Onkohan yksikään näyttelijä luonut enempää kuin yhden legendaarisen hahmon?
Kommentit (330)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:54"]
No, minä kysyin siltä varhaisteiniltäni. Näytin sekä Caplinin, että Rambon. Ei tunnistanut kumpaakaan. Tunnisti Pewdiepien. Rambon kohdalla sanoi Rocky. Ei tunnistanut Marilyn Monroeta. Hän tunnisti Adam Sandlerin ja Johnny Deppin. Sekä Harry Potter näyttelijät. Sen sijaan luulen, ettei anoppini olisi taas tunnistanut noita nuoria näyttelijöitä. En kyllä usko, että hänkään olisi tunnistanut Rambon, vaan olisi sanonut korkeintaan Rockyn.
[/quote]Kaikki teinit ei ole yhtä tyhmiä kuin sinun lapsesi, kannattaisiko pikkuisen miettiä miten olet lapsesi kasvattanut.
[/quote]
Mitä sinä tiedät hänen älykkyydestään yhtään mitään? Ehkei hänen yleisivistyksensä ole vielä kovin suuri, mutta hänellä on vielä aikaa oppia. Hän ei kyllä väitä olevansa mikään elokuva asiantuntija.
Tarkoitus oli osoittaa ettei kaikki tiedä , mutta monet tietävät. Riippu paljon omista intresseistä. Kuinka monia teistä, äiti tai isä opetti näyttelijöiden nimet?
No nyt tuo minunkin 10 veeni tietää nuo näyttelijät. Joten voit lopettaa minun kasvatuksestani murehtimisen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:54"] No, minä kysyin siltä varhaisteiniltäni. Näytin sekä Caplinin, että Rambon. Ei tunnistanut kumpaakaan. Tunnisti Pewdiepien. Rambon kohdalla sanoi Rocky. Ei tunnistanut Marilyn Monroeta. Hän tunnisti Adam Sandlerin ja Johnny Deppin. Sekä Harry Potter näyttelijät. Sen sijaan luulen, ettei anoppini olisi taas tunnistanut noita nuoria näyttelijöitä. En kyllä usko, että hänkään olisi tunnistanut Rambon, vaan olisi sanonut korkeintaan Rockyn. [/quote]Kaikki teinit ei ole yhtä tyhmiä kuin sinun lapsesi, kannattaisiko pikkuisen miettiä miten olet lapsesi kasvattanut. [/quote] Mitä sinä tiedät hänen älykkyydestään yhtään mitään? Ehkei hänen yleisivistyksensä ole vielä kovin suuri, mutta hänellä on vielä aikaa oppia. Hän ei kyllä väitä olevansa mikään elokuva asiantuntija. Tarkoitus oli osoittaa ettei kaikki tiedä , mutta monet tietävät. Riippu paljon omista intresseistä. Kuinka monia teistä, äiti tai isä opetti näyttelijöiden nimet? No nyt tuo minunkin 10 veeni tietää nuo näyttelijät. Joten voit lopettaa minun kasvatuksestani murehtimisen.
[/quote]Tuntisin kasvattajana piston sydämessä, jos lapseni ei tietäisi kuka Charlie Chaplin on, kokisin kyllä että olen epäonnistunut totaalisesti.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:05"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:00"]
[quote author="Vierailija" time="04.4.2015 klo 01:45"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:35"] [quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:24"] Kuka älykääpiö vertaa Chaplinia ja Stallonea? Chaplin on legenda ja Stallone on ö-luokan näyttelijä. [/quote]Niinpä, toinen on mestari, nero ja toinen on no on mitä on. Sylttyhän jää historiankirjoihin, se oli vaan jotenkin niin paskaa, että omassa paskuudessaan siitä tulikin jopa hyvää. Jotain Ramboa kun kattelee, niin nauraa tahtomattaan koko elokuvan, ilmeisesti huumorielokuvaksi sitä ei alunperin tarkoitettu. [/quote] Elokuva tehdään ihmisten viihdyttämiseksi. Laitappa myyntiin niitä Chaplinin leffoja ja katso miten hyvin menee kaupaksi. Jos se oli niin hyvä näyttelijä niin miksi se ei myy koko ajan vaan? Elvin myy aivan jatkuvasti? Kahden elokuvan tasoa on helppo mitata. Laitat kummankin pyörimään samaan aikaan eri teattereihin. Sitten kysyt ihmisiltä että kumpaa haluaa mennä katsomaan? Se kumpaan menee enemmän on parempi elokuva. Kun tämä toteutuu maailman laajuisesti on ainoa rehellinen keino mitata elokuvan taso. [/quote] Ja musiikin taso mitataan youtuubi katselukerroilla ja siten saimme selville, että historian arvostetuin ja tasokkain biisi on? Tadadadaa GANGHAM STYLE!
