Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kumpi on parempi, leikkaamaton vai leikattu kalu?

Vierailija
17.12.2014 |

Itse pidän ympärileikattua kauniimman näköisenä. Olen tosin nähnyt vain yhden sellaisen livenä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:46"]

Ympärileikattu pienempi, aina :'D kissan viikset sanon mä!

[/quote]

Tämä on hyvin yksinkertainen asia: kun kudosta poistetaan, elin pienenee.

[/quote]

Eikai kukaan leikkaamaton herranen aika pane esinahka koko munan päällä? Kyllä sen esinahan pitäisi vetäytyä taakse. Lisäksi mistä lähtien iho on ollut niin paksua, että se vaikuttaisi munan kokoon paria milliä enemmän?

[/quote]

Kuinka taakse sä oikein kuvittelet että esinahka vedetään, jos se sinun mielestäsi ei enää taakse vedettynä ole munan päällä? Penis pienenee juuri sen verran, mitä siitä kudosta poistetaan. Ja tuo poistettava kudos on äärettömän tuntoherkkää ja äärimmäisen paljon nautintoa tuottavaa kudosta.

Vierailija
42/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:27"]

[/quote]

[/quote]

Eikai kukaan leikkaamaton herranen aika pane esinahka koko munan päällä? Kyllä sen esinahan pitäisi vetäytyä taakse. Lisäksi mistä lähtien iho on ollut niin paksua, että se vaikuttaisi munan kokoon paria milliä enemmän?

[/quote]Kaikilla ei vetäydy. Osalla on kireä esinahka ja kaikki eivät halua korjata sitä, koska eivät koe sitä haittana itselleen. Tietysti esinahka vaikuttaa lisäksi peniksen visuaaliseen kokoon lepotilossa. 

[/quote]

Itselläni on kokemusta vain isosta ja paksusta ympärileikatusta munasta, joten en ymmärrä sinua. Toisekseen onhan noita leikkaamattomalla kynäkulleja pilvin pimein. Ei oikein se nahka siinä lohduta kun muna on säälittävän pieni senkin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kuinka taakse sä oikein kuvittelet että esinahka vedetään, jos se sinun mielestäsi ei enää taakse vedettynä ole munan päällä? Penis pienenee juuri sen verran, mitä siitä kudosta poistetaan. Ja tuo poistettava kudos on äärettömän tuntoherkkää ja äärimmäisen paljon nautintoa tuottavaa kudosta.

[/quote]

News flash: sitä kudosta ei ole siinä senttikaupalla. Ei kireäpilluiselle ole merkitystä onko munassa paria milliä vähemmän tavaraa. 

Toinen news flash: maailmassa on paljon leikkaamattomia ja PIENIÄ peniksiä. Tuo on aivan naurettavaa ja järjenvastaista väittää, että ympärileikatut munat olisivat pienempiä. Minun kokemukseni mukaan ne ovat olleet ylivoimaisesti suurimpia.

Tuleeko 20cm munasta pieni kun se leikataan? Ei. Tuleeko 10cm munasta iso kun siinä on esinahka? Ei.

Vierailija
44/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:31"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

News flash: sitä kudosta ei ole siinä senttikaupalla. Ei kireäpilluiselle ole merkitystä onko munassa paria milliä vähemmän tavaraa. 

Toinen news flash: maailmassa on paljon leikkaamattomia ja PIENIÄ peniksiä. Tuo on aivan naurettavaa ja järjenvastaista väittää, että ympärileikatut munat olisivat pienempiä. Minun kokemukseni mukaan ne ovat olleet ylivoimaisesti suurimpia.

Tuleeko 20cm munasta pieni kun se leikataan? Ei. Tuleeko 10cm munasta iso kun siinä on esinahka? Ei.

[/quote]

Penis pienenee ympärileikattaessa, tästä oli kyse. Se, onko ympärileikattu penis keskimäärin isompi kuin ympärileikkaamaton, on aivan eri asia. Eikä tässä nyt ole kysymys mistään kireäpilluisten naisten tyydyttämiskyvystä, vaan miehestä ja hänen peniksestään. Jätä naiset tämän asian ulkopuolelle.

Vierailija
45/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamaton on mielestäni ulkonäöltään seksikkäämpi ja sitä on kivempi käsitellä. Esim. frottagessa esinahka luo liikettä ja pehmeyttä joka mun mielestä tuntuu paremmalta kuin leikkaamattoman kanssa touhutessa.

