Voi h*lvetti, mitä tää mies meinaa (deittailusta)?
Oon tavannut muutaman kerran erästä miestä enkä oikein tiedä miten suhtautuisin tilanteeseen. Kyseessä on 41v mies, joka vaikuttaa todella kokemattomalta ja ujolta. Tai sitten hän ei vain ole kiinnostunut. Olen nyt viikonlopusta saakka yrittänyt sorvata hänelle viestiä, jossa kysyn mitä hän oikein meinaa, mutta pakko päästä vähän purkamaan tilannetta jonnekin. Kommentoikaa :)
- Tuntuu, ettei käy missään tai tee mitään. Ihan sama mitä kysyn, vastaus on lähes aina ei. Ei käy lätkämatseissa, ei lue kirjoja, ei käy koskaan isommassa lähikaupungissa (Turussa), ei ole kiinnostunut ruuanlaitosta, ei matkusta, ei ei ei. (Nämä siis vain esimerkkejä, ei tarvitse ottaa kirjaimellisesti). Käy töissä ja rassaa autoa, siinä se taitaa olla.
- Ei kysy oma-aloitteisesti oikein mitään eikä myöskään laajenna juttua. Tyyli on usein tämä: Minä: Kävitkö missään reissussa kesälomalla? Hän: En. Piste. Ei vastakysymyksiä, ei keskustelun vientiä eteenpäin.
- Ei soittele eikä tekstaile muuten vaan. Minä teen kaikki tekstarialoitteet, joihin hän kyllä vastaa heti. No, tämä ei ole mikään iso juttu, mutta laitoin sen kuitenkin tähän.
- Ei tee mitään aloitetta fyysiseen kontaktiin. Olimme viikonloppuna leffassa ja jos minä en olisi ottanut häntä kädestä kiinni, olisimme istuneet koko leffan ajan vierekkäin kuin ventovieraat ihmiset. Hän istui vielä nojaten tuolin reunaan, joka oli kauempana minusta. Ja siis tuo kädestä pitely olisi voinut tulla leffan aikana hänenkin taholtaan, sillä päästin välillä irti :) Ei puhettakaan, että hän olisi halannut, vetänyt kainaloon tai - herra varjele - suudellut!
Joopa joo. Nyt mietin miten kysyisin häneltä haluaako hän ylipäätään vielä tavata, koska vaikuttaa siltä etten voisi häntä vähempää kiinnostaa. Se mikä tilanteesta tekee kummallisen on, että tähän saakka hän on kyllä joka kerta ollut ihan innoissaan tapaamassa minua. Mies on käsittääkseni aika kokematon naisasioissa, vaikkemme asiasta mitenkään syvällisesti ole puhuneet. Voiko joku siis olla niin ujo ja pihalla siitä miten naisten kanssa ollaan, ettei esim. tajua oma-aloitteisesti ottaa kädestä kiinni leffassa kun nainen kysyy että saako miestä pitää kädestä kiinni!
Aargh. Anteeksi vuodatus, mutta oli pakko purkaa tätä jonnekin.
Kommentit (56)
Mun mies on JUST tuollainen. Kymmenen vuoden avioliitto takana, on kyllä hauska useinkin mutta just tuppisuu, ei jatka juttua jos ei ole oikeasti innostunut aiheesta ym. Ei käsitä miksi pitäis turhia hössöttää vaan ilmaisee tarvittavat mutta välillä näkyy se huippu huumorintaju ja kiltti, ihana ihminen muuten. Miehelläni on asperger.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:18"]
Niin, ei kuulosta kauhean rohkaisevalle. Mutta, mutta, olisiko ap se syy tähän, voitko olla liian tyrkky, turhan utelias, suulas, kärkäs ja annatko oikeanlaista singnaalia miehen suuntaan? Jospa se ressukka kuvittelee sinut koko kylän läpikäymänä horona ja kuullut erilaisia paskapuheita/tarinoita sinusta, ehkä, ehkä ei?
Joka tapauksessa, ei teidän suhteenne etene, etsi toinen. Miksi muuten sinä, olet niin kiinnostunut tuollaisesta nysväristä, oletko jotenkin pohjasakkaa joka ei saa parempaa?
[/quote]
Kun nainen on aloitteellinen, hän on huora. Ja kun lähestyy ensivaikutelmaltaan hiljaista ja kiltin oloista miestä, niin on pohjasakkaa.