[/quote]
Youtuubi nyt ei kuitenkaan ole koko maailma
[/quote]
Niin, mutta laitetaan monta biisiä sinne ja katsotaan, mitä niistä katsotaan ja kuunnellaan eniten. Eikö se ollut juuri mikä määritteli tason? Mikä niistä valitaan useimmin soitettavaksi ja katsottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:25"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:18"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:03"][quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:54"] No, minä kysyin siltä varhaisteiniltäni. Näytin sekä Caplinin, että Rambon. Ei tunnistanut kumpaakaan. Tunnisti Pewdiepien. Rambon kohdalla sanoi Rocky. Ei tunnistanut Marilyn Monroeta. Hän tunnisti Adam Sandlerin ja Johnny Deppin. Sekä Harry Potter näyttelijät. Sen sijaan luulen, ettei anoppini olisi taas tunnistanut noita nuoria näyttelijöitä. En kyllä usko, että hänkään olisi tunnistanut Rambon, vaan olisi sanonut korkeintaan Rockyn. [/quote]Kaikki teinit ei ole yhtä tyhmiä kuin sinun lapsesi, kannattaisiko pikkuisen miettiä miten olet lapsesi kasvattanut. [/quote] Mitä sinä tiedät hänen älykkyydestään yhtään mitään? Ehkei hänen yleisivistyksensä ole vielä kovin suuri, mutta hänellä on vielä aikaa oppia. Hän ei kyllä väitä olevansa mikään elokuva asiantuntija. Tarkoitus oli osoittaa ettei kaikki tiedä , mutta monet tietävät. Riippu paljon omista intresseistä. Kuinka monia teistä, äiti tai isä opetti näyttelijöiden nimet? No nyt tuo minunkin 10 veeni tietää nuo näyttelijät. Joten voit lopettaa minun kasvatuksestani murehtimisen.
[/quote]Tuntisin kasvattajana piston sydämessä, jos lapseni ei tietäisi kuka Charlie Chaplin on, kokisin kyllä että olen epäonnistunut totaalisesti.
[/quote]
Minä taas kokisin epäonnistuneeni, jos lapseni ei tietäisi kuka Ben Hogan on.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 01:54"]
No, minä kysyin siltä varhaisteiniltäni. Näytin sekä Caplinin, että Rambon. Ei tunnistanut kumpaakaan. Tunnisti Pewdiepien. Rambon kohdalla sanoi Rocky. Ei tunnistanut Marilyn Monroeta. Hän tunnisti Adam Sandlerin ja Johnny Deppin. Sekä Harry Potter näyttelijät. Sen sijaan luulen, ettei anoppini olisi taas tunnistanut noita nuoria näyttelijöitä. En kyllä usko, että hänkään olisi tunnistanut Rambon, vaan olisi sanonut korkeintaan Rockyn.
[/quote]No mitä nyt olen tätä 'keskustelua' tässä seurannut, niin sinulta menee nyt yli hilseen toi perusajatus tai sitten olet vain jotenkin fiksoitunut Stalloneen.
Eli pointti on se, et tämä Chaplin silloin aikoinaan, 20- ja 30-luvuilla, oli niin kuuluisa, et sitä on vaikea ylittää, jos sen suosion suhteuttaa nykyoloihin. Capische? Ei tarkoita sitä, et kuinka moni nykypäivänä tunnistaa Chaplinin (aika moni kyllä tunnistaa, mikä minusta on pieni ihme, melkein sadan vuoden takainen hahmo sentäs), vaan tässä yritetään suhteuttaa sitä kuuluisuuden määrää nykypäivään. Verrataan siis sitä, kuinka moni aikoinaan tunnisti Chaplinin hahmon ja et kuinka moni nykyisin tunnistaa vaikkapa Madonnan tai jonkun muun nykypäivänä yhtä kuuluisan (kukahan se mahtaisi olla?).
Suhteessa Chaplin taitaa voittaa jopa Madonnan eli kyllä hän varmaan tietyllä tapaa on ollut kuuluisin yksittäinen ihminen koskaan. Esim. Jeesuksen historiallisuudesta väitellään yhä ja menepä kysymään jossain Intiassa tai syvällä Afrikassa, et tunnetko Jeesuksen, niin vastaus on et siis kenet? Mut aikoinaan Chaplin on ollut tuttu jopa Aasiassa (käsittääkseni hyvinkin suosittu siellä) ja jopa Afrikassa, saati sitten länsimaissa, Australiassa ja Etelä-Amerikassa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:18"]
[/quote]
Älä sinä puutu toisten kasvatuksiin mitenkään. Ihan sama kuin sanoisi että tiedätkö kaikkien jalkapallosuuruuksien ja muinaisten sotaherrojen nimet ja saavutukset?
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:37"]
[/quote]No mitä nyt olen tätä 'keskustelua' tässä seurannut, niin sinulta menee nyt yli hilseen toi perusajatus tai sitten olet vain jotenkin fiksoitunut Stalloneen.
Eli pointti on se, et tämä Chaplin silloin aikoinaan, 20- ja 30-luvuilla, oli niin kuuluisa, et sitä on vaikea ylittää, jos sen suosion suhteuttaa nykyoloihin. Capische? Ei tarkoita sitä, et kuinka moni nykypäivänä tunnistaa Chaplinin (aika moni kyllä tunnistaa, mikä minusta on pieni ihme, melkein sadan vuoden takainen hahmo sentäs), vaan tässä yritetään suhteuttaa sitä kuuluisuuden määrää nykypäivään. Verrataan siis sitä, kuinka moni aikoinaan tunnisti Chaplinin hahmon ja et kuinka moni nykyisin tunnistaa vaikkapa Madonnan tai jonkun muun nykypäivänä yhtä kuuluisan (kukahan se mahtaisi olla?).
Suhteessa Chaplin taitaa voittaa jopa Madonnan eli kyllä hän varmaan tietyllä tapaa on ollut kuuluisin yksittäinen ihminen koskaan. Esim. Jeesuksen historiallisuudesta väitellään yhä ja menepä kysymään jossain Intiassa tai syvällä Afrikassa, et tunnetko Jeesuksen, niin vastaus on et siis kenet? Mut aikoinaan Chaplin on ollut tuttu jopa Aasiassa (käsittääkseni hyvinkin suosittu siellä) ja jopa Afrikassa, saati sitten länsimaissa, Australiassa ja Etelä-Amerikassa.
[/quote]No aika sen näyttää kestääkö Rambo 100 vuotta ajan hammasta ja moni muukaan, en usko että monikaan elokuva tai näyttelijä sitä tulee kestämään. Joku asia voi nyt tällä hetkellä tuntua kovalta jutulta, vähän niinkuin Justin Bieber tai mikä nyt sattuu olemaankaan pinnalla, mutta nekin asiat mitkä oli minun lapsuudessa tai nuoruudessa pinnalla ja kovia juttuja niin ei niitä ketään muista, eikä ketään kiinnosta.
Jotkut asiat vain ovat kiistämättä nerokkaita ja joku lapsi voi huomennakin törmätä vaikka Charlie Chapliniin ja löytää sen saman ilon ja oivalluksen mitä aika moni ihminen on häntä ennen löytänyt, koska jotkut asiat ovat ajattomia, kuten Kulkuri :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:37"]
[/quote]
Suhteessa? Missä hemmetin suhteessa? Jossain afrikassa sitä ei tunne kukaan.
Onhan Madonnakin paljon kuuluisampi kuin Chaplin. Madonna oikeasti tunnettaan ympäri maailmaa. Sen keikoilla on käynyt miljoonia ihmisiä. Sen levyjä on ostettu yli 300 miljoonaa.
Madonna tunnetaan ympäri maailmaa. Eikä hän ole edes mikään Jackson tai Elvis.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:15"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 00:07"]
Tauno Palo Kulkurin valssissa ja Rosvo-Roopessa (plus teatteritoolit), Antti Reini Il Capitanossa (jossa näytteli Juha Valjakkalaa) ja Vareksissa (jos ne nyt on minkään väärttejä), Chaplinin pikku kulkuri ja Diktaattori, Katherine Hepburn, Barbara Sytanwyck, Marilyn Monroe ja Bette Davis melkein missä tahansa elokuvassaan, samoin Merly Streep. Cary Grant, Clark Gable. Nicole Kidman Naisen muotokuvassa ja Virginia Woolfina elokuvassa Tunnit, John Wayne melkein missä tahansa länkkärissä, Robert De Niron varhaistuotanto (esim. Taksikuski), Jeanne Moreau Jules & Jimissä ja vaikkapa elokuvassa Hissillä mestauslavalle, Alain Delon elokuvassa Rocco ja hänen veljensä ja esim. Pariisin samuraissa, Catherine Deneuve Päiväperhossa ja Cherbourgin sateenvarjoissa ...
Ap ei taida olla kovinkaan perehtynyt näyttelijäntaiteeseen ja draamaan. :D
[/quote]
Pointti onkin löytää hahmoja jotka muutkin kuin alan harrastajat tietää, kuten Indy, Rambo ja Likainen Harry.
[/quote]
No, olisit kertonut heti aloituksessa. Poistun takavasemalle. Kuka tietää, mitä tietää... Mikä vuosisata tai vuosikymmen? Chaplin oli vaan paras!
Alan harrastajat, siis ELOKUVA-alan? Rambot, Indyt, Harryt? Hih...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:11"]
Alan harrastajat, siis ELOKUVA-alan? Rambot, Indyt, Harryt? Hih...
[/quote]Rupesin miettimään ihan samaa, Madonna, Rambo ja Rocky vs jotkut kaikkien tuntemat maailman parhaat elokuvat, hahmot. Gäntsäm style on maailman paras biisi ja 2unlimited there is no limit maailman toiseksi paras.
Valot päälle ja hellurei....
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:09"]
Tauno Palo Kulkurin valssissa ja Rosvo-Roopessa (plus teatteritoolit), Antti Reini Il Capitanossa (jossa näytteli Juha Valjakkalaa) ja Vareksissa (jos ne nyt on minkään väärttejä), Chaplinin pikku kulkuri ja Diktaattori, Katherine Hepburn, Barbara Sytanwyck, Marilyn Monroe ja Bette Davis melkein missä tahansa elokuvassaan, samoin Merly Streep. Cary Grant, Clark Gable. Nicole Kidman Naisen muotokuvassa ja Virginia Woolfina elokuvassa Tunnit, John Wayne melkein missä tahansa länkkärissä, Robert De Niron varhaistuotanto (esim. Taksikuski), Jeanne Moreau Jules & Jimissä ja vaikkapa elokuvassa Hissillä mestauslavalle, Alain Delon elokuvassa Rocco ja hänen veljensä ja esim. Pariisin samuraissa, Catherine Deneuve Päiväperhossa ja Cherbourgin sateenvarjoissa ...
[/quote]
Pointti onkin löytää hahmoja jotka muutkin kuin alan harrastajat tietää, kuten Indy, Rambo ja Likainen Harry.
[/quote]
No, olisit kertonut heti aloituksessa. Poistun takavasemalle. Kuka tietää, mitä tietää... Mikä vuosisata tai vuosikymmen? Chaplin oli vaan paras!
[/quote]
Olet nyt provonnut sitä Chaplinia sellaiset 100 viestiä.
Täysin turhaa jankkaamista Chaplinin ja Stallonen hahmojen välillä. Kumpikin on ikoninen, maailmanlaajuisesti tunnettu 1900-luvun symbolihahmo. Stallonen bodatut hahmot 50 vuotta nuorempia, mutta kummallakin 1900-lukuun liittyvä vahva sisältö.
Chaplinin hahmot kuvaavat "pienen ihmisen" yritystä säilyttää arvokkuutensa modernin ja epäinhimillisen ympäristön paineissa. Stallonen hahmot kuvaavat amerikkalaista unelmaa Vietnamin jälkeisessä maailmassa. Yksilö on siinäkin keskiössä, hahmo, joka lihaksillaan ja sopivan tymäkillä aseilla taistelee sen arvostuksen, jonka pikku kulkuri sai sopeutuvalla huumorillaan. Voittajia lopussa kumpikin.
Ja tämä ihan siitä riippumatta, miten hyviä tai paskoja kummankin elokuvat ovat. Kumpikin on luonut hahmoja, jotka voidaan parin sadan vuodenkin jälkeen esittää tiivistämään 1900-luvun olemuksen.
Itseäni kiinnostaa, tuleeko Keanu Reevesin hahmosta Matrixissa ajan mittaan vastaava länsimaisen ihmisen ja aikakauden kuva. Vielä en voi sanoa.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:17"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olet nyt provonnut sitä Chaplinia sellaiset 100 viestiä.
[/quote]No täällä toinen joka hänen kanssa ollaan puolusteltu Chaplinia, tais olla vielä joku kolmaskin. Joten Syltty 1 eli sinä ja Chaplin 3. Ite ainakin tykkäsin nasuna Chaplinin pätkistä ja vanhempanakin olen kattonu. Oon mä ne Syltyn Rambot ja Rockyt nähny myös, ne ny on mitä on jotain machoörinää ja tahdotonta komediaa, siinä kaikki.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:25"]
Täysin turhaa jankkaamista Chaplinin ja Stallonen hahmojen välillä. Kumpikin on ikoninen, maailmanlaajuisesti tunnettu 1900-luvun symbolihahmo. Stallonen bodatut hahmot 50 vuotta nuorempia, mutta kummallakin 1900-lukuun liittyvä vahva sisältö.
Chaplinin hahmot kuvaavat "pienen ihmisen" yritystä säilyttää arvokkuutensa modernin ja epäinhimillisen ympäristön paineissa. Stallonen hahmot kuvaavat amerikkalaista unelmaa Vietnamin jälkeisessä maailmassa. Yksilö on siinäkin keskiössä, hahmo, joka lihaksillaan ja sopivan tymäkillä aseilla taistelee sen arvostuksen, jonka pikku kulkuri sai sopeutuvalla huumorillaan. Voittajia lopussa kumpikin.
Ja tämä ihan siitä riippumatta, miten hyviä tai paskoja kummankin elokuvat ovat. Kumpikin on luonut hahmoja, jotka voidaan parin sadan vuodenkin jälkeen esittää tiivistämään 1900-luvun olemuksen.
Itseäni kiinnostaa, tuleeko Keanu Reevesin hahmosta Matrixissa ajan mittaan vastaava länsimaisen ihmisen ja aikakauden kuva. Vielä en voi sanoa.
[/quote]Kulkuri hyvin pitkälti perustuu siiheen Chaplinin lapsuuteen ja kurjuuteen missä hän eli. Sentakia se tuntuu niin aidolta ja rehelliseltä se hahmo, koska periaatteessa se on totta, eikä näyttelyä mitä hän esittää. Ainakin minulle siinä hahmossa vetoaa, se toivo mikä siinä välittyy, kuitenkin kaikista huolimatta kaikki tulee kääntymään parhaiten päin.
Hyvin alkanut mielenkiintoinen ketju päätyi taas vitunmoiseen jankkaukseen... Ja nuita jankkauksia kun selas läpi niin huomaa että tavallisia sohvalla makaavia pulliaisia ootte, argumentit meinaan ontu aika pahasti välillä. Oisko mahollista että luotte ketjun ihan tolle jankkaamiselle niin saatte väitellä nii paljo ku lystää. Pilasitte tänki huvin, prkl!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:45"]
Hyvin alkanut mielenkiintoinen ketju päätyi taas vitunmoiseen jankkaukseen... Ja nuita jankkauksia kun selas läpi niin huomaa että tavallisia sohvalla makaavia pulliaisia ootte, argumentit meinaan ontu aika pahasti välillä. Oisko mahollista että luotte ketjun ihan tolle jankkaamiselle niin saatte väitellä nii paljo ku lystää. Pilasitte tänki huvin, prkl!
[/quote]Se on vaan kato sellanen juttu, että sillon kun ruvetaan Chaplinille vittuilemaan, niin siitä ei mitään hyvää seuraa. Kylhän sä tiiät.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 03:51"]
[/quote]Se on vaan kato sellanen juttu, että sillon kun ruvetaan Chaplinille vittuilemaan, niin siitä ei mitään hyvää seuraa. Kylhän sä tiiät.
[/quote]
Saat sinä jotain orgasmeja siitä Chaplinistä?
[/quote]Häh, kunnon väittelystähän langat vain paranee! Ei täällä ole nähty mitään vtun lehmä painu nukkumaan-kommentteja, vaan kerrankin ihan kunnon argumentointia, nykypäivän arvostukset vrs klassikot. Mielestäni poikkeuksellisesti ihan ajatuksia herättäviä kommentteja siitäkin huolimatta, että sitä jankkausta on jonkin verran. Ei huono!
[quote author="Vierailija" time="04.04.2015 klo 02:13"]Logiikka on aukoton gäntsäm style on maailman paras biisi ja Rambo maailman paras elokuva, Syltty luonnenäyttelijänä maailman paras, kun syltyllä rupeaa alahuuli heilumaan niin ketään ei voi kiistää hänen näyttelijälahjojaan. Eikö se Rennykin sanonu Cliffhangerin kuvauksissa, että ei tarvii vetää sitä Ramboo, vähempiki riittää, luultavasti liikaa alahuulta ja kuolaa ollu ennenku äijälle on sanottu ettei nyt kuvata Ramboa, vaan jotain muutaki roolia voi yrittää vetää.
[/quote]
Harlin on ohjaajana samaa tasoa kuin Stallone luonnenäyttelijänä, aina tulee kuraa.