Onkohan yksikään näyttelijä luonut enempää kuin yhden legendaarisen hahmon?
Kommentit (330)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:36"]
Kyllä nyt rupeaa menemään jo trollin puolelle, jos joku oikeasti kiistää esim Chaplinin kuuluisuuden ja tunnettavuuden. Mies kun tuli takaisin Britteihin joskus aikoinaan jenkeistä, niin ihmisvirta oli sitä luokkaa, että Suomen mm-kultajuhlat jäivät toiseksi kertaa kymmenen. Ja vielä tänäkin päivänä melkein joka ainoa ihminen tietää Chaplinin hahmon nimeltään kulkuri, melkein joka ainoassa maailman kolkassa. Kulkuri on hahmo joka on kestänyt ajan hampaan ja tulee kestämään, koska hahmo on legendaarinen ja Charlie Chaplin oli nero, oman alansa mestari, kiistämättä.
[/quote]
Joka ainoa maailmassa tietää? Älä nyt keksi omiasi. Joka maailmassa ei edes tunne Elvistä.
Iso osa suomalaisista ei edes tunnistaisi Chaplinia jos se kävelisi kadulla.
Jossain afrikassa varmaan kukaan ei tunnistaisi sitä.
[/quote]Näytä valokuva Charlie Chaplinin hahmosta nimeltään kulkuri, niin luulen että aika moni tunnistaa. Vai meinaatko, että ihmiset miettii kukahan toi mahtaa olla, kun läväytät Chaplinin valokuvan viiksineen pöytään.
On varmasti maailmassa paikkoja missä ei olla koskaan kuultukaan Chaplinista, mutta ei näissä paikoissa kukaan tiedä Ramboakaan, Amazonin viidakossa jossa joku heimo on elänyt vuosisatoja, ei nämä asiat ole tiedossa, ei Rambo eikä Chaplin.
[/quote]
Kyllä Rambo tunnetumpi on kuin Chaplin ei siitä ole mitään epäilystäkään. Mikä tärkeintä. Ihmiset haluaa katsoa niitä. Kuka oikeasti katsoo Chaplinejä? Kuinka moni (pois lukien elokuvien himo harrastajat) katselee Chaplinin leffoja?
Ei niitä telkkareista tule, ei ne ole osyolistojen kärjessä, ei ne ole latauslistojen kärjessä, enkä ole kyllä kuullut että ihmiset niistä puhuisikaan.
Voit laittaa teinillesi rambot ja Chaplinit eteen. Sanoa että joko katsot kaikki Rambot tai kaikki Chaplinit? Kumman luulet katsovan?
Sovitaanko niin, että ainoat (enemmän kuin 1) legendaariset hahmot on tehnyt Syltty, Arska, Pacino, DeNiro ja Hopkins. Noni, case closed. Happy now, ap?
Tom Cruise ja Nick Nicholson, upeita rooleja molemmilla.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:11"]
Spede Pasanen Suomiviihteen legenda
[/quote]
Ehdottomasti
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:06"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:22"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:10"][quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 17:05"] [quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:57"] [quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:53"] [quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:16"] Humphrey Bogart Rick (casablanca) ja Samuel Spade (Maltan haukka) ja Charlie(Afrikan kuningatar). Samoin Audrey Hepburn Aamiainen Tiffanylla ja Sabrina. [/quote] Suurin osa ei tunne noista juuri ketään eikä edes tiedä elokuvia [/quote] Se, että sinä et tunne noita, ei tarkoita sitä, että suurin osa ei tunne. Varsinkin Casablanca ja Aamiainen Tiffanylla ovat klassikkoelokuvia ja Humphrey Bogart ja Audrey Hepburn legendaarisia näyttelijöitä. [/quote] Kyllä minä noi tiedän mutta tiedätkö mitä tarkoittaa legendaarinen? Humphrey Bogart ei kerro mitään 99% elokuvien katsojista. Joten on turha sanoa että hän on legendaarinen. [/quote] Jenkkikatsojille tasan varmasti kertoo. Audrey Hepburnin kuvalla painettuja tauluja ja tilpehööriä taas myydään globaalisti ihan Ikeaa myöten, joten kehtaisin häntäkin väittää legendaariseksi. [/quote] Minä olen aina ajatellut, että Humphrey Bogart on noita näyttelijöitä, jotka kuuluu tietää ihan yleisivistyksenä. Yli 40-vuotiasta luulen, että 99% tietää, että kyseessä on näyttelijä. Niinkuin Greta Garbo ja Erroll Flynn.