Ok.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:01"]
Mies on joko - erektiohäiriöinen - mikromuna - alkoholisti - piilo-gay tai kaikkea näitä. Juokse ja lujaa!
[/quote]
Tai sitten ollut äitinsä perässävedettävänä koko ikänsä ja luulee, että kaikkien naisten kanssa ollaan niin.
Kun nainen on aloitteellinen, hän on huora. Ja kun lähestyy ensivaikutelmaltaan hiljaista ja kiltin oloista miestä, niin on pohjasakkaa.
Ok.
Oi voi kun oli vaikeasti ymmärrettavissä? Annoin vain yhden mahdollisen näkökulman, en sen enempää. Koska meissä ihmisissä tahtoo olla sellainen vika, että kerromme aina asian itsellemme edullisemmasta näkökulmasta, eli käytännössä tässäkin saattaisi olla taka jotain vallan muuta kuin on kerrottu. Simppeliä.
Näinköhän on aika pihi mies, eikä halua olla aktiivinen yhteydenpitäjä ja deittailija nyt ennen joulua, ettei vaan tule tilannetta, että pitäisi sinulle ostaa joululahja. Voi olla, että piristyy ottamaan yhteyttä kun pyhät on ohi, siksi vaan ettei joudu sinua lahjomaan.
"Huomenna aion laittaa suoran kysymyksen, että mitä hän oikein haluaa."
Tällainen avoin kysymys voi saattaa tuon tyyppisen miehen hämmennyksen valtaan. Veikkaan, ettei ole itsekään ihan varma mitä haluaa. Sanoisin, että jos joudut tekemään ehdotuksen aiemmin niin joufut tekemään tässäkin ehdotuksen tyyliin "Minusta suhteemme on siinä vaiheessa, että haluan olla vain sinun kanssasi enkä tapailla muita. Oletko samaa mieltä?" tms jossa paljastat omat korttisi ensin. Muuten voi vastaus olla ympäripyöreä.
Tai sitten mies vaan jäätyy treffailutilanteissa, koska hän kokee pelissä olevan jäätävän isot panokset. Etenkin jos treffailu on hyvin harvinaista herkkua, siihen latautuu suuria suorituspaineita. Valitettavasti tunnistan itsessäni samanlaisen käyttäytymismallin. En tosin ole yhtä tuppisuu, mutta minulla jännitys purkautuu hiljaisuuden sijaan hölmönä hölöttämisenä. Osaan ottaa rennommin vasta kun tiedän, että nainen on tosissaan hyväksynyt minut eikä ole juoksemassa karkuun minkä tahansa töppäyksen tai sammakon jälkeen.
Jos olet sitä mieltä, että miehessä on kuitenkin pohjimmiltaan niin paljon hyvää, että kunhan tuosta kankeudesta pääsisi, niin olisit tyytyväinen, niin ole reilu ja pistä se viesti, missä kerrot toivovasi suurempaa aloitteellisuutta. Se ei sinulle mitään maksa, mutta voi oleellisesti rohkaista miestä.
Tuollainen mies saattaa olla ihan helmi. Ongelma on usein vain naisilla se, että HETI pitää tapahtua jotain. Miksi niin kova kiire? Heti odotetaan suunnilleen kosintaa ja mahtihäitä.
Nimim. kokemusta on
Mieheni oli myös todella ujo ja vastahankainen aluksi. Hänellä oli huono suhde takana, en tiennyt siitä(kään). Jaksoin 6kk kaveerata ja treffailla ja sitten hän ehdotti seurustelua:). Nyt naimisissa 4 ihanaa vuotta. Miehen ujoudesta ei enää tietoakaan:).
