Miten saisi purettua avioehdon?
Haluaisinottaa eron miehestäni mutta omaisuus on hänen nimissään. Hän on perinyt omaisuutensa ennen avioliittoamme ja vaati avioehdon kun menimme naimisiin. Onko mitään keinoa saada purettua avioehto?
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:29"]Ihan syystä se aviohto varmaan tehty. Jos massia löytyy, niin vaadit mukavat elarit. Myös vaimo voi saada elatusta, jos tuloero on suuri.
[/quote]
Tuloero ei riitä perusteeksi Suomessa. Käytännössä yhteiskunnan tuet ovat riittävät ettei ex-puolisoa tarvitse elättää.
[/quote]
Isäni on maksanut elatusta ex-vaimolleen, joka oli koti-äitinä hoitamassa yhteisiä lapsia.
[/quote]
Niin, tarkennuksena, tottakai voidaan sopia elatuksesta mutta sen vaatiminen ja tahdonvastainen saaminen on huomattavasti hankalampaa.
Voi kiesus! Juuri ton takia minäkin olen laatinut avioehtosopimuksen. Naimisiin en ilman menisi. Mun omaisuus on mun. Minä en ole vastuussa toisen ihmisen elättämisestä, varsinkaan jos ero tulee. Mä en edes ymmärrä miksi joku menee naimisiin ilman avioehtoa
Voitte laatia uuden avioehdon, mutta yksipuolisesti et voi sitä purkaa. Jos nyt eroatte, niin voit toki vaatia tasausta, jolloin saisit jotain. Miksi sinun pitäisi saada osasi miehen perimästä omaisuudesta? Jos teillä ei ole lapsia, niin miksi olet hoitanut kotia 8 vuotta?
Eli teidän mielestä mun pitäis siirtyä eteenpäin elämässä ilman mitään rahallista korvausta? Ei kyllä paljon ole lojalisuutta toisia naisia kohtaan. AP
Miksi sun pitäisi saada avioliitosta rahallista korvausta? Sun kaltaiset loiset pitäis päästää päiviltä pummaamasta
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:37"]Kuinka paljon Korvaukset nousisivat jos meillä olisi yhteinen lapsi? AP
[/quote]
Lasta ei siis ole? Miksi olet sitten "hoitanut kotia 8 vuotta? Hommaa itsellesi duuni.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:50"]
Miksi sun pitäisi saada avioliitosta rahallista korvausta? Sun kaltaiset loiset pitäis päästää päiviltä pummaamasta
[/quote]
Näin on, ja ap, sinun pitää nyt ehdottomasti huomioida se, että olet ollut ylläpidetty nainen jo 8 vuotta. Eli käytännössä olet ollut ikäänkuin maksullinen nainen. Mies on käynyt töissä ja sinä olet ollut vain kotona. Näin ainakin jostain kommentistasi on voinut päätellä. Joten pakkaa vain kamasi ja häivy. Ja hommaa se työpaikka.
Häivy vaan vähin äänin ja muistele entisiä onnen päiviä. Kyllä ne kultaiset muistot ovat kaikkein kalleimpia!
Yksipuolisesti et voi purkaa, mutta voithan yrittää saada jotain pennosia osituksen sovittelun kautta. En mene vannomaan että onnistuu, kriteerit ovat aika tiukat.
Tollaset naiset pilaa kunnollisten naiseten maineen. Mä tienaan omat rahani,miehen ei muo tarvi elättää ja joo meillä on lapsia mutta en mä katso et mun miehen pitäisi mulle siitä maksaa.
Kyllä kodinhoitokin on kovaa työtä. Itselläni ei ole mitään varsinaista ammattia johon voisi mennä. Ei kai se auta kun pysyä naimisissa. Mieheni kuitenkin mua 18 vuotta vanhempi ja olis kiva ollut kokea vielä elämää ennen kuin nuoruus menee ohi. Olen nyt 29 vuotta. AP
Me mentiin ensin naimisiin ja tehtiin sitten avioehtosopimus. Molempien tahdosta, mä en omista mitään mut mieluummin näin kun veisin erossa mieheltä mitään, en halua.
No miksi alunperin laitoit nimesi avioehtopaperiin? Nyt on myöhäistä, kun itse olet antanut virallisen suostumuksen siihen, että miehen omaisuus ei sulle kuulu avioerossa.
