Lto avautuu. Älkää antaako päiväkodin
henkilökunnalle joululahjaksi valokuvaa lapsistanne! Toivon todella, ettei tämä ole yleistä. Sain siis eräältä perheeltä valokuvan heidän kahdesta lapsesta laitettuna kauniisen kehykseen kera hyvän joulun toivotuksen. Nyt en tiedä mitä sillä teen. En halua/pysty heittämään kuvaa roskiin saatikka vaihtamaan kehykseen toista kuvaa. En kuitenkaan voi sitä hyllyynkään laittaa, miksi laittaisin? Hyllyssäni on omien muksujen kuvat. Harmittaa, kun kyllähän noi kuvat maksavat ja nyt se menee ihan hukkaan. Mitä ajattelette lahjasta? Onko täällä joku vanhempi joka on antanut lapsensa valokuvan hoitajalle? miten perustelet sen?
Ja vielä lisään loppuun, etten odota mitään lahjoja enkä halua tätäkään väheksyä. t. lto/Helsinki
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:21"][quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:18"]
Oho! No en antaisi... Olisiko tarkoitettu lahjaksi pk.lle eikä henkkoht sulle?
[/quote]
Paketissa oli mun nimi. t.ap
Tothon kysymykseen miksen voi vaihtaa kuvaa. Jotenkin tuntuu tylsältä ottaa lasten kuva pois ja heittää se roskiin. Kun siis tunnen lapset. En osaa paremmin selittää.
[/quote]
Ymmärrän! Oon itsekin pk-ope. Mä varmaan ite tekin kuten kakkonen ehdottaa. Kotiin ottaisin kehykset kun lapset on jättänyt hoitopaikan.
Lapsi on päiväkodissa monta vuotta ja pitkiä päiviä! ILman muuta häntä hoitavan aikuisen kanssa syntyy aivan erityinen suhde - moni lapsihan näkee ennen kouluikää enemmän hoitajia + isovanhempia kuin omia vanhempiaan! Miksi ei siis antaisi lapsen tärkeimmälle aikuiselle kuvaa, koska sitä on lasten sitten kiva katsella aikuisina, kun käyvät hoitajalla kyläilemässä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:27"]
Mitä jos se kuvan lapsi on pitänyt sinusta ap? No, se ja sama, paska lahja kuten kaikki muutkin lahjat mitä te saatte siellä. Itse olen ratkaissut asian niin, että lapset piirtää korttiin (Tuomarin konkurssialesta ostettiin, hahahah) jotain etäisesti jouluista ja se on siinä. Muuta ei pk:n työntekijät edes ansaitse.
[/quote]
Ootko aatellut että jos jokaisen lapsen vanhempi tekisi saman ja hoitajan pitäisi kuva säilyttää, ei hoitajalta löytyisi muuta seinältään kuin niitä kuvia.
Onhan toi tosi huvittava juttu kun oikein miettii. Lto laittaa kuvan kirjahyllyyn ja vieraat sitten katselee kuvaa. Keitäs tässä on? Joo ne on mun lapsiryhmän pari lasta....WTF? Siinä omien lasten ja kummilasten valokuvien seurassa. Mitähän ne vanhemmat on oikein miettineet, siis kuvan sijoituspaikaksi?
Valokuva roskiin ja kehys kiertoon, niinkuin joku täällä ehdottikin.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:29"]
Lapsi on päiväkodissa monta vuotta ja pitkiä päiviä! ILman muuta häntä hoitavan aikuisen kanssa syntyy aivan erityinen suhde - moni lapsihan näkee ennen kouluikää enemmän hoitajia + isovanhempia kuin omia vanhempiaan! Miksi ei siis antaisi lapsen tärkeimmälle aikuiselle kuvaa, koska sitä on lasten sitten kiva katsella aikuisina, kun käyvät hoitajalla kyläilemässä.
jestas! Siinähän hoitajan eläkepäivät kuluvatkin mukavasti, kun entisiä hoitolapsia lappaa ovista ja ikkunoista.
Haloo, hoitajilla ja opettajilla on elämä sen työn ulkopuolella.
[/quote]
[/quote]
Käyvät hoitajalla kyläilemässä!!?? Ei mulla oo koskaan ketään hoitolasta käynyt. T. lto ja työvuosia 25v takana
Aihe saattoi osua muutamaan av-mammaan, kun puolustelijoita ilmaantuu. ;)
Ei mitään valokuvia vaan jos jotain haluaa antaa niin suklaakonvehdit on aina tervetulleita.
olen myös saanut valokuvisa hoitolapsista. ne ovat ihan kivoja, ei siinä mitään.
Viime jouluna sain eräältä mammalta tuollaisen mukin, jossa on lapsen kuva. Huomasin, että muutama mamma katseli kiinnostuneena mukia, joka oli sellofaaneissa. Keväällä sitten sain kaksi t-paitaa, kauppakassin, juomapullon ja jääkaappimagneetin kera hoitolasten kuvat.
Kun kerroin asiasta kavereilleni, niine ivät ensin uskoneet. Uskoivat vasta, kun kävivät meillä kotona, ja siellä ne krääsät olivat.
Arvatkaapa ovatko enää :)
Olen suorastaan järkyttynyt tästä ketjusta. Kyllä saa olla aika sairas minimalisti jos yksi valokuva ei mahdu mihinkään säilytykseen vaan se pitää laittaa roskiin. Tuhoatteko te kaikki muutkin saamanne valokuvat?
Mitähän tollasen lahjan antajat oikein ajattelevat? :D Että hoitajalla on yksi seinä varattuna nykyisten ja aikaisempien hoitolasten kuville, tai jos ajattelee että itse on ainoa joka kuvan antaa, just heidän lasten kuvat laitetaan takanreunalle omien ja kummilasten muksujen kuvien viereen?
Ymmärrän vielä vaikka joulukortin lapsen kuvalla, sen voi halunsa mukaan laittaa esille, nakata roskiin tai säilöä vaikka johonkin vanhojen työpapereiden joukkoon, mutta kehystetty kuva on jo outo, kun se kehys antaa ymärtää että antaja on tarkoittanut kuvan säilytettäväksi ja esilläpidettäväksi.
Anna ap tälle perheelle oma kuvasi kehystettynä, laittaiskohan ne sen yöpöydälle että saa katsella iltaisin vai paraatipaikalle olohuoneeseen? :'D
No on vähän hassu lahja. Ei tulis mielenkään.
Kerran olen laittanut yhden hassun kuvan pojastani ja pitkäaikaisesta hoitajasta korttiin, siis poika oli hoitajan sylissä ja molemmilla oli veikeä ilme - se oli sellainen kiva hetki vangittuna kameran linssiin. Ja kortti siis kun tämä hoitaja jäi äitiyslomalle ja varsinainen muistaminen oli kukkakimppu. En hetkeäkään ajatellut, että hoitaja säästäisi kortin tai vaalisi sitä jonain muistona. Se oli vaan kortti - olisin voinut ostaa siihen kukkakaupasta vaikka jonkun persoonattoman kortin. No, oli kyllä vähän erilainen päiväkotikin, eli yksityinen pieni päiväkoti, jossa ollaan käyty tervehtimässä vielä monta vuotta jälkikäteenkin. Ja en erityisesti harrasta hoitajien lahjomista, täällähän on saanut oppia ettei siinä koskaan voi onnistua, mutta kysessä oli erityisen läheinen hoitaja ja siinä kyynelehdittiin puolin ja toisin eron hetkellä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:47"]
Mitähän tollasen lahjan antajat oikein ajattelevat? :D Että hoitajalla on yksi seinä varattuna nykyisten ja aikaisempien hoitolasten kuville, tai jos ajattelee että itse on ainoa joka kuvan antaa, just heidän lasten kuvat laitetaan takanreunalle omien ja kummilasten muksujen kuvien viereen?
Ymmärrän vielä vaikka joulukortin lapsen kuvalla, sen voi halunsa mukaan laittaa esille, nakata roskiin tai säilöä vaikka johonkin vanhojen työpapereiden joukkoon, mutta kehystetty kuva on jo outo, kun se kehys antaa ymärtää että antaja on tarkoittanut kuvan säilytettäväksi ja esilläpidettäväksi.
Anna ap tälle perheelle oma kuvasi kehystettynä, laittaiskohan ne sen yöpöydälle että saa katsella iltaisin vai paraatipaikalle olohuoneeseen? :'D
[/quote]
Tämä lopussa oleva ehdotus oli ihan nappi! Joo läksiäislahjaksi perheelle valokuva opesta oikein kehystettynä.
Minä ottaisin kehyksen käyttöön, jos se on kiva ja sille tarvetta. Kuvaa en heittäisi roskiin, vaan laittaisin albumin väliin muiden kuvien joukkoon. Voihan tuotakin tapausta olla kiva muistella joskus 10 vuoden kuluttua.
Sen valokuvan voi laittaa albumiin, (mulla on sellainen missä on vain lapsilta saatuja kuvia ja kortteja) ja kehyksen käyttöön tai kiertoon.
Ei sitä nyt roskiin sitä kuvaa tarvitse laittaa. Kuten ei myöskään seinälle tai hyllyyn. Mutta voi sen sentään muistona säilyttää. Ilmeisesti olet ollut lapselle tärkeä hoitaja. Vaikka itse en kuvia antaisi lahjaksi hoitajille, tuntuu silti kuvan roskiin heittäminen jotenkin kylmältä.
Kohtele sitä kuvaa samalla tavalla kuin saamiasi joulukortteja - arkistoi jonkin aikaa ja heitä sitten pois. Kehys lahjaksi tai itsellesi hyötykäyttöön. :)
Hei se mutsi on tarkoittanut sen niin, että tässä sulle kehys, laitoin siihen muksun kuvan mutta vaihda siihen minkä kuvan itse haluat.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 17:33"]
[/quote]
Käyvät hoitajalla kyläilemässä!!?? Ei mulla oo koskaan ketään hoitolasta käynyt. T. lto ja työvuosia 25v takana
[/quote]Huumori on taitolaji ja sen ymmärtäminen varsinkin ;)
Laittaahan moni synnärillekin vauvastaan kuvan, vaikka kätilö ei kovin monta hetkeä vauvaa näekään.