Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saisi purettua avioehdon?

Vierailija
18.12.2014 |

Haluaisinottaa eron miehestäni mutta omaisuus on hänen nimissään. Hän on perinyt omaisuutensa ennen avioliittoamme ja vaati avioehdon kun menimme naimisiin. Onko mitään keinoa saada purettua avioehto?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:37"]

Kuinka paljon Korvaukset nousisivat jos meillä olisi yhteinen lapsi? AP

[/quote]

Meinasitko parempia korvauksia varten lapsen pyöräyttää? Voi elämä!

Vierailija
42/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:05"]

Kyllä kodinhoitokin on kovaa työtä. Itselläni ei ole mitään varsinaista ammattia johon voisi mennä. Ei kai se auta kun pysyä naimisissa. Mieheni kuitenkin mua 18 vuotta vanhempi ja olis kiva ollut kokea vielä elämää ennen kuin nuoruus menee ohi. Olen nyt 29 vuotta. AP

[/quote]

Ok, nyt tämä paljastui lopullisesti porvoolaiseksi! Kuka puhuu jäljellä olevasta nuoruudesta kun ikää on 29? Kyllä se juna meni kohdaltasi jo viisi vuotta sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliittoon kuuluu elatusvelvollisuus joka voi jatkua myös eron jälkeen. Oikeus.fi/avioliitto

Vierailija
44/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:20"]

Sinusta voisi tulla sellainen äiti, joka hullaantuu lastenvaatteista ja shoppailee niitä hulluna.

[/quote]

Kuulostaa siltä kuin shoppailu olisi jollain tapaa ylevä tapa käyttää aikaa. Ammattikuluttajat kunniaan?

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:20"]

Lasten synttäreillä olisi aina joku teema ja väkertäisit sinne taidokkaita täytekakkuja, jotka saavat vieraat haukkomaan henkeään.

[/quote]

Niin, ehkä muutaman ensimmäisen kerran, kun vieraina on aikuisia ja lapsen synttärit ovat vain tekosyy juhliin. Myöhemmin lapset eivät juuri henkeään hauko, kuhan vain on kohtalaisen hyvää kakkua, niin kaikki on hyvin.

Miksi nykyään kaikissa kissanristiäisissäkin pitää olla teema?

Vierailija
45/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n kaltaiset loiset pitäisi hävittää ihmispopulaatiosta. Et ansaitse yhtään miehen omaisuutta vaikka olisitkin ollut kodinhoitajana. Mene töihin ja osta itse itsellesi omaisuutta sitten kun sinulla on riittävästi rahaa.

Nainen joka itse maksaa omaisuutensa, elämisensä on vahva ja itsenäinen nainen. Sellainen nainen joka tarvitsee miehen rahaa tai omaisuutta ei ole vahva, itsenäinen nainen.

Vierailija
46/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta tapasit miehesi? Itsekin olisin kiinnostunut noista paremmista piireistä.

Vierailija
47/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 13:33"]

Kyllä kodinhoitokin on kovaa työtä. Itselläni ei ole mitään varsinaista ammattia johon voisi mennä. Ei kai se auta kun pysyä naimisissa. Mieheni kuitenkin mua 18 vuotta vanhempi ja olis kiva ollut kokea vielä elämää ennen kuin nuoruus menee ohi. Olen nyt 29 vuotta. AP

[/quote]

Ok, nyt tämä paljastui lopullisesti porvoolaiseksi! Kuka puhuu jäljellä olevasta nuoruudesta kun ikää on 29? Kyllä se juna meni kohdaltasi jo viisi vuotta sitten.

[/quote]

Ei kolmikymppinen vielä mikään kauhean vanha ole. Vielä ehtii opiskella ammatin tai vaikka korkeakoulututkinnon. Toki työn saanti voi olla vähän vaikeampaa kuin niillä, joilla on työkokemusta, mutta ei se millään tavalla mahdotonta ole.

Toki, jos nuoruudella tarkoittaa viikottaista bailaamista ja baarieissa aamuyölle roikkumista, voi väittää nyt jo olevan vähän myöhäistä. Outona pidettäisiin.

Suosittelisin AP:lle johonkin kouluun menemistä vaikkei eroaisikaan. Saisi vähän muutakin ajateltavaa kuin sen kodinhoidon. Tuossa tilanteessa kannattaisi vakavasti miettiä mistä elämässä nauttii ja mennä sitten opiskelemaan sitä alaa. Jos ei kouluun pääse, niin kansalaisopistosta ensin vauhtia. Nyt olisi kevät aikaa harjoitella opistoissa!

Vierailija
48/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet hoitanut kotia 8 vuotta ja miehesi on käynyt töissä hankkimassa teille rahaa sen 8 vuotta. Eikös se ole 50:50. Kamalaa ajatella noin. Se on puolisosi perintö! 

Vierailija
49/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ton takia ne avioehdot on, ettei ahne ex vie kaikkea kun ei enää kinosta. Miehes perintö on hänen omansa, on varmaan käyttänyt siitä osan sinuun yhdessäolonne aikana. Itse eron haluat, itse saat myös itsesi jatkossa elättää. Hävettää tollasten puolesta

Vierailija
50/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap, miten nykypäivänä kodinhoito on kovaa työtä, kun ei ole edes lapsia?

Vierailija
51/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos avioehto sulkee pois perinnön ja sen tuoton, olet oikeutettu puoleen teidän avioliiton aikana kartuttamastanne omaisuudesta, mikä on ihan ok, jos miehesi on ollut kanssasi yksimielinen tuosta kodinhoidosta. Jos taas olet hoitanut kotia lakkaamalla varpaankynsiäsi etkä lisäksi ole tajunnut aikanaan tehdä avioehdosta omalta kannaltasi järkevää, voit vaan kerätä kamasi ja nuolla haavasi.

Vierailija
52/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksipuolisesti et voi purkaa, mutta voithan yrittää saada jotain pennosia osituksen sovittelun kautta. En mene vannomaan että onnistuu, kriteerit ovat aika tiukat."

Juu, kysymys lienee miehen hyväntahtoisuudesta ja vapaaehtoisuudesta, jos puretaan avioehto, sillä omaisuus on tullut ennen avioliiton solmimista PERINTÖNÄ, johon ap:llä ei ole osuutta eikä arpaa, eikä myöskään miehellä eli perheen talouden yhteisiä rahoja ei ole käytetty omaisuuden kartuttamiseen.

Jos perintö on tullut testamentin kautta, on täysin mahdollista, että siinä on puolisot rajattu perinnön ulkopuolelle ennakkoon, vaikka avioehtoa ei olisikaan eli ap on todella heikoilla.

Vierailija
53/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä tuo aina jonkinlaista tyydytystä, kun golddiggerin juonet menevät mönkään.

Vierailija
54/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kodinhoito kovaa työtä? Hahahahahahaa mikä väite. Kodinhoito on itseasiassa yksi maailman helpoimmista töistä minkä suurinosa terveistä ihmisistä pystyy tekemään sukupuolesta riippumatta.

Vierailija
55/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä ole mikään colddigger ja koen ansainneeni osan rahoista avioliiton aikana. AP

Vierailija
56/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:41"]

Naisille jotka haluaa rahaa siitä et on ollu ihen kanssa,sille oli joku oma sanontakin ööö huora

[/quote]

Muista ettet ota kumppanisi ostamaa suklaalevyä, se on vain maksu seksistä kanssasi.

Vierailija
57/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehes teki  hyvän diilin, rehellisesti sanottuna hänellä on ollut TODELLA EDULLINEN kodinhoitaja 8 VUOTTA!! huh hei.. mihin kaikkeen nuoret hempukat, jotka ei niin kauhean teräviä ole, suostuukaan.. Tää kuvio menee niin että silmät aukee 8 vuoden jälkeen ja alat pikkuhiljaa huomata mikä liitto teillä onkaan,, Oot sen verran nuori että kannattaa erota ja aloittaa ihan uusi elämä ja opetella ensin isenäiseksi naiseksi joka käy koulut ja maksaa itse laskunsa. Tai, niele kalkkisi ja tee parit mukulat ja saa niistä iloa loppuelämääsi pikkukotirouvana.. pthyi..

Vierailija
58/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 14:01"]

Minä en kyllä ole mikään colddigger ja koen ansainneeni osan rahoista avioliiton aikana. AP

[/quote]

Koet väärin.

Vierailija
59/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä av-mammat on katkeria jos jollakin vähän parempi elintaso. Miksei ihminen saisi pitää omia puoliaan. Ota yhteyttä jos saat lypsettyä hyvät rahat mieheltä tai kävisi mulle salakivakin. M32

Vierailija
60/68 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 12:48"]

Eli teidän mielestä mun pitäis siirtyä eteenpäin elämässä ilman mitään rahallista korvausta? Ei kyllä paljon ole lojalisuutta toisia naisia kohtaan. AP

[/quote]

Ai sä näet että olet jäänyt saamapuolelle. Entä jos miehesi on eri mieltä?

Minkä vuoksi sä sen avioehtosopimuksen allekirjoitit, jos nyt sitten haluatkin miehen omaisuutta? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan