Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen ihminen ei ole Lapissa koskaan käynyt?

Vierailija
17.10.2021 |

Eikö hän ole myöskään revontulia nähnyt? Onko hän sama ihminen? Säälin tätä reppanaa.

Lapin akka

Kommentit (86)

Vierailija
21/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt Pohjois-Suomessa enkä koe edes mielenkiintoa. Kieltämättä talviset lumikuvat ovat kauniita, mutta muuten siellä on aika ankean näköistä. Tykkään vaeltaa ja hiihtää/lasketella, mutta siihen on niin hienoja kohteita vuoristomaissa. Ja sitten ehkä se olleellisin syy - meillä on mökki Keski-Euroopassa.

Vierailija
22/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen ei ole käynyt Hangossa, Porvoossa tai Kristiinankaupungissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappi aivan hirveä paikka. Niin karua ku olla ja voi. Yhtälailla niitä sun revontuliasi näkyy täällä etelämpänä. Iha turhaa lässytystä taas.

Vierailija
24/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen ei ole käynyt Hangossa, Porvoossa tai Kristiinankaupungissa?

Todennäköisesti samainen tynnyrissä kasvanut joka ei ole käynyt kaikissa suomen maakunnissa.

Vierailija
25/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin akka lienee junan tuoma, käännynnäiset ovat aina niitä ärhäkimpiä.

Vierailija
26/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut käytyä muualla. Lappi ei erityisesti kiinnosta.

Juu olen kyllä nähnyt revontulia.

Vierailija
27/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.

Oulua korkeammalla en ole käynyt, mutta 37 eri maassa olen käynyt, että en mä ihan tynnyrissä ole kasvanut kuitenkaan vaikka lappi on jäänyt käymättä tarkoituksellisesti.

Vierailija
28/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinne enää kukaan halua mennä. Revontulia näkee etelässäkin.

Vierailija
29/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen ketä Lappi ei kiinnosta. Talvella ei kiinnosta hiihtää tai lasketella ja eihän siellä ole kesällä muuta kuin sääskiä. 

Vierailija
30/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Lapin akka hiljentyä. Ähäkutti

Vierailija
31/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vähävarainen joten minulla ei ole varaa matkustella huvikseni. Siksi en ole käynyt Lapissa.

Vierailija
32/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.

Oulua korkeammalla en ole käynyt, mutta 37 eri maassa olen käynyt, että en mä ihan tynnyrissä ole kasvanut kuitenkaan vaikka lappi on jäänyt käymättä tarkoituksellisesti.

Kotimaan-tuntemusta ei pelkistä kirjoista opita vaatii paikoilla käyntejä. Et varmaan ole tynnyrissä kasvanut, mutta sivistyksessäsi on ainakin Lapin kokoinen aukko.

Vierailija
33/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on myös paljon ihmisiä jotka eivät ole oikeasti koskaan nähneet pimeää. Esim kehä kolmosen sisäpuolelta ei löydy edes paikkaa, jossa olisi pimeää...

Vierailija
34/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen ketä Lappi ei kiinnosta. Talvella ei kiinnosta hiihtää tai lasketella ja eihän siellä ole kesällä muuta kuin sääskiä. 

Sanoisin samoin etelän lomakohteista, eihän siellä ole kuin tylsiä hiekkarantoja ihmisiä täynnä, ja liian kuuma...

Vierailija
35/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan-tuntemusta ei pelkistä kirjoista opita vaatii paikoilla käyntejä. Et varmaan ole tynnyrissä kasvanut, mutta sivistyksessäsi on ainakin Lapin kokoinen aukko.

Siis miksi pitäisi käydä, jos ei vaan kiinnosta Lapin tarjonta? Itse en ole esim. käynyt ikinä Kymenlaaksossa enkä koe jääneeni mistään paitsi. 

Eri 

Vierailija
36/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä kirjoitukseni ei ole saanut tulimerkkiä vaikka on yli 30 kommenttia?????

😠😠😠😠😠😠😠

Lapin akka

Vierailija
37/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin samoin etelän lomakohteista, eihän siellä ole kuin tylsiä hiekkarantoja ihmisiä täynnä, ja liian kuuma...

Niin mieluummin vaikka Alpeille. 

Vierailija
38/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä. Millä tahansa lähteekin matkaan niin vähintään parisataa menee.

Vierailija
39/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos itse käynyt omassa kotikaupungissani? Entäs matkustellut laajemmin ulkomailla?

Säälimme aina miten ihmiset pystyvät asumaan aivan pohjoisessa kun siellä ei kasva mitään ja lunta on 10 kuukautta vuodessa. Hyi.

Vierailija
40/86 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kaikilla on tuolla logiikalla jos jonkinlaisia aukkoja sivistyksessä