Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkkejä lentomatkustamisen sujuvuuteen

Vierailija
18.12.2014 |

Ollaan lähdössä perheen kanssa (neljä henkilöä) heti joulun jälkeen uudeksi vuodeksi Eurooppaan sukuloimaan. Edellisestä lentomatkastamme taitaa olla pari vuotta. Yritimme eilen illalla muistella ja kaivella netistä lähtöselvitys ym. asioita ja aikatauluja. Onko täällä ketään kuka osaisi antaa hyviä vinkkejä, mitä kannattaa ottaa huomioon ja mitä kannattaa tehdä ja jättää tekemättä. Kaipaamme vinkkejä etenkin lähtöselvityksen, matkatavaroiden, turvatarkastuksen, lähtöportin ja aikataulujen osalta. Menemme yhdellä välilaskulla ja palaamme suoralla lennolla.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:48"] Ja siitä lähtöportilta ei  tarvitse ensimmäisenä rynniä sinne koneeseen. Paljon mukavampaa on mennä viimeisten joukussa, niin ei tarvitse sietää sitä käytävillä riekkuvien ihmisten mölinää.  [/quote] Joo, kivempi kiivetä vieruskavereiden yli sille omalle penkille.  [/quote] No minä olen sen verran viisas, että varaan jo kotona paikat koneesta ja niin, että ei tarvitse kiivetä yhtään mihinkään. [/quote] No kaikki nyt ei vaan tykkää istua siinä käytävän vieressä. [/quote] No en istu siinä käytävän vieressä, johan sanoin, että varaan paikat etukäteen. [/quote]eli könyät sen käytäväpaikalla istuvan yli omalle paikallesi.

[/quote]

En.

Aika vähän olet tainnut matkustella. :)

Vierailija
22/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:03"]

Kaikki viikon reissussa tarvittava kosmetiikka ja muut nesteet mahtuvat mainiosti käsimatkatavaroihin.

[/quote]

No aika taikuri saat olla, että siihen 100 ml:n mahdutat kaiken kosmetiikan ja nesteet. Jo normikokoinen dödö (lasketaan nesteeksi) on sen 50 ml. 

[/quote]

Saat tuoda 100ml PAKKAUKSISSA niin monta tuotetta kuin saat litran pussiin tungettua. Hyvin mahtuu matkakokoisena kaikki tarvittava!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteet täytyy olla max. 100 ml:n kokoisissa paketeissa ja kaikkien näiden pakettien on mahduttava yhden litran vetoiseen suljettavaan läpinäkyvään muovipussiin. Kyllä sellaiseen litran minigrip-pussiin olen minäkin monesti pakannut dödön, käsidesin, huulirasvan, käsivoiteen, hammastahnan, ripsivärin, hajuveden yms. Ottaa kaikkea sellaisessa minikoossa.

Vierailija
24/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin lähdössä ensi viikolla reissuun! Onko se lähtöselvitys pakko tehdä etukäteen vai voiko sen tehdä kentällä? En tykkää tehdä kotona (itse) koska pelkään sählääväni ja ahdistaa :D

Vierailija
25/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:03"][quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:57"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:56"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:51"] [quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 15:48"] Ja siitä lähtöportilta ei  tarvitse ensimmäisenä rynniä sinne koneeseen. Paljon mukavampaa on mennä viimeisten joukussa, niin ei tarvitse sietää sitä käytävillä riekkuvien ihmisten mölinää.  [/quote] Joo, kivempi kiivetä vieruskavereiden yli sille omalle penkille.  [/quote] No minä olen sen verran viisas, että varaan jo kotona paikat koneesta ja niin, että ei tarvitse kiivetä yhtään mihinkään. [/quote] No kaikki nyt ei vaan tykkää istua siinä käytävän vieressä. [/quote] No en istu siinä käytävän vieressä, johan sanoin, että varaan paikat etukäteen. [/quote]eli könyät sen käytäväpaikalla istuvan yli omalle paikallesi.

[/quote]

En.

Aika vähän olet tainnut matkustella. :)
[/quote]No tänä vuonna olen matkustanut 8 matkaa lentokoneella ja joka koneessa on ollut käytäväpaikka ja ikkunapaikka mutta sinä varmaan lennät jollain erilaisilla koneilla sitten.

Vierailija
26/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:15"]

Mäkin lähdössä ensi viikolla reissuun! Onko se lähtöselvitys pakko tehdä etukäteen vai voiko sen tehdä kentällä? En tykkää tehdä kotona (itse) koska pelkään sählääväni ja ahdistaa :D

[/quote]

Kyllä sen kentälläkin voi tehdä, mutta ei siellä välttämättä enää ihmistä istu sitä tekemässä (riippuu yhtiöstä).

Vierailija
27/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:15"]

[/quote]

Voi ihan hyvin tehdä vasta kentällä. Sielläkin luultavasti joudut sen tekemään automaatilla, mutta ympärillä parveilee aina henkilökuntaa valmiina auttamaan.

Vierailija
28/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lennät yksin niin voit huoletta tehdä kentällä check inin, mutta jos porukkaa enemmän samalla varauksella ja haluaa esim vierekkäisiä paikkoja, niin suosittelisin tekemään jo kotona. 

Vierailija
29/29 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 16:03"]

Kaikki viikon reissussa tarvittava kosmetiikka ja muut nesteet mahtuvat mainiosti käsimatkatavaroihin.

[/quote]

No aika taikuri saat olla, että siihen 100 ml:n mahdutat kaiken kosmetiikan ja nesteet. Jo normikokoinen dödö (lasketaan nesteeksi) on sen 50 ml. 

[/quote]

Tutustupa lentoyhtiösi käsimatkatavarasäädöksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi