Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan et halua matkustaa?

Vierailija
16.12.2014 |

Tarkoitan nyt lähinnä lomakohteita. Aika harva haluaa matkustaa epidemia-, sota-, tai tuhoalueille.

Itselläni turkki, marocco ja intia. 

En ole noissa missään käynyt, mut olen saanut sellaisen kuvan että tuskin viihtyisin.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:36"]

Turkkiin. Sellainen wt lomakohde.

[/quote]

Turkki ei kiinnosta, mutta kuka hemmetti tän wt-termin on oikein lanseerannut. Sitä tunetaan täällä joka rakoon. Alkaa ärsyttää! wt sitä, wt tätä.

[/quote]

mistä sanoista wt on lyhenne?

Vierailija
62/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en karta mitään maata, mutta kartan turistirysiä. Esim. Thaimaa on ihana maa kun tutustuu ihmisiin, tapoihin ja luontoon. Phuketissa näistä et näe pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:36"]

Turkkiin. Sellainen wt lomakohde.

[/quote]

Turkki ei kiinnosta, mutta kuka hemmetti tän wt-termin on oikein lanseerannut. Sitä tunetaan täällä joka rakoon. Alkaa ärsyttää! wt sitä, wt tätä.

[/quote]

mistä sanoista wt on lyhenne?

[/quote]

White trash.

Vierailija
64/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikkaan

Vierailija
65/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, monia upeita paikkoja inhokkilistoilla.

Istanbul on yksi makeimmista kaupungeista joissa olen käynyt. En ole kyllä käynyt noissa rantalomakohteissa, ehkä ne sitten leimaavat suotta koko maan.

Intiakin oli elämys. Intia taitaa olla erikoisin kokemus jonka olen matkoilla nähnyt - jotenkin se kaikki: ääni, haju, värit ...jo valokin oli erilainen.

Kreikan saaristohan on yksi maailman kauneimpia. Kannattaa kokeilla muuta kuin pakettimatkaa Kreetalle (joka sekin on kyllä äärettömän kaunis paikka).

Ja sekä Kreikassa että Turkissa on aivan mahtavaa ruokaa!

Itse en matkustaisi Afganistaniin, Irakiin, Pakistaniin, Ukrainaan, yleensä millekään sotatoimialueelle. Afrikan Sarven ebola-maihin.

Pohjois-Koreakin kyllä jollain pervolla tavalla viehättäisi - olisihan se siistiä nähdä millaista siellä on..

Vierailija
66/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:23"]

Nyt kun pyramidit, Luxor ja Alexandria on nähty, en halua jalallanikaan astua enää Egyptiin. Kaunis maa, mutta ihmiset ovat aivan elukoita ja elävät vielä keskiajalla. Eivät arvosta naisia alkuunkaan. Vaimoni ei saanut ostettua edes junalippua, mutta kun minä siirryin kassalle myivät ne kiltisti. Esimerkkejä löytyy toki paljon muitakin.

[/quote]

Kulttuurit ovat erilaisia. Toki tuo tuntuu suomalaisesta oudolta ja epäoikeudenmukaiselta, mutta arabimaissa monesti mies hoitaa perheen asioita kodin ulkopuolella ja on perheen "edustaja", nainen päättää ja käyttää valtaa kodin sisäpuolella. Monissa muslimimaissa on mieheltä epäkohteliasta edes puhutella vierasta naista varsinkin, jos naisen aviomies (tai siihen rinnastettava puoliso) on läsnä. Ulkopuolelta emme voi tuota kulttuuria muuttaa eikä sitä sisäpuolella koeta ongelmaksi.

En olisi tällä hetkellä Egyptiin ryntäämässä, mutta maa kyllä kiinnostaisi. Mennessäni hyväksyisin sen, että paikalliskulttuuri saattaa vieroksua miesten ja naisten julkista tasa-arvoisuutta. Se ei kuitenkaan estäisi minua ja miestäni matkustamasta Egyptiin.

Vierailija
67/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi kuuna päivänä mihinkään länkkäreiden lomaparatiisiin, jossa paikallisilla ihmisillä on puutteelliset ihmisoikeudet. Thaimaa on tästä erinomainen esimerkki. Halveksin jokaista, joka lähtee rantalomalle Thaimaahan.

Vierailija
68/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"]

Oi, monia upeita paikkoja inhokkilistoilla.

Istanbul on yksi makeimmista kaupungeista joissa olen käynyt. En ole kyllä käynyt noissa rantalomakohteissa, ehkä ne sitten leimaavat suotta koko maan.

Intiakin oli elämys. Intia taitaa olla erikoisin kokemus jonka olen matkoilla nähnyt - jotenkin se kaikki: ääni, haju, värit ...jo valokin oli erilainen.

Kreikan saaristohan on yksi maailman kauneimpia. Kannattaa kokeilla muuta kuin pakettimatkaa Kreetalle (joka sekin on kyllä äärettömän kaunis paikka).

Ja sekä Kreikassa että Turkissa on aivan mahtavaa ruokaa!

Itse en matkustaisi Afganistaniin, Irakiin, Pakistaniin, Ukrainaan, yleensä millekään sotatoimialueelle. Afrikan Sarven ebola-maihin.

Pohjois-Koreakin kyllä jollain pervolla tavalla viehättäisi - olisihan se siistiä nähdä millaista siellä on..

[/quote]

Hyviä pointteja. Mutta Pohjois-Korea? En voisi kuvitellakaan meneväni. Puhelin olisi jätettävä maahan saapuessa viranomaisten haltuun ja minnekään ei saisi mennä ilman paikallista opasta. Mitään ei saisi valokuvata lupaa kysymättä... Mikä tahansa teko voitaisiin jossain kierossa viranomaismielessä tulkita maan, johtajan tai kansallisen historian halventamiseksi...

Vierailija
69/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:53"]

[/quote]

Afrikan sarvessa ei ole ebola-maita.

Vierailija
70/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiaan en lähtisi, vaikuttaa sekavalta ja likaiselta paikalta. Ja kaikkia ihmeen superbakteereja ilmeisesti vedessäkin?

Vierailija
71/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskaan.

Vierailija
72/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dubai (ja Arabiemiraatit yleensäkään) ei kiinnosta keinotekoisuutensa vuoksi. Venäjästä pidän, mutta sinne en nykyisen tilanteen vuoksi rahojani vie. Tunisiassa olen käynyt kerran ja se riitti, en jaksa sitä pakkomyymistä ja turismikuhinaa. 

Norja ja Islanti eivät ole kiinnostaneet koskaan, en osaa perustella miksi. 

Vierailija
73/73 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuun.