Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei ole Lapissa koskaan käynyt?

Vierailija
17.10.2021 |

Eikö hän ole myöskään revontulia nähnyt? Onko hän sama ihminen? Säälin tätä reppanaa.

Lapin akka

Kommentit (86)

41/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen, joka viihtyy huvipuistoissa 🎢🎡🎠😄

Vierailija
42/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä maksaisi siitä että joutuisin matkustamaan Tamperetta pohjoisemmassa. Asun Helsingissä ja matkailen aina eteläisessä Euroopassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin lapissa 7 vuotta (opiskeluajan + vähän päälle) enkä silti ole nähnyt revontulia.

Vierailija
44/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin armeija-aikana leirillä Lapissa ja sen kokemuksen jälkeen en sinne halua.

Vierailija
45/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on myös paljon ihmisiä jotka eivät ole oikeasti koskaan nähneet pimeää. Esim kehä kolmosen sisäpuolelta ei löydy edes paikkaa, jossa olisi pimeää...

No pimeämpää lumettomassa etelässä on kuin Lapissa. Suorastana sysipimeää. 

Vierailija
46/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt melkein joka vuosi lapissa viiimesen kolmenkymmenenvuoden aikana, enkä ole nähnyt siellä revontulia. Revontulia näin viimeksi 50 vuotta sitten Pohjanmaalla. Viime vuonna lähdin vasiten revontulimatkalle, mutta niin jäi ne näkemättä. Täällä etelä-suomen taajaman keskellä niitä ei näy.

Suomea olen kiertänyt mannersuomen 298 kuntaa ja ulkomaista Norja ja Ruotsi.

Vierailija
47/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kerran. Kamalan tylsä ja pitkä bussimatka. Keväällä kävin.

Kesällä kuulemma älyttömästi hyttysiä, talvella pimeää. Kaikissa paikoissa turistihinnat.

Vierailija
48/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että olen moneen kertaan ollut revontulien keskellä ihan turun ja Tampereen välistä matka autolla tehdessäni.

Vierailija
49/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt Lapissa monta kertaa, mutta siellä on aina ollut yötön yö silloin.... 

En ole koskaan nähnyt kunnollisia revontulia, vaikka asuin pitkään maalla Pohjois-Karjalassa. Siellä oli katuvalot joka suunnalla ja myös pohjoisen puolella, enkä koskaan asiakseni lähtenyt revontulia etsimään. 

Vierailija
50/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.

Haha, siis miksi pidät?

Miksi minun pitäisi laittaa rahaa jossain Oulussa tai Kuopiossa käymiseen? 😅

Luontokohteita varmaan upeita on, mutta esim. Kouvola, Kotka, Vaasa, Lappeenranta, Pori tai Sotkamo eivät tarjonneet mitään ihmeellistä.

Eipä olisi tarvinnut mennä.

En todellakaan halua käyttää rahojani Suomessa reissaamiseen, mitään kovin ihmeellistä tuskin tulee vastaan, joten jätän Oulut ja Kuopiot käymättä.

Lappiin voisin ehkä mennä, jos se ei olisi niin hiton kallista ja siellä ei olisi kylmä. Talviaktiviteetit ei kiinnosta.

Vierailija
51/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan ole Lapsissa käynnyt.Minua ei tarvitse sääliä ja todella en ole reppana!Olen lähes 69v.Minulla ei mitään siteitä Lapiin.Toiseksi ei koskaan mahdolisuutta taloudelisesti sinne edes matkustaa lomalle! Joten turha sääliä nitä,jotka Lapiin eivät päseet tai käyneet. Sinä et todelakaan tiedä miksi?Asunut koko ikäni Helsingin eri lähiöt. Siti olen revontulet nähnyt tällä.Aika entinen kun oli kunnon pakkas talvet ja pellolla lunta polviini asti!Tähti taivas tuiki tuhansinen tähtineen.Varmasti tuikii tähdet yhä ja revontuletkin pääkaupunki setu taviset yöt. Mutta vanhana olen jo illan torkku ja aamun virkku!En niitä vältämättä näe,Mutta tähdeet kyllä. ( ps. koiraan ei karvoihin katsominen,nille jota ärsytää texi-virheet. Anteeksi,olen viellä lukihäiröinen)

