Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tehdä sellainen työhakemus ettei tule valituksi. Työkkäri pakottaa hakemaan sellaista työtä johon en todellakaan halua tai sovellu

Vierailija
17.10.2021 |

Työ on asiakaspalvelutyötä jossa pitää hymyillä ja olla positiivinen, ratkaista asiakkaan ongelmia oma-aloitteisesti jne.
Itse olen introvertti, sairastan keskivaikeaa masennusta ja tykkään rutiininomaisesta työstä koska pää ei kestä minkäänlaista stressiä.
En voi kirjoittaa totuutta suoraan mutta kuinka epäsuorasti voisin vaikuttaa ettei minua valita kyseiseen työhön.

Kommentit (119)

Vierailija
1/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et voi kirjoittaa totuutta? Itse olen ainakin kirjoittanut masennuksestani, enkä ole kertaakaan joutunut työhaastatteluun.

Vierailija
2/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee normi hakemus saatpa harjoitella hakemuksen tekoa. Haastattelu varmasti vielä, ja ilmeisesti et ole ainoa, joka hakee, joten suurta pelkoa työllistymisestä ei liene.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka pääsisitkin haastatteluun, ei ne sua valitse kun huomaavat millainen olet. Mutta jos nyt kaipaat hakemusvinkkejä, niin kerrot vain tylsästi vanhasta työkokemuksesta tms. ja et tietenkään mainitse mitään aspatyöhön vaadittavia luonteenpiirteitä.

Vierailija
4/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita että oot persu niin ei niitä kukaan mihinkään töihin ota

Vierailija
5/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoita siten kuin hakisit johonkin täysin vastakohtaiseen työhön. eli juuri kehu kuinka hyvä olet toimimaan kiireettömässä ympäristössä jossa rutiinit ovat keskiössä. muista kiroitusvirheet!

lisää hakemukseen kuva missä olet vakavana sellainen "flunssa/sunnuntai krapulakuva" jos käy ikävästi ja joudut haastatteluun tee kaikki mahdolliset virheet. haise vanhalle viinalle, ole myöhässä, jauha purkkaa, osoita ettei sinua juurikaan mikään kiinnosta.

onnea hakuun.

Vierailija
6/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon luetellut lempibändit ja lempiruoat hakemukseen

Vierailija
7/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyysetuus pitäisi kääntää niin päin, että rahaa saisi, kun hakee töitä.

Vierailija
8/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat avoimessa osiossa rehellisesti olevasi introvertti joka kuormittuu sosiaalisista tilanteista. Ei ole rikos myöskään mainita sairauttaan ja stressiherkkyyttään. Kyllä minä mainitsen kuinka saatan paineen alla raivostua ja etten kykene esim. puhelintyöskentelyyn, jos siis näitä ominaisuuksia hakemassani työssä tarvitaan. Monissa työpaikoissa on hommia monenlaisille ihmisille. En ole koskaan joutunut olemaan kauaa työttömänä, vaikka joku nihilisti saattaisi tulkita minun sabotoivan omia työnsaantimahdollisuuksiani.

Itse koen vain säästäväni kaikkien aikaa olemalla rehellinen.

Vierailija
9/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae kerran viikossa TE-toimistoon pääjohtajaksi.

Vierailija
10/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies saa just tällaiseen asiakaspalvelutyöhön näitä työkkärin asiakkaiden hakemuksia. Lähes kaikki on aloitettu fiksusti: ”Olen Petteri, 32-vuotias mielenterveyskuntoutuja, ja…”

Työnantaja tietää kyllä mistä kiikastaa.

Vierailija
11/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sanoisi olevansa raskaana? Sitä ei saa kysyä, mutta sen varmaan voi sanoa, olipa se totta tai ei. Miehille ei niinkään toimiva vinkki. 

