän kerroksen rasvaa iholle ja himmailisin se naamalla. Sen jälkeen enimmät pois ja hiero hellavaraisesti pyyhkeellä. Ei kuori vähän.

Vierailija
16/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhtaalle iholle yöksi jäätävä kerros Nivea Cremeä (tummansininen kiekko). Auttanut minulla joka kerta kun on lärvi ollut hilseilemässä irti eikä minkään sortin perusvoide ole auttanut.

Vierailija
17/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista Canoderm-voidetta. Ensin kuorit ihon. On lääkevoide ja todella hyvä kuivalle iholle.

Vierailija
18/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin miettinyt allergiaa, mutta en oikein tiedä mikä sen aiheuttaisi. Uuden valion myötä (ravintoterapeutin laatima) maitotuotteiden ja pähkinöiden syöntini on nyt päivittäistä, se on ainoa joka on muuttunut. Pähkinöillehän porukka on allerginen, mutta eikös niille tuu ihan shokkitila. Taas jos maitotuotteet allergoisi niin eikö se näkys ja kuulus peräosastolla?

Mulla on koko kehokin kuiva. Eräs MaryKayn edustaja joskus väitti että jos keho on kuiva, se siirtää kosteutta kasvoilta itselleen. En tiedä onko perää mutta ilmeisesti mun pitää dibata itseni kokonaan rasvapurkkiin.

Ap

Vierailija
19/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin kunnon puhdistus. Sen jälkeen naama valkoiseksi, eli kunnon kerros rasvaa. Ei paksua tököttiä vaan kosteuttavaa ohuempaa rasvaa (iho saa myös hengittää). Anna vaikuttaa ainakin tunti ja pyyhi ylimääräiset pois. Tai voit kokeilla samaa yön ajaksi jos tuntuu helpommalta. Huomenna peset naaman taas kunnolla ja kiinnität huomiota kasvojen kosteutukseen ennen meikin laittoa.
Toimi mun suikalenaamaan.
Saatko tarpeeksi rasvoja ruokavaliosta? Mulla auttaa sekin. Viljaton,maidoton,sokeriton käytössä.

Vierailija
20/30 |
10.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuorisin naaman kunnolla ja rasvaisin sen jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi