9 lapsen äiti hetken linjoilla. Kysy mitä kysyä keksit.
Kommentit (276)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:49"]
Meinaat että tässä porukassa, jossa perinnöt jaetaan sen mukaan miten tuntuu, vaikka olis alaikäisistä kysymys ja äiti allekirjoittelee papereita joissa luopuu lapsilleen kuuluvasta isänpuolen perinnöstä eikä hoida velvoitteitaan hoitaa lasten omaisuutta ja notaarit vaan naureskelee, että elä sinä välitä, tehtäisiin jotain keskinäisiä velkakirjoja :)
[/quote]Mitä ihmeen keskinäisiä velkakirjoja? Jos emme elä pummilla sen kummemmin yhteiskunnan kuin minkään perinnönkään suhteen, niin miksi se sinua noin kovasti nyppii?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:59"]Hei! Anteeksi. Laskin ihan itse väärin. Olen syntynyt vuonna 1965 eli en täyttänytkään marraskuussa 50 vaan 49. Nolo virhe, mutta kunhan itse pääsette tähän ikään niin huomaatte, että noita lukuja ei enää laita muistiin samaan tapaan kuin nuorempana... olen siis 49+ , en 50+. [/quote] paljastui provoksi, koska 50v päivän muistaa. T. 1964
[/quote] Muistaako? Minun piti laskea, että oliko se nyt 4 vai 5 vuotta sitten.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:51"]
Meinaat että tässä porukassa, jossa perinnöt jaetaan sen mukaan miten tuntuu, vaikka olis alaikäisistä kysymys ja äiti allekirjoittelee papereita joissa luopuu lapsilleen kuuluvasta isänpuolen perinnöstä eikä hoida velvoitteitaan hoitaa lasten omaisuutta ja notaarit vaan naureskelee, että elä sinä välitä, tehtäisiin jotain keskinäisiä velkakirjoja :)
[/quote]Mitä ihmeen keskinäisiä velkakirjoja? Jos emme elä pummilla sen kummemmin yhteiskunnan kuin minkään perinnönkään suhteen, niin miksi se sinua noin kovasti nyppii?
[/quote]
Niin no, kyllä mua äitinä kiinnostaisi noinkin isossa projektissa (talon rakentaminen avopuolison omistamalle tontille = kiinteistö on miehen omistuksessa), että onko paperihommat kunnossa ja ettei tyttärellä ole riskiä joutua pulaan tilanteessa, jossa se ero kuitenkin onnettomasti kohdalle sattuisi tai avopuoliso vaikka kuolisi. Näistä yllättävistä kuolemista on ilmeisen paljon kokemusta kuitenkin.
En minä sitä todellakaan väittäisi puuttumiseksi, vaan ihan välittämiseksi ja varovaisuudeksi. Kun fakta on se, ettei asuntolainaa ole tytär voinut saada, kuten täällä on jo moni todennut. Vaan on siis lultavasti ottanut opintolainan ja heillä on joku järjestely sen miehen kanssa.
Kyllä mä olen jokaisen asunnonoston ja asuntolainankin kohdalla jutellut pankinjohtaja isäni kanssa ja on katsottu yhdessä, että kiinteistön osalta kaikki on kunnossa ja muutenkin hommat ja lainanehdot kohdallaan. Ihan vielä kolmikymppisenäkin. Koska hän on asiantuntija.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:53"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 11:59"]Hei! Anteeksi. Laskin ihan itse väärin. Olen syntynyt vuonna 1965 eli en täyttänytkään marraskuussa 50 vaan 49. Nolo virhe, mutta kunhan itse pääsette tähän ikään niin huomaatte, että noita lukuja ei enää laita muistiin samaan tapaan kuin nuorempana... olen siis 49+ , en 50+. [/quote] paljastui provoksi, koska 50v päivän muistaa. T. 1964
[/quote]Muistitko kuukausi 50 -vuotispäivästäsi, oletko 50 vai 49?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:03"]
Muistitko kuukausi 50 -vuotispäivästäsi, oletko 50 vai 49?
[/quote] Täytän 50 ensi vuoden marraskuussa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, onko se minulle silloin niin iso juttu kuin näille monille palstalaislle. Mikään edellinen ikäei ole ollut.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:10"]
Siis kuka sen karjatilan omistaa? Sun tyttös vai sen avomiehen vanhemmat? Sanoit että tyttös vuokraa sitä?
[/quote] Avomiehen suku.
[/quote]
Mutta sun tyttös vuokraa sitä? Näin sä ainakin sanoit
Juuh. vuokraa. Yhdessä avomiehensä kanssa.
[/quote]
Sen siis muistaa, että onko se vasta tulossa, vai mennyt jo. Sinäkin muistat, että sulla se jo meni. Mulla oli vasta viime vuonna ja tänä vuonna piti jo laskea, että täytänkö 51 vai 52. Mutta turha tästä on jankata, jos kyseessä on tuo bloggaaja, niin facebookissa hän kyllä muistaa ikänsä ja korjaa, jos joku muu muistaa väärin.
Voisitko laittaa viestiesi loppuun esim. -ap? Ei paljoa aikaa vie.
Blogimainoshan tämä taas kerran on,se joka jaksaa lukea blogin alusta loppuun,löytää paljon ristiriitoja näiden vastausten kanssa.
Sekään ei ole totuus mitä blogiinsa on kirjoitellut.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:09"]
[/quote]
"Heh. vain tytär on alaikäinen. Kumppaninsa on kyllä hyvinkin täysi-ikäinen ja tontin saivat kumppanin vanhemmilta lahjaksi." Vastaus 146.
Onko ne nyt saaneet sen vai vaan vuokralla?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:20"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:09"]
[/quote]
"Heh. vain tytär on alaikäinen. Kumppaninsa on kyllä hyvinkin täysi-ikäinen ja tontin saivat kumppanin vanhemmilta lahjaksi." Vastaus 146.
Onko ne nyt saaneet sen vai vaan vuokralla?
[/quote]
Eiku ne vuokraa sitä karjatilaa, tai näin ainakin käsitin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:15"]
[/quote]
Sen siis muistaa, että onko se vasta tulossa, vai mennyt jo. Sinäkin muistat, että sulla se jo meni. Mulla oli vasta viime vuonna ja tänä vuonna piti jo laskea, että täytänkö 51 vai 52. Mutta turha tästä on jankata, jos kyseessä on tuo bloggaaja, niin facebookissa hän kyllä muistaa ikänsä ja korjaa, jos joku muu muistaa väärin.
[/quote] Ap luuli että samoin kuin ,monilla ystävillään se "rajapyykki" oli mennyt jo. Osoittautui, että tulee kohdalle vasta ensi vuonna. Miksi tämän asian hyväksyminen on sinule niin vaikeaa? Kaikille vuosien määrä ei todellakaan ole elämän kannalta oleellista, vaikka ehkä sinua sinulle määrittäkin!
Eli sun 17v tyttös opiskelee, rakentaa taloa avomiehensä kanssa sekä vuokraa karjatilaa? On tainnu tulla äitiinsä kun on noin ahkera ;)
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:03"]
Muistitko kuukausi 50 -vuotispäivästäsi, oletko 50 vai 49?
[/quote] Täytän 50 ensi vuoden marraskuussa. Tulee olemaan mielenkiintoista nähdä, onko se minulle silloin niin iso juttu kuin näille monille palstalaislle. Mikään edellinen ikäei ole ollut.
[/quote]
Miksi et halua ymmärtää, vaan kiusaannut noin kovin siitä, että joku huomasi, ettei ikätietosi täsmää. Se, että muistaa, onko alle vai yli 50 ei tee kenestäkään ikäpakkomielteistä, ei sinustakaan, vaikka vielä pari viikkoa sitten muistit, että ne 50v päivät on ensi vuonna.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:24"]
Eli sun 17v tyttös opiskelee, rakentaa taloa avomiehensä kanssa sekä vuokraa karjatilaa? On tainnu tulla äitiinsä kun on noin ahkera ;)
[/quote] Ei ole tullut äitiinsä. On mokoma paljon äitään aikaansaavampi. Niinkuin ovat vanhemmat sisaruksensakin. Saa sitten nähdä mitä tulee näistä nuorimmista "pilallehemmotelluista"....
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 18:15"]
[/quote]
[/quote] Ap luuli että samoin kuin ,monilla ystävillään se "rajapyykki" oli mennyt jo. Osoittautui, että tulee kohdalle vasta ensi vuonna. Miksi tämän asian hyväksyminen on sinule niin vaikeaa? Kaikille vuosien määrä ei todellakaan ole elämän kannalta oleellista, vaikka ehkä sinua sinulle määrittäkin!
[/quote]
Varmaan siksi, kun facebookissa muistuttelet huonomuistisia ystäviäsi, että se on ensi vuonna sinulla se rajapyykki. Mikäli siis olet se, keneksi sinua täällä väitetään, tietty.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"]
Miksi liioittelet ja vääristelet täällä asioita, jotka olet blogissa kertonut toisella tavalla? Olet blogissasi esim. maininnut rahahuolista, mutta täällä annat ymmärtää, että rahaa on kylvettäväksi asti.
[/quote] Rahaa ei todellakaan ole mitenkään "kylvettäväksi asti". Miksi ihmeessä kuvittelet niin?
[/quote]
No sanotaanko, että jos nyt ei kylvettäväksi, niin sitä on keskimääräistä enemmän ja riittää omien ja lastenlasten harrastuksiin, esim. Näin siis tässä ketjussa ja blogissa toisin.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 17:41"]
Miksi liioittelet ja vääristelet täällä asioita, jotka olet blogissa kertonut toisella tavalla? Olet blogissasi esim. maininnut rahahuolista, mutta täällä annat ymmärtää, että rahaa on kylvettäväksi asti.
[/quote] Rahaa ei todellakaan ole mitenkään "kylvettäväksi asti". Miksi ihmeessä kuvittelet niin?