Vierailija
46/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaamaton on mielestäni ulkonäöltään seksikkäämpi ja sitä on kivempi käsitellä. Esim. frottagessa esinahka luo liikettä ja pehmeyttä joka mun mielestä tuntuu paremmalta kuin leikatun kanssa touhutessa.

Vierailija
47/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti leikkaamaton on parempi. Leikattu näyttää vialliselta. Siis silvotulta ja tosiaan kuivalta, kuten joku sanoi. Ei sitä voi runkatakaan samalla tavoin kuin normaalia penistä.

Vierailija
48/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yksi esinahan menetykseen johtavista syistä uskonnollisten ja kulttuuristen syiden ohella on yksinkertaisesti heikko esinahkatietous. Erityisen huolestuttavaa tietämättömyys on silloin, kun se koskee terveydenhuollon ammattilaisia. Lääketieteen alan teoksissa, esimerkiksi urologiassa, esinahka ei saa lähimainkaan ansaitsemaansa huomiota. Ilmeisesti on niin, että vasta kun esinahka saa riittävästä arvostusta, myös tahto suojella sitä kasvaa. Yleisesti ottaen on kuitenkin sanottava, että Suomen tilanne on varsin hyvä. Julkisissa sairaaloissa ei tiettävästi tapahdu rituaalisilpomisia ja useat lääkärit tekevät mainiota työtä esinahan säästämiseksi esimerkiksi ahtaan esinahan hoidon yhteydessä."

(Oikeus omaan kehoon)

Vierailija
49/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
50/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seuraavaa on tarpeen painottaa. Ympärileikkaus on aina riski. Vaikka tässä kirjoituksessa en puhu lääketieteellisin syin sairaalassa tehdystä toimenpiteestä, se ei tarkoita sitä, etteikö sairaalassa tapahtuisi komplikaatioita. Lisäksi esinahan menetyksestä voi seurata myös lääketieteellisen poiston jälkeen samoja asioita kuin rituaalisesti silvotuille. Kaikille miehille esinahan menetys ei aiheuta aikuisiällä kehoa tai mieltä vaivaavia ongelmia. Jokainen heistä on kuitenkin menettänyt yhden kehonsa tuntoherkimmistä osista ja monet heistä ovat joutuneet uhraamaan esinahkansa uskonnollisen rituaalin vuoksi."

"Suomessa tehdään ympärileikkauksia lääketieteellisin syin noin 2000 vuosittain. Suurin osa toimenpiteistä olisi kuitenkin vältettävissä säästävillä hoitotoimilla. Arvio todellisesta vuosittaisesta tarpeesta on noin 300. Esimerkiksi ahdas esinahka ei ole perusteltu lääketieteellinen syy ympärileikata. Esinahan ahtauteen auttaa varovainen, mutta sinnikäs venyttely perusvoiteen tai hajusteettoman öljyn kera, erektiot, aika ja esinahkaa pehmentävä hormonivoide, josta lääkärikunta ei vielä ole riittävän tietoinen. Silpomisia puolestaan arvioidaan Suomessa tapahtuvan 100-400 vuodessa. Silpominen suoritetaan yleensä kotioloissa tai uskonnollisen yhteisön tiloissa."

"Esinahan silpomiseen liittyy kipua ja verenvuotoa. Pienelle lapselle hallitsematon verenvuoto muodostuu nopeasti hengenvaaralliseksi. Myös kivunlievitykseen liittyy komplikaatioriski ja usein kivunlievitys on riittämätön. Joissain yhteisössä rituaalisilpomisia suoritetaan tarkoituksella kivun kanssa. Esinahan poiston jälkeen kipua saattaa esiintyä seuraavat pari viikkoa. Lapsen tuntema kipu tavallisesti vaikeuttaa imetystä, muuttaa univalverytmiä sekä hankaloittaa vanhemman ja lapsen välisen kiintymyksen vahvistumista. Seurauksista yksi yleisin on tulehdus, minkä lisäksi virtsaputken vauriot, terskan tai koko peniksen menetys ja jopa kuolema ovat mahdollisia. Silpomisen yhteydessä peniksestä saatetaan epähuomiossa leikata pois aiottua enemmän, mistä seurauksena on epämuodostuma. Ympärileikattuun penikseen jää aina arpi, joka toisinaan kehittyy kireäksi, karheaksi ja hankaavaksi. Tällöin esimerkiksi erektiot voivat muodostua sietämättömän kipeiksi tai jopa fyysisesti mahdottomiksi." (Oikeus omaan kehoon)

Vierailija
51/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivan kokoinen ja taitava.

Vierailija
52/55 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki käy.

Vierailija
53/55 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on leikattu kikkeli ja se ei ole tähän päivään mennessä minua häirinnyt, eikä varmaan koskaan tule häiritsemäänkään. Ollessani ihan pieni poika, kireä esinahka aiheutti vaivoja, pahimmillaan haittasi pissaamista. Joten vanhempani, sen hetkisen tiedon (-69) varassa, tekivät päätöksen että leikataan pois. Enkä voi heitä syyttää siitä, tekivät päätöksensä vain minun parhaaksi.

Toki myöhemmin, kun itse ymmärtää asioista, voi olla, että olen menettänyt jotakin. Mutta taas toisaalta koska tuo kikkelini on aina näyttänyt samalta, niin en voi edes murehtia menetystä. Ja jos ko. nahanpalan puutteen takia olen saanut lisää kestävyyttä seksiin, niin voiko tuota sanoa menetykseksi? Ja tuo sana 'jos' tuossa kestävyydessä, niin mistäs sen tietää kun ei esinahkaa ole minulla 'koskaan' ollut? Kyllähän nuorena miehenä kun ensimmäisiä kertoja pukille pääsi, niin nalli paloi alta aikayksikön. Varmaan ihan yhtä nopeasti kuin nahallisenakin olisi käynyt. Ja nalli palaa vielä tänäkin päivänä nopeasti jos tilanne on suotuisa (lue: kiihottava).

Oikeus omaan kehoon allekirjoitukset pitäisi kirjoittaa muotoon Oikeus omaan _terveeseen_ kehoon. Mutta menee sitten jossittelun puolelle olisiko siitä loppupeleissä ollut haittaa minulle jos tuo nahanpala tuossa kikkelissä vielä roikkuisi. Sitä emme saa koskaan tietää, joten miksi vaivata päätään mokomalla?

Vierailija
54/55 |
21.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:34"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 23:31"]

Ympärileikattu on houkuttelevamman näköinen imeä. Muuten kyllä pidän enemmän leikkaamattomasta. On herkempi kosketukselle. Ympärileikkaus vähentää usein seksuaalista nautintoa. - Mies

[/quote]

Älä yleistä. Ympärileikkaus ei tee aina vähemmän herkäksi. Toki joillekin käy niin, muttei kaikille.

[/quote]

No tuohan riippuu täysin leikkaustyylistä. Itse edelleen tänä päivänä ihmettelen miksi itseltäni leikattiin lähestulkoon kaikki pois sisälehteä myöten. Tuntoherkkyys vähentynyt selvästi.

Ulkonäöllisesti tämä on kuitenkin parempi entä leikkaamaton. Pysyy puhtaana, se mitä ennen jäi esinahan alle, jää nykyään alushousuihin. Terska tottuu nopeasti nahattomuuteen, eikä arista hangatessaan alushousuihin. Kyllä tämä ympärileikattu on kokonaisuudessaan parempi.

Vierailija
55/55 |
22.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 00:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]Kaikilla ei vetäydy. Osalla on kireä esinahka ja kaikki eivät halua korjata sitä, koska eivät koe sitä haittana itselleen. Tietysti esinahka vaikuttaa lisäksi peniksen visuaaliseen kokoon lepotilossa. 

[/quote]

Itselläni on kokemusta vain isosta ja paksusta ympärileikatusta munasta, joten en ymmärrä sinua. Toisekseen onhan noita leikkaamattomalla kynäkulleja pilvin pimein. Ei oikein se nahka siinä lohduta kun muna on säälittävän pieni senkin kanssa.

[/quote]

Johtuskohan siitä että isopeniksisillä on enemmän ongelmia esinahan kanssa ja hakeutuvat ympärileikkaukseen, ei se penis esinahkaa leikkaamalla kasva, biologinen fakta. Kuin myös se että tuntoherkkyys vähenee hermopäätteiden vähentyessä kun kudosta poistetaan, sekin on biologinen fakta jota ei voi muuttaa. Vaivojen poistuminen ja itsevarmuuden paraneminen sen sijaan parantaa seksielämää niin paljon että kaikki tuntuu eritavalla nautinnolliselta (jos ei ole koskaan terskaa paljaaksi saanut ja nyt saa voi tuntemukset muuttua parempaan suuntaan mutta biologisesti edelleen tuntoherkkyys kokonaisuudessa vähenee). Joskus paisuvaiskudos voidaan irroittaa vapaammaksi juuresta jolloin peniksen ulkoinen koko kasvaa mutta asia on kuitenkin eri kuin ympärileikkaus.