Minkä ikäisen antaisit katsoa Squid gamen?
13-vuotias poikani tahtoisi katsoa tuota sarjaa, mutta en antanut sen väkivaltaisuuden vuoksi. Antaisitko itse 13-vuotiaan katsoa sitä? Jos et, minkä ikäisen antaisit katsoa?
Kommentit (33)
Tuo ei sovi lapsille ollenkaan, 18+
En tiedä onko 16 vuotiaskaan valmis käsittelemään jotain noin sairasta maailmankuvaa. Itse olen katsonut 5 jaksoa ja jaksan hämmästyä joka jakson kieroutta ja julmuutta.
En antaisi 13-vuotiaan katsoa. Mieli turtuu kun näkee tuollaisia joukkoteloituksia eikä sellainen voi olla hyväksi nuorelle ihmiselle. Antaisin katsoa 17-vuotiaana.
Aika paska sarja, jotenkin ajattelin että siitä poliisi-sivujuonesta olisi tullut mielenkiintoinen käänne juoneen, mutta ei. Kaikki oli lopulta täysin ennalta arvattavissa.
En ole itse katsonut, mutta arvostelujen perusteella vaikuttaa hyvin raa'alta eikä se siksi todellakaan sovi alle 16-vuotiaille. Voi olla liian paha alle 20-vuotiaillekin. Tietysti se riippuu ihmisestä, mutta en suosittelisi sitä alle 18-vuotiaille.
Älä huoli, ei hänestä mitään psykopaattia synny.
Mä en antais 13-vuotiaan kattoa sitä. En itekään uskalla, vaikka oonkin 19. On olemassa leffoja ja rajoja joiden ikärajoista voi joustaa ongelmitta, mutta tää ei vaikuta sellaselta tapaukselta, eli suosittelen noudattamaan sitä ikärajaa
Vierailija kirjoitti:
Älä huoli, ei hänestä mitään psykopaattia synny.
Ei varmasti, mutta pelkotiloja saattaa syntyä.
Vierailija kirjoitti:
Mä en antais 13-vuotiaan kattoa sitä. En itekään uskalla, vaikka oonkin 19. On olemassa leffoja ja rajoja joiden ikärajoista voi joustaa ongelmitta, mutta tää ei vaikuta sellaselta tapaukselta, eli suosittelen noudattamaan sitä ikärajaa
*sarjoja
Anna katsoa vaan, niin oppiipahan olemaan katsomatta vastaisuudessa jotain, mihin hänellä ei riitä ikä!
15 vuotiaan jos on normaali ja normaalit vanhemmat.
Jos taas pumpulissa heijattu uniikki lumihiutale, niin ei varmaan tarvitse siinä perheessä edes harkita netflixin tilaamista.
k16. Itse sarjaa jaksaa katsoa pinnistellen kerran. Idea hyvä, juoni heikko, näyttelijät surkeita. 2.5/5.
Ikärajoja kannattaa noudattaa, koska ne eivät ole suosituksia vaan perustuvat kuvaohjelmalakiin ja niiden tarkoitus on suojella lapsia heidän kehitykselleen haitalliselta sisällöltä.
Paska sarja, älkää tuhlatko aikaa siihen.
En minkään ikäisen, joka olisi holhottavani. Ikäraja on 16, mutta en antaisi 17-vuotiaankaan katsoa. Tämä ei johdu väkivaltaisuudesta - sitä on monessa pelissä ja leffassa muutenkin - vaan pelin ideasta, jota pidän väkivaltaa haitallisempana.
En näe mitään syytä, miksi 17-vuotias saisi sarjaa katsoa.
Sen ikäraja on k-16, eli siinä se raja menee.