Olen ollut helisemässä yhden miehen kanssa, joka on mielestäni todella kuuma ja siksi kiinnostava. Hän on todella ujo eikä tee fyysisiä aloitteita eikä tekstarialoitteitakaan. Sitten kun minä aloitteen teen, vastaa kyllä heti viesteihin ja on myös fyysisessä kontaktissa ;). Ei ole kylläkään tuppisuu, päin vastoin. Olin yhden kerran lähteä kävelemään hänen luotaan, kun luulin, ettei jätkää kiinnosta pätkääkään. Tekstailin jo kaverillenikin, että ei tästä tuu mitään. Sanoin sen sitten ääneen tälle miehelle, että tämmöinen viesti meni kaverille. Oli - ei loukkaantunut - mutta ihmeissään, miksi ajattelin niin. Annoin kuulemma ristiriitaisia signaaleja... (Ja minä yritin etten olisi liian innokas tyrkky horo...:D) ja hän ei uskaltanut "heti" olla taluttamassa minua petiin. :) No asioista on juteltu! Joten nyt ei ole epäselvyyksiä! :))
On varmastikin kiinnostunut, mutta jaksatko sinä katsella tuon luonteista. Kuulostaa todella perässä vedettävältä
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 19:29"]
Mies on kohtelias (avaa ovet, tarjoaa kahvit jne) ja käsitykseni mukaan haluaisi kumppanin, mutta ei kohteliaisuus riitä jos mitään muuta ei saa aikaiseksi!
[/quote]
Jos lukee suunnilleen mitä tahansa naisten ohjetta deittailuun, niin niiden mukaan riittää että hygienia on kunnossa, on selvin päin ja kohtelias. Jos ei satu olemaan vähän enemmän pelimiestyylisiä kavereita, ei välttämättä ymmärrä että todellisuudessa pitäisi tehdä jotain ihan muuta.
Itse päälle nelikymppisenä lopulta ymmärsin edes sen verran ettei homma oikeasti voi näin toimia, ja ostin netin kautta girlfriendactivationsystem -luentosarjan. Sen myötä vasta ymmärsin että esim naista todellakin saa ja pitää pussata lupia kyselemättä, ja että siitä ei (välttämättä) seuraa mitään ahdistelusyytettä. Ja tajusin miksi lukemattomat kirje- ja nettitreffit olivat päätyneet siihen ettei nainen lopettaa yhteydenpidon siihen. Olin typeryyksissäni varmasti antanut kuvan jostain joka ei ole ollenkaan kiinnostunut yrittäessäni noudattaa naisten ohjeita kohteliaisuudesta ja toisten huomioon ottamisesta ja miten ne vastenmieliset öykkärit väkisin tunkee käpälöimään tai suutelemaan.
Jaahas, sinähän olet oikein löydön tehnyt. 41 vuotias mies, joka ei puhu, pussaa, ei koske, ei ole mistään kiinnostunut, ei siis oikein mitään. On vain hajuton ja mauton tyyppi. Vieläkö mies asuu äiteensä luona? Entä peseekö hän itse pyykkinsä? Hui. Muutamalla kysymyksellä saisit hänestä varmasti selvyyden, mutta enpä usko, että lähtisin tuota miestä työstämään. Hän on ollut tuollainen jörö liian pitkään ja ei tasan muuksi muutu vaikka kuinka häntä ymmärtäisit ja rakastaisit, tossu mikä tossu, ei mies siitä tanssikengäksi tai juhlakengäksi muutu.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:26"]
Mä varmaan antaisin miehen tehdä aloitteen seuraavaan tapaamiseen. En laittaisi mitään viestiä vaan odottaisin kuuluuko miehestä mitään.
[/quote]
Tuollainen on erittäin helppo tulkita siten, että on tullut dumpatuksi.
Kaikkein vähiten naiset kai kunnioittavat miestä, joka ei tajua päästää irti selvästä vihjeestä, vaan jatkaa roikkumista ja yhteydenottoja toisen julistettua täyden radiohiljaisuuden?
Mutta tuossahan on täydellinen mies naiselle joka on pomottaja tyyppiä! Mitä sitä miestä haukutte, tykkäisitte kuitenkin! Ainakin itse vähän sytyin kun ap kertoi ettei mies välitä lätkästä. Nykyään tuntuu siltä että yhteiset ärsyyntymisen kohteet lähentävät ihmisiä paremmin kuin mielenkiinnon kohteet.
Nro 21, voit olla ihan oikeassa. Olen mielestäni ollut hyvin hissun kissun, suurimmaksi osaksi siksi, etten itsekään oikein tiedä miten homma voisi luontevasti edetä. Tuo leffassa käynti oli musta sellainen helppo tapa päästä lähempään kontaktiin, siis siihen kädestä pitelyyn, mutta kun sitäkään ei olisi tapahtunut jos olisin odottanut miehen aloitetta! Enkä todellakaan koko ajan ahdistele häntä viesteillä ja hän on myös ehdottanut yhtä tapaamista. Ap