Nuorilta miehiltä kaivataan spermaa, kantasoluja ja verta, mutta luovutushalua uupuu
https://yle.fi/uutiset/3-12146279
” Yksiselitteistä syytä matalalle auttamishalulle ei ole.” Jaa ei löydy syitä vai. Kun tein testin veren ja kantasolunluovutuksesta niin näytti punaista. On epilepsia johon syön lääkkeitä säännöllisesti. Lisäksi olen ollut onnettomuudessa ja minulla on jatkuvasti matala hemoglobiini. Lisäksi kysyttiin tupakoinnista, ylipainosta, irtosuhteista, huumeidenkäytöstä ym.
Kommentit (367)
Ei saa korvausta: ei ki. Ja muutenkin vähennettäisiin tuista: ei ki.
Toistan: ei ki.
En luovuta tälle yhteiskunnalle mitään!
Vierailija kirjoitti:
Kuulin uutisen aamulla radiosta. Törkeää väittää että miehissä ja naisissa olisi eroja ja että miehet olisivat sukupuolensa perusteella parempia luovuttajia. Nyt meni SPR boikottiin!
Eikö se mene boikottiin siksi, että tuossa pitäisi luetella kaikki 36 sukupuolta erikseen?
Ex mieheni kävi usein spermanluovuttajana, nyt ei kuulema enää siittiöt kelpaakaan kun oli päässyt käymään niin että testeissä huomattiin että siittiösolut olivat päässyt vöhentymään. Nyt mies ei halua edes enää luovuttajaksi kun suunnittelee myös perheenlisäystä. Elämäntavoissa ei ollut näkynyt vaikutusta mikä selittäisi siittöiden vähenemisen, kaksi koronarokotetta mies on kuitenkin ottanut.
Nuoria miehiä ei oteta terveysasemille lainkaan vaivoineen, joten suhde tällaiseen touhuun jää olemattomaksi. Tietysti ainoa syy, jolla sinne otettaisiin on että poistetaan kaikki elimet ja nesteet niitä enemmäån tarvitseville tärkeämmille henkilöille.
Luovuttamisesta pitäisi maksaa kunnon korvaus.
Vierailija kirjoitti:
En mäkään, joku adhd tai neuropsykiatrinen yh mamma ne kuitenkin sieltä käy keräämässä. En halua huonoja geenejä lapselleni.
Vierailija kirjoitti:
Jotta kaikki narkkarit lähtisivät luovuttamaan ja muutkin valehtelisivat "joo mä oon täysin terve!"
Nyt 4. Päivää putkeen käännytetty pois terveysasemalta.
Ei paljon kiinnostele auttaa kun yhteiskunta, ei mua auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mäkään, joku adhd tai neuropsykiatrinen yh mamma ne kuitenkin sieltä käy keräämässä. En halua huonoja geenejä lapselleni.
Hedelmöityshoidot ovat niin kalliita, että niitä käyttävät vain vakaasti toimeentulevat.
Aion kyllä luovuttaa spermaa, mutta vain tavanomaisella tavalla eli siinä vaiheessa kun vihdoin saan parisuhteen ja se etenee tarpeeksi pitkälle.
Luovutan vain perinteisellä metodilla spermaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta kaikki narkkarit lähtisivät luovuttamaan ja muutkin valehtelisivat "joo mä oon täysin terve!"
'
Narkkarin sperma tai kantasolut ei oo välttämättä sen yhtään huonompia, vaikka sillä ois hiv ja kaikki hepatiitit.
Vierailija kirjoitti:
Mikä järki luovuttaa spermaa jos ei edes nää vilaukselta römpsää? Tai verta, jos ei ole edes tappelussa?
Kyllä siellä on kaikki visuaaliset virikkeet tarjolla luovutusta varten.
Jonkun toisen luovuttama veri voi joskus pelastaa sinunkin henkesi. Verta ei pysty korvamaan millään keinotekoisella aineella. Niin tehtäisiin, jos voitaisiin, mutta kun ei voida.
En kyllä luovuta mitään spermaa tälle yhteiskunnalle. Ja miksi pitäisi luovuttaa? En luovuttaisi rahastakaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulin uutisen aamulla radiosta. Törkeää väittää että miehissä ja naisissa olisi eroja ja että miehet olisivat sukupuolensa perusteella parempia luovuttajia. Nyt meni SPR boikottiin!
Miehillä on yleensä korkeampi hemoglobiini, suurempi keho ja näin enemmän verta sekä luuydintä, sperman luovuttaminen on helpompaa kuin munasolujen.
Mutta heissä on suurempi osuus itsekkäitä mulkkuja, ja se näkyy luovutustilastoissa.
Jos ei edes perusterveydenhuoltoon pääse, niin miten ihmeessä tulisi edes ajatelleeksi mihinkään hifistelyyn hakeutumista? Eikö se toisaalta ole epäitsekästä, että ei tuhlaa perusterveydenhuollon resursseja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on yleensä korkeampi hemoglobiini, suurempi keho ja näin enemmän verta sekä luuydintä, sperman luovuttaminen on helpompaa kuin munasolujen.
Mutta heissä on suurempi osuus itsekkäitä mulkkuja, ja se näkyy luovutustilastoissa.
Jos ei edes perusterveydenhuoltoon pääse, niin miten ihmeessä tulisi edes ajatelleeksi mihinkään hifistelyyn hakeutumista? Eikö se toisaalta ole epäitsekästä, että ei tuhlaa perusterveydenhuollon resursseja?
Ensin ihmetellään, miksei luovuteta, ja kun koitetaan kertoa, niin alapeukutetaan. Jos vastaukset ei kiinnosta, niin miksi edes kysellä koko asiaa mediassa.
Ei tulisi mieleenikään antaa mitään tällaiselle yhteiskunnalle.
Kävin säännöllisesti luovuttamassa verta - sinkkuaikoinani. Nyt sote-alalla oleva puolisoni on sitä mieltä, että minulla on tärkeämpääkin tekemistä vapaa-ajalla kuin tuhlata "meidän" vapaa-aikaamme "minun" sinällään hyvää tarkoittavaan eleeseen.
Ihmisten elämäntapakiire yleistyy, ja aikaa otetaan sieltä mistä sitä saadaan. Verta voisin luovuttaakin, jahka elämänmeno tasaantuu.
Spermaa... en luovuttaisi. Riittää yksi tarpeeksi mielenvikainen tasa-arvopaasaaja riittävän korkealla pallilla niin anonymiteetti poistetaan luovuttajien osalta ja elatusvastuu lätkäistään dna-testien vahvistettuna aiemmille luovuttajille.
Verenluovuttajat säästyvät seurauksilta, koska ihmiset ovat niin hyviä kuluttamaan veripalveluita sairaaloissa. Jos menekki olisi pienempää, silläkin puolella tehtäisiin jo elintasoshoppailua verenluovutusten kustannuksella (ota tästä nuoren urheilullisen ihmisen hapekasta verta).
Hyvää tarkoittava aate on valjastettu jo... johonkin muuhun. Suuntaus jatkuu.
Tiedettiin jo etukäteen: jos spermaa ei voi luovuttaa anonyymisti, kukaan ei luovuta sitä.