[/quote]Olen 25v mies ja tiedän nämä näyttelijät ja luulen että varmaan kaikki kavereistanikin tietää. Chaplinin ja kulkurin, siis se äijä mikä hiihtää viiksineen leffasta toiseen, sen hahmon tietää aivan jokainen ja jos ei tiedä niin en oikein ymmärrä, täytyy kyllä olla aika pellossa tai perunakellarissa elänyt jos ei Chaplinia tiedä.
[/quote]
Moni tietä Chaplinin ja sen kuvan mutta siihen se jää. He tietävät että se oli näyttelijä joskus muinaisina aikoina ja kuuluisa mutta eivät sen elokuvia eikä edes sitä että sen kuuluisin kuva on itseasiassa elokuvapostaus eikä sen oma "kuva".
Eli Chaplin kyllä tunnetaan mutta ei juurikaan sen tuotteita. Kyllä sen kuva tunnetaan ja nimi mutta jos kysyt että kerroppa sen elokuvia ja mitä nissä oli niin hiljaista tulee?
Tee tämä 50 kpl 25 vuotiaalle ihmiselle? Kysy sama sitten vaikkapa Stallonesta? Luulen että voi tulla vähän enemmän juttua?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:12"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:51"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:36"]
Kyllä nyt rupeaa menemään jo trollin puolelle, jos joku oikeasti kiistää esim Chaplinin kuuluisuuden ja tunnettavuuden. Mies kun tuli takaisin Britteihin joskus aikoinaan jenkeistä, niin ihmisvirta oli sitä luokkaa, että Suomen mm-kultajuhlat jäivät toiseksi kertaa kymmenen. Ja vielä tänäkin päivänä melkein joka ainoa ihminen tietää Chaplinin hahmon nimeltään kulkuri, melkein joka ainoassa maailman kolkassa. Kulkuri on hahmo joka on kestänyt ajan hampaan ja tulee kestämään, koska hahmo on legendaarinen ja Charlie Chaplin oli nero, oman alansa mestari, kiistämättä.
[/quote]
Joka ainoa maailmassa tietää? Älä nyt keksi omiasi. Joka maailmassa ei edes tunne Elvistä.
Iso osa suomalaisista ei edes tunnistaisi Chaplinia jos se kävelisi kadulla.
Jossain afrikassa varmaan kukaan ei tunnistaisi sitä.
[/quote]Näytä valokuva Charlie Chaplinin hahmosta nimeltään kulkuri, niin luulen että aika moni tunnistaa. Vai meinaatko, että ihmiset miettii kukahan toi mahtaa olla, kun läväytät Chaplinin valokuvan viiksineen pöytään.
On varmasti maailmassa paikkoja missä ei olla koskaan kuultukaan Chaplinista, mutta ei näissä paikoissa kukaan tiedä Ramboakaan, Amazonin viidakossa jossa joku heimo on elänyt vuosisatoja, ei nämä asiat ole tiedossa, ei Rambo eikä Chaplin.
[/quote]
Kyllä Rambo tunnetumpi on kuin Chaplin ei siitä ole mitään epäilystäkään. Mikä tärkeintä. Ihmiset haluaa katsoa niitä. Kuka oikeasti katsoo Chaplinejä? Kuinka moni (pois lukien elokuvien himo harrastajat) katselee Chaplinin leffoja?
Ei niitä telkkareista tule, ei ne ole osyolistojen kärjessä, ei ne ole latauslistojen kärjessä, enkä ole kyllä kuullut että ihmiset niistä puhuisikaan.
Voit laittaa teinillesi rambot ja Chaplinit eteen. Sanoa että joko katsot kaikki Rambot tai kaikki Chaplinit? Kumman luulet katsovan?
[/quote]Itse olen nähnyt molemmat, niin Rambon kuin Charlien elokuvat. Se, että joku teini angsteissaan ei pidä Chaplinia juuri minään ei poista sitä tosiasiaa kuinka hienoja elokuvia kyseinen mies on tehnyt. Tyttöystävälläni oli teininä vihreä tukka ja naama täynnä lävistyksiä, ei ehkä ihan paras kohderyhmä jolta kysyä yhtään mitään, puhumattakaan siitä että Backstreet Boys oli siinä iässä maailman kovinta musaa.
Av palstan illan kovin jankkaaja on yksikseen päättänyt, että Chaplin ei ole legenda.
Case closed, asiain tila on nyt täällä tämä. Voitte poistua.
Kuka älykääpiö vertaa Chaplinia ja Stallonea? Chaplin on legenda ja Stallone on ö-luokan näyttelijä.
Katey Sagal - Pulmusten Peggy, Sons Of Anarchyn Gemma ja Futuraman Leela.
Bruce Willis Die Hard ja Konnankoukkuja kahdelle
Johnny Depp?? Leonardo DiCaprio?? Brad Pitt..?? niitähän riittää
[quote author="Vierailija" time="03.04.2015 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:16"]
Humphrey Bogart Rick (casablanca) ja Samuel Spade (Maltan haukka) ja Charlie(Afrikan kuningatar). Samoin Audrey Hepburn Aamiainen Tiffanylla ja Sabrina.
[/quote]
Suurin osa ei tunne noista juuri ketään eikä edes tiedä elokuvia
[/quote]
Jos joku leffa ei sinulle ole jäänyt erityisenä mieleen, ei se tarkoita, että muiden sivistys olisi yhtä heikkoa. Nuo on aikakautensa huippuja, mutta myös edelleen todella tunnettuja huippu klassikoita.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:24"]
Kuka älykääpiö vertaa Chaplinia ja Stallonea? Chaplin on legenda ja Stallone on ö-luokan näyttelijä.
[/quote]Niinpä, toinen on mestari, nero ja toinen on no on mitä on. Sylttyhän jää historiankirjoihin, se oli vaan jotenkin niin paskaa, että omassa paskuudessaan siitä tulikin jopa hyvää. Jotain Ramboa kun kattelee, niin nauraa tahtomattaan koko elokuvan, ilmeisesti huumorielokuvaksi sitä ei alunperin tarkoitettu.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 00:35"]
Mitä seuraavaksi kyselet , että kuka oli Elvis? Ohis
[/quote]
Väärä aikamuoto. Pitäisi kirjoittaa: kuka on Elvis?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:22"]
Av palstan illan kovin jankkaaja on yksikseen päättänyt, että Chaplin ei ole legenda.
Case closed, asiain tila on nyt täällä tämä. Voitte poistua.
[/quote]
Kukaan ei ole niin sanonut. Mutta täällä yksi väittää että hän on joku Jeesus. Chaplin nyt ei kuitenkaan ole mikään Elvis
En jaksa lukea koko ketjua, mutta:
David Hasselhof: Knight Rider ja Mitch Buchannon
Willian Shatner: kapteeni Kirk ja TJ Hooker
Ei kai kukaan jos hahmon luomisella tarkoitetaan sitä että näyttelijä on itse sen todella luonut eikä vain astunut jonkun muun ideoimaan hahmoon näyttelemään.
Lähimpänä on varmaan Stallone joka itse käsikirjoitti Rocky-elokuvan ja samalla loi Rocky-hahmon. Toinen kuuluisa hahmo Rambo onkin sitten jonkun toisen keksimä. Varmasti on muitakin näyttelijöitä jotka ovat samalla lailla käsikirjoittaneet elokuvan ja näytelleet itse sen hahmon noin muttei nyt tule muita mieleen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:35"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:24"]
[/quote]Niinpä, toinen on mestari, nero ja toinen on no on mitä on. Sylttyhän jää historiankirjoihin, se oli vaan jotenkin niin paskaa, että omassa paskuudessaan siitä tulikin jopa hyvää. Jotain Ramboa kun kattelee, niin nauraa tahtomattaan koko elokuvan, ilmeisesti huumorielokuvaksi sitä ei alunperin tarkoitettu.
[/quote]
Elokuva tehdään ihmisten viihdyttämiseksi. Laitappa myyntiin niitä Chaplinin leffoja ja katso miten hyvin menee kaupaksi. Jos se oli niin hyvä näyttelijä niin miksi se ei myy koko ajan vaan? Elvin myy aivan jatkuvasti?
Kahden elokuvan tasoa on helppo mitata. Laitat kummankin pyörimään samaan aikaan eri teattereihin. Sitten kysyt ihmisiltä että kumpaa haluaa mennä katsomaan? Se kumpaan menee enemmän on parempi elokuva. Kun tämä toteutuu maailman laajuisesti on ainoa rehellinen keino mitata elokuvan taso.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:11"]
Spede Pasanen Suomiviihteen legenda
[/quote]
Oh oh oh, voihan rähmä.. [facepalm]
Spede Pasanen
Suomiviihteen legenda