Mihin maahan et halua matkustaa?
Tarkoitan nyt lähinnä lomakohteita. Aika harva haluaa matkustaa epidemia-, sota-, tai tuhoalueille.
Itselläni turkki, marocco ja intia.
En ole noissa missään käynyt, mut olen saanut sellaisen kuvan että tuskin viihtyisin.
Kommentit (73)
Tällä hetkellä Venäjä ja Intia. Venäjä koska en pidä heidän nykyisestä hallinnostaan ja Intia koska en haluaisi nähdä niin paljon kurjuutta.
Maasta riippumatta en myöskään halua matkustaa paikkoihin jotka on tehty vain turisteille ja jossa ei näe mitään muuta kuin turisteja ja turisteille suunnattuja palveluja.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:31"]
VENÄJÄ, VENÄJÄ, VENÄJÄ. Miksi matkustaisin kurjuuteen?
[/quote]
Et ole tainnut koskaan käydä katsomassa, millaista siellä on?
Ranska. Ranskalaiset ovat omahyväisiä.
Ei kiitos Thaimaata, jossa lapsiprotituoidut hengailevat joka kadunkulmassa ja norsunpoikaset erotetaan emostaan turistien pällisteltäväksi. En pystyisi nauttimaan mistään matkasta tuollaisten asioiden keskellä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:34"]
Turkki - jatkuvaa lähentelyä ja huutelua, ihmisoikeudet.
Bulgarian rantakohteet - matkaoppaat-ohjelma kertoo kaiken; surkeat hotellit, palvelut, ruoka, ympäristö.
Thaimaa - tylsyyden tylsyys, kaikki on jo nähty tv:ssä, en halua vain löhötä rannalla ja syödä nuudeleita.
[/quote]
Siinäpä se tulikin - kun monessa asiassa tv:n antama kuva on väärä... Thaimaassa ihanaa on rannat mutta ei se todellakaan ole "kaikki" mitä siitä saa irti. Nähtävyyksiä, aktiviteetteja, kauniita maisemia, mahtavaa ruokaa jne jne. Monta kertaa käynyt enkä ole tainnut kuin kerran syödä nuudeleita;D
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:28"]Dubai (ja Arabiemiraatit yleensäkään) ei kiinnosta keinotekoisuutensa vuoksi. Venäjästä pidän, mutta sinne en nykyisen tilanteen vuoksi rahojani vie. Tunisiassa olen käynyt kerran ja se riitti, en jaksa sitä pakkomyymistä ja turismikuhinaa.
Norja ja Islanti eivät ole kiinnostaneet koskaan, en osaa perustella miksi.
[/quote]
Oletko tutustunut esim. Al Ainiin, Fujeirahiin, Dibbaan tai Omaniin kun mainitsit, että Dubai ei kiinnosta keinotekoisuutensa vuoksi? Asumme Abu Dhabissa ja kun haluamme nähdä autenttista arabiemiraattia käymme vaikka Al Ainin vuoristossa lomailemassa tai itärannikolla sukeltelemassa. Täällä on aina aurinko taattu toisin kuin monessa muussa lomakohteessa, vettä sataa 0-5 päivää vuodessa! Jos muslimikulttuuri pelottaa niin ei hätää, hotelleissa saa olla bikinit päällä ja alkoholitarjoilukin pelaa suurimmassa osassa hotelleista. Julkisilla paikoilla pitää pukeutua asiallisesti ja olla kuhertelematta, mutta ei kai se niin vaikeaa ole? Me ollaan viihdytty täällä jo vuosia, aivan mahtavia kokemuksia kerätty ja ihmisiä tavattu. Täällä on nyt +28C, kuin Suomen kesä parhaimmillaan, terkkuja vaan sinne Suomeen! :)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:02"]
Ranska. Ranskalaiset ovat omahyväisiä.
[/quote]
Tämä on paljolti totta. Mutta jos sulkee ranskalaiset pois Ranskasta löytääkin paljon upeita asioita. Pariisin ulkopuolella on ihana maa!
Niihin maihin missä on NEEKEREITÄ
Muut muslimimaat kuin Turkki (sekulaarisuus), Egypti (pyramidit) ja Arabiemiraatit (Dubain erikoislaatuisuus). Turkissa ja Pakistanissa olen käynyt.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:28"]
Dubai (ja Arabiemiraatit yleensäkään) ei kiinnosta keinotekoisuutensa vuoksi. Venäjästä pidän, mutta sinne en nykyisen tilanteen vuoksi rahojani vie. Tunisiassa olen käynyt kerran ja se riitti, en jaksa sitä pakkomyymistä ja turismikuhinaa.
Norja ja Islanti eivät ole kiinnostaneet koskaan, en osaa perustella miksi.
[/quote]
Tässä ilmeisesti tarkoitetaan, että halutaan boikotoida Venäjää poliittisen tilanteen vuoksi, mutta rupla on nyt niin alhaalla, että oman talouden kannalta Venäjälle suorastaan kannattaisi mennä. Lisäksi on tiedostettava, että Venäjän politiikka ja poliittinen johto on täysin eri asia kuin venäläinen, tavallinen kadun tallaaja. Yhden turistin viikonloppumatka toki hyödyttää koko kansantaloutta yhtenä pisara meressä, mutta se ei estäisi minua tekemästä matkaa, jos itse haluan nähdä jonkun kaupungin. Ei Yhdysvaltojenkaan politiikka ole kaikkineen tukemisen arvoista, mutta matkustaminen lomalle New Yorkiin on silti monelle ihan ok. Kaikissa maissa on omat ongelmansa, mutta ei matkustaminen tarkoita maan politiikan hyväksymistä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 11:21"]
Intiaan en lähtisi, vaikuttaa sekavalta ja likaiselta paikalta. Ja kaikkia ihmeen superbakteereja ilmeisesti vedessäkin?