Vierailija
12/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaile ensin itseäsi hyvin kulunein klisein. Kerro ensimmäisessä lauseessa ikäsi. Sitten kerrot rehellisesti, ettei sinulla ole yhtään kokemusta asiakaspalvelutyöstä, mutta olet hyvin kiinnostunut nimenomaan tästä paikasta. Jos oma työkokemuksesi ei kauheasti osu yksiin asiakaspalvelun kanssa, se on tässä tapauksessa plussaa. Kerro vielä, että sinulla ei valitettavasti ole suosittelijoita, koska olet ollut pitkään työmarkkinoiden ulkopuolella. 

Kannattaa siis tekeytyä innokkaaksi tyhmäksi, jolloin työnantajan on helppo nähdä, ettet ole heidän valintansa. 

Vierailija
13/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee tavallinen ja vähän mitäänsanomaton hakemus. Jos kutsutaan haastatteluun, ole oma itsesi. Kerro, että asiakaspalvelusta on vain vähän kokemusta. Jos silti valitaan, jatka olemalla oma itsesi.

Raskaudella vihjailu voisi olla hyvä. "No, pidempään yritetty." Tosin jos oikeasti ei saa lapsia, voi olla kipupiste. Tai jos saa paikan, voi saada vihoja päälleen.

Vierailija
14/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos katsoisit asiaa uudelta kantilta. 

Ehkä sinulla on rajoittavia ajattelumalleja (limiting beliefs) etkä olekaan introvertti vaan se on ollut oireenmuodostusta, ja ehkä nautit ihmisten parissa toimimisesta, ja pääset tuosta minä-keskeisestä ajattelusta kun huomaat että on muitakin ihmisiä. 

Kun huomaat että voit olla avuksi se on hoitava kokemus ja toivut, etkä enää identifioidu masennukseen.

Kokeile olla utelias! Kokeile oman mukavuusalueen ulkopuolelle menoa.

terveisin toipunut, puhun kokemuksesta

Vierailija
15/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haastattelussa koko ajan Sisu pastilleja suuhun. Tupakki korvan takana tekee hyvän vaikutuksen.

Vierailija
16/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esittämällä hullua saa armeijasta kuin myöskin työkkäristä suoraan hylkypaperit.

Vierailija
17/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö työkkäri todellisen tilanteesi? Näiltä epäsopivilta työtarjouksilta välttyisi paremmin jos olisi virkailijalla oikeat tiedot käytössään, ja muutenkin voisit hyötyä enemmän palvelusta.

Vierailija
18/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäskö sun hakea B lausuntoa ja pyrkiä kuntoutuksen kautta töihin?

Ihmettelen muutenkin, että miksei työkkäri tiedä noista rajotteista. Introvertteys ja masennus.

Mun käsittelijä on ottanut vastaavat huomioon. Nyt olen työkokeilussa (16h/vko) Paikka on kiva ja näkisin itseni tulevaisuudessakin vastaavissa hommissa.

Vielä pohdinnassa, että haenko seuraavaksi kuntoutuspaikkaa tai esimieheni jutusteli palkkatuesta.

Tsemppiä sulle!

Vierailija
19/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
20/119 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö työkkäri todellisen tilanteesi? Näiltä epäsopivilta työtarjouksilta välttyisi paremmin jos olisi virkailijalla oikeat tiedot käytössään, ja muutenkin voisit hyötyä enemmän palvelusta.

Newsflash! TE-toimistoa ei kiinnosta pätkääkää kenenkään "todellinen tilanne". Sieltä kone arpoo ja sylkee automaatiolla osoituksia hommiin. Oikeastaan sen parempi, mitä mahdottomampi työpaikka hakijalle, jolloin työtön voidaan käräyttää ja laittaa karenssi. TE-toimiston toiminnan tarkoitus on tehdä työttömän olo mahdollisimman tukalaksi, jolloin työtön ei jää tuleen makaamaan vaan yrittää itse löytää sellaisen työn joka itselle sopii. Jos ollaan siinä vaiheessa, että työttömälle laitetaan työhön osoituksia, niiden ei ole tarkoituskaan olla mitenkään sopivia paikkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi