Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin ihan turhaan sinulla on mennyt reilusti rahaa?

Vierailija
17.12.2014 |

Tarkotan nyt sellaista, että olet joutunut maksamaan jostain "tyhjästä" tai tyhmyyden seurauksestaa tms. Itselläni nyt sellainen tilsnne että menee muutama satanen kuussa jonkin aikaa "kankkulan kaivoon". Siksi haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia, jos tää oma harmitus vähän suhteellistuisi.

Kommentit (89)

Vierailija
41/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihomiseen. Liika syöminen ja vaatteet uusiks. Toisen kerran vaatteet uusiks kun laihduin ja terveellinen ruoka on kallista :-/

Vierailija
42/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalijäsenyyteen, johon piti sitoutua vuodeksi. Ei tullut käytyä kuitenkaan. Enää en ikinä ota tuollaista jäsenyyttä.
Toinen on tosi ärsyttävä ja huono ja typerä tapa tai ehkä jopa riippuvuus: Juon Pepsi maxia melkein 1,5l päivässä. En oo kyennyt vaan irtautumaan tosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin perua kotivakuutuksen aikaisemmasta asunnosta ja maksoin sitä varmaan vuoden turhaan. :/

Vierailija
44/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auton veroihin ennen kuin oli edes ajokorttia D: (sain auton lahjaksi)

Vierailija
45/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18-24-vuotiaana kävin ihan hirveästi ulkona ja rahaa paloi baareihin tuona aikana tuhansia euroja. Ei siis pelkästään alkoholiin, vaan myös sisäänpääsymaksuihin, narikoihin, takseihin, yösyömisiin yms. Ihan haaskausta näin jälkeenpäin ajateltuna, kun monesti ulkona tuli käytyä vain tavan vuoksi eikä aina edes huvittanut lähteä.

Myös kauneudenhoitoon meni tuohon aikaan paljon rahaa: ripsienpidennyksiä käytin onneksi vain muutaman kuukauden, mutta hiustenpidennyksiä käytin vuosia. Nykyään 25-vuotiaana panostan toki edelleen ulkonäkööni, mutta huomattavasti luonnollisemmalla tavalla. Baareissakin tulee käytyä enää max. pari kertaa kuukaudessa.

Onneksi oli hyväpalkkainen työ, muuten olisin ollut ihan vararikossa.

Vierailija
47/89 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 21:02"]

18-24-vuotiaana kävin ihan hirveästi ulkona ja rahaa paloi baareihin tuona aikana tuhansia euroja. Ei siis pelkästään alkoholiin, vaan myös sisäänpääsymaksuihin, narikoihin, takseihin, yösyömisiin yms. Ihan haaskausta näin jälkeenpäin ajateltuna, kun monesti ulkona tuli käytyä vain tavan vuoksi eikä aina edes huvittanut lähteä.

Myös kauneudenhoitoon meni tuohon aikaan paljon rahaa: ripsienpidennyksiä käytin onneksi vain muutaman kuukauden, mutta hiustenpidennyksiä käytin vuosia. Nykyään 25-vuotiaana panostan toki edelleen ulkonäkööni, mutta huomattavasti luonnollisemmalla tavalla. Baareissakin tulee käytyä enää max. pari kertaa kuukaudessa.

Onneksi oli hyväpalkkainen työ, muuten olisin ollut ihan vararikossa.

[/quote]

Ainiin, tuli tuosta yhdestä viestistä mieleen; olen myös Coca Cola Zero riippuvainen, ja siihen on mennyt vuosien aikana varmaan hirveästi rahaa kun muut merkit ei kelpaa.

Vierailija
48/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrh, ostin jokunen vuosi sitten salikortin. Olen aika laiska harrastamaan liikuntaa ja ajattelin, että jos ostan salikortin ja maksan siitä kalliin hinnan niin tulee käytyä.

....joo ei tullu käytyä, törkeä määrä rahaa meni hukkaan. Ihan omaa laiskuutta.

Vierailija
49/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 20:31"][quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:15"]

Tarkotan nyt sellaista, että olet joutunut maksamaan jostain "tyhjästä" tai tyhmyyden seurauksestaa tms. Itselläni nyt sellainen tilsnne että menee muutama satanen kuussa jonkin aikaa "kankkulan kaivoon". Siksi haluaisin kuulla teidän muiden kokemuksia, jos tää oma harmitus vähän suhteellistuisi.

[/quote]

Laskin, että minulla on mennyt kampaamoon elämäni aikana yli 10 000 euroa. Toinen turha rahareikä on aikakauslehdet ja sanomalehdet. Olen laskujeni mukaan käyttänyt niihin elämäni aikana yli 6000 euroa. Matkusteluun olen laskujeni mukaan käyttänyt noin 15 000 euroa. Kaikki nämä rahat ovat menneet tavallaan hukkaan, vaikka olen tietysti myös elämyksiä saanut.
[/quote]

Voihan sitä laskea vaikka kuinka paljon on elämän aikana mennyt leipään ja maitoon. Turhaan? Mihin niitä rahoja tienataan, jossei mukavaan elämiseen? Mielestäni hiustenleikkuu ja uutisten lukeminen eivät ole ylellisyyksiä/turhuutta, enemmänkin aika tavallista elämää, jonka pyörittämiseen se raha tyypillisesti menee. :) kohdistan nyt huomion aloituksen ilmaisuun rahojen menemisestä "kankkulan kaivoon".

Vierailija
50/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaatteisiin jotka jää jostain syystä käyttämättä. Ostan niitä paljon käytettynä mutta jonkin verran myös alennuksessa netistä ettei ihan järjettömiä summia ole mennyt, mutta vähävaraisena ihan tarpeeksi.

Sekä H&M lumppuihin, huonoimmat menee parissa pesussa ihan pilalle. Turhaa rahanmenoa.

Ennen lasta tuli tuhlattua ihan liikaa rahaa alkoholiin, tupakkaan ja baareihin.

Vierailija
51/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto myytiin ja loppuvuoden autovakuutusrahat olisi palautettu vakuutusyhtiöstä, mutta en saanut aikaiseksi käydä pankissa (ei voinut hoitaa netissä). Sinne meni ne rahat sitten. Tarkoituksella varmaan tehty niin hankalaksi...

Vierailija
52/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrani on aivan järjetön, saisin löytäisin helposti vaikka 100€ vähemmän kuussa maksavan kämpän (huomioikaa opiskelijuuteni ja pienituloisuuteni tässä yhteydessä). Mutta kun ei jaksa sitä muuttohärdelliä taas...

Vierailija
53/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit. Keräilyinto on lopahtanut, mutten halua luopuakaan...ihan vielä.

Vierailija
54/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

36 vuotiaaksi asti maksoin kirkollisveroa. Nolottaa!!!

Vierailija
55/89 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 17:31"]

Ei kai psykoterapia ole turhaa? Vai onko?

[/quote]

On se turhaa, jos sitä ei osaa arvostaa/ottaa irti siitä itselleen jotain. Toisin sanoen, jos olettaa terapeutin tekevän taikasanoilla kaiken työn, kuitenkin se työ tehdään siellä omassa mielessä.

Minulle ainakin psykoterapiaan laitetu rahat olivat sijoitus. Ilman sitä olisin todennäköisesti työtön, ja nyt tienaan todella hyvin kun olen jaksanut kouluttautua ja luoda uraa. Toki voi sitten olla ihan huono terapeuttikin, mutta useimmat valviran hyväksymät ovat hyviä.

Vierailija
56/89 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ne ei ollut MUN rahoja, mutta olin niin masentunut, etten saanut haettua työttömyyspäivärahaa. Sitten mut pakotettiin nuorisotakuun tai jonkun seurauksena harjoitteluun, josta en myöskään saanut haettua korvausta. Sit opiskelin melkein vuoden ilman opintotukea, kun olin vieläkin niin masentunut ja itsetunto maassa, että musta tuntui etten ansaitse saada rahaa elämiseen. Kaikki aikaisempien vuosien säästöön jääneet kesätyörahat ja välivuosien työpaikan palkat meni (ja puhutaan noin 20 000 eurosta: olin aika hyvin palkattu ja hirveen saita), mutta maksuhäiriöitä ei thank god tullut ja depiksestäkin alan hiljalleen olla toipumassa.

Vierailija
57/89 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2014 klo 00:07"]Tavallaan ne ei ollut MUN rahoja, mutta olin niin masentunut, etten saanut haettua työttömyyspäivärahaa. Sitten mut pakotettiin nuorisotakuun tai jonkun seurauksena harjoitteluun, josta en myöskään saanut haettua korvausta. Sit opiskelin melkein vuoden ilman opintotukea, kun olin vieläkin niin masentunut ja itsetunto maassa, että musta tuntui etten ansaitse saada rahaa elämiseen. Kaikki aikaisempien vuosien säästöön jääneet kesätyörahat ja välivuosien työpaikan palkat meni (ja puhutaan noin 20 000 eurosta: olin aika hyvin palkattu ja hirveen saita), mutta maksuhäiriöitä ei thank god tullut ja depiksestäkin alan hiljalleen olla toipumassa.
[/quote]

Tuo kyl pistäs jälkikäteen harmittaa, ymmärrän täysin syvän masennuksen, tsemppiä sulle :) ihailen tuollaista suoritusta. Kukaan ei ainaskaa voi väittää valtion elätiksi :)

Vierailija
58/89 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aoikoinaan mulla oli joku nuoren ihmisen "edullinen" vakuutuspaketti, josta kaiken kaikkiaan maksoin ties kuin paljon kuukausittaisina maksuina, enkä tehnyt sillä hevonvittuakaan. Onneks tajusin irtisanoa sen ennen ku meni enempää.

Vierailija
59/89 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi niin päin, että maksoin (nuorena, köyhänä ja neuroottisena tuoreena äitinä) monta vuotta varsin kattavaa hoitokuluvakuutusta ensimmäisestä lapsesta, eikä se sitten sairastellut. Terveyskeskuksen palvelut ovat riittäneet meille enemmän kuin hyvin. Nykyään lapsilla pelkät tapaturmavakuutukset.

Vierailija
60/89 |
19.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaamiseen aivan yli varojeni piiiitkän aikaa. Kunnes sitten kerran napsahti se isompi voitto, sain korjattua kaikki mitä olin saanut tuhottua ja jäi vielä sukanvarteen, siihen loppui pelaaminen..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi