Mä en tajua pitkiä liittoja
Miksi ihmeessä pitäisi olla yhdessä joku 30v-60v?
Kommentit (67)
Hyvää ja toimivaa suhdetta ei tarvitse vaihtaa. Mitä vanhemmaksi tulee sitä hankalampi enää löytää ketään jääden lopuksi yksin. Iäkkäänä kaksin on turvallisempaa kuin totaalisen yksin. Erot eivät yleensä ole taloudellisesti kannattavia. Jotkut voi toki hyötyäkkin. Siinä tärkeimmät syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä mun pitäisi vaihtaa mun miestä? Kerropa se mulla, aloittaja.
Todennäköisesti se ukko lemppaa sut halusitpa tai et. Suurin osa miehistä vaihtaa vaimon nuoreen uuteen vaimoon, kun tuleva ex-vaimo viidenkympin paikkeilla. Vanha rypistyvä vaihdevuosikurppa ei miehiä innosta ja ymmärtäähän sen.
Vaimoni on kyllä edelleen kaunis enkä ole muutenkaan samaa mieltä kanssasi.
M54
Hyvä kysymys. Tiedän vain yhden aidon ja hyvin toimivan suhteen, joka kesti rapiat 60 vuotta toisen kuolemaan asti. Paria yhdisti ilo, rakkaus ja ystävyys. Se hehkui heistä kauas. Joten ihan varmasti on onnekkaita kohtaamisia, joista seuraa pitkä suhde. Muutenhan monet pariskunnat eivät erityisesti vakuuta pitkän suhteen eduista.
Vasta 35v. Eihän tää niin helppoo ole. Taitolaji.
Minulla on parisuhdetta takana kohta 15v, mutta en kyllä nyt näe mitään syytä miksi tästä mihinkään lähtisin. Ja jos on ollut yhdessä jo 15v niin miksikäs ei menisi seuraavatkin, onhan tässä ehtinyt toisen hyvät ja huonot puolet jo käydä selväksi. Pitkät parisuhteet sopii niille, jotka ei oletakaan kaiken aina olevan täydellistä. Mitä vaan ei tietysti pidä puolisoltaan sietää, mutta ihmisiähän me ollaan, kukaan ei ole täydellinen, ei edes se elämäsi rakkaus. No, tilanteet tietysti muuttuu ja voihan se olla että tämäkin suhde vielä päättyy eroon, mistäs sitä tietää.
Tuli taas niin loistava esimerkki ammattivalittajan järjenjuoksusta. Tai no, juoksu on ehkä väärä ilmaus.
Vierailija kirjoitti:
Tuli taas niin loistava esimerkki ammattivalittajan järjenjuoksusta. Tai no, juoksu on ehkä väärä ilmaus.
Miksi pitää ilkeillä? Kyllä mä olen paljon pitkiä liittoja nähnyt ja aika harva niistä on kovin onnellinen.
Meillä on lapsia ja olemme sitoutuneet olemaan heidän kanssaan.
Ei me ilman lapsiakaan erottaisi, ollaan hyvä tiimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää ilkeillä? Kyllä mä olen paljon pitkiä liittoja nähnyt ja aika harva niistä on kovin onnellinen.
Pidätkö sitten itseäsi onnellisena, kun sinulla on kaksi mielestäsi lyhyttä liittoa takana? Ja olet nyt yksin?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Tiedän vain yhden aidon ja hyvin toimivan suhteen, joka kesti rapiat 60 vuotta toisen kuolemaan asti. Paria yhdisti ilo, rakkaus ja ystävyys. Se hehkui heistä kauas. Joten ihan varmasti on onnekkaita kohtaamisia, joista seuraa pitkä suhde. Muutenhan monet pariskunnat eivät erityisesti vakuuta pitkän suhteen eduista.
"Paria yhdisti ilo, rakkaus ja ystävyys."
Tuossa on pitkän suhteen avain. Lisään siihen vielä yhden, huumorintaju. Jokaisen ihmisen pitäisi ainakin kerran päivässä saada hersyvä nauru, mitä enemmän, sitä parempi.
t. vasta 50 vuotta takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sitten itseäsi onnellisena, kun sinulla on kaksi mielestäsi lyhyttä liittoa takana? Ja olet nyt yksin?
Pidän. Ei yksin ole huono olla.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ihmettele pitkiä liittoja, mutta niiden ihannoiminen ei taas mene omaan ymmärrykseen. Parisuhteen pituus kun ei kerro vielä mitään sen onnellisuudesta.
