Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lto avautuu. Älkää antaako päiväkodin

Vierailija
16.12.2014 |

henkilökunnalle joululahjaksi valokuvaa lapsistanne! Toivon todella, ettei tämä ole yleistä. Sain siis eräältä perheeltä valokuvan heidän kahdesta lapsesta laitettuna kauniisen kehykseen kera hyvän joulun toivotuksen. Nyt en tiedä mitä sillä teen. En halua/pysty heittämään kuvaa roskiin saatikka vaihtamaan kehykseen toista kuvaa. En kuitenkaan voi sitä hyllyynkään laittaa, miksi laittaisin? Hyllyssäni on omien muksujen kuvat. Harmittaa, kun kyllähän noi kuvat maksavat ja nyt se menee ihan hukkaan. Mitä ajattelette lahjasta? Onko täällä joku vanhempi joka on antanut lapsensa valokuvan hoitajalle? miten perustelet sen?

Ja vielä lisään loppuun, etten odota mitään lahjoja enkä halua tätäkään väheksyä. t. lto/Helsinki

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:22"]

Jännä, jos ei antaja tajua sitä pikkuseikkaa, että hoitajien ja opettajien työssä niitä kersoja tulee ja menee kuin liukuhihnalla, joka vuosi uutta kersaa tulee, kun vanhaa kersaa lappaa ovista ulos jatkosijoituspaikkaan, niin siis tuolta pohjalta varmaanpa se henkilökunta haluaakin niistä kaikista ihmelapsista peräti jotain kehystettyjä kuvia kotiinsa - tai tuskin työpaikalleenkaan. Niitä olisi pian aika paljon, jos tapa yleistyisi. Minäminäminä (+ihmelapseni) -ajatus taustalla antajalla?

[/quote]

Mun äiti on ollut nyt 9 vuotta töissä päiväkodissa muistaa jokaisen lapsen, ketkä on olleet pidempään hoidossa. Hatara muistikuva kuvien perusteella myös näistä vain pari kk olleista. Mutta kyllä jotkut muistaa hoitolapsiaankin, oli sitten "liukuhihnalla" tai ei. Ja kyllä, kuvan voi laittaa vaikka talteen kirjekuoreen tms missä on muitakin valokuvia (esim ryhmäkuvat, JOS niitä siis ottaa). Toinen vaihtoehto on vain laittaa roskiin. Ipä nyt ole niin kamala lahja, kehyksen saa käyttöönsä. Niinkuin jokaikisen lahjan kohdalla, jos et pidä, sen saa laitettua vaikka kierrätykseen! Tosin kuva vaan pois. Ei ollut maailman loppu.

Vierailija
42/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oliko joku kallis studiokuva, vai ihan itse otettu? Ehkä se lahja olikin oikeasti juuri se kehys, mutta heistä tuntui tylyltä antaa se tyhjänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:57"]

Hei se mutsi on tarkoittanut sen niin, että tässä sulle kehys, laitoin siihen muksun kuvan mutta vaihda siihen minkä kuvan itse haluat.

[/quote]

Mä luulen kanssa että just näin.

Vierailija
45/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:29"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:27"]

Mitä jos se kuvan lapsi on pitänyt sinusta ap? No, se ja sama, paska lahja kuten kaikki muutkin lahjat mitä te saatte siellä. Itse olen ratkaissut asian niin, että lapset piirtää korttiin (Tuomarin konkurssialesta ostettiin, hahahah) jotain etäisesti jouluista ja se on siinä. Muuta ei pk:n työntekijät edes ansaitse.

[/quote]

Ootko aatellut että jos jokaisen lapsen vanhempi tekisi saman ja hoitajan pitäisi kuva säilyttää, ei hoitajalta löytyisi muuta seinältään kuin niitä kuvia. 
[/quote]

En minä sanonut että se minustakaan osuva lahja oli, kunhan olen kyllästynyt jokaisen lahjavaltuksiin. Yhdet valittaa joulupuu lahjoista, toiset niistä mitä saivat viime vuonna, ammattiryhmät omistaan. En jaksa. Olkaa ilman.

Vierailija
46/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sillä on haluttu kertoa että olet ollut lapsille ainutkertaisen hyvä työntekijä ja luultavasti myös vanhempi on saanut jotain tukea sinulta. Voihan olla että lapset ovat halunneet antaa kuvansa sinulle? He ovat oikein omilla naamoillaan halunneet alleviivata sen kiitoksen. Laita ne kuvat vaikka johonkin laatikkoon missä pidät valokuvia ja anna kehykset joululahjaksi jollekulle. Ei tuosta nyt kannata tehdä tuollaista ongelmaa.

Vierailija
47/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, koittaakohan joskus päivä, että omaiset antavat dementoituneesta mummostaan mulle muotokuvan tai -patsaan koristamaan olohuonettani.

sh

Vierailija
48/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla ei ole rahaa antaa kalliita kukkapuskia jokaiselle hoitajalle. Ajatus. Hyvä että yksinhuoltajana saa vuokrat maksettua ja lapsenkuskattua yksin hoitoon ja siitä juosten töihin.

Vierailija
49/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa aika yksimielisen tyrmäävää sakkia täällä. Miksei päiväkodissa voi olla hoitajien kahvihuoneen tai toimiston seinällä entisten lasten kuvia nimitietoineen ym.? Tai valokuva-albumissa? Luulisi mukava olla muistella vanhojakin hoidokkeja, etenkin niitä pitkäaikaisia.

Vierailija
50/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä aina tiennyt että kasvatusalan ammattilaiset ovat neuroottista porukkaa mutta tämä nosti kyllä asian uusiin sfääreihin :D.

Vierailija
51/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:18"]

Oho! No en antaisi... Olisiko tarkoitettu lahjaksi pk.lle eikä henkkoht sulle?

[/quote]

Paketissa oli mun nimi. t.ap

Tothon kysymykseen miksen voi vaihtaa kuvaa. Jotenkin tuntuu tylsältä ottaa lasten kuva pois ja heittää se roskiin. Kun siis tunnen lapset. En osaa paremmin selittää.

[/quote]

Älä heitä sitä kuvaa heti roskiin vaan laita se johonkin säilöön. Heität sen sitten keväällä roskiin, silloin se ei katsos tunnu enää niin pahalta :)

Vierailija
52/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:28"]

Laittaahan moni synnärillekin vauvastaan kuvan, vaikka kätilö ei kovin monta hetkeä vauvaa näekään.

[/quote]

Joo, mutta ei kehystettynä!!

Vierailija
53/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän työpaikan työpöydällä/luokassa oppilaiden tuomia lahjoja - olivatpa ne mitä tahansa. Onneksi on tilaa. Vain kukat vien omaan kotiin. Ei kukaan pahalla lahjoja anna, mutta ei niistä saajan tarvitse taakkaa ottaa. Onneksi usein ei tavaralahjoja tule. Minulle riittää lahjaksi kivat oppilaat ja niitä onneksi on paljon.

Vierailija
54/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömämpi se lahja olisi jos siinä kehystetyssä kuvassa olisi vanhemmat mukana :) Ihan kiva ajatushan tuo oli tai ehkä vanhemmalla ei ole kauheasti mielikuvitusta ja ajatteli että kun olet lapsen hoitaja kuva lapsesta on osuva lahja. Oli miten oli, ei kannata tehdä ongelmaa asiasta eikä varsinkaan nostattaa verenpainetta :)

Vierailija
55/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tietenkin voit vaihtaa kehykseen jonkin kivan kuvan, eihän ne vanhemmat sun kotona käy. Lahjan saaja päättää, mitä lahjalla tekee.

Itse kyllä säästäisin kuvan albumiin. Olen kai vähän outo, kun minulle (opettajalle) entisiä oppilaita on vieläkin mukava muistella, ja säästän kaikki kuvat, joita heiltä saan. Samasta syystä olen antanutkin lasten kuvan (kortissa toki), että jos hoitaja sattuisi olemaan yhtä kiintynyt lapsiin kuin minä oppilaisiini, niin olisi sitten hyvä kuva jonka voi säästää. En loukkaannu, jos kuva päätyy roskiin.

Vierailija
56/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:17"]

Onpa aika yksimielisen tyrmäävää sakkia täällä. Miksei päiväkodissa voi olla hoitajien kahvihuoneen tai toimiston seinällä entisten lasten kuvia nimitietoineen ym.? Tai valokuva-albumissa? Luulisi mukava olla muistella vanhojakin hoidokkeja, etenkin niitä pitkäaikaisia.

[/quote]

Kun meillä on vaitiolovelvollisuus. Ei saa olla näkyvillä, siis muiden nähtävillä! Ei lääkärinkään seinälle saa laittaa potilaiden kuvia.

Vierailija
57/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidetaanko rikkaiden ydinperheiden lapset paremmin jos he lahkovat opet paremmin? Itse muistan sanoa kiitos päivästä myös sijaisille. Mulla on huono olo siitä ettei mulla ollut aikaa ja rahaa miettiä opeille lahjoja. Nim. Juuri eronnuy ja ihan poikki.

Vierailija
58/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:17"]

[/quote]

Kun meillä on vaitiolovelvollisuus. Ei saa olla näkyvillä, siis muiden nähtävillä! Ei lääkärinkään seinälle saa laittaa potilaiden kuvia.

[/quote]Ei kai sinne kahvihuoneeseen ulkopuolisia tule? Tai albumia pääse selailemaan kuka tahansa.

Vierailija
59/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 18:38"]

Hoidetaanko rikkaiden ydinperheiden lapset paremmin jos he lahkovat opet paremmin? Itse muistan sanoa kiitos päivästä myös sijaisille. Mulla on huono olo siitä ettei mulla ollut aikaa ja rahaa miettiä opeille lahjoja. Nim. Juuri eronnuy ja ihan poikki.

[/quote]Ei tietenkään. Itse olisin iloinen jos vanhempi huomaisi ja viitsisi kiittää päivästä ihan tavallisina arkipäivinä. perheen taloudellinen tilanne, sosioekonominen asema eikä eds vanhempien hyvä/huono käytös ei vaikuta hoidon tasoon. Kaikki ovat oikeutettuja yhtä hyvään hoitoon.

Vierailija
60/78 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelta vanhemmalta unohtuu ettei se lapsi+vanhemmat ole henkilökohtainen ystävyys suhde vaan työ.
Ei kai kukaan vanhempikaan laita työpaikkansa asiakkaiden kuvia kotona seinälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan