Millainen ihminen ei ole Lapissa koskaan käynyt?
Eikö hän ole myöskään revontulia nähnyt? Onko hän sama ihminen? Säälin tätä reppanaa.
Lapin akka
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä maksaisi siitä että joutuisin matkustamaan Tamperetta pohjoisemmassa. Asun Helsingissä ja matkailen aina eteläisessä Euroopassa.
Miksi niin tylsään paikkaan lomalle?
No kyllä Lappi paljon tylsemmältä kuulostaa. Eihän siellä ole yhtikästä mitään.
Eri
Jos matkailu ei kiinnosta, niin mikäs siinä sitten. Pidän silti vähän outona, jos ei ole käynyt Lapissa ihan samalla tavalla kuin jos ei ole kiertänyt eri maakuntia elämänsä aikana edes kerran.
Matkailu antaa melko paljon perspektiiviä ja ymmärrystä asioista, samaa ei saa vain kotona möllöttämällä. Kotimaan matkailu tunnetusti maksaa ja yöpymiset myös, mutta ei sitä ihan miljonääri tarvitse olla päästäkseen käymään Lapissa.
Tuntuma on vähän se, että sama jenkkityylinen gettoutuminen on suomessa yleistymässä ja on ihmisiä, jotka eivät ole käyneet välttämättä koskaan edes naapurikaupungissa puhumattakaan muista maakunnista.
Vierailija kirjoitti:
Jos matkailu ei kiinnosta, niin mikäs siinä sitten. Pidän silti vähän outona, jos ei ole käynyt Lapissa ihan samalla tavalla kuin jos ei ole kiertänyt eri maakuntia elämänsä aikana edes kerran.
Matkailu antaa melko paljon perspektiiviä ja ymmärrystä asioista, samaa ei saa vain kotona möllöttämällä. Kotimaan matkailu tunnetusti maksaa ja yöpymiset myös, mutta ei sitä ihan miljonääri tarvitse olla päästäkseen käymään Lapissa.
Tuntuma on vähän se, että sama jenkkityylinen gettoutuminen on suomessa yleistymässä ja on ihmisiä, jotka eivät ole käyneet välttämättä koskaan edes naapurikaupungissa puhumattakaan muista maakunnista.
Mitä iloa siitä saa, että käy katsomassa jotain sellaista mikä ei kiinnosta laisinkaan? Mitä ymmärrystä siiä pitäisi saada?
Vierailija kirjoitti:
Mitä iloa siitä saa, että käy katsomassa jotain sellaista mikä ei kiinnosta laisinkaan? Mitä ymmärrystä siiä pitäisi saada?
Helmiä ei kannatakaan antaa sioille.
Olen nähnyt revontulet Islannissa. Lapissa en ole käynyt.
Lappi, mikä se on ? En mä käy koskaan ulkomailla.
En ole ikinä nähnyt revontulia vaikka olen viettänyt lapissa yhteensä kuukausitolkulla sukulaisilla. En oo kyllä etelässäkään nähnyt vaikka joskus niitä on ollut. :/ paitsi valokuvissa tietenkin...
Haluaisin kyllä Lappiin, mutta ei ole ollut taloudellisesti mahdollista. Eikä kyllä seuraakaan ole. Nyt olen kuitenkin aloittanut säästämisen ja vuoden kahden päästä menen yksin autolla Suomen Lapin läpi Norjaan.
Revontulia olen nähnyt ihan täällä Etelä-Pohjanmaalla, ei ne mitenkään vain Lapin juttu ole.
Millainen ihminen ei ole käynyt Turunmaan ainutlaatuisessa saaristossa, jonka kaltaista ei ole missään muualla maailmassa? Jos Tukholman rannikko on muodoltaan erilaista.
Jos et, niin miksi et? Oletko vähän pohjoisen änkyrä, joka ei uskalla lähteä pyörällä polkemaan?
Olen 36-vuotias, ja Oulu on pohjoisin paikka, jossa olen käynyt (silloinkin kyse oli lyhyestä työmatkasta, olin paikan päällä muutaman tunnin). En tykkää kylmästä, lumesta tai hyttysistä, enkä keksi yhtäkään syytä, miksi lähtisin Lappiin. Revontulet voisi olla ihan mielenkiintoista nähdä, mutta ei todellakaan kiinnosta niin paljon, että Lappiin niiden takia lähtisin.
Olen monasti miettinyt että lähdettäisiin perheen kanssa lomalle Lappiin. Reissu kariutuu joka uninen kerta hintaan.
Käyn miettimään onko järkeä maksaa viikosta per naama saman verran millä pääsisi etelään tai vaikkapa Lontooseen. Ja sitten on valittu ulkomaat.
En usko, että tulen koskaan käymään Lapissa. Siellä ei ole mitään sellaista, minkä vuoksi olisin valmis maksamaan reissusta vaikka 200€ per naama, millä nyt saa perheen vaikka jo puoleksi viikoksi Tukholmaan, jossa sentään on kaikenlaista.
Elokapinan ruohonpolttajat eivät ole poistuneet Helsingistä.
Siis joka ikinen, ei uninen
#damnautocorrect
Vierailija kirjoitti:
Minusta on sivistymätön, outo ja nurkkakuntainen, jos ei ole käynyt maailman jokaisessa valtiossa ja Suomessa jokaisessa kunnassa ja kymmenessä suurimmassa kaupungissa.
Sellainen, joka rakastaa kaupungin valoja.
Pienituloinen helsinkiläinen, joka on pienituloisesta helsinkiläisestä perheestä, jossa ei koskaan käyty missään. En osaa hiihtää tai lasketella. Kävellä osaan, mutta ilmeisesti vaeltaminenkin on tarkoitettu joillekin eräilyn puoliammattilaisille. Ja ilmeisesti muualla Suomessa suunnilleen syljetään helsinkiläisten päälle, enkä tunne tarvetta änkeä sinne minne minua ei toivota.
Armeijassa kävin,en sen jälkeen enkä keksi mitään syytä miksi pitäisi sinne mennä jatkossakaan.
Kuusi reissua olen tehnyt Lappiin vuoden sisällä.
Missä olet etelässä nähnyt revontulia? Täällä Kajaanin korkeudellakaan ei näy kuin himmeitä revontulia, ei ollenkaan niitä mitä Lapissa on.