Mihin maahan et halua matkustaa?
Tarkoitan nyt lähinnä lomakohteita. Aika harva haluaa matkustaa epidemia-, sota-, tai tuhoalueille.
Itselläni turkki, marocco ja intia.
En ole noissa missään käynyt, mut olen saanut sellaisen kuvan että tuskin viihtyisin.
Kommentit (73)
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:36"]
Turkki on ihana! Esim Dubaihin en lähtisi.
[/quote]
Mun lemppari on Istanbul, ehdoton ykkönen joten Turkkiin kyllä matkustaisin. Turistikohteet on nähty 20v sitten joten niitä en sieltä kaipaa.
Dubaista pidimme todella paljon ja lähden sinne uudelleenkin. Samoin Thaimaan pikkusaaret ja lämpö lumosi meidät ja olemme siellä käyneet muutaman kerran. Bangkokissa olen käynyt ensimmäisen kerran kun ystäväni työskentelivät siellä ja viimeksi kun tyttäreni opiskeli siellä. Ja menen varmaan vielä joskus. Indonesia oli hieno, jos matka olisi lyhyempi menisimme uudelleen.
Egypti on nähty kahdesti ja mulle riittää, ei enää koskaan. Luxor ja Kairo oli upeat. Afrikasta ei kiinnosta kuin Kapkaupunki viinialueineen. Marokon ja Tunisian voisin kerran käydä niiden eksoottisuuden takia.
Väli- ja Etelä-Amerikka on liian levoton mun makuun vaikka siellä varmasti olisi hienoja paikkoja, jenkkiläkään ei kiinnosta - tosin NY on käytävä jonain päivänä. Venäjällekään en halua. Enkä Espanjan lomasaarille. Lähi-Itä ja Israel nyt on itsestään selvät kohteet mitkä jää käymättä.
No vaikea se on sanoa maista missä en ole käynyt enkä tiedä minkälainen paikka on, mutta venäjä ei kyllä houkuta. Eikä mitkään sota-alueet, irak yms. Ainoa mikä houkuttaa on espanja. Ja turkissaki on kivaa, siellä käynyt parii otteesee ja tulee varmasti käytyäkin tulevaisuudessa. Oon kyllä niin auringon ystävä että siellä missä aurinkoa niin sielllä minä viihdyn.
Turkki ja Kreikka on sellaisia turistiällötyksiä, ettei kiinnosta yhtään.
Turkissa kävin just vaikka minullakin olo ennakkoluuloja. Tykkäsin kyllä ja menen toistekin. Venäjästä en tykännyt.
Loppujen lopuksi aika harva maa enää kiinnostaa yleensäkään. Nuorena olisin mielelläni matkustanut, mutta rahaa ei ollut ja niin ne halut jotenkin kuihtuivat. Sanoisin niin päin, että Euroopan ulkopuolisista maista vain ihan muutama maa kiinnostaisi sen verran, että viitsisin itsekin raahautua paikan päälle.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:56"]
[/quote]
Dubaista pidimme todella paljon ja lähden sinne uudelleenkin... ...Lähi-Itä ja Israel nyt on itsestään selvät kohteet mitkä jää käymättä.
[/quote]
Pientä ristiriitaa havaittavissa. Eikö Dubai ole mielestäsi Lähi-itää?
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:58"]Turkki ja Kreikka on sellaisia turistiällötyksiä, ettei kiinnosta yhtään.
[/quote]
Kreikan saaristo on maailman kauneimpia. Kokeiles pari viikkoa massakohteista kaukana veneillen.
Intia ei myöskään kiinnosta, eikä Dubai. Meksikokin saa jäädä toisille. Venäjä ja Turkki kuuluvat myös 'ei kiinnosta listaan'.
Turkin kammoksuntaa ihmettelen. Liittyyköjohonkin ihmisoikeusasioihin vai mihin? Muuten oikein kaunis ja hyvä lomakohde .
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:33"]
Tarkoitan nyt lähinnä lomakohteita. Aika harva haluaa matkustaa epidemia-, sota-, tai tuhoalueille.
Itselläni turkki, marocco ja intia.
En ole noissa missään käynyt, mut olen saanut sellaisen kuvan että tuskin viihtyisin.
[/quote]
Venäjä ja Amerikka. Halveksin niitä, enkä halua omalla turismillani tukea heitä...
Ap pyysi tietoa ns. lomakohdemaista, ei kriisi-, sota- ja epidemia-alueista. Ihan itsestään selvää on, että tässä poliittisessa tilanteessa en missään tapauksessa haluaisi matkustaa esim. Ukrainaan, Pohjois-Koreaan, Afganistaniin, Irakiin tai muihin Lähi-idän maihin. En myöskään moniin Afrikan maihin lähtisi tällä hetkellä.
Lomakohteista haluaisin välttää erityisesti Kanariansaaret, Sunny Beachit ja Turkin pakettilomakohteet. Samoin Thaimaan kohteet, joissa on paljon länsimaalaisia turisteja.
Olin pitkään sitä mieltä, että Venäjä on pelottava matkakohde. Nyt siellä käyneenä sanoisin, että esim. Vietnam on pelottavampi (liikennekulttuurin vuoksi). Venäjällä on mielettömiä kaupunkeja, esim. Pietari, joka on suomalaisia niin lähellä. Pietarin ja Moskovan ulkopuolella muissa suurissa kaupungeissa ei kuitenkaan olla totuttu länsituristeihin, ja englannin kielen taito on muissa kaupungeissa ihan olematonta. "Vaikeita" kohteita ovat myös Japani ja Kiina, joissa paikalliset eivät juurikaan puhu englantia. Silti ovat hienoja ja näkemisen ja kokemisen arvoisia.
Tällä hetkellä "pelottavina" pitäisin myös monia Etelä-Amerikan kohteita, joissa rikollisuus on ilmeisesti lisääntynyt ja espanjan kielen taito olisi tärkeä, sitä minulla ei ole. Toisaalta, jos Etelä-Amerikkaan pääsisi kielitaitoisen, paikalliskulttuuria tuntevan ihmisen kanssa, voisin lähteäkin. Onneksi musiikkiharrastukseni on antanut mahdollisuuden nähdä eksoottisiakin paikkoja hyvin järjestetyillä matkoilla, jotka eivät ole matkatoimistojen ryhmä- ja pakettimatkoja.
Lopuksi: taskuvarkaita ei tarvitse etsiä Tukholmaa ja Tallinnaa kauempaa. Korruptiota ja turistin höynäyttämistä tapahtuu missä tahansa etelän "tutussa ja turvallisessa" rantalomakohteessa. Kielimuuri on edessä lähes kaikkialla maailmassa, vaikka osaisikin puhua suomea, englantia ja vähän ruotsia. Maailmalle kannattaa kuitenkin hymyillä, se hymyilee takaisin :)
Nyt kun pyramidit, Luxor ja Alexandria on nähty, en halua jalallanikaan astua enää Egyptiin. Kaunis maa, mutta ihmiset ovat aivan elukoita ja elävät vielä keskiajalla. Eivät arvosta naisia alkuunkaan. Vaimoni ei saanut ostettua edes junalippua, mutta kun minä siirryin kassalle myivät ne kiltisti. Esimerkkejä löytyy toki paljon muitakin.
Amerikkaan en matkusta, vaikka mikä olisi. Sikäläisiä ihmisiä olen tavannut riittämiin, jotta voin todeta, että heidän teennäisyytensä ja kansanluonne ärsyttää niin vietävästi.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 09:56"]
[/quote]
Dubaista pidimme todella paljon ja lähden sinne uudelleenkin... ...Lähi-Itä ja Israel nyt on itsestään selvät kohteet mitkä jää käymättä.
[/quote]
Pientä ristiriitaa havaittavissa. Eikö Dubai ole mielestäsi Lähi-itää?
[/quote]
On toki, mutta moniin muihin paikkoihin verrattuna kiinnostava, turvallinen ja mukava lomakohde. Sori yleistys, en vaan jaksanut luetella kaikkia muita Lähi-Idän maita.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:36"]
Turkkiin. Sellainen wt lomakohde.
[/quote]
Turkki ei kiinnosta, mutta kuka hemmetti tän wt-termin on oikein lanseerannut. Sitä tunetaan täällä joka rakoon. Alkaa ärsyttää! wt sitä, wt tätä.
Ei äkkiä tuu mieleen mitään.. ehkö alaskan, pohjois- ja etelänavan jätyäisin väliin kylmyyden takia, mutta miks ei joskus sinnekin