Harva nykyään jää onnettomaan liittoon, kyllä siitä eroon pääsee. Näin ollen pitkät liitot ovat enimmäkseen onnellisia liittoja. Niissä on osattu ottaa toinen huomioon ja ymmärretty yhteisen pitkän elämäntien kauneus.
Hyvissäkin liitoissa on voinut olla myös alamäkiä ja kriisejä. Niistä on kuitenkin päästy yli.
”Tahdotko ottaa tämän…puolisoksesi..”- kysytään vihkialttarilla.
Se ei ole ainoa hetki sanoa ”tahdon”. Myöhemminkin pitää löytyä tahtoa mennä yhdessä eteenpäin ja se edellyttää myös sitoutumista suhteeseen.
Ja se yhdessä eteenpäin meneminen, anteeksianto ja kunnioitus, ne ovat kauniita asioita.
Siinä ei ole mitään pakkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa!!!!!!! Ammattivalittaja pitää itseään onnellina. Pidä tämä, älä koskaan luovu tästä. :D :D Mutta vaikket pysty ymmärtämään pitkiä liittoja, niin usko minua, kun sanon, että niissä on paljon onnellisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutatkin niin onnelliselta, iloiselta ja tyytyväiseltä päivittäin täällä valittaessasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikutatkin niin onnelliselta, iloiselta ja tyytyväiseltä päivittäin täällä valittaessasi.
Paljon onnellisempi kuin ikinä kenenkään miehen kanssa. On oma talo ja lupa tehdä kuten haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon onnellisempi kuin ikinä kenenkään miehen kanssa. On oma talo ja lupa tehdä kuten haluaa.
Varaton työkyvytön. Oi onnea.
Ap, oletko miettinyt koskaan, että jos olisit tehnyt toisenlaisia valintoja parisuhteisiin lähtiessäsi, saattaisit olla nyt lähes viisikymppisenä sellaisessa pitkässä onnellisessa suhteessa? Olet kertonut syitä, miksi olet "ottanut" miehen 1 ja miehen 2. Joku toinen on saattanut lähteä parisuhteisiinsa erilaisin perustein ja siksi heillä on lykästänyt enemmän, on riittänyt rakkautta ja läheisyyttä. Sille nyt ei paljon voi, jos puoliso sairastuu ja kuolee, mutta eikö se ole hieno asia, että on olemassa pareja, joista on hyvä olla yhdessä pitkään ja saavat vieläpä ollakin ilman, että esim kuolema erota? Miksi sinä haluat mollata ihmisten pitkiä liittoja, sillä mollaamistahan tämä aloituksesi on? Mollaat sellaista, mitä sinulla ei ole ollut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on parisuhdetta takana kohta 15v, mutta en kyllä nyt näe mitään syytä miksi tästä mihinkään lähtisin. Ja jos on ollut yhdessä jo 15v niin miksikäs ei menisi seuraavatkin, onhan tässä ehtinyt toisen hyvät ja huonot puolet jo käydä selväksi. Pitkät parisuhteet sopii niille, jotka ei oletakaan kaiken aina olevan täydellistä. Mitä vaan ei tietysti pidä puolisoltaan sietää, mutta ihmisiähän me ollaan, kukaan ei ole täydellinen, ei edes se elämäsi rakkaus. No, tilanteet tietysti muuttuu ja voihan se olla että tämäkin suhde vielä päättyy eroon, mistäs sitä tietää.
Sama, 15 vuotta takana ja toivottavasti seuraavat edessä. Mä oon ainakin vielä ihan rakastunut ja meillä on yhdessä tosi hauskaa. Miksi tämä pitäisi lopettaa nyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaton työkyvytön. Oi onnea.
Hei, ei meidän tarvi tuolle linjalle lähteä. Olisihan ihan mahtavaa, että noista huolimatta ap pystyisi olemaan onnellisempi kuin koskaan. Se ei vaan välity hänen päivittäisistä kirjoitteluistaan, mikä on ikävää.
Näytäpä mulle se tilasto, joka tukee väitettäsi. Ai niin, sellaista ei ole. Suurin osa avioeroista tehdään naisen aloitteesta.
Ei se sun elämä muutu onnellisemmaksi, vaikka kirjoitat fantasioitasi nettiin. Kyllä ne muutokset pitää tehdä sinne omaan elämään.