Helsingin yliopistolla rasismikohu Afrikan Tähti -pelistä
Tummihoisen vaihto-opiskelijan mielestä Afrikan tähti -peli on rasistinen. Siinä kuulemma toiset ovat orjuuttajia ja toiset jäävät orjiksi. Black face kuulemma löytyy myös pelistä (en itse löytänyt kuin kuvia tunmaihoisista ihmisistä. Ehkä tummaihoisten piirtäminen on rasismia). Ja sitten kaiken kukkuraksi kolonialistisesti kerätään timantteja.
Sitten fuksiaisten järjestäjät pyytävät anteeksi, vaikka oikea reaktio olisi ollut vain sanoa get over it.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c6584f8b-1314-46fb-aa1b-72ecbae5b461
Kommentit (2811)
Tuolla instagram videolla muuten on yli 60 tuhatta katsojakertaa, plus kommenteissa ulkomaalaiset ihmiset ovat joukkojärkyttyneitä ja jengi on jakanut tätä "tärkeää" asiaa omiin stooreihinsa.
Eikö tästä voisi tehdä syytettä kunnianloukkauksena? Asiasta tietämätön mustamaalaa suomea netissä minkä ehtii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija voi lähteä seuraavalla lennolla omaan maahansa. Täällä suomalaisten rahoilla opiskelemassa, saa asumistuen jne. Hus! Kotiin siitä canceloimaan omaa saksalaista kulttuuriaan.
Muuten ihan fine, mutta ei ulkomaalainen vaihtari kyllä mitään tukia Suomesta saa😅 Moni jopa maksaa yliopistolle vaihtopaikasta.
Itse asiassa saa, siellä on erikseen rahasto, josta tukia maksetaan.
Riippuu kai sitten yliopistossa. Itse olen ollut kahdessa yliopistossa töissä kv-toimistossa järjestämässä vaihtariohjelmia, eikä kummassakaan kyllä maksettu mitään. Ehkä Helsingissä asiat on eri tavalla.
Ymmärtääkseni aallossa esim. on lukukausimaksu ei suomalaisille mutta jollain ehdoilla oppilaille voidaan maksaa tuo stipendinä. Näitä tällaisen stipendin saaneita on kohtalaisen iso osa vaihtareista muttei kuitenkaan kaikki.
En tiedä tuon ehtoja sen tarkemmin tai sitä kenelle sitä myönnetään. Helsingissä lienee sama.
https://yle.fi/uutiset/3-10165916
Korkeakoulujen lukuvuosimaksujen yllättävä todellisuus: Vain kourallinen ulkomaisista opiskelijoista maksaa täyden maksun
Selvä vähemmistö korkeakoulujen lukuvuosimaksuun velvollisista ulkomaisista opiskelijoista maksaa opinnoistaan täyden maksun. Opetusministeriön mukaan noin kaksi kolmasosaa maksuvelvollisista saa jonkinlaista apurahaa, eli täyden maksun maksaa vain noin kolmasosa.
Maksu koskee EU- ja ETA-maiden ulkopuolelta tulevia opiskelijoita.
Suurin osa ilman apurahaa jäävistä ei edes tule opiskelemaan Suomeen.
Älkää sekoittako vaihto-oppilaita (6kk-10kk) ja ulkomaisia tutkinto-oppilaita. Vaihto-oppilaat eivät ole oikeutettuja suomalaiseen apurahaan (paitsi tuohon jossain viestissä mainitusta ateriaedusta, eli saavat yliopiston ruokalassa syödä opiskelijahintaan. Mitään rahaa he eivät tilille saa). He eivät itsessään maksa paikasta, vaan heidän oma yliopistonsa periaatteessa maksaa, sillä yhteistyösopimuksen mukaan vaihdot ovat ns. 1-1 vaihtoja. Yksi heidän oppilaista tulee Suomeen vaihtoon, yksi suomalaisen yliopiston oppilas saa opiskella heillä ilmaiseksi vaihdossa. Eli "maksavat" sillä, että tarjoavat ilmaisen vaihto-ohjelman suomalaiselle oppilaalle.
Se kv-toimistoissa töissä oleva
Kovin on vainoharhaiseksi ja pöpiksi mennyt wokejen maailma.
Afrikan tähti on peli, siinä etsitään timantteja, herran jestas sentään. Niitä on afrikasta etsitty, kuten varmaan muualtakin. Sellasta se on, ihmiskunnan elämä, näkyy ne mustat ihmisetkin olevan timanttien ja kullan perään, mitä nyt julkkuja on nähnyt. Hampaita myöten on itseä niillä koristeltu. Rasismia.
Ei mustat ole mitään enkeleitä, yhtälailla ne ovat ihmisiä orjuuttaneet. Jotkut tuntuvat kuvittelevan että ainoat orjat oli ne jotka vietiin Afrikasta Amerikkaan. Orjia on tänäkin päivänä, ja yllätys, vain ei-valkoisten maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelija voi lähteä seuraavalla lennolla omaan maahansa. Täällä suomalaisten rahoilla opiskelemassa, saa asumistuen jne. Hus! Kotiin siitä canceloimaan omaa saksalaista kulttuuriaan.
Muuten ihan fine, mutta ei ulkomaalainen vaihtari kyllä mitään tukia Suomesta saa😅 Moni jopa maksaa yliopistolle vaihtopaikasta.
Kyllä saa.
Ateriatuki vaan tarkoittaa että saavat syödä opiskelijahintaan opiskelijaravintoloissa. Toki, tuki sekin, mutta saavat vaan jos syövät siellä ja kerta-annoksesta se tuki on noin 3e. Eli noin 500e koko lukuvuodelta, jos syö joka arkipäivä. Maksavat silti itse ateriasta sen loppusumman.
Afrikan tähti on vain peli. Sama kuin Grand Theft Auto pelisarja pitäisi kieltää, koska siinä tehdään rikoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on viety lapsia keskiajalla ja muulloin orjiksi:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomen-vaiettu-historia-pikkupoikia-ja…
Eikö toi siis ole ruotsin vaiettua historiaa?
Ruotsin???????
Kait se on sitten uskottava. HY:n historianopetuksen laitos lakkautettava kolonialistisena yms. vääriä mielleyhtymiä aiheuttavana koska siellä mainitaan vähän väliä historiallisia asioita jotka aiheuttaa joillekin nykyopiskelijoille ahdistusta. Senhän voi korvata vaikka modernilla sukupuolentutkimuksen laitoksen kurssikokonaisuudella.
(tää oli siis vitsi....)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai sitten yliopistossa. Itse olen ollut kahdessa yliopistossa töissä kv-toimistossa järjestämässä vaihtariohjelmia, eikä kummassakaan kyllä maksettu mitään. Ehkä Helsingissä asiat on eri tavalla.
Ymmärtääkseni aallossa esim. on lukukausimaksu ei suomalaisille mutta jollain ehdoilla oppilaille voidaan maksaa tuo stipendinä. Näitä tällaisen stipendin saaneita on kohtalaisen iso osa vaihtareista muttei kuitenkaan kaikki.
En tiedä tuon ehtoja sen tarkemmin tai sitä kenelle sitä myönnetään. Helsingissä lienee sama.
Eikös lukukausimaksut koske vain EU:n ulkopuolelta tulevia opiskelijoita? Olen ymmärtänyt, että EU-opiskelijat opiskelisivat ilman maksuja, ja kyllä ainakin monet tutut ulkomaalaiset opiskelijat ovat saaneet ihan asumistukea ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on viety lapsia keskiajalla ja muulloin orjiksi:
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/suomen-vaiettu-historia-pikkupoikia-ja…
Eikö toi siis ole ruotsin vaiettua historiaa?
Ruotsin???????
keskiajalla täällä ei tiettävästi ollut muuta kuin ruotsi eli syytä niitä jos jotakuta haluat koska niillä se valta oli.
Mistä saksalainen(!) vaihtari on tuon pelin edes keksinyt. Se kun ei ole maailmankuulu household name -tyylin juttu vaan kotimainen erikoisuus. Pitäsikö vastapainoksi käydä tiheällä kammalla läpi hänen kotikulttuurinsa lautapelit ja tutkia mitä kauheuksia (LOL) niistä löytyykään... Olisi aloittanut sieltä ensin. Aika törkeää muuten itse hakeutua Suomeen opiskelemaan ja sitten nostaa täysin älyttömästä aiheesta älytön mekkala.
Vierailija kirjoitti:
Taas osoitus intersektionaalisen marxilaisen feminismin idioottimaisuudesta.
Karl Marx on kaivettu taas haudasta kulkemaan keskuuteemme, joka kerta zombie näyttää entistä pahemmalta.
Ei Marx kirjoittanut Afrikasta oikeastaan mitään. Mainitaanko koko maanosaa Pääomassa?
Vierailija kirjoitti:
Noloa tulla suomalaisille vonkaamaan jostain k'lonialismista ja "valkoisesta hauraudesta" (WTF?), kun suomalaiset olivat vuosituhansia *rjia ja *rjuutettuja.
No eivät kaikki! Eivät varsinkaan aateliset.
Suomalaisia joutui orjuuteen Venäjälle ja kauemmaksikin Venäjän kautta lähinnä 1700-luvun alussa Suuren Pohjan Sodan aikana. Mm Pietaria rakentamaan vietiin suomalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeakoulujen lukuvuosimaksujen yllättävä todellisuus: Vain kourallinen ulkomaisista opiskelijoista maksaa täyden maksun
Selvä vähemmistö korkeakoulujen lukuvuosimaksuun velvollisista ulkomaisista opiskelijoista maksaa opinnoistaan täyden maksun. Opetusministeriön mukaan noin kaksi kolmasosaa maksuvelvollisista saa jonkinlaista apurahaa, eli täyden maksun maksaa vain noin kolmasosa.
Eli taas kerran kansalle mainostetaan että kyllä meillä lukukausimaksut on mutta jätetään kertomatta että hyvin harva maksaa niitä oikeasti. Siinä sitä tämän maan ns. tapaa viestiä kansalle. Sitten ihmetellään miten kansa ei tahdo uskoa mitä heille sanotaan.
Jos yhtään seuraa kotimaista mediaa ja uutisointia, niin tuon ei kyllä pitäisi tulla yllätyksenä. En edes opiskele yliopistossa, mutta luen aktiivisesti uutisia, ja kyllä minulle oli ihan selvää keitä lukukausimaksu koskee. Siitä on uutisoitu paljon jo silloin, kun noita maksuja alettiin ensi kertaa periä ja kyllä joka uutisessa on tuotu esiin ketä se koskee ja ei koske.
Kai nämä toimivat hyvässä uskossa, kuvittelevat olevansa oikealla asialla hyviksien puolella. Harmi heille, että näillä typerillä ulostuloillaan aiheuttavat enemmän haittaa ihan niillekin, joita rasismi oikeasti koskettaa. Ainakin itse suvaitsevana keski-ikäisenä tätinä alan olla loputtoman väsynyt tuohon vauhkoamiseen. Maailmassa olisi ihan oikeitakin ongelmia.
Tämän naisen käytös on kyllä läpeensä törkeää. Julkaissut lautapeliin koskien vääriä "faktojaan" jo useita päiviä sitten instagramiinsa ja edelleen jatkaa mustamaalaamistaan eikä suostu uskomaan ja oikomaan esittämiään vääriä faktoja.
Monet fuksit ovat myös kulttuurisesti omineet toogan.
"Tooga (lat. toga, peittämistä tarkoittavasta sanasta tegere) oli ylimysten ja virkamiesten vaate antiikin Roomassa. Sen käyttö oli vapaiden Rooman miesten erioikeus."
Vierailija kirjoitti:
.... Asiasta tietämätön mustamaalaa suomea netissä minkä ehtii.
Apua ! Kirjoitit juuri MUSTAMAALAA. Ei ei, tämä menee vain pahemmaksi. On ehdottomasti kiellettyö "mustamaalta" mitään. Edes aidanseipäitä. Mustat maalit on hävitettävä maalikaupoista välittömästi.
Ja mikä asu se on " pikku musta" ? Kielemme on täynnä rasistisia ilmauksia ja sanoja !!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli taas kerran kansalle mainostetaan että kyllä meillä lukukausimaksut on mutta jätetään kertomatta että hyvin harva maksaa niitä oikeasti. Siinä sitä tämän maan ns. tapaa viestiä kansalle. Sitten ihmetellään miten kansa ei tahdo uskoa mitä heille sanotaan.
Jos yhtään seuraa kotimaista mediaa ja uutisointia, niin tuon ei kyllä pitäisi tulla yllätyksenä. En edes opiskele yliopistossa, mutta luen aktiivisesti uutisia, ja kyllä minulle oli ihan selvää keitä lukukausimaksu koskee. Siitä on uutisoitu paljon jo silloin, kun noita maksuja alettiin ensi kertaa periä ja kyllä joka uutisessa on tuotu esiin ketä se koskee ja ei koske.
Ei tässä ollut siitä kyse että ketä se koskee vaan siitä että niistä joita se koskee aika harva maksaa sen loppujenlopuksi.
Muuten sanoisin, että "antaa hullujen puhua", mutta somen voima tänä päivänä on pelottavan vahva ja kyseistä videota on jo kymmenet tuhannet katsoneet, että että....