Vierailija
52/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käynyt. Tykkään lomailla lämpöisessä meren äärellä joten lomailen ulkomailla. Olen kuullut että helsinkiläisiä inhotaan siellä niin ei tee mieli tulla sinne. Oma mielikuva koko paikasta on että siellä on talvella kylmä ja liikaa lunta ja kesällä paljon hyttysiä. Joka paikkaan pitkä matka. Toimiiko edes kännykkä kaikkialla. Auto pitäisi olla jotta siellä pääsee liikkumaan. Saakohan siellä edes kasvisruokaa ravintoloissa.

Vierailija
53/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajanut kymmeniä kertoja Lapin läpi matkoillani Pohjois-Norjaan. Lapin läpi pyrin ajamaan aina pysähtymättä, mikäli suinkin mahdollista. Syynä tähän ovat hyttyset, ne tekevät ihmisen hulluksi. Itselleni pahin painajainen olisi "loma", missä vaelletaan kesällä Lapin soilla ja risukoissa painava rinkka selässä miljoonapäinen pörriäislauma ympärillä, vailla hetkenkään rauhaa. Hullun hommaa mielestäni, mutta kukin yksilö tehköön mitä parhaaksi näkee. Sinällään minulla ei ole mitään muuta Lappi-vihaa kuin juuri nuo pörriäiset ja elinkelvoton ja vailla virikkeitä oleva maasto.

Vierailija
54/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nytkö jo etelän vetelien pitäisi alkaa maksamaan revon tulien (palamisesta) HUOM AP NÄKYVÄT MYÖS HÄMEESSÄ. itse aloittivat vittuilun etelän vetelistä ja nyt kulttuurin omisesta. nyt kun tieto sosiiaali pummien asuttamasta suomen lapista on alkanut leviämään japaniin, eurooppaan maana josta ei saa ostaa mitään turistitkin miettivät KANNATTAAKO LÄHTEÄ LAIHDUTUS VIIKOILLE. N40 KERTAA KÄYNEENÄ EMME TULE ENÄÄN KOSKAAN TEITÄ HÄIRITSEMÄÄN

Vierailija
55/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim kainuulainen.

Jos täältä jonnekin tulee lähdettyä, niin harvemmin pohjoiseen.

Vierailija
56/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjuun sopivaa musiikkia.

Vierailija
57/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos voisin, kusasisin tuon Lapissa käymättömän päälle. Niin paljon häntä ihmisenä arvostan. 😂

Lapin akka

Minusta ne ihmiset on just tuommoisia, en tasan tue mitään heidän elinkeinoaan. Lappi ilman ihmisiä olisi ok.

Sisistymättömiä, tutkitusti useammin väkivaltaisia sekä eläimille että ihmisille.

Vierailija
58/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt lapsena muutaman kerran ja aikuisena kerran Lapissa laskettelemassa, vaikka laskettelu on mielestäni tylsää, huonoa liikuntaa ja ylihintaista puuhaa. Ei ole Lappi

minun juttu, aina kylmä, huonot kelit, tunturit on äkkiä nähty, mitään muuta siellä ei ole paitsi juntti meininki turisteilla ja ilman. Kaikki on ylihinnoiteltua esimerkiksi Alppikohteisiin verrattuna. Kuten todettu, en välitä laskettelusta, mutta Alppimaisemissa on tullut käytyä laskettelemassakin ihan mahtavien maisemien, sivistyneen ilmapiirin ja edullisemman hintatason ja kulttuurielämän vuoksi.

Vierailija
59/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.

Ahaa. Minusta tuollainen kategorisoinut kertoo aika kapeasta maailmankuvasta. Sinun tynnyrissäni taitaa olla aukko vain yhteen suuntaan.

Vierailija
60/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä maksaisi siitä että joutuisin matkustamaan Tamperetta pohjoisemmassa. Asun Helsingissä ja matkailen aina eteläisessä Euroopassa.

Miksi niin tylsään paikkaan lomalle?