[/quote]
En ole käynyt Intiassa, mutta olen kuullut, että köyhyys suorastaan vyöryy päälle. Siksi olen miettinyt, että se voisi olla itselleni liian rankka kokemus. Toisaalta siellä on paljon nähtävää, joka olisi mielenkiintoista. Ja hei, ei hanavettä voi juoda monissa muissakaan paikoissa maailmalla. Sitä varten niissä maissa on helposti saatavilla pullovettä. Lähes mistä tahansa päin maailmaa voi saada erilaisia "turistisairauksia" veden ja ruoan mukana. Osa niistä on huonoa tuuria, osan voisi välttää paremmalla käsihygienialla ja syömällä vain kypsää lihaa ja kypsiä vihanneksia.
Japani - valaanpyynti, delfiinien teurastukset, riistokalastus
Kiina - ihmisoikeudet, saastuttaminen
Intia - likaisuus, epähygienisyys, saasteet
Dubai - järjetön kulutus ja tuhlaus, rakennustyöntekijöiden riisto
Sotatilassa olevat maat - ei tarvinne perustella
Monissa maissa olen matkustellut ja monet niistä täälläkin mainittuina. Itselleni huikeita elämyksiä ovat antaneet mm. Indonesia, Egypti ja Jordania. Ikinä en ole missään saanut mahatautia, enkä ole tuntenut pelkoa tai turvattomuutta. Näitä listoja miettiessä pitäisi muistaa, että monet maat ovat niin suuria, että yksi rantakohde ei vielä kerro mitään kyseisestä maasta. Omalla listallani olevat maat sotivat vastoin omia arvojani, joten niihin en tule matkustamaan, vaikka hienoja paikkoja niissä olisikin varmasti tarjolla.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 12:08"]
Japani - valaanpyynti, delfiinien teurastukset, riistokalastus
Kiina - ihmisoikeudet, saastuttaminen
Intia - likaisuus, epähygienisyys, saasteet
Dubai - järjetön kulutus ja tuhlaus, rakennustyöntekijöiden riisto
Sotatilassa olevat maat - ei tarvinne perustella
Monissa maissa olen matkustellut ja monet niistä täälläkin mainittuina. Itselleni huikeita elämyksiä ovat antaneet mm. Indonesia, Egypti ja Jordania. Ikinä en ole missään saanut mahatautia, enkä ole tuntenut pelkoa tai turvattomuutta. Näitä listoja miettiessä pitäisi muistaa, että monet maat ovat niin suuria, että yksi rantakohde ei vielä kerro mitään kyseisestä maasta. Omalla listallani olevat maat sotivat vastoin omia arvojani, joten niihin en tule matkustamaan, vaikka hienoja paikkoja niissä olisikin varmasti tarjolla.
[/quote]
Joku voisi samalla logiikalla ajatella, että ei matkusta Suomeen, koska Suomessa totaalikieltäytyjät laitetaan vankilaan ja Suomi on saanut siitä kansainvälistä arvostelua.
Menisitkö Islantiin? Eikö siellä pyydetä valaita ja tarjoilla niitä ravintolassa? Tai Kiina ja ihmisoikeudet? Entä Turkki ja ihmisoikeudet? Ihmisoikeuksia rikotaan kaikkialla maailmassa. On minusta perusteetonta vastustaa muutamaa maata jonkun yksittäisen syyn vuoksi. Jokaisesta maasta löytyy yksittäinen syy vastustaa maan politiikkaa ja monet yksittäiset syyt koskevat todella monia maita maailmassa. Samanlaisia ruohonjuuritason valintoja jonkun maan puolesta ja vastaan tehdään jo ruokakaupassa. Ei kukaan voi olla niin valveutunut, ettei koskaan tukisi mitään vääryyttä edes vahingossa.
VENÄJÄ, VENÄJÄ, VENÄJÄ. Miksi matkustaisin kurjuuteen?
Venäjälle en ikinä vaikka palauttavaisitkin Krimin anteeksipyyntöjen kera.
Marokko, Tunisia tms rättipäämaat ovat yök.
Etelä-Afrikka rikollisuuden takia.
Turkki - jatkuvaa lähentelyä ja huutelua, ihmisoikeudet.
Bulgarian rantakohteet - matkaoppaat-ohjelma kertoo kaiken; surkeat hotellit, palvelut, ruoka, ympäristö.
Thaimaa - tylsyyden tylsyys, kaikki on jo nähty tv:ssä, en halua vain löhötä rannalla ja syödä nuudeleita.
En ole ikinä käynyt millään aurinkoranna, enkä käy. Auringossa itsensä grillaaminen on suunnilleen kamalinta mitä voisin kuvitella kidutuskeinoksi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 14:15"]
Ei kiitos Thaimaata, jossa lapsiprotituoidut hengailevat joka kadunkulmassa ja norsunpoikaset erotetaan emostaan turistien pällisteltäväksi. En pystyisi nauttimaan mistään matkasta tuollaisten asioiden keskellä.
[/quote]
Olet ihan paikan päällä nähnyt lapsiprostituoituja, vau? Mä en ole koskaan nähnyt, tosin en ramppaa punaisten lyhtyjen baareissa öisin kuten sinä ilmeisesti teet - nautitko "tirkistelystä" ja siitä että saat inhonväristyksiä? Päivisin siellä on ihan tavallisia ihmisiä arkisine askareineen.