Millainen ihminen ei ole Lapissa koskaan käynyt?
Eikö hän ole myöskään revontulia nähnyt? Onko hän sama ihminen? Säälin tätä reppanaa.
Lapin akka
Kommentit (86)
Minkälainen ihminen ei ole käynyt Hangossa, Porvoossa tai Kristiinankaupungissa?
Lappi aivan hirveä paikka. Niin karua ku olla ja voi. Yhtälailla niitä sun revontuliasi näkyy täällä etelämpänä. Iha turhaa lässytystä taas.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ei ole käynyt Hangossa, Porvoossa tai Kristiinankaupungissa?
Todennäköisesti samainen tynnyrissä kasvanut joka ei ole käynyt kaikissa suomen maakunnissa.
Lapin akka lienee junan tuoma, käännynnäiset ovat aina niitä ärhäkimpiä.
On tullut käytyä muualla. Lappi ei erityisesti kiinnosta.
Juu olen kyllä nähnyt revontulia.
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.
Oulua korkeammalla en ole käynyt, mutta 37 eri maassa olen käynyt, että en mä ihan tynnyrissä ole kasvanut kuitenkaan vaikka lappi on jäänyt käymättä tarkoituksellisesti.
Ei sinne enää kukaan halua mennä. Revontulia näkee etelässäkin.
Sellainen ketä Lappi ei kiinnosta. Talvella ei kiinnosta hiihtää tai lasketella ja eihän siellä ole kesällä muuta kuin sääskiä.
Taisi Lapin akka hiljentyä. Ähäkutti
Olen vähävarainen joten minulla ei ole varaa matkustella huvikseni. Siksi en ole käynyt Lapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, sanotaan nyt vaikka niin että jos ihminen vähintään 30-vuotias suomalainen eikä ole siihen ikään mennessä käynyt kaikissa maamme maakunniissa (edes ajanut läpi), niin pidän kyllä aika tynnyrissä kasvaneena ja sivistymättömänä.
Oulua korkeammalla en ole käynyt, mutta 37 eri maassa olen käynyt, että en mä ihan tynnyrissä ole kasvanut kuitenkaan vaikka lappi on jäänyt käymättä tarkoituksellisesti.
Kotimaan-tuntemusta ei pelkistä kirjoista opita vaatii paikoilla käyntejä. Et varmaan ole tynnyrissä kasvanut, mutta sivistyksessäsi on ainakin Lapin kokoinen aukko.
Suomessa on myös paljon ihmisiä jotka eivät ole oikeasti koskaan nähneet pimeää. Esim kehä kolmosen sisäpuolelta ei löydy edes paikkaa, jossa olisi pimeää...
Vierailija kirjoitti:
Sellainen ketä Lappi ei kiinnosta. Talvella ei kiinnosta hiihtää tai lasketella ja eihän siellä ole kesällä muuta kuin sääskiä.
Sanoisin samoin etelän lomakohteista, eihän siellä ole kuin tylsiä hiekkarantoja ihmisiä täynnä, ja liian kuuma...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kotimaan-tuntemusta ei pelkistä kirjoista opita vaatii paikoilla käyntejä. Et varmaan ole tynnyrissä kasvanut, mutta sivistyksessäsi on ainakin Lapin kokoinen aukko.
Siis miksi pitäisi käydä, jos ei vaan kiinnosta Lapin tarjonta? Itse en ole esim. käynyt ikinä Kymenlaaksossa enkä koe jääneeni mistään paitsi.
Eri
Miksi tämä kirjoitukseni ei ole saanut tulimerkkiä vaikka on yli 30 kommenttia?????
😠😠😠😠😠😠😠
Lapin akka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin samoin etelän lomakohteista, eihän siellä ole kuin tylsiä hiekkarantoja ihmisiä täynnä, ja liian kuuma...
Niin mieluummin vaikka Alpeille.
Köyhä. Millä tahansa lähteekin matkaan niin vähintään parisataa menee.
Oletkos itse käynyt omassa kotikaupungissani? Entäs matkustellut laajemmin ulkomailla?
Säälimme aina miten ihmiset pystyvät asumaan aivan pohjoisessa kun siellä ei kasva mitään ja lunta on 10 kuukautta vuodessa. Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on tuolla logiikalla jos jonkinlaisia aukkoja sivistyksessä
En ole koskaan käynyt Pohjois-Suomessa enkä koe edes mielenkiintoa. Kieltämättä talviset lumikuvat ovat kauniita, mutta muuten siellä on aika ankean näköistä. Tykkään vaeltaa ja hiihtää/lasketella, mutta siihen on niin hienoja kohteita vuoristomaissa. Ja sitten ehkä se olleellisin syy - meillä on mökki Keski-Euroopassa.