Noloin meikki-/kauneusmokasi
Tuli tuosta yhdestä ketjusta mieleen, että millaisia meikki- tai kauneusmokia teille on sattunut.
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:40"]
Olin tekemässä lähtöä ja laitoin huulipunaa peilin edessä. Ehdin punata ylähuulen, mutta puhelin soi ja meikkituokioni katkesi. No, lähdin sitten puhelun jälkeen kaupungille - pelkkä ylähuuli punaisena... Ihmettelin miksi ihmiset katsovat niin pitkään, mutta ajattelin sen johtuvan siitä että olin yrittänyt panostaa kotona ulkonäkööni. Se häpeän tunne oli jotain niin lamaannuttava, kun vihdoin huomasin peilikuvani erään vaateliikkeen sovituskopissa ollessani. En ole juuri koskenut tämän jälkeen huulipunaan.
[/quote]
Apua, pissa tulee housuun... vähän naurattaa, oot ihana ja ei se haittaa, elämäähän tämä vaan on ; D
Mäkin löysin pienenä äitin peitepuikon ja luulin sitä huulipunaksi... Ja tietysti isosiskon piti näyttää nätiltä pikkuveljen ristiäisissä, joten kävin sitten kesken juhlien vessassa laittamassa "huulipunaa". vasta myöhemmin tajusin miksi kaikki katto oudoksuen, ihmettelee ettei äitikään mitään nudehuulistani sanonut vaikka olin vasta 11v :D
Lisäksi keksin joskus yläasteella kastella puuvärikyniä veteen ja sain niistä irtoamaan väriä... Käytin sitten niitä kajaalina ja huultenrajauskynänä kun ei viikkorahat riittänyt oikeisiin meikkeihin... Kaunista :D
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 21:50"]Yläasteella päätin värjätä hiukseni violeteiksi. Ei ne vastavärjättynä nyt niin pahat olleet, mutta niistä haalistuneista, lappapuuron värisistä hiuksista sain vielä muiston itselle ja koko muulle luokalle.. kamalin luokkakuva ikinä!
Ja noihin samoihin aikoihin tein myös itselleni rastat (:D). Luin netistä ohjeet ja aloin väkertää: lopputuloksena 4-5 kolmen sentin paksuista ällöä takkupötköä. Kauan yritin muille ja itselleni selittää että on ne hienot yms, kunnes onneksi tajusin hankkiutua niistä eroon..
[/quote]
Tästä tuli mieleen. Mulla on luonnonkiharat (käkkärät) hiukset. Yläasteella värjäsin ne pinkiksi. Enkä ollut vielä löytänyt kunnollista hoitoainetta. Oli hieno hattara. :D
- Ultravaaleat hiukset yritin värjätä mustalla kevytsävytteellä -> tummanharmaa läikikäs pehko
- Epäonnistuneet blondaukset
- Liian tumma meikkivoide ihan läikikkäästi naamalla vitosluokalla ja kivenkovaan väitin että mitään en oo laittanut.
- Ihan liian tumman oranssit itseruskettavat. Ja näitä itseruskettavamokia on vaikka miten paljon! Ai että niitä kuluneita käsitaipeita ja kuivia sääriä! Kamalaa! :D
- Joskus teinivuosina käytin isompien tissien toivossa sellasia isontavia kanafileitä ja bileiden jälkeisenä aamuna huomasin toisen hukkuneen... Omg........ En tiedä eikö kukaan oikeesti huomannut vai eikö vaan kehdannut jälkikäteen hienovaraisuuttaan huomauttaa (veikkaan jälkimmäistä) että oon hengaillut siellä yksitissisenä loppuillan.
- Ihan liian vaaleet huulet ihoon nähden.
Ala-asteella vitos-kutosluokalla valkoiset ohuet caprihousut joiden alla leopardinväriset alkkarit. Lyhyen paidan kanssa tietysti. Ite en siihen aikaan tajunnut vaatteista vielä mitään, mutta ihme ettei vanhemmat huomauttanu mitään? Tajusin vasta kun veli sanoi ja voi sitä häpeen määrää!
Ai niin, kerran pienenä taiteilin värikkäistä klemmareista pitkän kaulakorun ja laitoin sen äidin kaulaan :D Äiti muisti korun vasta kaupan kassalla :D Ihmettelikin kun porukka oli vähän kattellut :)
Värjäsin ekaa kertaa hiukseni ja en sitten oikein osannut levittää kunnolla sitä väriä. Hiuksista tuli semmoset laikukkaat, ihan karmea näky!
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 22:02"]Laittelin rauhassa hiuksia juhliin, tupeerasin, kiharsin ja suihkutin lakkaa joka väliin. Illan mittaan ihmettelin aina kun käänsin päätä, joku pisti minua niskaan. Illalla kotona huomasin että takaraivolla törrötti tupeerauskampa.
[/quote]
Paras tähän mennessä :D
Teini-iässä käytin aivan liian vaaleaa meikkivoidetta. Nolottaa niin katsoa vanhoja valokuvia, kun naamani oli ihan valkoinen muuhun vartaloon verrattuna. Miksi kukaan ei huomauttanut tuolloin asiasta mitään? :D
Kulmakarvojen kanssa kyllä mokailee helpoiten. Teininä pienessä (suuressa) emovaiheessani piirsin kulmakarvani mustalla kajaalilla (oli kylläkin musta tukka) ja oikein nätisti pullonpohjamalliin. Tsiisus. Oli vähän muoto hakusessa!
Mulla näitä riittää.
Punaseksi värjääminen ja siihen sitten jossain vaiheessa värinpoisto. Oranssi look.
Kusenkeltaiset blondatut hiukset.
Liian ohuiksi nypityt kulmat.
Muuten vaan liikaa meikkiä jota vielä lisättiin parin tunnin välein...
korjasin kännissä silmänrajauksia punaisella huultenrajauskynällä. varsinainen bitch from hell-look..
yritin epätoivoisesti blondata tukkaa, jossa piilevä punapigmentti. lopputulos kusenkeltainen kuontalo, jossa siellä täällä valkoisia läikkiä !
tungin rintsikoihin semmoiset "kananfilee-lisäkkeet" joista toinen tippui keskelle yökerhon tanssilattiaa..
Joskus tuli käytettyä pikkusen liian tummaa kulmakynää ja vedettyä ne vielä oikein tuuheiks. Jes.
En sinänsä pidä mokana, mutta en ollut varsinaisesti hemaiseva teinivuosien ernu-vaiheessa. Shokkivärit tukassa (yleensä haalistuneena), lävistykset, kalju, siili, irokeesi, rastakeesi, punkkarityyli, goottityyli, grungetyyli... Mustat huulipunat, valkoiset kajalit, silmissä eriväriset piilarit, listaa vois jatkaa loputtomiin. Mutta oikeesti oli tosi hauskaa hakea ja ilmaista itseään noin(kin). Korvan venytys vähän harmittaa, se kun ei palaudu.
Ennen noita rebel-aikoja taas olin hirveä pikkupissis napapaidassa, miss sixtyissä ja klönttikengissä. En tiedä oliko parempi sekään. :D
Ensimmäistä kertaa kun olin kokeilemassa laittaa irtoripsiä, en tajunnut antaa liiman kuivahtaa hetken. Siinä sitten sähelsin jotenkin ja melkein liimasin toisen silmäni kiinni. Jostain kumman syystä en ole sen jälkeen irtoripsiä haikaillut...
Lapsena taisin innostua jostain fitness-mainoksesta ja painelin liikuntatunnille pelkka ylaosatoppi paitana :) opettaja passitti uudelleen pukemaan. Ylaasteikaisena en sisaistanyt meikkivoiteen ideaa vaan maskasin tarkalleen vain ne napyt - kiva albiinopantterinaama! Aikuisialla ei ole onneksi kaynyt mokia.
Lokinpaskameikit, punainen tukka&kalpea meikki, värinpoistot.
Tää on kyl joo... Joskus yläasteikäisenä kävin kosmetologilla. En edes ensimmäistä kertaa. Mutta kosmetologi kysyi että voiko hän laittaa vähän päivävoidetta. Joo, laita vaan.
Kävelin sieltä kotiin ja joku vastaantullut koulupoika oli ajaa ojaan kun jäi tuijottamaan minua.
Kotona sitten tajusin, miksi... se päivävoide oli noin kolme astetta ihoa tummempaa, valui ja jätti tietty silmien ja suun ympärille vaaleamman alueen...