Lomanvietto kontrollifriikin ihmisen kanssa
Eli olemme menossa piakkoin poikaystäväni ja hänen kaveripariskuntansa kanssa ulkomaille lomalle. Minua häiritsee tämän kaveripariskunnan naisen käyttäytyminen. Hän on tosi itsepäinen, on päättänyt jo suurimman osan lomatekemisistämme itse eikä ota muiden mielipiteitä huomioon. Esimerkiksi, oltaisiin muut kolme haluttu mennä sukeltamaan ja hän ei. Yritettiin sitten saada jonkinlaista kompromissia aikaan, esim. että hän keksisi jotain tekemistä kun me kävisimme sukeltamassa. Ei käynyt, sillä ei halua olla yksin. Ei sekään käynyt että olisimme menneet poikaystäväni kanssa kahdestaan ja he olisivat keksineet jotain muuta. Kuulemma koko porukan pitää olla koossa. Suuttui kun yritettiin keksiä ratkaisua ja rupesi marttyyriksi tyyliin "pitää kai jäädä kotiin kun menee näin sekavaksi".
No, nyt ei sitten mennä kukaan sukeltamaan. Kahdesta viikosta ei yhtenäkään päivänä pääse sillä hänellä on jo keksittynä ohjelmaa kaikille päiville. Hän päättää kaiken. Ravintolat, tekemiset, ihan kaiken. Keskustella ei voi sillä siitä syntyy ilmeisesti kauhea marttyyrishow. Arvatkaa vituttaako. Nyt ei pysty enää perumaan matkaa joten pakko yrittää kestää, ja saa olla viimeinen kerta kun lähdetään tällä kokoonpanolla yhtään minnekään.
Miten joku kestää tuollaisia puolisona, en ymmärrä???
Kommentit (21)
Laittakaa vaikka miehesi kanssa paperille, milloin olette lomalla tasan kahdestaan.
Sopivaa olisi mielestäni vähintään puolet lomasta, jos ei tälle päsmärille passaa sanotte,
että toinen vaihtoehto on, että näette lentokentällä lähtiessä ja palatessa. Saa ihan itse
valita, kumpi käy hänelle paremmin.
Teillä on muuten tuhannen surkea loma, menee helposti omatkin asiat solmuun moisen kanssa.
Haloo, olette aikuisia ja sinä poikkiksesi kanssa oletettavasti maksatte oman matkanne. Tottakai menette sukeltamaan kaksin ja käytätte muutenkin lomanne kuten lystäätte. Ei tarvi olla yhdessä 24/7. Voitte sopia yhteisiä juttuja kaikkien intressien mukaan ja jos muija katkaisee välit, ette meneyä mitään. Antaa hänen poikkiksen olla tossu, mutta jos omasi haluaa totella toisen marttyyriä, ala sinä marttyyriksi omalle poikkikselle ja kysy kumman valitsee. Jotkut miehet tykkää olla tossuja... Eiköhän tuo mene nuoruuden piikkiin, kyllä se tyttö vielä oppii.
Mun mielestä saatte te kaksi tehdä mitä haluatte, sillä ihan kamalaa että toinen suunnittelee valmiiksi kaiken! Hänen pitäisi ymmärtää ja jos ei ymmärrä niin olkoon! Hänen poikaystävänsä voi sitten jäädä seuraksi? Tä on teidänkin loma ja te saatte päättä myös, mitä tehdään!
Hyviä sukellusretkiä;)
Voisiko naista näpäyttää jotenkin kevyesti sanallisesti siinä vaiheessa kun alkaa marttyyrivirsi soida?
Ja totta kai menette sukeltamaan.
Ei herrajumala älä sinä nyt alat nössöilemään! Jos haluat mennä sukeltelemaan niin menet sitten vaikka yksin! Se on sinunkin lomasi ja sinunkin rahasi. Jos haluat syödä ranskalaisia ja hampurilaista kun tää nainen haluaa syödä eksoottisia mereneläviä niin sitten syöt ranskalaisia ja hampurilaista. Oikeasti, tuo on pahin mitä voit tehdä että annat toisen määräillä SUN lomasta. Siitä ei jää mitään hyviä muistoja jäljelle ja rahat menee hukkaan.
Tämän takia me matkustellaan mieheni kanssa kahdestaan. En todellakaan suostuisi tuollaiseen.
Kiitos, taidan laittaa vähän enemmän hanttiin. Eka ajattelin, että yritän pitää jonkinlaista sopua yllä mutta kai mekin saadaan nauttia yhtä lailla lomasta! :)
ap
eräänä aamuna sulla ja miehelläsi on "karsee mahatauti" sehän on ihantavallista tuollapäin maailmaa, "menkää te vaan" ja kun toiset menevät diktaattorin valitsemaan ajanviettoon, lähdette toiseen suuntaan minne halusittekin mennä. Jos sattumalta jäätte kiinni, niin sitten "ei viittitty enää myöhääntulla sinne, vaan mentiinkin tonne, ettehän te ois sinne halunneetkaan"
Haloo! Sinä saat lomallasi tehdä ihan mitä itse haluat. Ja se nainen saa tehdä, mitä itse haluaa. Piste.
Anna olla siinä luulossa, että saa kaiken läpi kunnes olette perillä kohteessa. Sitten teette tasan mitä itse haluatte. Sanot vaan, että aikuisiahan tässä ollaan, me haluamme, että meidän mielipiteet ja toiveet huomioidaan matkalla.
Oletteko aikuisia? Maksaako tuo naikkonen teidän matkanne? Jos ei maksa niin ainakaan minua ei kiinnostaisi pierun vertaa mitä naikkonen sanoo tai miettii, en todellakaan alkaisi elämään kenenkään tampion pillin mukaan. Jos tämän mies haluaa sellaista niin se on hänen asiansa, mutta ei teidän ongelma. Tekisin jo viimeistään huomenna erittäin selväksi, että et aio olla tämän mudelin kanssa yhtään kauempaa kun pakolliset, en välttämättä edes yrittäisi olla sen kohteliaampi, vain todeta asian menevän näin.
Se on sitten eri pystytkö sinä ap tähän, voi olla ettet pysty, vaan piipität mamman perässä harmaana hiirenä ja hymyilet ja nyökyttelet vain kun toinen dominoi mennen tullen koko porukkaa. Joten jos et pysty olemaan aikuinen niin ei kannata myöskään valittaa - teidän lomanne on sinun omissa käsissäsi ja siitä tulee juuri sellainen kun sinä haluat miehesi kanssa, jos mitään haluat.
Jos haluat perustella hänelle valintojasi, niin sano, että tämä on loma meille kaikille. Jotta loma tuntuu lomalta, saa tehdä haluamiaan asioita. Jokaisella on siihen oikeus, myös minulla kuin sinulla.
Miksi annatte tommosen jyrätä ?
Tuo tapaus taitaa olla R..., jolla on ylisuojellut kakarat mukanaan...
Yhtä ärsyttäviä on nämä "ei tehdä mitään valmiita aikatauluja"-tyypit. Loma on pelkkää haahuilua. Sitten niillä on päässään kuitenkin joku suunnitelma, jota jossain vaiheessa aletaan "spontaanisti" toteuttaa. Muut ei voi suunnilla mitään koska se oli nipotusta.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:58"]
Yhtä ärsyttäviä on nämä "ei tehdä mitään valmiita aikatauluja"-tyypit. Loma on pelkkää haahuilua. Sitten niillä on päässään kuitenkin joku suunnitelma, jota jossain vaiheessa aletaan "spontaanisti" toteuttaa. Muut ei voi suunnilla mitään koska se oli nipotusta.
[/quote]
toisia stressaa suunnittelua, toisia stressaa suunnittelemattomuus. Helpointa olisi, kun me kaikki olisimme samanlaisia...
Jos naiselta tulee hyviä ideoita, ole niissä mukana. Huonoista älä välitä tai kommentoi. Mielestäni voitte silloin tehdä yhdessä jotain, kun se teitä kiinnostas. Muina päivinä menkää omia menojanne.
Älä näin ennakkoon niin välitä toisen suunnitelmista.
Jos se vähän rentoutuis, kun pääsette perille?
Tuollaisen ihmisen kanssa ei kannata ruveta edes väittelemään saati neuvottelemaan. Kontrollifriikki vaan pahenee, jos ympäristössä hänen annetaan huseerata.
Oikea asenne on vain naurahtaa hämmästyneenä tyyliin, "Me halutaan mennä sukeltamaan, joten tietysti me mennään. Eihän sun ole pakko tulla mukaan."
Tehkää hänen luulonsa, että voi määrätä teitä, naurunalaiseksi. Kyseenalaistakaa hänen auktoriteettinsa: "Ootsä joku Hitler vai?" "Oho, ollaanks me orjia vai?" tms.
Jos hän vänkää teitä jonnekin, älkää sortuko valehtelemaan tai selittelemään pehmoisia, vaan vastatkaa suoraan: "Emme halua." Siihen on vaikea vastata mitään. Lisäksihän se on totuus.
Mulla on samanlainen sukulainen ja kun hän alkaa jyrätä mua jonnekin, jonne en halua, sanon vaan ihan rauhallisen määrätietoisesti, että "Ei mua kiinnosta, mutta mene sä vaan". Läheisriippuvaisena hän ei lähde mihinkään yksin, joten joutuu sitten seuraamaan mua kuin hai laivaa. Välillä sitten suostun menemään sinne minne hän ehdottaa (jos se mulle jotenkuten sopii).
Sanot suoraan et sori, pyhitän nää pari päivää romanttisille kahdenkeskisille illallisille ja sukeltamisille. Jos alkaa show, loppu loma ilman heitä.
Nyt vaan kova kovaa vastaan. Tekin maksatte matkasta, joten teette sitä mitä haluatte. Ei ole helppoa ja välit todennäköisesti menee, mutta pitää olla itsekös oikeaan aikaan.