Eli otit pikkutyttönä vanhemman miehen isähahmoksi rahankiilto silmissä ja nyt kun ei enää kiinnosta haluut viedä sen rahat et pääset antaa persettäsi jollekkin nuoremmalle. Hyi mikä olio olet
No kun se avioehto on tehty juuri sen takia, että et saa miehen omaisuudesta mitään. Etkä kyllä ansaitsekaan, jos kaikki on ollut miehellä jo ennen liittoanne. Jos jää molempien tahdosta kotirouvaksi ja on avioehto niin pitää pitää tarkasti huoli, että oma tulevaisuus on turvattu mahdollisen eron varalta. Yksityinen eläkevakuutus on ihan ehdoton ja muutenkin pitäisi pystyä kartuttamaan omia säästöjä. Sinä et ole tehnyt niin ja voit valitettavasti syyttää vain itseäsi. Onneksi Suomessa on sosiaaliturva, joten kukaan ei ihan tyhjän päälle jää.
Meillä on testamentissa avio-oikeuden poissulkeva määräys ettei lasten tulevat ex-puolisot pääse perintöön käsiksi missään tapauksessa
Olisko opiskelu mitään? Olet vielä aika nuori, joten voisit hyvin opiskella itsellesi ammatin. Saisit vähän vaihtelua päiviisi ja muutakin elämäntehtävää kuin sen kodin hinkkaamisen. Tai sitten jos sinusta on kehittynyt todellinen siivousvirtuoosi, perusta firma ja ala myydä kotisiivouspalvelua varakkaammille perheille. Näiden kohdalla luotettavuus on kaiken A ja O. Ottaisivat varmaan ilomielin suomalaisen siivoojan, joka on varakkaasta perheestä ja jolla on kahdeksan vuoden kokemus kotisiivouksesta.
Vai onko sinusta tullut taitava sisustaja, jolla on pettämätön tyylitaju? Osaisitko auttaa esim. myytävien asuntojen stailauksessa?
Jos et jaksa kehittää itseäsi, niin tee lapsi tai pari. Miehesi on kuitenkin vielä aika nuori ja lasten kautta sinulle aukeaa aivan uusi maailma, jossa riittää oppimista. Sinusta voisi tulla sellainen äiti, joka hullaantuu lastenvaatteista ja shoppailee niitä hulluna. Lasten synttäreillä olisi aina joku teema ja väkertäisit sinne taidokkaita täytekakkuja, jotka saavat vieraat haukkomaan henkeään.
Jos et pidä lapsista, voisit opetella tekemään mehuja ja hilloja. Tai voisit uppoutua käsitöihin. Olet monella tapaa kadehdittavassa asemassa sikäli että sinun ei tarvitse tehdä töitä. Sinullla on nyt vaan vähän tylsää, mutta se muuttuu kyllä heti kun keksit itsellesi jotain järkevää tekemistä. Et sinä mitään villejä seksiseikkailuja tarvitse, vaan jotain fiksua puuhasteltavaa!
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:12"]
Meillä on testamentissa avio-oikeuden poissulkeva määräys ettei lasten tulevat ex-puolisot pääse perintöön käsiksi missään tapauksessa
[/quote]
Tuollahan ei oo mitään merkitystä, jos lapsillanne ei ole avioehtoa. Toki noita voi testamentteihin kirjata, mutta niillä ei ole millään tavalla päteviä siinä vaiheessa, kun lapsen jo perimästä omaisuudesta aletaan riitelemään avioeron yhteydessä oikeudessa. Kyse on vain omien toiveidenne ilmaisusta, ei mistään muusta.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:47"]Voitte laatia uuden avioehdon, mutta yksipuolisesti et voi sitä purkaa. Jos nyt eroatte, niin voit toki vaatia tasausta, jolloin saisit jotain. Miksi sinun pitäisi saada osasi miehen perimästä omaisuudesta? Jos teillä ei ole lapsia, niin miksi olet hoitanut kotia 8 vuotta?
[/quote]
Ap tarkoitti varmaan imurointi 1krt/kk yms. Muita peruskotitöitä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:33"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:29"]Ihan syystä se aviohto varmaan tehty. Jos massia löytyy, niin vaadit mukavat elarit. Myös vaimo voi saada elatusta, jos tuloero on suuri.
[/quote]
Tuloero ei riitä perusteeksi Suomessa. Käytännössä yhteiskunnan tuet ovat riittävät ettei ex-puolisoa tarvitse elättää.
[/quote]
Isäni on maksanut elatusta ex-vaimolleen, joka oli koti-äitinä hoitamassa yhteisiä lapsia.