Lue keskustelun säännöt.
Uskovat kristityt rukoilkaa
18.12.2014 |
Olen tilanteessa missä mietin ihan tosissani uskosta luopumista. Tuntuu että tää maailma vetää puoleensa. Ja kaikki kaverinikin ovat epäuskovia, yksi ainut uskova on jonka kanssa en ole ollyt paljoa tekemisissä.
Pelkään menettäväni uskon. Haluaisin uskoa, mutta toisaalta en.
Kommentit (81)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:20"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:44"]
Usko on rakkautta muita ja itseään kohtaan. Ei estä maailmalle lähtöä:)
[/quote]Ei. Mutta me olemme "maailmassa, emme maailmasta". Se kannattaa muistaa eikä mukautua tämän maailman menoon. Mikä ei tarkoita etteikö elämästä saisi iloita ja nauttia. Mutta uskova tietää sydämessään mikä on oikein ja moraalista ja eettistä ja sielulle hyväksi.
[/quote]
Itse asiassa en tiedä. En osaa erottaa Jumalan ääntä, omaa (yliherkkää) omaatuntoani ja vihollisen ääntä toisistaan. Joten olen todella ahtaalla ja tunnen joka asiasta huonoa omaatuntoa. En tiedä, kuinka minun tulee elää. En tiedä uskallanko harrastaa eräitä harrasteita joissa olen todella hyvä, mutta ne ovat sen verran maallisia ja pelkään ylpistyväni ja sitä, että ne vie mukanaan pois uskon tieltä, jos osoittautuvat mukavammiksi kuin ahdas, nihkeä ja kapea uskon tie.
Selitätkö mulle, jos tiedät, mitä tarkoittaa kristityn vapaus?
-ei-ap
[/quote]
Olen itse samassa tilanteessa.
Ja kiitti ihanist viesteist, rakkaat sisaret. Ne piristi mua ja anto jotain uskovien tukee. En välitä epäuskovist pilkkaajista. Ainahan meitä on pilkattu. Se vain osoittaa Raamatun sanan todeksi. Meitähän haukutaan ja pilkataan Kristuksen tähden.